Connect with us

EVENIMENT

CERTIFICAT DE VIAȚĂ. Când trebuie să trimită actul pensionarii clujeni stabiliți în alte state. Altfel nu primesc pensia

Publicat


Casa de Pensii Cluj

Pensionarii clujeni care trăiesc pe teritoriul altor state, trebuie să trimită de două ori pe an un certificat de viață pentru a primi în continuare pensia.

Certificatul de viață este un document oficial care confirmă că o persoana care beneficiază de pensie din România nu a decedat. În cazul în care acest act nu este trimis, plata pensiei se suspendă Din anul 2024 a fost emis un model unic.

Certificat de viață: Când trebuie trimis

Potrivit Casei de Pensii Cluj, pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarii nerezidenți aflați în plată au obligația de a transmite certificatul de viață, semestrial, din proprie inițiativă, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie a fiecarui an.

”Certificatul de viață trebuie semnat în fața unei autorităti legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de permanență, după caz, respectiv autoritatea trebuie să certifice acest fapt. Sintagma <<autorități legale>> se referă la instituții de pensii, autorități administrative locale, notari publici de pe teritoriul statului de domiciliu, respectiv oficii consulare sau birouri ale Patronatelor cu care Casa Națională de Pensii Publice a încheiat Protocoale de Colaborare”, arată reprezentanții Casei de Pensii Cluj.

Astfel de protocoale sunt încheiate cu Institutul Național de Asistență Socială (INAS) din Italia, Institutul Național Confederal de Asistență (INCA) din Italia și Institutul de Tutelă Asistență a Muncitorilor (ITAL – UIL), tot din Italia. Alte autorități care pot completa partea B a Certificatului de Viață sunt, de exemplu, medicul de familie, avocatul familiei, un consilier juridic sau primăria.

Certificat de viață: Cine nu îl trimite nu mai primește pensia

În situația în care certificatul de viață nu este depus în termenul prevăzut de lege, plata drepturilor de pensie va fi suspendată, începând cu luna următoare expirării datelor prezentat mai sus, respectiv 31 martie sau 30 septembrie a fiecărui an. Reluarea plății drepturilor de pensie se va face după transmiterea certificatului de viață, de la data suspendării, cu respectarea termenului general de prescripție.

Certificatul de viață se poate transmite prin poștă, la sediul Casei Județene de Pensii Cluj, str. George Coșbuc, nr. 2, Cod Poștal 400375, prin fax la 0264.450.080 sau prin e-mail la adresa certificateviata.cluj@cnpp.ro.

Prin Ordinul Președintelui CNPP nr. 874/2024, a fost aprobat un model unic al Certificatului de viață. Puteți descărca de AICI, modele bilingve, printre care română și maghiară, română și italiană sau română și germană.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate