EVENIMENT
Aproape 13.000 de apeluri la serviciul ALOPEDI de la Cluj. 145 de români din străinătate au cerut sprijinul medicilor
Aproape 13.000 de apeluri s-au înregistrat la serviciul de telemedicină ALOPEDI 0364-971 de la Cluj în anul trecut.
Practic, în anul 2024, au fost evaluați telefonic nu mai puțin de 12.978 de copii cu diferite afecțiuni.
Aproape 13.000 de apeluri la serviciul ALOPEDI de la Cluj. 8% dintre copii au fost trimiși la urgență
Cele mai multe apeluri la serviciul de telemedicină ALOPEDI 0364-971 au fost din județul Cluj.
Marea majoritate a apelurilor, respectiv 70,70% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări care au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului, pentru o evaluare față în față, arată reprezentanții Consiliului Județean (CJ) Cluj, care are acest serviciu în subordine.
De asemenea, 8% dintre copii au avut nevoie de evaluare imediată în serviciile de urgență, iar în 14 cazuri a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.
Febra la copil, principalul motiv pentru care părinții au solicitat sfatul medicilor clujeni
Numărul de solicitări a fost mai mare în lunile de iarnă, respectiv ianuarie și decembrie, perioade în care au predominat problemele respiratorii.
Totodată, pe parcursul anului 2024, febra a fost principalul motiv de solicitare a sfatului medical al profesioniștilor cu experiență în evaluarea telefonică a gravității stării copilului bolnav, fiind înregistrate peste 3.000 de apeluri.
Serviciul ALOPEDI, solicitat de 145 de români din alte țări
Cele mai multe solicitări din anul precedent au provenit din județul Cluj, iar 37,34% din alte județe. De asemenea, 145 de părinți români aflați în afara țării au solicitat sprijinul medicilor care deservesc ALOPEDI 0364-971.
“Numărul părinților care solicită recomandările și sfaturile de specialitate ale medicilor care deservesc serviciul de call center pentru urgențe pediatrice se menține ridicat. Acest fapt ne responsabilizează și mai mult și dovedește, o dată în plus, utilitatea și eficiența ALOPEDI. Ce e cu adevărat important este faptul că cele mai multe probleme de sănătate ale micuților pacienți au putut fi soluționate telefonic, evitțndu-se deplasarea la spital sau la cabinetul medical”, a transmis Alin Tișe, președintele CJ Cluj.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






