Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Arafat: Nunţi fără restricţii în exterior, dacă toţi participanţii sunt vaccinaţi

Publicat


Nunţile organizate în aer liber nu mai sunt restricţionate dacă toţi cei prezenţi sunt vaccinaţi, testați sau trecuți prin COVID-19, spune secretarul de stat în Ministerul de Interne, Raed Arafat.

Oamenii pot participa la nunțile organizate în exterior nelimitat dacă sunt vaccinați, testați sau trecuți prin COVID-19, precizează Arafat.

În interior pot participa până la 200 de persoane, doar în condiții similare, respectiv vaccinate, testate sau trecute prin boală.

În cazul în care invitații nu sunt testați sau vaccinați, în interior pot participa 50, iar afară 70.

(sursa: Mediafax)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

STOP! Azi mașina stă pe loc! Vinerea VERDE. Transport GRATUIT pe raza municipiului Cluj-Napoca

Publicat

„Sub sloganul ”STOP! Azi mașina stă pe loc!”, campanie sustinuta de catre Primaria Cluj-Napoca si Compania de Transport Public Cluj-Napoca, se va implementa transportul gratuit în fiecare zi de vineri, pe raza municipiului Cluj-Napoca, prima fiind azi, 18.06.2021.

Asadar, in zilele de vineri, clujenii nu mai sunt nevoiti să prezinte bilete si abonamente. De mentionat este faptul ca acest proiect „Vinerea Verde” a fost prezentat si adoptat in Consiliul Local Cluj-Napoca.

Prin aplicarea acestui proiect se urmareste:

1. Reducerea poluarii chimice si fonice;

2. Descongestionarea traficului din municipiu;

3. Stimularea publicului calator in directia renuntarii la deplasari cu autoturismele proprii si utilizarea cu precadere a transportului public;

4. Reducerea accidentelor rutiere prin diminuarea numarului de autovehicule care utilizeaza trama stradala din municipiu;

5. Cresterea gradului de incarcare a capacitatilor de transport disponibile ale companiei, prin cresterea numarului de calatori;

6. Reducerea costurilor pe calator transportat;

7. Reducerea sau chiar eliminarea blocajelor in trafic ca urmare a numarului din ce mai mare de autovehicule existente in circulatie la diferite intervale din zi, in timp ce reteaua de strazi are capacitate limitata de preluare a fluxului de autovehicule.

In scopul atingerii obiectivelor enumerate mai sus si nu numai, compania si-a propus sa stimuleze si sa convinga publicul calator in directia utilizarii mijloacelor de transport public, prin urmatoarele masuri:

1. Modernizarea continua a flotei de mijloace de transport public utilizand atat surse proprii cat si surse din bugetul local si prin atragerea de fonduri europene nerambursabile;

2. Renuntarea treptata la autobuzele diesel si achizitia, cu precadere, de autobuze electrice, troleibuze si tramvaie cu cele mai moderne dotari si confort sporit pentru calatori;

3. Stimularea publicului in directia atragerii spre transportul in comun prin introducerea transportului gratuit, in municipiul Cluj-Napoca, in ultima zi lucratoare a fiecarei saptamani ( “Vinerea Verde” ).

Costurile generate de acest program vor fi suportate de catre Primaria Municipiului Cluj-Napoca

Primaria Municipiului Cluj-Napoca in parteneriat cu CTP Cluj-Napoca SA propune introducerea programului “ Vinerea Verde “prin care se acorda gratuitate la transportul public in fiecare zi de vineri oricarei persoane care doreste sa circule pe traseele companiei aflate pe raza municipiului Cluj-Napoca. Pentru ca acest program sa aiba un impact real asupra cetatenilor estimam ca actiunile de procurare si validare a oricaror tipuri de titluri de calatorie gratuite in zilele de vineri ar putea indeparta o parte din publicul tinta. Accesul la transportul gratuit de vineri va fi direct, simplu si atractiv.

Costurile generate de acest program vor fi suportate de catre Primaria Municipiului Cluj-Napoca prin metoda compensatiei, conform Hotararii Consiliului Local Cluj-Napoca nr. 165 din 21.04.2021.

In prezent, flota companiei este alcatuita din mijloace de transport care ofera siguranta, confort, accesibilitate, adaptabilitate, dar in acelasi timp sunt prietenoase cu mediul inconjurator. Proiectul “Vinerea Verde” vizeaza, in esenta, promovarea utilizarii transportului public ecologic, ca masura de imbunatatire a calitatii aerului inconjurator, dar si de diminuare a nivelului de zgomot, prin acordarea gratuitatii pe mijloacele de transport in comun, pe liniile urbane, in fiecare zi de vineri”, se arată în comunicatul CTP.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Clujenii TREBUIE să ŞTIE ce se întâmplă cu METROUL. Dezbatere PUBLICĂ. Cine îşi asumă EŞECURILE Primăriei?

Publicat

Povestea metroului clujean pare să fie cu cântec înainte de a începe. Lucrurile par destul de complicate şi greu de realizat. Sunt multe semen de întrebare. Iar clujenii nu sunt informaţi, deşi legea impune acest lucru. Pentru lămurirea tuturor aspectelor de început privitoare la marele proiect clujean, Consiliul Civic Local, prin reprezentantul său Iosif Pop, a solicitat, în şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca, o dezbatere publică pe tema metroului, cu prezenţa primarului Emil Boc. Consiliului Civic Local este o organizaţie care a fost fondată pe 17 iunie 2004, prin semnarea Protocolului de Colaborare de către cele 52 de asociaţii şi fundaţii clujene.

Riscuri şi temeri

Iosif Pop le-a prezentat consilierilor locali şi primarului Emil Boc un punct de vedere al CCL, în care sunt prezentate o serie de problem, care ar trebui să fie lămurite în dezbaterea publică.

“Acum punem multă pasiune politică pe linia de metrou, fără a avea concluzii pe studiul de fezabilitate, fără să stapanim riscurile şi consecinţele lor viitoare şi fără să putem decide asupra momentului optim pentru lansarea proiectului (vezi evoluţia populaţiei, a efectelor pe termen lung a pandemiei, a incertitudinii asigurării surselor de finanţare de început, a şansei de mobilizare de surse de finanţare pentru etapa IIetc). Dealtfel, reconsiderarea din scurt a proiectului de finanţat din surse PNRR este de natură să confirme temerile pentru riscurile prezentate mai sus.

În cazul unui presupus eşec Consiliul Local se poate salva prin apelare la resursele guvernamentale, la împrumuturi bancare ori la majorarea substanţiala a impozitelor şi taxelor locale, transferand situaţiile de faliment către persoanele fizice şi juridice. Daca are şi alte soluţii le poate face publice acum?

Întreprinzatorul realist măsoara de 10 ori riscurile înainte să pornească un proiect mare, pentru că este conştient că în caz de eşec îl lichidează creditorii şi îşi află falimentul. Statul are o scapare în plus, aceea de a arunca datoria în spatele populaţiei şi a firmelor. Dar are acordul lor acum?

Cu certitudine, Cluj-Napoca are nevoie acută de această infrastructură acum şi în următorii 3-4 ani, variantele de lucru sunt multe şi, orice variantă ar fi aleasă, se cere asumată de către clujeni – beneficiarii şi finanţatorii de ultimă instant”, a spus Iosif Pop în faţa consilierilor municipali.

Legea obligă municipalitatea să-i consulte pe clujeni

În prezentarea sa, Iosif Pop a adus şi argumente legislative, care arată că municipalitatea este obligată să-i consulte pe clujeni în problema metroului şi a marilor proiecte.

„Legea nr.52/2003, cu modificarile ulterioare, defineşte scopurile exacte în astfel de situaţii. Dupa cum ştiţi: Legea are drept scop:a) să sporească gradul de responsabilitate a administrației publice față de cetățean, ca beneficiar al deciziei administrative; b) să implice participarea activă a cetățenilor în procesul de luare a deciziilor administrative și în procesul de elaborare a actelor normative; c) să sporească gradul de transparență la nivelul întregii administrații publice.

În acord cu prevederile legale citate, vă adresăm rugamintea să supuneţi acum votului organizarea dezbaterii publice în intervalul de timp cel mai scurt. Consultarea publică executată pe site-ul primăriei nu are nicio relevanţă atât timp cât întrebările şi răspunsurile nu sunt aduse la cunoştinţa întregii populaţii.

Suntem toţi conştienţi că responsabilitatea deciziilor şi hotărârilor vă aparţine, iar aceasta presupune că vă asumaţi individual şi personal consecinţele, în cazul în care o faceţi fără consultarea noastră. Avem întrebările pregătite, avem şi soluţiile alternative, aşteptăm decizia”, a mai spus Iosif Pop.

Eşecuri ale administraţiei clujene

În aceeaşi luare de cuvânt în faţa consilierilor municipali şi a primarului Emil Boc, Iosif Pop a trecut în revistă şi câteva eşecuri ale administraţiei locale, pentru care aceasta n-a dat socoteală clujenilor.

„Comunitatea clujeană se află în faza asumării marilor proiecte de infrastructură rutieră şi feroviară, cerute şi aşteptate de către noi dinspre administraţia locală de aproape 20 de ani.

Presiunea pentru realizarea lor este foarte mare din cauza sporirii blocajelor în mobilitatea urbană, dar şi datorită cerinţelor finanţatorilor ca să fie executate în contratimp,cu asumarea de riscuri dificil de controlat sau chiar imposibil de asumat.

Centura ocolitoare, parcările înafara părţii carosabile, prelungirea liniilor de tramvai către aria metropolitană şi spre cartierele neconectate, presupusul metrou de conexiune longitudinală cu râul Someş etc nu îşi bazează prioritizarea pe studii coerente de trafic şi nici pe concluziile  tehnice şi financiare finale, ale studiilor de fezabilitate comandate.

PUG-ul este ca şi ieşit din perioada de validitate, SIDU îşi aşteaptă consultarea şi acceptarea populaţiei, planul de mobilitate îşi cere actualizarile din timp în timp, iar reţelele sociale îşi consumă energia cu propuneri şi atitudini critice la adresa anunţurilor oportuniste.

Aproape toate proiectele mari din ultimii 17 ani ale administraţiei municipale s-au încheiat fie cu eşecuri (vezi Capitala Culturală Europeană), fie cu depăşiri ale termenelor asumate (vezi ex.Centurii Vâlcele-Sânnicoara), fie cu depăşiri mari ale bugetelor iniţial alocate.  Acest fapt conduce la concluzia ca managementul performant al marilor proiecte nu reprezintă un punct forte pentru Consiliul Local Cluj-Napoca”, a mai spus Iosif Pop.

(MaAv)

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO/ Cel mai spectaculos ansamblu imobiliar din România demarează oficial la Cluj. A fost aprobată prima etapă

Publicat

De

Orășelul inteligent Transilvania Smart City face primii pași după ce în ședința de miercuri a Consiliului Local Cluj-Napoca a fost aprobată realizarea primei etape a celui mai mare ansamblu imobiliar din România.

Proiectul este estimat la 700 milioane de euro și va fi realizat în șase etape, pe parcursul a cinci ani de zile.

Cluj24 a obținut și câteva imagini în care este prezentată forma clădirilor. Designul este unul spectaculos, unic în această parte a Europei.

Zona Moș Ion Roată din oraș va fi urbanizată astfel încât să fie amenajate aici 10.000 de locuințe.

Întregul cartier se dorește să fie unul smart și green (cu senzori de zgomot și poluare, aplicație pentru parcări libere, optimizarea consumului de energie), cu grădiniță, mall, heliport, clinici de sănătate, livrări cu drona și telegondolă până la aeroport și Iulius Mall.

Într-o primă fază vor fi realizate 800 de apartamente, pe o suprafață urbanizată de 4,6 hectare, unde se vor ridica și un aparthotel, creşă pe 2000 mp, magazine, cafenea, restaurante, sală de sport, bancă, un magazin Lidl şi un parc de 2600 mp.

Facilitățile publice dedicate copiilor vor fi donate de către dezvoltatori în beneficiul Primăriei Cluj-Napoca.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Emil Boc: În oraș se va circula de două ori mai greu cu mașina decât cu autobuzul

Publicat

De

Primarul Emil Boc a declarat, miercuri, că are în vedere să fie amenajată în centrul orașului o nouă linie dedicată pentru tramvai de la str. Coșbuc și până la capătul str. Barițiu. Edilul a anunțat că în Cluj-Napoca se va circula de două ori mai greu cu mașina față de autobuz.

”Vom crea o zonă dedicată pentru transportul în comun cu tramvaiul, de la Coșbuc până pe Barițiu. Vom gândi un culoar astfel încât ca acolo… nu e normal ca 300 de oameni într-un tramvai să stea în spate la o mașină în care se află una sau cel mult două persoane.

Prin această restructurare a traficului, prin restructurările urbane și prin discuțiile din comisia de circulație, vom impune un culoar pentru transportul public, pentru tramvai și pentru autobuze. Încet, dar sigur, transportul în comun va avea prioritate în toate zonele orașului. Nimeni nu va fi oprit să circule cu mașina, numai că va circula de două ori mai greu decât cu autobuzul, care va avea un culoar mult mai bine asigurat și articulat”, a declarat primarul Emil Boc.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate