ACTUALITATE
Amenzi pentru drifturile din parcarea de pe strada Năvodari date de Poliția Locală Cluj-Napoca

Clujenii care locuiesc în zona străzii Năvodari au reclamat la Poliție și la Poliția Locală din cadrul Primăriei Cluj-Napoca gălăgia produsă de drifturile bolizilor din parcarea publică care au loc noaptea la sfârșit de săptămână și nu numai.
Primăria Cluj-Napoca a transmis către Cluj24 că parcarea de pe strada Năvodari nr. 4 se află în administrarea instituției, fiind situată în zona tarifară II.
”Polițiștii locali au întocmit 41 procese verbale de constatare a contravențiilor în perioada ianuarie 2021 și până în prezent în parcarea Năvodari din municipiul Cluj-Napoca. Astfel, au fost aplicate 2 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea prevederilor HCL nr. 191/2009 privind buna gospodărire a municipiului Cluj-Napoca, 29 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea prevederilor Legii nr. 61/1991 R privind sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice și 10 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19”, au precizat reprezentanții Primăriei clujene.
Polițiștii locali din cadrul Biroului de Ordine Publică Zona II acționează zilnic în colaborare cu Secția 2 Poliție și Jandarmeria Română pentru prevenirea faptelor antisociale în parcarea Năvodari.
Personalul Poliției Locale Cluj-Napoca este constituit dintr-un număr de 311 angajați.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
Turkish Airlines crește frecvența zborurilor de la Cluj spre Istanbul, de pe Aeroportul ”Avram Iancu”

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj și compania aeriană Turkish Airlines anunță creșterea frecvenței zborurilor directe spre Istanbul începând cu 5 mai 2025.
Operatorul aerian Turkish Airlines oferă zboruri directe spre Istanbul de pe Aeroportul Internaţional Cluj încă din anul 2016, iar în prezent, zborurile sunt operate zilnic.
Datorită suplimentării frecvențelor, numărul zborurilor va crește de la 7 la 9 pe săptămână, începând cu data de 5 mai 2025, prin introducerea a două curse suplimentare, operate luni și sâmbătă. Această ajustare va facilita conectivitatea pasagerilor către cele peste 300 de destinații din rețeaua globală Turkish Airlines.
Suplimentarea frecvenței zborurilor răspunde cererii tot mai mari din partea pasagerilor care aleg Istanbulul atât ca destinație finală, cât și ca hub de conexiune către destinații intercontinentale din Europa, Asia, Africa și America de Nord.
Programul actualizat al zborurilor directe Cluj-Napoca – Istanbul
Hakkı Güntay, Manager General Turkish Airlines, a declarat: „Turkish Airlines, compania aeriană care zboară către cele mai multe țări din lume, va crește frecvența zborurilor Istanbul-Cluj-Istanbul la 9 pe săptămână, adăugând un nou zbor luni seara și un nou zbor sâmbătă dimineața, pe lângă cel zilnic, începând cu 5 mai 2025.”
David Ciceo, Directorul General al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, a adăugat: „Turkish Airlines este unul dintre partenerii noștri strategici, iar această creștere a frecvenței zborurilor spre Istanbul confirmă atractivitatea Clujului ca destinație. Pasagerii vor avea acum acces mai facil la unul dintre cele mai mari hub-uri aeriene din lume, cu multiple posibilități de conexiune spre toate continentele.”
Despre Turkish Airlines
Înființată în anul 1933, inițial cu o flotă de cinci avioane, Turkish Airlines, membru Star Alliance, are astăzi o flotă de 477 de aeronave (pentru pasageri și marfă) care zboară către 352 de destinații din întreaga lume, dintre care 299 destinații internaționale și 53 destinații interne în 131 de țări.
Mai multe informații despre Turkish Airlines pot fi găsite pe site-ul său oficial www.turkishairlines.com sau pe conturile sale de socializare pe Facebook, X, YouTube, LinkedIn și Instagram.
Despre Star Alliance
Înființată în 1997 ca prima alianță a companiilor aeriene la nivel mondial, rețeaua Star Alliance a fost fondată pe o ofertă de valoare pentru clienți, bazată pe acoperire globală, recunoaștere mondială și servicii fără întreruperi. Încă de la înființarea sa, a oferit cea mai mare și completă rețea de companii aeriene, punând un accent puternic pe îmbunătățirea experienței clienților pe parcursul întregii călătorii în cadrul Alianței.
Companiile aeriene membre sunt: Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, Turkish Airlines, THAI și United.
În total, rețeaua Star Alliance oferă în prezent 17.500 de zboruri zilnice către peste 1.150 de aeroporturi din 189 de țări. Alte zboruri de legătură sunt oferite de partenerul Star Alliance Connecting Juneyao Airlines.
EVENIMENT
Deputatul Remus Lăpușan (PSD Cluj) cere 2 ore de sport pe săptămână pentru elevii de liceu. Apel la Ministerul Educației

Deputatul PSD de Cluj, Remus Lăpușan, a depus, miercuri, în Parlament o declarație politică prin care a atras atenția asupra importanței activității fizice în rândul elevilor pentru sănătate și dezvoltare armonioasă.
˝În prezent, elevii de liceu din România beneficiază de doar o oră de educație fizică pe săptămână, ceea ce este insuficient pentru a combate efectele unui stil de viață sedentar. Diminuarea nejustificată a timpului alocat activităților fizice, neincluderea educației fizice în trunchiul comun cu un număr optim de ore și lipsa unei abordări moderne a educației sportive agravează această situație˝, a menționat Remus Lăpușan.
Deputatul a scos în evidență faptul că avem nevoie de intervenția autorităților de la nivel de politici publice, pentru a ne asigura că vom crește o generație pentru care activitatea fizică face parte din rutina zilnică – o premisă pentru sănătate dar și pentru formarea unui caracter bazat pe altruism, încredere, perseverență și disciplină, dezvoltate în urma practicării sportului.
Ce ar trebui să facă Ministerul Educației
Prin urmare, Ministerul Educației și Cercetării ar trebui să adopte politici educaționale pentru promovarea sportului în școli care să includă:
Creșterea numărului de ore de sport la minimum două pe săptămână pentru elevii de liceu;
Diversificarea activităților sportive pentru a include sporturi individuale și de echipă, adaptate intereselor elevilor;
Investiții în infrastructura sportivă pentru a oferi condiții optime de desfășurare a activităților fizice;
Introducerea unor evaluări fizice regulate pentru a urmări progresul elevilor;
Promovarea unei educații fizice moderne, interactive, care să încurajeze participarea elevilor.
Sportul ar trebui să facă parte dintr-un stil de viață sănătos, dincolo de a fi o disciplină în planul de învățământ.
Este necesară schimbarea de mentalitate inclusiv în rândul părinților, care ar trebui să încurajeze copiii să facă mișcare fizică.
”Din păcate, lipsa educației motrice în familie și marginalizarea educației fizice în școli au condus la o lipsă de interes față de activitatea fizică. Mulți elevi sunt scutiți medical fără un motiv real, ceea ce duce la agravarea problemelor de sănătate și la reducerea motivației de a face sport˝, a menționat în continuare Remus Lăpușan.
Sportul pentru tineri
Schimbarea atitudinii față de sport ar trebui susținută și de la nivelul comunității și administrației locale, care pot să intervină, în parteneriat, prin dotarea școlilor cu materiale sportive, reabilitarea bazelor sportive și organizarea de competiții care să stimuleze interesul elevilor pentru sport.
˝Fără sport, nu poate exista progres. Prin sport, tinerii învață nu doar disciplina și spiritul de echipă, dar și importanța unui stil de viață echilibrat˝, a concluzionat Remus Lăpușan.
PSD a susținut dintotdeauna sportul ca parte esențială a educației. Investițiile în programe și infrastructură sportivă care să încurajeze tinerii să adopte un stil de viață activ au fost trecute pe lista de priorități ale programelor de guvernare. Doar printr-o abordare proactivă putem crește o generație mai puternică și mai bine pregătită pentru viitor!
ACTUALITATE
VIDEO FOTO. Adjudecat! Bătălie pe rable, la Cluj. 30 de vehicule abandonate și-au găsit noi stăpâni. Prețuri derizorii

Sala de Sticlă a Primăriei Cluj-Napoca s-a transformat miercuri dimineață într-un ring al negocierilor aprinse, unde nouă participanți și-au testat norocul în încercarea de a pune mâna pe 29 de mașini abandonate și un scuter.
Miercuri dimineață, nouă participanți s-au luptat cu oferte și replici haioase pentru a pune mâna pe 29 de mașini abandonate și un scuter, scoase la vânzare de Primăria Cluj-Napoca. Licitația deschisă cu strigare a fost un adevărat test de răbdare, fler și strategie.
Bătălie pe rable, la Cluj
Mașinile au fost scoase la licitație după ce au fost ridicate de pe domeniul public și au trecut prin toate procedurile legale. Cei interesați le-au putut inspecta anterior la depozitul de pe strada Nădășel, dar chiar și așa, fiecare ofertă a fost un pariu. Unele vehicule aveau un grad de uzură de 40-50%, altele erau mai mult rugină pe roți, cu degradări de până la 90%.
Asta nu i-a împiedicat însă pe participanți să se dueleze în licitații, unde câțiva zeci de lei au făcut diferența. Piesa de rezistență a fost licitația pentru un Seat, care a pornit de la 300 de lei și a ajuns la 2.300 de lei, într-o luptă aprigă a ofertelor.
Deși licitația s-a desfășurat într-un „ritm ardelenesc”, cei prezenți au simțit adrenalina unor licitații ca-n show-urile americane.
Mașinile, recondiționate și vândute, în unele cazuri
Printre participanții la licitație s-a numărat și Iuliu Ferenczi, care a achiziționat mai multe mașini din gama Volkswagen.
„Le pun la punct și văd ce iese din ele. Dacă se pot valorifica, le punem pe picioare. Dacă sunt gata motoarele, nu mai putem face nimic. Mă ocup cu asta de vreo 20 și ceva de ani. Câteodată e avantajos, câteodată nu. Depinde până la cât urcă licitația. Dacă urcă mult, cum s-a întâmplat data trecută… s-au licitat mașinile și când au mers să vadă ce au licitat, le-au lăsat acolo.
Am cumpărat numai mașini gama Volkswagen. Problemele pe care le au sunt un geam spart, le lipsește bateria, le lipsește contactul, iar motoarele sunt cu semnul întrebării dacă pornesc sau nu. Sunt riscuri, sunt mașini care sunt ruginite… Nici eu nu am văzut acum ce cumpăr”, a mărturisit bărbatul.
El speră nu doar să își scoată investiția, dar și să realizeze un mic profit în urma reparării și vânzării mașinilor achizionate astăzi.
„Da, sunt care se pot și repara și înmatricula, categoric. Sunt printre mașini și care sunt chiar bune. Azi am cumpărat cred trei sau patru mașini. Sigur voi scoate banii dați la licitație, nu faci o avere, 1.000 – 2.000 de lei”, a mai arătat acesta.
Reciclarea, o altă afacere profitabilă
O altă strategie a fost cea a lui Sălăjean Alexandru, reprezentant al Reformatex, care a cumpărat nouă vehicule pentru reciclarea materialelor din care sunt realizate.
„Pentru valorificare, reciclare deșeuri feroase și neferoase. E foarte profitabil, absolut. Astăzi am dat între 300 de lei și 560 de lei, am cumpărat nouă mașini. Depinde de greutatea mașinilor, cantitatea de material reciclabil din mașini, depinde cât plastic are, sunt multe variabile. Particip de fiecare dată și a fost mai mult sau mai puțin avantajos, nu este la fel de bine de fiecare dată”, a declarat acesta.
De ce organizează primăria astfel de licitații?
Viceprimarul Dan Tarcea a explicat că mașinile abandonate generează costuri pentru depozitare. Prețurile de pornire au variat între 150 și 500 de lei și toate mașinile scoase la licitație s-au vândut.
„Am avut astăzi o licitație pentru 29 de autoturisme și un scuter. A fost o licitație deschisă, cu strigare. S-au vândut toate cele 30 de obiecte pe care le-am scos la licitație. Sunt mașini care au fost abandonate pe domeniul public, care au fost ridicate și au trecut toate procedurile legale pentru a putea să intre în proprietatea statului, motiv pentru care le-am și scos la licitație. Cei care au cumpărat mașinile le-au cumpărat fie pentru piese de schimb, fie pentru a le repara și a le pune în circulație.
Aceste licitații trebuie organizate, pentru că înseamnă costuri pentru noi să asigurăm spații de depozitare pentru așa multe mașini. Am somat proprietarii să vină să își ridice mașinile și să plătească contravaloarea depozitării, dar în momentul în care nu au venit și au trecut toate termenele, atunci, sigur, trebuie să trecem la această procedură de licitație, pentru a putea să eliberăm spațiul acolo unde au fost depozitate”, a explicat viceprimarul.
Cei interesați să participe la astfel de licitații trebuie să achite o garanție de 10% din prețul de pornire al fiecărei mașini. Cei care au dorit să depună oferte pentru toate mașinile din listă au avut de plătit la casieria Primăriei Cluj-Napoca 780 de lei.
Lista și prețul mașinilor scoase la licitație
- Suzuki albastru – caroserie distrusă 70%/ tapițerie distrusă 60% – preț de pornire: 300 lei/ adjudecat: 550 lei
- BMW gri – caroserie distrusă 40%/ tapițerie distrusă 60% – preț de pornire: 350 lei/ adjudecat: 750 lei
- Volkswagen alb – caroserie distrusă 70% / tapițerie distrusă 70% – preț de pornire: 400 lei/ adjudecat: 550 lei
- Mercedez Benz negru – caroserie distrusă 50% / tapițerie distrusă 50% – preț de pornire: 350 lei/ adjudecat: 700 lei
- Dacia albastru – caroserie distrusă 50% / tapițerie distrusă 50% – preț de pornire: 300 lei/ adjudecat: 370 lei
- Volkswagen verde – preț de pornire: 150 lei/ adjudecat: 370 lei
- Volkswagen verde – caroserie distrusă 80% / tapițerie distrusă 60% – preț de pornire: 150 lei/ adjudecat: 320 lei
- Mercedes Benz albastru – caroserie distrusă 80% / tapițerie distrusă 80% – preț de pornire: 200 lei/ adjudecat: 750 lei
- Renault roșu – caroserie distrusă 60% / tapițerie distrusă 60% – preț de pornire: 400 lei/ adjudecat: 1.500 lei
- Hyundai verde – caroserie distrusă 60% / tapițerie distrusă 60% – preț de pornire: 300 lei/ adjudecat: 560 lei
- Mitsubishi roșu – caroserie distrusă 60% / tapițerie distrusă 50% – preț de pornire: 500 lei/ adjudecat: 1.050 lei
- Seat alb – caroserie distrusă 70% / tapițerie distrusă 70% – preț de pornire: 300 lei/ adjudecat: 2.300 lei
- Ford gri – caroserie distrusă 70% / tapițerie distrusă 80% – preț de pornire: 100 lei/ adjudecat: 350 lei
- Dacia gri – caroserie distrusă 90% / tapițerie distrusă 90% – preț de pornire: 100 lei/ adjudecat: 550 lei
- Smart negru – caroserie distrusă 80% / tapițerie distrusă 80% – preț de pornire: 100 lei/ adjudecat: 570 lei
- Opel negru – caroserie distrusă 80% / tapițerie distrusă 80% – preț de pornire: 200 lei/ adjudecat: 800 lei
- Fiat verde – caroserie distrusă 80% tapițerie distrusă 70% – preț de pornire: 200 lei/ adjudecat: 460 lei
- Ford albastru – caroserie distrusă 60% / tapițerie distrusă 40% – preț de pornire: 300 lei/ adjudecat: 550 lei
- Citroen roșu – caroserie distrusă 70% / tapițerie distrusă 80% – preț de pornire: 200 lei/ adjudecat: 420 lei
- Fiat gri – caroserie distrusă 60% / tapițerie distrusă 70% – preț de pornire: 300 lei/ adjudecat: 450 lei
- Smart negru – caroserie distrusă 90%/ tapițerie distrusă 90% – preț de pornire: 50 lei/ adjudecat: 280 lei
- Ford gri – caroserie distrusă 50% / tapițerie distrusă 60% – preț de pornire: 400 lei/ adjudecat: 500 lei
- Ford albastru – caroserie distrusă 90% / tapițerie distrusă 80% – preț de pornire: 100 lei/ adjudecat: 400 lei
- Volkswagen gri – caroserie distrusă 70% / tapițerie distrusă 70% – preț de pornire: 300 lei/ adjudecat: 500 lei
- Opel albastru – caroserie distrusă 60% / tapițerie distrusă 50% – preț de pornire: 150 lei/ adjudecat: 300 lei
- Ford gri – caroserie distrusă 70% / tapițerie 70% – preț de pornire: 300 lei/ adjudecat: 450 lei
- Volkswagen gri – caroserie distrusă 50% / tapițerie distrusă 50% – preț de pornire: 500 lei/ adjudecat: 750 lei
- Seat gri – caroserie distrusă 80% / tapițerie distrusă 80% – preț de pornire: 500 lei/ adjudecat: 560 lei
- Renault roșu – caroserie distrusă 70% / tapițerie distrusă 70% – preț de pornire: 300 lei/ adjudecat: 800 lei
- Scuter gri/negru – caroserie distrusă 80% / tapițerie distrusă 80% – preț de pornire: 35 lei/ adjudecat: 150 lei
ADMINISTRAȚIE
Prefectura Cluj se mută de la 1 aprilie. Clădirea Palatului Administrativ intră în modernizare cu fonduri din PNRR

Prefectura Cluj se va muta, începând cu 1 aprilie într-un spațiu de pe strada Nicolae Cristea, deoarece clădirea Palatului Administrativ de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 intră în ample lucrări de modernizare cu fonduri din PNRR.
Prefectul județului Cluj, Maria Forna, a declarat, miercuri, pentru Cluj24 că lucrările vor dura până în vara anului 2026, valoarea contractului depășind 33 de milioane de lei.
”De la 1 aprilie, activitatea Instituției Prefectului – Județul Cluj se va reloca într-un spațiu care este în curs de amenajare, situat pe strada Nicolae Cristea. Demersul este impus ca urmare a începerii, la acea dată, a lucrărilor de reabilitare, modernizare și eficiență energetică a clădirii Palatului Administrativ de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 din Cluj-Napoca, printr-un proiect finanțat prin PNRR în valoare de 33 de milioane de lei.
Așadar, pentru o perioadă de un an și jumătate, maximum doi, ne vom desfășura activitatea în alt spațiu”, a spus Forna.
Aceasta a precizat că Biroul Electoral Județean (BEJ) Cluj constituit pentru alegerile prezidențiale din luna mai, care își desfășura activitatea în clădirea Prefecturii, se mută la Casa de Cultură a Studenților.
400 de tone de moloz
”Lucrarea este una amplă, capitală, se va repara acoperișul, se vor executa lucrări în pivniță, unde avem arhiva. Constructorul ne-a informat ca va trebui să scoată aproximativ 400 de tone de moloz în cadrul lucrărilor.
Mai sunt de obținut câteva avize, inclusiv de la Poliția Rutieră, pentru că va trebui blocată o porțiune din strada Baba Novac unde va fi amplasată o macara.
Deși este o lucrare de anvergură, care dura în mod normal 3-4 ani, reprezentanții consorțiului de firme care a câștigat licitația de execuție și-au luat angajamentul că vor finaliza lucrarea în mai 2026, existând posibilitatea prelungirii cu o perioadă scurtă”, a explicat Maria Forna.
Proiectul de reabilitare a fost anunțat în ianuarie 2023, când ministrul de Interne de atunci, Lucian Bode, a semnat contractul de finanțare.