Connect with us

EVENIMENT

ATENȚIE. Pensionarii clujeni stabiliți în străinătate trebuie să trimită certificatul de viață până în 30 septembrie

Publicat


Casa de Pensii Cluj

Casa de Pensii Cluj Publice anunță că pensionarii clujeni stabiliți în străinătate că au obligația de a transmite certificatul de viață până cel târziu la data de 30 septembrie.

Documentul reprezintă o verificare administrativă prevăzută de noua Lege a pensiilorcare este în , în vigoare din 1 septembrie 2024 și se depune de două ori pe an.

Pensionarii stabiliți în străinătate trebuie să transmită certificatul de viață

Astfel, conform noii legi, documentul se transmite în perioada 1 ianuarie – 31 martie, pentru prima verificare, respectiv în perioada 1 iulie – 30 septembrie, pentru a doua verificare.

Atenție! Certificatul trebuie semnat în fața unei autorități legale din statul de domiciliu sau reședință, respectiv instituții de pensii ori securitate socială, autorități locale, ambasade, consulate, notari, avocați, medici de familie, dar și organizații de români cu personalitate juridică.

Documentul poate fi transmis Casei de Pensii Cluj prin poștă, fax sau e-mail, datele de contact fiind disponibile pe site-ul instituției.

Certificatul de viață se utilizează exclusiv în cazul în care pensionarii nu au mandatari desemnați cu procură specială care au obligația, conform procurii speciale, să anunțe Casa de Pensii Cluj despre orice schimbare survenită în ceea privește situația pensionarului, cum ar fi deces sau schimbarea adresei de domiciliu.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate