Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Au început lucrările la Baza sportivă „La Terenuri”. Emil Boc a bătut primul pilon

Publicat


Au început lucrările la Baza sportivă „La Terenuri” din cartierul Mănăștur. Lucrările vor fi finalizate anul viitor în luna Septembrie. Suprafața noii baze sportive este de 42.410 mp și va fi organizată pentru a cuprinde următoarele tipuri de activități:

– activități sportive în aer liber (ex. terenuri pentru tenis de câmp, baschet, mini fotbal, badminton, volei etc.);
– activități sportive în spațiu închis (ex. squash, tenis de masă, studio yoga/aerobic/fitness etc.);
– zone de recreere pentru copii și seniori;
– zone de skatepark, fitness și cu aparate și echipamente pentru parkour;
– pistă de alergare;
– amfiteatru în aer liber care să poată fi transformat în sezonul rece în patinoar.

De asemenea, se vor amenaja parcări auto, parcări pentru biciclete și bike sharing (41 rasteluri x 2 locuri), stații de încărcare pentru biciclete și trotinete electrice.

Iubitorii de artă vor avea ocazia de a-și etala talentul prin grafitti pe un perete dedicat pentru acest aspect.

Accesul pietonal în Baza sportivă se va realiza din strada Mehedinți și se propune amenajarea a 3 poduri pietonale peste Pârâul Calvaria (unul existent și două propuse).

Executantul lucrărilor este Asocierea SC RO-VERDE LANDSCAPING SRL – SC OPENTRANS SRL – SC ELECTROGRUP SA – SC CRIS GARDEN SRL – SC PROSPECT DRILL SRL.

Valoarea contractului este de 26.581.616,15 lei fără TVA.

ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Cluj24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

VIDEO/ „Ne umflăm burțile cu parizer!” Protest spontan la DPJ Cluj, societate unde Consiliul Județean este acționar majoritar

Publicat

Protestul spontan al muncitorilor din cadrul societății Drumuri și Poduri Județene a început pe fondul salariilor neplătite. Societatea are restanțe la angajați de peste 4000 de lei pentru fiecare dintre muncitori. Cei apoximativ 30 de angajați ce nu și-au primit salariile au renunțat să muncească și au așteptat venirea administratorului special, Ovidiu Torje. 

Ce au cerut protestatarii

Principala cerință a protestatarilor a fost de a-și primi salariile restante. Și cele de pe anul acesta și cele de pe anul trecut, mai ales că aceștia au muncit. Nu poate fi vorba de neplata pentru inactivitate, spun protestatarii. Din păcate, cifrele publice pe care compania le-a înregistrat sunt motiv de tristețe pentru angajați. Datoriile cresc de la an la an, ajungând la suma de aproximativ cinci milioane de lei, pierderi de aproape  2 milioane și o cifră de afaceri de aproximativ 7 milioane. Pe lângă asta, firma, chiar dacă este deținută în mod majoritar de Consiliul Județean, nu participă la licitațiile publice, iar astfel nu are activitate susținută.

Ioan Petran, conducător auto în cadrul DPJ Cluj

Ioan Petran este doar unul dintre protestatari. El spune că singurele cerințe ale angajaților fac referire la bani și la activitate. Ei vor să muncească și să aibă siguranța că își vor primi banii pentru care au muncit la timp.

„Protestăm că nu ne-au dat banii. Domnul administrator Torje ne tot amețește și ne amăgește. Nu știm care săptămână: tot săptămâna viitoare, tot săptămâna viitoare…”, declară Ioan Petran. Acesta mai spune că muncitorii se simt ca niște slugi fără drepturi și cu foarte multe obligații. „Salopete nu ne-au dat de 5 ani, săpun să ne spălăm pe mâini nici atât. De lucru nu prea avem. La ce lucru avem, nu putem trăi de pe o zi pe alta”, spune îngrijorat Ioan Petran. Salariile restante pe care trebuie să le primească protestatarii se ridică la suma de peste 4000 de lei pentru fiecare. Acești bani reprezintă salariul pe doar două luni plus o restanță a DPJ Cluj pentru salariați.

DPJ Cluj, societate în insolvență

Societatea DPJ Cluj SA a fost privatizată în urmă cu câțiva ani. Dacă în anii 2000, despre această societate se considera că toarnă cel mai bun asfalt pe drumurile județene, acum, după o privatizare eșuată, aceasta a intrat în insolvență.

Multe datorii se învârt în jurul faptului că cei din conducere nu participă la licitații sau nu sunt performanți când vine vorba de licitații. Adică pur și simplu nu le câștigă din punct de vedere tehnic.

„Vorbim despre o companie în care, într-adevăr, Consiliul Județean este acționar majoritar, dar discutăm de o companie care are un regim juridic separat de CJ. Din asta înțelegem că acțiunile firmei sunt stabilite de însăși conducerea firmei.

Nu ne putem aștepta să finanțăm din bani publici o companie care nu reușește să se redreseze. E ușor să ceri CJ fonduri. Această societate ar trebui să meargă și să caute proiecte, să participe și la alte licitații, și nu să aștepte ca CJ să îi ofere contracte.

Această societate este în exact același regim ca toate celelalte societăți care activează în lucrări publice. Consiliul Județean nu poate atribui lucrări. Trebuie și ei să participe la licitații”, declară Valentin Jucan, purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean.

Jucan spune că această firmă va fi ajutată, în limitele legale, de către CJ. Situația insolvenței nu permite CJ luarea vreunei acțiuni mai concrete în speță. Societatea este condusă de un administrator special, Ovidiu Torje și un jurist.

Ce spune Ovidiu Torje, administratorul special

Ovidiu Torje, administratorul special al DPJ Cluj

Ovidiu Torje spune că sunt probleme financiare la DPJ Cluj. Ultima licitație la care a participat firma pe care o conduce a fost în 2019. Lucrările au fost executate parțial, deoarece „e o lucrare cu mici probleme tehnice”, spune Ovidiu Torje.

Fiind o societate comercială, DPJ Cluj intră în concurență cu toate celelalte firme care participă la licitațiile publice. Totuși, din cauza insolvenței, firma condusă de Ovidiu Torje nu a mai putut participa la licitații din cauza problemelor financiare, iar la cele la care a participat, nu a obținut contractul. Fie din cauze tehnice, fie din cauze economice.

„Nu am participat pentru că nu putem participa. Vom participa în viitor la licitații”, spune Ovidiu Torje. Întrebat care este motivul detaliat pentru care nu „s-a putut participa”, Torje a răspuns sec: „Nu se poate participa”.

Ștefan Chețan

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO Peste 2.500 apartamente din Cluj-Napoca intră în procesul de reabilitare termică

Publicat

În fiecare an, Primăria Cluj-Napoca depune cereri de finanțare în scopul accesării de fonduri europene pentru reabilitarea termică a blocurilor din municipiu.

În actualul exercițiu financiar (2014-2020) 58 blocuri cu 2.511 apartamente fac parte din programul de reabilitare. Valoarea totală a investiției: 13,8 milioane de euro, din care 60% sunt fonduri europene.

De asemenea, pentru următorul exercițiu financiar (2021 – 2027), Primăria are în pregătire proiecte pentru încă 100 de blocuri în următorul buget european.

În prezent sunt semnate contractele de execuție și au început lucrările pentru 26 de blocuri (peste 1.100 apartamente), iar pentru alte 32 blocuri se află în desfășurare procedura de achiziție publică.

Până la finalul anului 2020, 17 blocuri de locuințe cu 816 apartamente vor fi reabilitate termic. Anul următor vor fi gata alte 9 blocuri cu 373 apartamente.

Valoarea totală pentru lucrările de reabilitare termică din exercițiul financiar curent (2014-2020) este de cca. 13,8 milioane euro din care 60% este acoperită de către Uniunea Europeană, 25% este suportată de către asociațiile de proprietari, iar 15% de către Primăria Cluj-Napoca.

A.P.

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Eșecul care a făcut ca metroul să fie varianta salvatoare

Publicat

Șerban Țigănaș, într-un interviu pentru Media9, spune că ideea metroului vine în contextul în care dezvoltarea orașului Cluj-Napoca s-a desfășurat, în mare, greșit. „Politicienii inteligenți au analizat ce îi deranjează mai mult și mai mult pe cei mai mulți locuitori și utilizatori ai orașului. Răspunsul nu a fost greu de găsit: traficul, cum spun unii, sau mobilitatea urbană, ca să folosesc termenii consacrați și cuprinzători, pentru că nu e vorba doar de autoturisme”, spune arhitectul. 

„S-a declanșat în oameni o mândrie, o emoție, ceva nemaiîntâlnit. Metrou au numai marile orașe, capitalele îndeosebi și iată cum complexele provinciale ale clujenilor pot fi alungate cu o idee, care nici măcar nu aduce ceva vizibil, pentru că va fi, eventual, pe sub pământ”, se arată în articolul scris de Media9.

Citește tot articolul aici.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Primăria Cluj-Napoca scoate la vânzare spații din centru. Vrea peste 1500 eur/ mp

Publicat

Primăria municipiului Cluj-Napoca scoate la vânzare prin intermediul licitației cinci spații din zona centrală și semicentrală a orașului.

Locurile în care acestea sunt poziționate sunt următoarele: strada Regele Ferdinand, Decebal, Horea, Dorobanților și Bulevardul 21 Decembrie. Suprafețele sunt mici și reprezintă foste ateliere, magazii sau spații comerciale.

Consilieri locali vor dezbate în cadrul unei ședințe în cursul zilei de mâine acest proiect și vor vota vânzarea prin licitație cu strigare.

Cum arată locațiile?

Pe strada Regele Ferdinand este situată o magazie de 5,84 mp. Evaluatorul a descris-o ca fiind într-o stare deplorabilă și degradare avansată. Mica încăpere nu dispune nici de utilități funcționale. Valoarea este estimată la peste 1300 de euro mp, acesta fiind doar prețul de pornire al licitației.

Pe strada Decebal și pe Bulevardul 21 Decembrie mai sunt scoase încă două spații care sunt degradate integral cu pereți căzuți și demolați.

Spațiul de pe strada Horea este mare ca suprafață, având aproape 75 de mp. Este vorba despre un apartament la subsol, fiind alcătuit din atelier, coridor și WC. Valoare de piață nu este exagerată, fiind vorba de 470 euro/mp.

Pe strada Dorobanților este un spațiu de 30mp compus din baie, hol, cameră  și bucătărie. Valoarea lui este de 1440 de euro/mp.

Karla Fanea

Citește mai departe