Connect with us
Advertisement
Advertisement

ADMINISTRAȚIE

Alin Tișe: Mă gândesc să reziliem contractul cu Supercom. Jumătate din populația județului Cluj nu plătește gunoiul

Publicat


Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a vorbit joi despre posibilitatea rezilierii contractului cu firma de salubritate Supercom. Tișe spune că nu este vorba punctul despre faptul că miroase depozitul CMID, ci de faptul că firma nu a reușit să încheie contracte cu populația județului pentru ridicarea deșeurilor.

„Am dat un ultim avertisment firmei Supercom. Și aici nu am în vedere că miroase depozitul, ci ca să se încadreze în contract. Eu mă gândesc să reziliem contractului, dacă nu intră în limitele contractuale”, a spus Alin Tișe în ședința Consiliului Județean Cluj.

Alin Tișe: Mă gândesc să reziliem contractul cu Supercom. Jumătate din populația județului nu plătește gunoiul

Președintele CJ Cluj spune că a cerut o situație de la ADI Eco – Metropolitan privind contractele de ridicare a gunoiului.

Astfel, pe lotul 1 Cluj-Napoca, Huedin și zonele aferente, 68% din populație are contract, iar 72% dintre locuitori nu au plătit gunoiul.

Pe lotul 2, 82% din populație are contract, iar 16% nu a plătit ridicarea gunoiului. În ceea ce privește lotul 3, 57% din populație are contract, iar 56% nu a plătit deloc gunoiul.

„Deci 48% din populația județului astăzi nu plătește ridicarea gunoiului. Să înțelegeți, gunoiul s-a ridicat pentru toată lumea. Am făcut apel la primarii astfel ca cetățenii să facă contracte.

Firma a primit avertisment și cu toții ne vom asuma rezilierea contractului. Deci trebuie să crească procentul de contractare. Până atunci altă soluție nu este decât să meargă pe pierdere. Dar ei sunt responsabili pentru asta”, a mai spus Tișe.

Cerc vicios – populația nu colectează selectiv

Președintele CJ Cluj spune că, în același timp, din diverse motive, populația județului nu colectează selectiv.

„Azi aproape 90% din gunoiul care vine de la populație nu este pe fracții. Și atunci durează mai mult procesarea deșeurilor. Tot gunoiul trebuie procesat la Centrul Integrat de Management (CMID) de la Cluj. Dar 90% din gunoi nu e pe fracții, față de 50% cât s-a preconizat.

Firma trebuie să dea pubele și saci. Dar acesta este și motivul pentru care cantități mari de gunoi nu au fost procesate și a început să miroasă”, a mai spus Alin Tișe, care a precizat că și aceasta este o problemă, având în vedere că centrul va fi gestiona cu o altă firma, care va duce aceeași cantitate de gunoi care nu e pe fracții.

Citește și: Boc, despre mirosul pestilențial din oraș: Nu cred că a venit de la 20 de kilometri depărtare. Eu și dl. Tișe am luat „capace”

În ceea ce privește problemele ridicate de clujeni despre faptul că nici colectarea nu se face selectiv, Alin Tișe a spus că cei de la Supercom au dat un exemplu și anume că de pe o stradă cu 50 de case, doar la 4 se colectează selectiv. Iar acesta este motivul pentru care pun toate deșeurile într-o mașină, pentru că altfel ar trebui să trimită încă o mașină și nu rentează.

De unde a venit mirosul? Nu e clar. Așteptăm ca al doilea transport de găinaț să fie împrăștiat la Aiton

În ceea ce privește mirosul insuportabil din Cluj-Napoca de acum cateva zile, încă nu este nimic 100% clar.

Tișe spune că sesizări au fost primite, ce e drept mai puține, încă de luni, 28 august. Marți, 29 august, reprezentanți ai CJ, Agenției de Mediu, DSP și ADI Eco-Metropolitan și Garda de Mediu s-a deplasat la centrul de deșeuri, de unde toată lumea considera că vine mirosul.

Citește și: SUPERCOM, amendată pentru „duhoarea” din Cluj-Napoca. ”N-a RESPECTAT autorizația de mediu”

„Acolo s-a constatat că urmare a depozitării unei cantități mai mari de deșeuri decât se putea procesa, coroborat cu temperatura ridicată, a existat acest miros.

Reprezentanții societății au spus, însă, că acela este un miros obișnuit și au au cerut și expertize. Concluziile arată că nu au fost depășiri pentru niciunul din indicatorii analizați”, a mai spus Alin Tișe.

Garda de Mediu Cluj a decis, însă, că depozitarea unei cantități de deșeuri mai mare decât capacitatea este sursa mirosului și s-a aplicat o sancțiune.

În același timp, Tișe spune că în zilele de 29 și 30 august, mai mulți cetășeni din zona Copăceni – Aiton și Turda, su spus că se simte un miros puternic. Chiar până în Gheorgheni.

„200 de tone de găinaț a fost aruncat pe terenuri, cu știința Primăriei Aiton. Primarul de acolo a spus că din 24 august a fost înștiințat că se va întâmpla acest lucru. Am cerut să se verifice dacă este același miros ca la Cluj-Napoca. S-au dus, au verificat, iar miercuri au fost din nou la centrul de deșeuri.

Ce s-a constatat, e că există mirosuri și într-o parte și în alta. Unii au spus că miroase la fel”, a mai spus Alin Tișe.

Citește și: Supercom: Sursa mirosurilor din Cluj-Napoca nu poate fi imputabilă societății prin activitatea din CMID. Teste de mirosuri

În final, se pare că mai avem de așteptat. „La Aiton am înțeles că vor mai arunca pe teren o cantitate importantă de găinaț. Așteptăm să vedem dacă se va simți din nou în oraș. Până atunci, firma Supercom va ataca în instanță amenda primită”, a conchis președintele Consiliului Județean Cluj.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




5 Comentarii

1 Comentariu

  1. sergiu

    august 31, 2023 la 5:04 pm

    AR FI O MASURA INTELEAPTA..sa REZILIATI CONTRACTUL SI INCA URGENT!!

  2. Mihai

    septembrie 1, 2023 la 8:52 am

    Domnule Tișe, știți câte sesizări am făcut la Supercom ?
    Nu mi s-a răspuns la nici o sesizare. Comunicarea cu clienții este inexistentă. Modul de facturare este neclar. Saci pentru gunoi selectiv se dau doar ocazional.
    Evident că am refuzat facturile atâta timp cât nu clarifică situația.

  3. Tote

    septembrie 1, 2023 la 6:54 pm

    selectarea gunoaielor se face in mare parte de către oameni dar degeaba daca o mașină de gunoi le ridică pe toate in aceeași mașină și le amesteca🤔pe străzile Bistritei,Pascaly,Unirii,Borsec și Herculane așa procedează Supercom😉

  4. Ion Iosif

    septembrie 2, 2023 la 2:24 pm

    Chiar si in localitatile unde au contracte,au impartit containere cu cod de bara si se colecteaza doar gunoiul selectat nu isi respecta contractul.La mine in localitate de doi ani promit ca o sa cantareasca gunoiul si dau bon,dar sunt doar vorbe Atentie si la facturi.Au obiceiul sa emita doua trei facturi pe aceasi luna.

  5. Calbaza Iuliana

    septembrie 3, 2023 la 4:55 am

    Cum sa fie colectate selectiv ?
    Angajații firmei nu lasă sacii ,deși eu colectez selectiv in ultimele două săptămâni nu au lăsat saci pentru a colecta .
    Cum sa plătească că nimeni nu îi găsește ?
    La telefon nu răspund .
    Unde se poate plati ????
    Locuiesc in Florești ,m-am deplasat aproape de Gilău dar nu i-am aflat.
    Unde pot fi găsiți ??

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Pui de vulpe, salvat de pompierii clujeni după ce a căzut într-un canal pe strada Colinei

Publicat

Pompierii din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca au fost solicitați miercuri seară să salveze un pui de vulpe care a căzut într-un canal în apropiere de strada Colinei.

”Imediat, în sprijinul echipajelor noastre a venit un reprezentant al Organizației pentru Protecția Mediului și Combaterea Braconajului, care a adus o cușcă specială.

După ce a fost scoasă din canal, vulpea a ajuns înapoi în pădure”, arată ISU Cluj.

vulpe

Citește mai departe

CULTURA

Imnul UE, „Odă bucuriei”, va răsuna din turnul Primăriei Cluj-Napoca, de 9 Mai – Ziua Europei

Publicat

De

Imnul UE

„Odă bucuriei”, imnul Uniunii Europene, se va auzi din turnul Primăriei Cluj-Napoca joi, 9 Mai, cu ocazia Zilei Europei.

De asemenea, începând cu ora 11:00, în Piața Unirii va avea loc un eveniment dedicat Zilei Europei – celebrată în data de 9 Mai și a Zilei Independenței de Stat a României – 10 Mai.

Cele două zile de mare importanță istorică pentru România vor fi marcate de Primăria Cluj-Napoca alături de instituțiile partenere prin ceremonii oficiale și momente artistice.

Cu această ocazie, din turnul Primăriei va răsuna imnul Uniunii Europene, ”Odă bucuriei”, la orele 9:00, 12:00, 15:00, 18:00 și 21:00.

Ce manifestări vor avea loc?

Programul zilei:

  • prezentarea onorului și salutul drapelului de luptã;
  • intonarea Imnului Național al României și Imnului Europei:
  • alocuțiuni privind semnificația Zilei Europei;
  • festivitatea de premiere a concursului școlar „Eroi și fapte în istoria națională”;
  • moment artistic: interpretare cântece, dansuri tradiționale, marșuri militare și patriotice
  • defilarea gărzii de onoare.

Nu se depun coroane de flori. Evenimentul este organizat de Primăria municipiului Cluj-Napoca, în parteneriat cu Instituția Prefectului Județul Cluj, Divizia 4 Infanterie „Gemina”, Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” și Inspectoratul de Poliție Județean Cluj.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Stadiul la zi al lucrărilor la Autostrada Transilvania. Ce loturi se apropie de finalizare și care „bat pasul pe loc”?

Publicat

De

Lucrările înaintează în ritm lent pe mai multe loturi de pe Autostrada Transilvania, iar primele inaugurări ar urma să aibă loc abia după mijlocul anului 2025. Două loturi se află încă în licitație.

Asociația Pro Infrastructură a prezentat recent stadiul la zi ale lucrărilor de pe loturile Autostrăzii Transilvania (A3). Potrivit analizei, loturile cele mai avansate sunt Nădășelu-Zimbor (72%) și Zimbor-Poarta Sălajului (41%), iar lucrările pe ambele tronsoane ar urma să fie finalizate în a doua pate a anului viitor.

De asemenea, sunt atribuite contractele pentru lucrări pe loturile Suplacu de Barcău-Chiribiș (Erbașu), cu termen de finalizare în martie 2026 și Chiribiș-Biharia (Precon/ Selina), cu termen în mai 2027.

Loturile Poarta Sălajului-Zalău și Zalău-Nușfalău (41 km) se află încă în licitație, după doi ani de tergiversări. În prezent, se lucrează la evaluarea ofertelor și soluționarea contestațiilor. Au fost depuse șapte oferte: UMB, WeBuild, Ictaș, Makyol, Mapa, Nurol-Duygu, Tekfen-Dogus.

Lotul Nădășelu- Zimbor

Lotul are o lungime de 30 de kilometri, valoarea contractului fiind de 1,39 miliarde de lei (fără TVA). Pe acest lot, lucrările sunt realizate de constructorul român UMB, în cadrul unui contract semnat în 28 decembrie 2020. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 25 ianuarie 2021.

Progresul fizic în teren este de 72%, termenul de finalizare contractual fiind luna mai 2025.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, UMB nu are capacitate și a arătat o mobilizarea slabă pe acest lot, astfel că termenul realist de finalizare a lucrărilor este trimestrul 3 al anului 2025.

Lotul Zimbor-Poarta Sălajului

UMB este constructorul și pe lotul Zimbor-Poarta Sălajului (12,2 km), contract în valoare de 836 milioane de lei (fără TVA).

YouTube video

Contractul a fost semnat în 1 iulie 2020, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis la 31 mai 2021.

Progresul fizic înregistrat pe acest lot este de doar 41,26%. Asociația Pro Infrastructură remarcă și aici o mobilizare redusă a UMB și arată că lucrările ar putea fi finalizate în trimestrul 3 al anului 2025, termenul contractual fiind luna iulie 2025.

Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș

Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,3 km), în valoare de 884 milioane de lei (fără TVA), a fost atribuit antreprenorului român Erbașu, acesta fiind al patrulea constructor pe acest tronson. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 15 martie 2024, iar constructorul are la dispoziție 6 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor.

Termenul de finalizare contractual pe acest lot este luna martie 2026. Potrivit Asociației Pro Infrastructură, primele lucrări în teren ar urma să apară în august-septembrie 2024.

Lotul Chiribiș-Biharia

Contractul de 785 milioane de lei (fără TVA) pentru lotul Chiribiș-Biharia (28,5 km) a fost atribuit antreprenorului Precon/ Selina. Constructorul va avea 6 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor, termen de finalizare a lucrărilor fiind luna mai 2027.

Asociația Pro Infrastructură estimează emiterea ordinului de începere a lucrărilor abia în luna mai 2025, întrucât se aşteaptă soluţionarea procesului care acum este pe rol din contractul vechi.

DEx 4 – Drum Legătură Tureni

Drumul expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania, prin Tureni (4,95 km), are o valoare de 562 milioane de lei (fără TVA), contractul fiind atribuit antreprenorului bistrițean Dimex, aflat la primul contract major.

Contractul a fost semnat în 28 iulie 2023, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 21 septembrie 2023.

Progresul fizic este estimat la 30%, termen de finalizare contractual fiind luna februarie 2025.

Cu toate acestea, experții Asociației Pro Infrastructură estimează că lucrările ar putea fi finalizate încă din decembrie 2024, dar „foarte foarte foarte greu”.

Citește mai departe

EVENIMENT

Ce plan are Băltărețu pentru sprijinirea companiilor clujene

Publicat

Baltaretu

Fost antreprenor, aflat la primul lui mandat de deputat, Viorel Băltărețu candidează la Primăria Cluj-Napoca cu un program de priorități printre care se numără și sprijinirea mediului de afaceri local.

“Primăria trebuie să fie principalul partener al companiilor locale.  Cu cât avem mai multe companii de succes, din domenii variate, cu atât vom avea mai multe locuri de muncă bine plătite pentru clujeni, indiferent ce profesie au”.

Având în vedere schimbările legislative și impredictibilitatea fiscală din ultima perioadă, administrația locală trebuie să-și intensifice eforturile pentru a-i ajuta pe angajatori, arată Băltărețu.

Mai puțină birocrație

“În primul rând, vreau mai puțină birocrație. Pentru asta, primul meu pas, ca primar, va fi crearea unei platforme digitale unice prin care companiile să interacționeze cu primăria.

Pe de altă parte, deja mă ocup de reducerea formalităților birocratice pentru începerea unei afaceri. Am depus un proiect de lege prin care se elimină o parte din proceduri pentru obținerea autorizațiilor de funcționare.

Unele afaceri nu vor mai trebui să solicite autorizații, ci își vor desfășura activitatea pe baza unei notificări de funcționare. De asemenea, proiectul de lege obligă primăriile să înscrie documentele de funcționare într-un registru online disponibil tuturor celor interesați”, spune Băltărețu.

Antreprenor de 20 de ani

Deputatul clujean e și inițiatorul unui proiect de lege care prevede ca toate concediile medicale să se compenseze cu taxele din Declarația 112 și să fie plătite din prima zi de către stat.

“Sunt antreprenor de 20 de ani și știu ce dezechilibre produce în companii furtul ăsta sistematic din partea statului: locuri de muncă mai puține, mai prost plătite, venituri reduse la buget.

În Cluj, un județ cu o amprentă puternic antreprenorială, datoriile statului către companii se ridică în acest an la peste 500 milioane de lei.

Cum pot companiile să supraviețuiască în condițiile în care taxele cresc peste noapte, legislația fiscală se schimbă imprevizibil și statul le mai și fură banii?”, declară Băltărețu, care spune ca proiectul e blocat în comisiile Parlamentului de doi ani.

Schimbare de mentalitate

“Apoi e foarte importantă o schimbare de mentalitate în primărie. Principiul cvadruplului helix e de mult aplicat în Vest: îi aducem pe reprezentanții mediului de afaceri la masa marilor decizii ale municipiului, alături de autorități, mediul universitar și societatea civilă.

Așa, Clujul va putea crește economic în mod sustenabil. Nu e suficient să-i meargă bine doar IT-ului, care a explodat în ultimul deceniu. Trebuie să creștem și alte industrii: platforme de testare în industria automotive, producție industrială cu tehnologii de ultimă oră (roboți, AI), tehnologii cuantice, producție cinematografică, industria medicală.

Centru expozițional

“Ce îi mai lipsește Clujului e un centru expozițional și de conferințe. Clujul va crește economic doar în măsura în care aducem aici cât mai mulți investitori autohtoni și străini.
Pentru acest obiectiv, avem nevoie să dăm drumul și la construcția unor noi parcuri industriale, odată cu lucrările la centura ocolitoare.

Mai multe companii înseamnă și o bază de impozitare mai mare, deci venituri din care să oferim clujenilor servicii publice de calitate: transport în comun mai eficient, o masă caldă elevilor, salubritate și multe altele.”, mai susține contracandidatul lui Boc.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax