Connect with us

EVENIMENT

Asta da MAJORARE! Pentru următoarele luni, va CREȘTE valoarea tichetelor de masă

Publicat


card de alimente

Începând cu 1 octombrie 2024, valoarea maximă a unui tichet de masă se va majora de la 40 de lei la 40,04 lei.

Pentru semestrul II al anului 2024, începând cu luna octombrie 2024, valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăşi cuantumul de 40,04 lei, scrie Alba24.ro.

Asta da MAJORARE! Pentru următoarele luni, va CREȘTE valoarea bonurilor de masă

Valoarea nominală stabilită se aplică și pentru primele 2 luni ale semestrului I al anului 2025, respectiv februarie 2025 și martie 2025.

Valoarea tichetelor este stabilită potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1045/2018.

Proiectul de ordin a fost pus în dezbatere publică de către Ministerul Muncii, din 9 septembrie.

„Tichetul de masă este valabil în anul calendaristic în care a fost emis”

Angajatorii nu sunt obligați să acorde angajaților valoarea maximă a tichetelor. Aceștia pot acorda bonuri de masă care au o valoare nominală sub nivelul stabilit prin ordonanța citată.

Tichetul de masă este valabil în anul calendaristic în care a fost emis, cu excepția tichetului emis în perioada 1 noiembrie – 31 decembrie, care poate fi utilizat până la data de 31 decembrie a anului următor.

Salariații beneficiază lunar de un număr de tichete de masă cel mult egal cu numărul de zile lucrate, iar acest număr nu poate depăși numărul de zile lucrătoare din luna pentru care se acordă tichetele.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

Ce firme modernizează Palatul de Justiție Cluj-Napoca. Valoarea contractului, 67 de milioane de euro

Publicat

Palatul de Justiție

Asocierea Bog’Art (lider) – Athenaeum Construct – Popp & Asociatii, ACI Cluj – UTI Construction and Facility Management – Electroproiect, alaturi de Schindler Romania, ca subcontractant, a castigat contractul de modernizare a clădirii Palatului de Justitie Cluj-Napoca, în urma licitației organizate de Curtea de Apel Cluj, arată agendaconstrucțiilor.ro.

Valoarea de atribuire a lucrarilor de proiectare si executie este de 333 milioane de lei (circa 67 milioane de euro), iar durata de implementare este stabilita la 36 de luni.
Constructia existenta este alcatuita din trei tronsoane, cu regim de inaltime diferit: P (Parter)/ S+P+1E/ P+2E/ S+P+2E/ S+P+2E+M/ P+3E/ S+P+3E si o suprafata desfasurata totala de 23.605 mp.
Proiectant general este compania Popp & Asociatii, proiectant de specialitate – Architecture & Art Studio, ambele din Bucuresti, iar societatea Geocam Test & Drill, din Cluj-Napoca, a elaborat studiul geotehnic.

Ce lucrări se desfășoară

”Conform Caietului de sarcini, vor fi realizate lucrari de desfacere a peretilor existenti si realizarea unora noi, modificarea dimensionala/ umplerea/ deschiderea unor noi goluri pentru ferestre si usi, reamenajarea zonelor de acces in cladire, realizarea unor noi scari de circulatie interioare, montarea unor instalatii suplimentare de lifturi, schimbarea de destinatie a zonei de Penitenciar in zona de Birouri, refacerea integrala a acoperisului, reamenajarea curtilor interioare, precum si demolarea extinderilor ulterioare constructiei initiale, cu regim de inaltime P (Parter)”, se arată în document.

De asemenea, este necesara realizarea tuturor masurilor de siguranta la incendiu, pentru intreg ansamblul Palatului de Justiție, iar din punct de vedere energetic si al sustenabilitatii, se impune realizarea unui audit energetic, in urma caruia sa fie luate masuri de reducere a consumului de energie.

În plus, este necesara restaurarea si conservarea componentelor artistice si readucerea cladirii la forma si volumetria initiale, recuperarea imaginii originale, avand in vedere faptul ca ansamblul a fost construit intre anii 1900-1902 si reprezinta o etapa deosebit de importanta a patrimoniului arhitectural istoric al orasului.

Pe langa aceste lucrari, tema de arhitectura propune constructii noi amplasate in curtile interioare 4 si 5. In curtea 3 sunt propuse panouri fotovoltaice, care se vor monta pe acoperisul copertinelor noi.

Citește mai departe

CULTURA

FOTO. Fost jurnalist clujean, ales președinte executiv al Societății ”Avram Iancu”, filiala Montreal

Publicat

De

ardelean

Fostul jurnalist clujean Adrian Ardelean, în prezent realizator al emisiunii ”Ora Românească” de pe postul de radio canadian CFMB, a fost ales, zilele trecute, președinte executiv al Societatii cultural patriotice „Avram Iancu”, filiala Montreal.

Acesta a precizat că în cadrul filialei s-a discutat, cu prilejul unei vizite la Montreal a lui Gheorghe Chindris, vicepresedinte al Societatii Avram Iancu la nivel national si responsabil de filialele din diaspora, despre reactivarea/revitalizarea filialei din Canada si imbunatatirea activitatii ei.

”S-au adoptat, in consens, cateva masuri care – se spera – vor duce la imbunatatirea activitatii filialei, la cresterea numarului de membri al acesteia si a vizibilitatii in cadrul comunitatii romanesti.

Astfel, presedintele de pana acum al filialei, Ileana Anghel-Mester, a primit titlul de „presedinte de onoare al filialei Avram Iancu – Montreal”, iar in functiile de conducere au fost alesi si confirmati avocat Calina Bala – vicepresedinte si responsabil cu problemele juridice, Elena Bute –  sotia fostului boxer Lucian Bute, ca presedinte al organizatiei de femei si subsemnatul Adrian Ardelean ca presedinte executiv”, a spus fostl jurnalist clujean.

Adrian Ardelean a explicat ca a sprijinit si promovat cat i-a stat in putinta activitatile Societatii Avram Iancu atat la nivel national cat si la nivel de filiala, cel mai recent eveniment la care a participat fiind dezvelirea bustului lui Avram Iancu din orașul Canton, din statul american Ohio.

Membrii filialei Montreal

”De aici incolo, ramane sa vedem cum facem pentru a duce mai departe activitatea filialei si de a o face cat mai cunoscuta, apreciata si respectata in comunitatea romaneasca si printre ascociatiile din cadrul acesteia.
Noah, gata? Noah, hai!”, a mai spus Ardelean.

La reuniunea filialei Montreal a Societății ”Avram Iancu” au mai fost prezenți Lucian Bute, Adrian Diaconu, Ionut Leonard Voicu (presedintele ACSR si Cenaclul Eminescu), Diana Haiduc (presedinte ACR) si Kirschner Csaba (artist plastic). Printre noii membri ai asociațieis e numără Horea Cadiș, Florin Sălăjan, Emil Cătălin Ghiolțan, Ioan Suciu, Mihai Roman, Codrut Carvatchi, Ionel Deac, Ioan Rotaru si Carmen Rotaru, Gheorghe Borș si Simona Lisan.

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii care au obținut 10 la Evaluarea Națională și Bacalaureat vor primi bani de la Guvern. Care este suma

Publicat

Bani 1 octombrie

Fiecare elev care a a obținut media 10 la evaluarea națională, sesiunea 2024 va primi câte 2.000 de lei, iar cei care au primit media 10 la Bacalaureat vor primi câte 5.000 de lei, potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern de pe ordinea de zi a ședinței de miercuri a Executivului, arată Mediafax.

„Se aprobă acordarea de stimulente financiare în valoare de 2000 de lei fiecărui absolvent al clasei a VIII-a care a obținut media 10 la evaluarea națională, sesiunea 2024”, potrivit proiectului Guvernul.

Conform sursei citate, fiecare absolvent de liceu care a obținut media 10 la examenul național de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024, va primi câte 5.000 de lei.

Sumele necesare acordării stimulentelor financiare sunt prevăzute în bugetul Ministerului Educației, iar lista beneficiarilor stimulentelor financiare și modalitatea de acordare a acestora se aprobă prin ordin al ministrului Educației.

La nivelul județului Cluj au fost obținute 4 medii de 10 la Bacalaureat, dintre care 2 după contestații, dar niciuna la Evaluarea Națională.

Citește mai departe

EDUCATIE

Profesorii se pot înscrie la examenul de DEFINITIVAT până în 10 octombrie. Care este calendarul examenului

Publicat

profesor scoala clasa catalog ore e1644100251124

Ministerul Educației a stabilit calendarul examenului de definitivat 2025. Profesorii se pot înscrie până în 10 octombrie, iar în 8 iulie 2025 este programată proba scrisă.

Ordinul ministrului Educației nr. 6.614 din 11 septembrie 2024 a fost publicat în Monitorul Oficial, potrivit edupedu.ro.

Profesorii se pot înscrie la examenul de DEFINITIVAT până în 10 octombrie. Care este calendarul examenului

Prin concursul de definitivat, cadrele didactice cu cel puțin un an de vechime în învățământ dobândesc titlul de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar. Examenul este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice, scrie Alba24.ro.

Anul acesta, proba scrisă a fost în 24 iulie.

Potrivit calendarului pentru examenul de anul viitor, proba scrisă va fi în 8 iulie. Inspecțiile de specialitate vor fi susținute până în 30 mai.

Calendarul examenului

Până la 10 octombrie 2024: Înscrierea candidaților la unitățile de învățământ

1—11 octombrie 2024: Emiterea deciziilor de constituire a comisiilor de examen județene/Comisiei de examen a municipiului București

14—25 octombrie 2024: Transmiterea dosarelor de înscriere la inspectoratul școlar, verificarea și avizarea acestora, conform graficului elaborat și comunicat de fiecare inspectorat școlar. Înștiințarea candidaților cu privire la admiterea sau respingerea dosarului de înscriere

Până la 30 mai 2025: Efectuarea inspecțiilor de specialitate:

– prima inspecție de specialitate până la 7 februarie
– a doua inspecție de specialitate până la 30 mai.

2—13 iunie 2025: Completarea dosarelor și validarea datelor de înscriere existente în aplicația informatică specifică

8 iulie 2025: Susținerea probei scrise

15 iulie 2025: Afișarea rezultatelor inițiale

15—16 iulie 2025: Înregistrarea contestațiilor

16 iulie—20 iulie 2025: Soluționarea contestațiilor

21 iulie 2025: Afișarea rezultatelor finale

21—23 iulie 2025: Transmiterea la Ministerul Educației a tabelelor nominale cu rezultatele candidaților promovați

24 iulie—14 august 2025: Validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației

În ordinul ME se menționează că afișarea rezultatelor inițiale, înregistrarea și soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale pot fi stabilite la alte date față de cele menționate. Decizia aparține comisiei naționale de examen, în funcție de numărul candidaților înscriși în sesiunea 2025.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax