Connect with us

ANUNȚURI PUBLICE

ADMITERE 2021/ Facultatea de Medicină Veterinară, USAMV Cluj-Napoca – Profesia de medic veterinar, una eminamente practică

Publicat


Profesia de medic veterinar este una eminamente practică, laboratoarele și orele de clinică fiind o componentă esențială a planului de învățământ. Pe parcursul anilor de studiu, studenții de la Facultatea de Medicină Veterinară (FMV) din cadrul USAMV Cluj-Napoca au multiple posibilități de a pune în practică noțiunile teoretice studiate la cursuri.

”În timpul orelor cu caracter practic, cadrele didactice pregătesc studenții pentru a face față oricăror oportunități de carieră oferite de profesia de medic veterinar. Pentru a prezenta un număr de patologii diverse la un număr cât mai mare de specii de animale, nu este suficient să fie abordate doar cazurile care vin în mod curent în clinicile Spitalului FMV, ci este nevoie și de a face vizite organizate împreună cu cadrele didactice la Stațiunea Didactică Experimentală a USAMV Cluj-Napoca, unități de procesare și depozitare produse de origine animală, ferme, exploatații individuale, Circumscripții Sanitar-Veterinare de Asistență, dar și alte locații”, explică prodecanul FMV, Conf. dr. Cosmin Peștean.

În anul I de facultate, studenții realizează un stagiu de practică în Stațiunea Didactică Experimentală a USAMV pentru a se acomoda cu fluxul zilnic de activitate și provocările meseriei de medic veterinar într-o fermă de animale.

Pe parcursul fiecărui an universitar, studenții au obligația de a face un stagiu de practică de minimum 90 ore, realizat într-una sau mai multe unități de profil. Pentru realizarea acestui stagiu se încheie un acord între USAMV și un tutore din unitatea de practică, iar la final un supervizor – cadru didactic verifică modul de desfășurare a practicii studențești.

Acest tip de practică de vară permite studentului să își aleagă o anumită categorie/specie de animale și o direcție de activitate din cadrul profesiei, în funcție de interesul personal. Având în vedere că la FMV Cluj-Napoca se află studenți din foarte multe țări, se poate spune că în anii de studiu se beneficiază de diversitatea și experiența oferită de colegii veterinari din toată lumea.

O altă formă obligatorie de practică pentru studenții veterinari de la FMV Cluj-Napoca este stagiul de gardă la Serviciul de triaj al facultății. Cu această ocazie, studenții se familiarizează cu noțiunea de triaj medical, au un contact direct cu medicina de urgență și fac tratamente animalelor internate la terapie intensivă.

Cei mai pasionați dintre studenți, încearcă cât mai des posibil să îmbine programul didactic zilnic cu participarea sub formă de voluntariat la activitatea unor cabinete și ferme private sau clinici universitare.

De asemenea, o altă posibilitate de a câștiga experiență practică este participarea în cadrul unor programe de mobilități externe special destinate acestui scop, prin Programul Erasmus+.

Înscrierile pentru studiile universitare la USAMV Cluj-Napoca vor avea loc și în acest an, on line și on site, între 12 iulie – 24 septembrie 2021, după următorul calendar: 12 iulie – 6 august 2021, sesiunea I de admitere, pentru studii de licență și masterat; 6 septembrie – 24 septembrie 2021, sesiunea a II-a de admitere, pentru studii de licență și masterat; 6 septembrie – 17 septembrie 2021, sesiune admitere studii doctorale.

Detalii despre Admitere 2021 la USAMV Cluj-Napoca: https://admitere.usamvcluj.ro/

Admitere 2021 la Facultatea de Medicină Veterinară: https://fmv.usamvcluj/ro/



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

CULTURA

Programul TIFF.24 pentru evenimentele dedicate PROFESIONIȘTILOR din industria de film

Publicat

tiff

În perioada 19 – 21 iunie, cineaști din toată lumea sunt așteptați la Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) pentru evenimentele dedicate profesioniștilor din cadrul RO Days | Industry Events. Organizatorii propun un program concentrat pe colaborări internaționale, dezvoltarea de seriale și impactul noilor tehnologii în audiovizual, inclusiv cel al inteligenței artificiale. Printre cei care vor susține prezentări la Cluj se numără Vinca Wiedemann, consultant de scenarii care a lucrat, printre alții, cu Lars von Trier, Paul Rieth, producător și consultant de Audience Design, Maciej Żemojcin, un pionier al folosirii Inteligenței Artificiale în industrie și Antonii Mangov, directorul de programe al PRO TV.

„Accesul la RO Days | Industry Events se face pe bază de acreditare, care poate fi solicitată online.

tiff

Programul TIFF.24 pentru evenimentele dedicate PROFESIONIȘTILOR din industria de film

Printre highlight-urile primei zile se numără prezentarea celor 10 proiecte în dezvoltare selectate în cadrul platformei internaționale de coproducții Transilvania Pitch Stop (TPS), prezentarea Co-producing with Bulgaria and Cyprus (invitați: Peter Todorov, director executiv al Bulgarian National Film Centre, și Marios Psaras, Cultural Officer din partea Cyprus Cinema Office) și prezentarea consultantului german Paul Rieth – The Art of Audience Design: Turning Vision into Engagement.

tiff

În program este inclus și masterclass-ul susținut de Vinca Wiedemann – Rise of Series & the Art of Collaboration. Consultant de scenarii de renume internațional, Vinca a colaborat cu Lars von Trier pentru Melancholia și Nymphomaniac, și a fost directoarea Școlii Naționale de Film din Danemarca. Masterclass-ul ei este deschis publicului larg.

tiff

„Sesiune specială axată pe audiență”

Serialele sunt în focus în cea de a doua zi a evenimentelor de industrie. Anul acesta, PRO TV și VOYO se alătură RO Days | Industry Events la TIFF,  marcând prima lor participare cu prezentarea unui commisioning brief și un focus pe analiza audienței. Antonii Mangov, Director de Programare la PRO TV, va prezenta strategia de comisionare și nevoile de conținut pentru dezvoltarea de seriale, în timp ce Lucia Antal, Head of Research, va oferi informații cheie despre obiceiurile și preferințele de vizionare ale publicului PRO TV, într-o sesiune specială axată pe audiență.

tiff

tiff

PRO TV și Voyo vor oferi și Premiul pentru Cel Mai Bun Serial în cadrul programului de industrie Drama Room. Proiectele selectate în acest program, cât și cele din Full Moon Creative Lab, vor fi prezentate profesioniștilor tot în a doua zi de Industry Events.

Ziua se va încheia cu studiul de caz Soviet Jeans – un serial leton multi-premiat, care a atins audiențe internaționale (participă producătoarea Aija Berzina și co-scenarista Teodora Markova), și cu o discuție despre mecanismele de finanțare și perspectivele programului românesc de cash rebate. Vor participa producătoarea Iuliana Tarnovețchi (Alien Film), Iulia Popovici (Romanian Film Commission), jurnalistul Martin Blaney (Screen International), regizorul Tudor Giurgiu și Valentin Savu, manager al OFIC.

„Inteligența artificială”

Ultima zi propune o tematică actuală și provocatoare: inteligența artificială. Programul va include și prezentarea lui Maciej Żemojcin, pionier în aplicarea practică a inteligenței artificiale în producția de film și TV – A.I. Redefined Film Industry and the New Crew Roles.

tiff

Evenimentele dedicate profesioniștilor din industria de film vor avea loc la Radisson Blu Hotel.

La TIFF.24 sunt așteptați și peste 250 de producători, directori sau selecționeri de festival, distribuitori și agenți de vânzări care vor participa la evenimentele din cadrul Zilele Filmului Românesc, secțiune susținută de Institutul Cultural Român. Invitații speciali ai festivalului sunt regizorul maghiar Béla Tarr, actrița portugheză Maria de Medeiros, regizorul Andrei Ujică și actrița Emilia Dobrin, care vor primi premii pe scena Galei de Închidere TIFF.24”, au comunicat organizatorii.

tiff

tiff

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

Salonul de Carte Bookfest REVINE la Cluj-Napoca cu cea de-a XII-a ediție. Peste 10.000 de volume pentru toate gusturile

Publicat

bookfest

Salonul de Carte Bookfest revine la Cluj-Napoca, de pe 12 până pe 15 iunie, cu circa 10.000 de volume, reduceri între 10% și 30%, cărți pentru copii, auxiliare educaționale, cât și o gamă variată de titluri pentru toate gusturile și toate buzunarele. Ajuns la a XII-a ediție, Salonul de Carte Bookfest Cluj-Napoca are loc la Centrul de Cultură Urbană Casino din Parcul Central „Simion Bărnuțiu” și va putea fi vizitat în cele patru zile între orele 10.00 și 20.00.

🕮 Unele dintre cele mai importante edituri îi așteaptă pe cititorii clujeni cu cele mai bune cărți ale momentului la prețuri promoționale

🕮 De joi, 12 iunie, și până duminică, 15 iunie, Bookfest poate fi vizitat la Centrul Cultural Casino din Parcul Central

🕮 La fel ca la edițiile precedente, intrarea la Bookfest Cluj-Napoca este liberă

Salonul de Carte Bookfest REVINE la Cluj-Napoca cu cea de-a XII-a ediție. Peste 10.000 de volume pentru toate gusturile

„Cele mai importante edituri românești vor aduce în fața publicului o ofertă importantă și variată de carte și materiale educaționale, cu reduceri substanțiale cuprinse între 10% și 30% la unele titluri din ofertă. La această ediție a Bookfest Cluj-Napoca vor fi prezente unele dintre cele mai importante edituri din România: Ari, Grupul Editorial Art, Bookzone, Cuantic, Grupul Editorial Corint, Curtea Veche Publishing, Didactica Publishing House, Frontiera, Editurile Humanitas și Humanitas Fiction, Grup Editorial Litera, Napoca Star, Editura Niculescu – Oxford University Press, Nomina, Noua Acropolă, Polirom, Presa Universitară Clujeană, dar și distribuitori de muzică precum Byton.

Lansări de carte și ateliere pentru cititorii mici și mari

În prima zi a Bookfest, începând cu ora 18.00, Asociația Toți Copiii Citesc îi invită pe micii cititori clujeni și pe părinții acestora la un atelier pentru copii cu ocazia prezentării cărții Vrăjitorița Jazzmina, creată de Florin Bican și ilustrată de Andra Calligaro, după ideea copiilor din clasa primară din Jibou. Atelierul va avea loc pe esplanada Casino.

Vineri, 13 iunie, începând cu ora 18.0o, editura Cuantic prezintă cititorilor o carte de referință din patrimoniul universal: Rubaiyatele lui Omar Khayyam. Omar Khayyam a fost un mare cărturar persan, cunoscut de secole pentru contribuțiile importante pe care le-a avut în matematică și în astronomie. După aproape o mie de ani de la naștere, ne amintim de el ca poet – unul din cei mai importanți poeți care a trăit vreodată. Vor prezenta: Marcel Petrișor (îngrijitor ediție, narator audiobook) și Hadrian Mateescu (editor).

O altă interesantă lansare a editurii Cuantic va avea loc și sâmbătă, 14 iunie, de la 13:00, când Grigore Cartianu va prezenta publicului clujean cărțile sale, cu ocazia lansării ediției complete, actualizate cu cariera de antrenor și manager, a cărții HAGI, aflată la a 6-a ediție! În cadrul evenimentului vor vorbi: Florin Danciu (moderator, jurnalist director Cluj24.ro), Grigore Cartianu (jurnalist, autor), Hadrian Mateescu (directorul Editurii Cuantic).

„Intrarea va fi liberă”

Tot sâmbătă, începând cu ora 15.00 editura Napoca Star vă invită la lansarea volumului În vremea războiului Ligii Sfinte a autorului clujean Octavian Irimieș. „Prin această carte realizată de autorul Octavian Irimieș se deschide o serie de 3 volume intitulate „În vremea războiului Ligii Sfinte”. Acțiunea se petrece la cumpăna dintre sec. XVI-XVII când s-a desfășurat un teribil război între Imperiul Otoman și Cel Romano-German. … În rândurile cărții sunt redate cu multă minuțiozitate principalele evenimente istorice și campaniile militare, dar care pentru a face cât mai plăcută și mai interesantă lectura, sunt văzute prin prisma personajelor.” Lansarea va fi moderată de Mircea Covaciu.

Apoi, de la ora 16.00, editura ARI îi va încânta pe vizitatori cu lansarea noului volum intitulat Chemarea Adâncurilor, Ecouri din Umbre și Lumină, autor psihoterapeut integrativ Teodora Dumitru. Autoarea se va afla în dialog cu Daniel Meze, directorul Editurii ARI.

Seria lansărilor de carte de sâmbătă va fi încheiată la ora 18.00 de editura Limes, odată cu prezentarea volumului Femeia cu pălărie albastră de Olivia Mândruțiu-Rusu. Vor vorbi: Mircea Petean, Constantina Raveca Buleu, Ovidiu Pecican.

Programul actualizat al lansărilor va putea fi consultat pe pagina bookfest.ro.

Intrarea va fi liberă atât în cadrul Salonului de Carte, cât și la evenimentele programate pe durata acestuia”, au transmis organizatorii.

Citește mai departe

EVENIMENT

U-BT Cluj o învinge pe CSM Oradea pe ultima sută de metri și rămâne în lupta pentru titlu

Publicat

De

U-BT Cluj-Napoca

Meci de totul sau nimic pentru echipa de baschet U-BT Cluj, care a întâlnit, marți, 10 iunie, acasă, pe CSM Oradea.

Clujenii au jucat ca să rămână în finala Ligii Naționale de Baschet, încurajați de fanii care au umplut, din nou, Sala Polivalentă. Și au reușit. Scorul final a fost 92-83.

U-BT Cluj o învinge pe CSM Oradea și rămâne în cursa pentru titlu

U-Banca Transilvania a suferit o înfrângere în meciul III al finalei Ligii Naționale cu CSM CSU Oradea, care a avut loc duminică, tot la Cluj. Astfel, orădenii au ajuns să conducă la general cu scorul de 2-1.

Marți, la Cluj s-a jucat un nou meci de infarct. U-BT Cluj și CSM Oradea au mers, practic, „cap la cap”, orădenii menținând un mic avantaj în ultima parte a meciului.

La pauză, U-BT Cluj era condusă cu un singur punct de CSM Oradea, scor 40-41. În ultimul sfert, U-BT a reușit să ajungă în avantaj și conducea cu 87 la 80 cu câteva minute înainte de finalul partidei.

Orădenii nu au mai putut recupera. Meciul s-a încheiat cu scorul de 92-83, în favoarea U-BT Cluj.

Principalii marcatori de la U-BT Cluj au fost Salin – 21 puncte, Hankins – 19 și Richard -17. De la CSM Oradea, principalii marcatori au fost Pridgett- 23 de puncte, Richard – 14 și Petrilevicius – 10 puncte.

Ultimul meci al finalei se va juca la Oradea, vineri, 13 iunie.

Foto: U-BT Cluj/Facebook

Citește mai departe

ECONOMIE

OPINIE. Viorel Băltărețu: Statul complice – când ANAF execută pentru câțiva lei și tace la 30 de miliarde

Publicat

Viorel Băltărețu

E o poveste prea cunoscută în mediul de afaceri: ai o mică restanță, poate de câțiva lei – din neatenție, dintr-o eroare în sistem sau pentru că a întârziat o plată.

Nu apuci să te lămurești și, peste noapte, îți sunt blocate conturile. Poprirea vine fără dialog, fără notificare, fără șansă reală de a remedia. Te oprești din muncă, pierzi timp și bani, iar uneori îți afectează reputația.

Viorel Băltărețu: Statul complice – când ANAF execută pentru câțiva lei și tace la 30 de miliarde

Această formă de reacție disproporționată a statului este resimțită dur de mii de antreprenori care, lună de lună, își achită corect obligațiile fiscale și susțin economia reală. În timp ce ei sunt executați pentru câțiva lei, alte companii accumulează datorii de milioane și își continuă nestingherite activitatea.

În România de azi, nu pare să mai conteze dacă ești corect. Dimpotrivă: tocmai cei care se conformează sunt tratați cu rigiditate, iar cei care se sustrag de la obligațiile fiscale sunt toleranți. Nu mai vorbim despre o simplă lipsă de eficiență. Vorbim despre un sistem care, prin inacțiune sau complicitate, încurajează evaziunea și subminează încrederea în reguli.
E inadmisibil ca statul să identifice datorii fiscale de peste 30 de miliarde de lei și să nu întreprindă nimic concret pentru a le recupera.

Când statul nu își recuperează banii, nu e doar neputință – e complicitate. Iar această complicitate, fie că vine din lipsă de voință, fie din influențe politice, ne costă pe toți. Atât în bani, cât și în principii.  Nu scriu aceste lucruri doar ca antreprenor. Le scriu și ca fost deputat, dar mai ales ca  cetățean care vrea un stat funcțional și un cadru corect pentru cei care muncesc legal.

Ce e de făcut?

În loc să pedepsească excesiv greșelile minore, statul trebuie să își regândească abordarea fiscală din temelii. Propunerile nu cer bugete uriașe – cer viziune, corectitudine și puțină voință politică.

În primul rând, trebuie introdus un sistem automat de compensare între facturile pe care statul le are de achitat și obligațiile fiscale ale firmelor.
Nu e normal ca o companie să fie executată pentru TVA-ul aferent unei facturi neachitate  de o primărie sau agenție publică. Dacă statul întârzie, acea sumă ar trebui compensată automat. Este o regulă elementară de echitate.

Apoi, poprirea automată trebuie să aibă limite proporționale și rezonabile.
Nu putem pune semnul egal între o firmă care întârzie 1.000 de lei și plătește lunar 1 milion și o alta care nu a mai plătit nimic de luni întregi. Mă gândesc la un prag minim (ex. 500 de lei), sub care poprirea nu se aplică, și declanșarea automată doar dacă restanța depășește un anumit procent din obligațiile fiscale lunare. Executarea fiscală trebuie să fie fermă, dar nu oarbă.

Bonificații simbolice

În al treilea rând, trebuie recunoscut comportamentul fiscal corect.
Propun acordarea unei bonificații simbolice – chiar și 1–2% – firmelor care nu au avut restanțe sau sancțiuni fiscale într-un an fiscal. E un semnal simplu, dar esențial: statul nu doar sancționează greșelile, ci și respectă corectitudinea.

În al patrulea rând, ANAF trebuie să funcționeze pe bază de date, nu pe bază de relații sau presiuni politice.
 E nevoie de o digitalizare completă a sistemului și de algoritmi de selecție a contribuabililor pe baza analizei de risc. Asta înseamnă direcționarea controalelor acolo unde există suspiciuni reale, nu acolo unde e mai ușor de bifat o acțiune.
Și nu în ultimul rând, avem nevoie de notificări fiscale proactive. Firmele ar trebui informate cu câteva zile înainte de scadență că au o datorie de plătit – prin e-mail, SMS, Spațiu Privat Virtual. Nu e o inovație, e normalitate administrativă. Poprirea nu trebuie să fie primul mesaj pe care îl primește un antreprenor din partea statului. Și, în general, acest mesaj îți vine de la bancă, nu de la ANAF. Sunt sigur că știți foarte mulți mai bine ca mine cum este.

Mai e ceva important. Trebuie spus clar: statul are și datoria de a proteja mediul de afaceri de practici incorecte și recidiviste. Sunt administratori care închid firme cu datorii, deschid altele și continuă nestingheriți același tipar. Nu cer stigmatizare, ci transparență. Piețele funcționale au nevoie de informații clare pentru a se proteja de parteneri nesiguri. Statul nu poate fi indiferent.

Nu avem nevoie de taxe mai mari

Toate propunerile de mai sus sunt doar o parte din ce ar trebui făcut. Ele nu epuizează subiectul, dar cred că pot aduce bani la buget, pot întări încrederea în stat și pot proteja exact antreprenorii care duc greul economiei.

Acum, când în spațiul public se discută intens despre măsurile care vor ajunge în viitorul program de guvernare – fie ele creșteri de taxe, reduceri de cheltuieli, fie recuperarea datoriilor – cred că trebuie să fim foarte clari: Eu susțin ferm: nu avem nevoie de taxe mai mari.

Atâta timp cât statul nu e capabil să recupereze ceea ce deja i se datorează, iar cei care eludează legea scapă, orice creștere de taxe ar fi o nedreptate. Ar fi o penalizare în plus pentru cei care deja plătesc corect. Ar fi semnalul că neputința (sau complicitatea) e răsplătită, iar corectitudinea e taxată.

Statul trebuie să înceapă cu el însuși

Susțin în schimb recuperarea datoriilor și reducerea cheltuielilor inutile ale statului.  Statul trebuie să înceapă cu el însuși. Abia apoi poate cere ceva în plus de la contribuabili.
Nu propun miracole. Nu cer privilegii. Cer un stat care aplică legea cu echilibru și respect față de cei care își plătesc dările.

Dacă vrem să avem un mediu de afaceri mai stabil, mai performant, mai predictibil, trebuie mai întâi să le arătăm antreprenorilor că onestitatea nu e o povară, ci un avantaj.

(Viorel Băltărețu este, antreprenor, fost deputat, vicepreședinte USR Cluj)

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate