Connect with us

ACTUALITATE

Aeroportul Cluj, ÎNTRECUT de cel din Bacău. PASAGERII au depunctat aeroportul clujean la mai multe capitole

Publicat


Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca este apreciat de călători pentru curăţenie sau amabilitatea personalului, dar este întrecut de aerogara George Enescu din Bacău, care a primit notele cele mai mari de la pasagerii săi, potrivit unui studiu.

Aeroportul Internaţional George Enescu Bacău a primit notele cele mai mari de la pasagerii săi în timp ce Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost depunctat pentru aglomeraţie şi lipsa personalului, potrivit unui studiu cu privire la situaţia aeroporturilor din România, realizat de o agenţie de turism online.

Amabilitatea personalului, apreciată de pasagerii care ajung pe Aeroportul din Cluj

Studiul include și cel mai important punct de legătură aerian din zona Transilvaniei, Aeroportul Internaţional Avram Iancu. Acesta a fost apreciat de pasageri pentru curăţenie (9/10), amabilitatea personalului (9.1/10) şi semnalizarea eficientă a porţilor şi a ghişeelor (9/10).

Fiind un aeroport mai mic decât Otopeni, acesta operează un număr restrâns de curse interne şi externe, însă este foarte bine conectat, asigurând zboruri către toate marile oraşe ale României, dar şi către principalele destinaţii europene, cum ar fi Germania, Franţa, Spania, Italia, Marea Britanie.

Un alt minus al aeroportului Avram Iancu, raportat de participanţii la studiul Vola.ro, este reprezentat de lipsa varietăţii în ceea ce priveşte restaurantele şi magazinele disponibile.

Aeroportul din Bacău a primit cele mai mari note

Renovat în urma unor investiţii private şi cu un terminal nou dat în folosinţă, Aeroportul Internaţional George Enescu Bacău a primit cele mai mari note de la pasagerii săi.

Pasagerii au fost cel mai mulțumiți semnalizarea eficientă (9.4/10) şi curăţenie (9.1/10), fiind printre singurele aeroporturi apreciate pentru atenţia la curăţenie.

„De asemenea, merită menţionat faptul că, în ciuda faptului că este un aeroport mic, acesta asigură zboruri directe către câteva dintre cele mai căutate destinaţii: Marea Britanie, Italia şi Spania. Pasagerii pot ajunge la el atât cu maşina personală, cât şi cu transportul în comun, respectiv autobuz și taxi”, se arată în studiu.

Aeroportul din Otopeni gestionează şi cel mai mare volum al traficului aerian, operând atât curse interne, cât şi externe, şi este principalul punct de conexiune între România şi nenumărate destinaţii din Europa şi restul lumii.
Graţie portofoliului generos de companii aeriene şi a varietăţii de rute pe care le asigură, acesta a fost ales de 70,6% dintre participanţii la studiu.

În acelaşi timp, însă, călătorii au remarcat aglomeraţia care se formează pe Otopeni, cozile şi lipsa personalului suficient, factori care îngreunează procedurile din aeroport, cauzând întârzieri, probleme cu bagajele, modificări de program de zbor.

Prin urmare, respondenţii au observat că, din acest punct de vedere, aeroportul Henri Coandă are nevoie mai multă atenţie, astfel încât să funcţioneze la standardele aeroporturilor din marile capitale europene.

Pasagerii aeroportului din Suceava au dat note mici pentru curățenie

Aeroporturile din Iași și Suceava apar și ele în acest studiu. Cel din Iași a obţinut note bune pentru semnalizarea eficientă (9/10),și pentru că oferă un acces facil tuturor pasagerilor, atât cu maşina personală, cât şi cu transportul în comun, respectiv autobuz, taxi sau servicii de ridesharing.

Pasagerii care au tranzitat Aeroportul Internaţional Ştefan cel Mare Suceava au notat dur câteva aspecte precum curăţenia (7.7/10), amabilitatea personalului (7.3/10) şi accesibilitatea (6.6/10).

Pe lângă cele cinci aeroporturi menţionate, care au primit cele mai multe voturi din partea pasagerilor participanţi la studiu, pe listă au fost incluse şi aeroporturile din Sibiu, Craiova şi Timişoara.

Studiul Vola.ro a fost elaborat printr-un sistem de notare a celor mai reprezentative caracteristici pentru un aeroport: curăţenie, aspect, semnalizare, amabilitatea personalului, accesibilitate, calitate şi preţurile facilităţilor, respectiv magazine, restaurante și parcare.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Sursa: Agerpres



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Incendiu pe strada Spicului din Cluj-Napoca. Focul a cuprins o anexă și acoperișul unei case

Publicat

De

Incendiu strada Spicului

Un incendiu a izbucnit pe strada Spicului din Cluj-Napoca.

Pompierii intervin cu două autospeciale cu apă și spumă, respectiv autoscara.

Incendiu pe strada Spicului din Cluj-Napoca. Focul a cuprins o anexă și acoperișul unei case

Potrivit ISU Clujm incendiul a izbucnit la o anexă gospodărească și la acoperișul unei case. Din primele date, flăcările se manifestă pe o suprafață de aproximativ 200 de metri pătrați.

Din fericire, până acum nu există persoane care să solicite îngrijiri medicale.

Incendiul este localizat și se lucrează pentru lichidare.

Foto: ISU Cluj

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO. Podcast Cluj24 Contraste. Dan Tarcea: Metroul ușor a fost cea mai bună soluție. S-a analizat și varianta MONORAIL-ului

Publicat

De

Dan Tarcea

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, susține că metroul ușor a fost cea mai bună soluție de transport, aleasă dintre 5 variante. Prezent la podcastul Contraste de la Cluj24, Tarcea a spus că soluția a fost clar una pe sub pământ, ținând seama de configurația municipiului Cluj-Napoca.

„Acum este un proiect în Arabia Saudită, este vorba de acel oraș-linie de 170 de km, un proiect care depășește 500 de miliarde de dolari. Un oraș făcut de la zero în care totul să se întâmple la suprafață, să fie pe trei nivele și acolo să nu fie nici o mașină în oraș.

Dan Tarcea: Metroul ușor a fost cea mai bună soluție. S-a analizat și varianta MONORAIL-ului

Noi avem un oraș milenar, avem un oraș care are clădiri istorice, un oraș la care nu mai pot să demolez clădirile. Nu e ca și Timișoara, de exemplu, un oraș de câmpie, în care distanța între clădiri este de 20 de metri și atunci în acei 20 de metri poți să mai faci o bandă, poți să mai faci anumite componente.

Și atunci soluția este clar pe sub pământ. În momentul în care noi am contractat studiul de fezabilitate, nu am pornit de la ideea <<domnule faceți-ne studiul de fezabilitate pentru metrou>>.

Am cerut să ni se arate care este cea mai bună soluție. Au fost analizate 5 elemente, 5 soluții de transport.

Una dintre soluțiile analizate a fost monorailul, a doua soluție tramvaiul, a treia soluție metroul ușor, apoi metroul greu sau o altă modernizare a transportului public.

Metroul ușor

Din toate aceste 5 elemente, având în vedere structura orașului și modul cum s-a dezvoltat el și cum urmează să se dezvolte, cel mai bun clasament, cel mai bun punctaj l-a avut metroul ușor, ultima fiind tramvaiul.

A fost o idee foarte bună și tramvaiul, care este folosit, dar în momentul în care discutăm de niște capacități de oameni, niște capacități de trafic, ar fi însemnat că dacă ne-am fi dus pe varianta de tramvai, ar fi fost o coloană.

Gândiți-vă că într-un tramvai care are 30 de metri intră 150 de persoane. În metrou intră de aproape șapte ori mai mulți. Asta ar însemna ca din Florești, ca să ducă asemenea capacități, ar fi trebuit să fie un șir continu de tramvaie, asta ar fi însemnat că am fi segregat orașul în două.

Tren de tramvaie

Pe studiile făcute era un fel de tren nesfârșit de tramvaie, cu 20-30 de secunde între ele, ca să poți să duci asemenea capacitate de oameni.

Dacă oamenii veneau și spuneau <<domnule vedeți că tramvaiul este o soluție mult mai bună>>, nu ne-am fi încăpățânat să mergem pe metrou, dar soluția optimă propusă de specialiști a fost metroul ușor.

Lucrările vor începe, cel mai probabil, în a doua parte a anului”, a spus Dan Tarcea.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO. Podcast Cluj24 Contraste. Dan Tarcea: Șantierele de la metrou și centura metropolitană vor începe anul acesta

Publicat

Dan Tarcea

O discuție cu viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, este plină de „tehnicalități” administrative. Cînd crezi că l-ai prins cu cu o inadvertență, o lucrare întîrziată sau o revendicare legitimă a comunității pe care Primăria pare că a omis-o sau a neglijat-o, Dan Tarcea îți explică cu răbdare și aplicat că problemele trebuie nuanțate, că administrația unui oraș precum Cluj-Napoca e un mecanism greoi și sofisticat, nu o forță de reacție rapidă sau un serviciu de urgență!

Opt ani lângă Boc

Prezent în podcastul „Contraste” al jurnalistului Florin Danciu de la Cluj24, Dan Tarcea a vorbit despre variantele de optimizare a traficului în oraș și motivele pentru care s-a optat pentru metrou.

De asemenea, viceprimarul a dat asigurări că șantierele de la metrou și centura metropolitană vor începe anul acesta și vor fi realități.

Dan Tarcea a pornit in politică de la împărțit flori și mărțișoare la organizația din Mănăstur a PNL, iar în Consiliul Local Cluj-Napoca a intrat de „sub linie”, prin plecare a doi colegi, consileri locali, în Parlament, iar anul acesta își încheie cel de-al doilea mandat de viceprimar.

Despre cei opt ani petrecuți în „umbra” lui Emil Boc îl puteți vedea și auzi vorbind în podcastul „Contraste

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Porcul ne poate salva nu numai de Crăciun. Rinichi de porc transplantat la un pacient

Publicat

De

porc bun

O echipă de chirurgi americani a transplantat rinichiul de la un porc modificat genetic la un pacient în viaţă, o premieră care reprezintă un nou pas către o potenţială soluţie la deficitul cronic de donări de organe, a anunţat joi un spital american, relatează AFP, transmite Agerpres.

Pacientul, în vârstă de 62 de ani, se ‘recuperează bine’ după operaţia care a avut loc în urmă cu mai puţin de o săptămână, a declarat într-un comunicat Massachusetts General Hospital din Boston. Rinichi de la porci modificaţi genetic au fost deja transplantaţi şi funcţionau şi la oameni aflaţi în stare de moarte cerebrală, mai notează AFP.

Pacienţi în viaţă au primit deja un transplant de inimă de la un porc modificat genetic, dar au decedat.

Aceste modificări genetice sunt efectuate pentru a reduce riscul de respingere.

Medicii ‘mi-au explicat în detaliu avantajele şi dezavantajele procedurii’, a afirmat pacientul, Richard Slayman, potrivit unui comunicat. ‘Am văzut aceasta ca pe o modalitate nu numai de a mă ajuta, ci şi de a da speranţă miilor de persoane care au nevoie de un transplant pentru a supravieţui’, a spus el.

Peste 100.000 de persoane aşteaptă un transplant de organe în Statele Unite. Rinichiul este organul cel mai frecvent solicitat.

Domeniul xenogrefelor – transplanturile de organe de animale la om – a avansat cu mare viteză în ultimii ani.

Premiera mondială a unui transplant de rinichi de porc la un om aflat în moarte cerebrală a avut loc în septembrie 2021 şi a fost efectuat de chirurgi de la NYU Langone Hospital din New York.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax