Connect with us

ACTUALITATE

A murit Alexandru Diaconescu, unul dintre cei mai importanți arheologi clujeni ai Orientului. „Sit tibi terra levis!”

Publicat


sandu

Unul dintre cei mai apreciați și mai iubiți arheologi clujeni a murit, marți, anunțul fiind făcut pe contul de Facebook al Departamentului de Istorie Antică și Arheologie din cadrul UBB Cluj.

„Departamentul de Istorie Antică și Arheologie anunță cu profundă durere plecarea dintre noi a prietenului și colegului nostru, profesor universitar doctor Alexandru Diaconescu, arheolog și clasicist, excelent cunoscător al istoriei Orientului antic și al lumii greco-romane. A fost un profesor dedicat, elocvent și iubit de către studenți.
Sit tibi terra levis! (să-ți fie țărâna ușoară! – n.r.), se arată pe pagina de Facebook de Arheologie de la UBB Cluj.

CV-ul profesorului universitar Alexandru Diaconescu este impresionant:

Prof. Univ. Dr., Facultatea de Istorie și Filosofie, Universitatea Babeș-Bolyai

Domenii de cercetare:
Istoria și arheologia Orientului Antic;
Istoria și arheologia lumii romane;
Istoria artei antice;
Epigrafie greacă și latină

Experiență profesională:
2014-prezent: Profesor universitar, Departamentul de Istorie Antică și Arheologie, Facultatea de Istorie și Filosofie, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca; titular al cursurilor: Introducere în istoria antică universală – partea I și IV (Orientul Antic și Roma antică); Istoria artei antice, clasice și orientale; Arheologie romană provincială; Arheologie clasică; Arheologie romană târzie

1990-2014: Asistent, lector, conferențiar universitar, Departamentul de Istorie Antică și Arheologie, Facultatea de Istorie și Filosofie, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
1988-1990: Istoric principal, Institutul de Istorie şi Arheologie al Universităţii Babeş-Bolyai, apoi al Academiei Române
1979-1988: Profesor de istorie titular, Liceul Industrial Nr. 3, Cluj-Napoca
Educație și formare:
1998: Doctorat în Istorie Antică, Facultatea de Istorie și Filosofie, Universitatea Babeș-Bolyai
1979: Licență în Istorie, Facultatea de Istorie și Filosofie, Universitatea Babeș-Bolyai
Burse de cercetare:

1999-2000: Bursă de cercetare (6 luni), Humboldtuniversität zu Berlin, Winckelman Institut
1997: Bursă de cercetare (1 lună), Ecole Française d’Athènes
1994-1995: Bursă de cercetare (6 luni), University of Köln, Institut für Altegeschichte,  Epigraphik und Papyrologie
1993-1994: Bursă de cercetare (1 an), University of Köln, Institut für Altegeschichte, Epigraphik und Papyrologie
1991: Bursă de cercetare (1 lună), Ecole Française de Rome
1983: Bursă de cercetare (1 lună), UK

Proiecte de cercetare:
2013-2014: Co-director al proiectului internațional: Urban and Cultic Space in Roman Apulum: An Archaeological Fieldschool 2013-2014 (cu Doru Bogdan – University of Alba Iulia, Dr. Constanze Höpken – University of Köln și Prof. Visy Zsolt – University of Pécs)
2003-2005: coordonator al Apulum Research Project
2004: Membru al proiectului international The Favissae Research Project and the Votive Deposits Database (coordonator Professor Ian Haynes, School of History, Classics and Archaeology, Newcastle University)
1998-2003: Co-director al proiectului internațional Apulum: Excavations at the Sanctuary of Liber Pater (Alba Iulia) (cu Dr. Ian Haynes – Newcastle University, Dr. Alfred Schäfer – Roman German Museum in Köln)
Membru al proiectului româno-austriac Marbre Analysis (coordonators: B. Schweighoffer, H. Müller)

Șantiere arheologice:
2012: Director al săpăturilor arheologice pentru parcarea Universității Babeș-Bolyai
2008: Director al săpăturilor arheologice pentru Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
2007: Director al proiectului Tetarom III – Nokia village
2006: Director al săpăturilor arheologice la Magazinul Central din Cluj-Napoca
1998-2003: Co-director al proiectului arheologic international The Apulum Project: Excavations at the Sanctuary of Liber Pater, Alba Iulia
2000: Director al echipei arheologice române în Siria, la Bosra
1995-1998: Co-director (cu Prof. Ioan Piso și Prof. W. Eck) al proiectului arheologic Forum Novum (Sarmizegetusa)
1981-1998: Membru al echipei arheologice la Colonia Dacica Sarmizegetusa
1989-1994: Co-director (cu Prof. Robert Etienne și Prof. Ioan Piso) al proiectului arheologic Trajan Forum (Sarmizegetusa)
1989-1992: Director al șantierului arheologic de la Apulum – Alba Iulia
1980-1981: Member al echipei arheologice de la fortul roman din Cășei – Cluj (dir. Prof. Dumitru Isac și Prof. Ioan Piso)
Afilieri:
1998 – prezent: Membru al Association Internationale d’Épigraphie Grecque et Latine
1998-2000: Membru al Comisiei Naționalea Monumentelor Istorice din România
Publicații:
Cărți: Mari civilizaţii ale Orientului Antic Vol. I: Zorii civilizaţiei, Accent, 2015
Forurile Sarmizegetusei. O plimbare imaginară prin centrul politico-administrativ al „micii Rome de la poalele Retezatului”, Editura Mega, 2014
Clasicismul în artele minore din Dacia romană, Editura Mega, 2013
Mari civilizaţii ale Orientului Antic II: Civilizaţia sumero-akkadiană şi assiro-babiloniană, Accent, 2012
Juc-Herghelie. O fermă în teritoriul anticei Napoca şi aprovizionarea cu cai a armatei romane, Editura Mega, 2012
Mari civilizaţii ale Orientului Antic III: Civilizaţia egipteană, Accent, 2010
Le forum de Trajan à Architecture et sculpture, Mega, 2009 (cu Emilian Bota)
Manual (ghid) de înregistrare computerizată a săpăturii arheologice, Editura Nereiamia Napocae, 2006
Statuaria majoră în Dacia romană I, 1. Statua cum base sua: Terminologia, functionalitatea şi tipologia statuariei majore în lumea greco-romană, aplicată la provincia Dacia; Vol. I, 2. Discrimina ordinum: Statut social si imagine în Dacia romană. Contribuţie la istoria elitelor provinciale, Editura Nereiamia Napocae, 2003
Statuaria majoră în Dacia romană II: Repertoriul statuilor şi bazelor de statui din Dacia romană, Editura Nereiamia Napocae, 2004.
Contribuții în lucrări colectiveHorea Pop (coord.), Eros şi sexualitate în Dacia romană. Catalog de expoziţie, Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă Zalău, 2016
Alexandru Vulpe, Acad. Răzvan Theodorescu et alii, Patrimoniul cultural din Roşia Montană. Stare de fapt şi perspective reale, GIPMPCRM, 2001
Robert Étienne, Ioan Piso, Alexandru Diaconescu, „L’Archéologie (Le rapport archéologique)”, in Ioan Piso (coord.), Le forum vetus de Sarmizegetusa, I, Editura Academiei Române, 2006, 41-210.
Ion Horațiu Crișan et alii, Repertoriul arheologic al județului Cluj, Institutul de Istorie și Arheologie Cluj-Napoca, 1992

Studii„Anii „fără vară”

536/537 p. Chr., respectiv anul 626 şi calamităţile climatice care au marcat sfârşitul lumii antice”, in Bolovan, O. Ghitta (coord.), Istoria ca datorie. Omagiu academicianului Ioan-Aurel Pop la împlinirea vârstei de 60 de ani, Academia Română. Centrul de Studii Transilvane, 2015, pp. 317-329.
„Male and female funerary statues from Roman Dacia”, Acta Musei Napocensis, No.47-48, Vol. I, 2012, pp.  125-203
„Excavations at Central Store, Cluj-Napoca” (September and December 2006), Acta Musei Napocensis, No. 49, Vol. I, 2012, 125-176. (cu Doru Bogdan, Cristian Găzdac, Viorica Rusu-Bolindeț, Lóránt Vass, Sorana Ardeleanu, Marius Ardeleanu)
„Temples of ethnic communities (assembley halls) in Roman Dacia. An architectural Prospective”, Acta Musei Napocensis, No.45-46, Vol. I, 2011, pp. 135-192.
„Ferma de la Juc-Herghelie si problema aprovizionării cu cai a armatei romane”, in Rusu-Bolindeţ, T. Sălăjan, R. Varga (Eds.), Studia archaeologica et historica in honorem magistri Dorin Alicu, Argonaut 2010, pp. 275-302
„Urme ale centuriaţiei la Sarmizegetusa şi în teritoriul său (I)”, Acta Musei Devensis, Vol.1, 2010, pp. 133-162
„Dacia and the Dacian Wars”, in Journal of Roman Archaeology, No. 21,Vol. II, 2008, pp. 589-594.
„A Case of Hellenistic Influence on Roman Architecture. Military headquarters and civilian forums”, Ephemeris Napocensis, XVIII, 2008, pp. 57-73.
„Recently Found Fragments of Bronze Statues from Colonia Dacica Sarmizegetusa”, Ephemeris Napocensis. XVIII, 2008, pp. 197-206. (cu D. Alicu)
„Inscripţia monumentală de la intrarea în forul traianic al Sarmizegetusei. O reconsiderare”, Ephemeris Napocensis, No. XVI-XVII, 2006-2007, pp. 95-106.
„Ceramica de tradiţie provincial romană în sec. V-VI pe teritoriul Daciei. Grupul Sarmizegetusa-Napoca”, în Corneliu Gaiu, Cristian Găzdac (Eds.), Fontes Historiae, Studia in honorem Demetrii Protase, Accent, 2006, pp. 885-909 (cu E. Bota, V. Voişian)
„Statui imperiale de marmură în forul traianic al coloniei Dacica Sarmizegetusa”, Acta Musei Devensis, XXXI, 2005, pp. 313-337 (cu G. Băeştean)
„Epigraphy and Archaeology. The Case of the two recently excavated nymphaea from colonia Dacica Sarmizegetusa”, in C. Roman, C. Găzdac et alii (Eds.), Orbis Antiquus. Studia in honorem Ioannis Pisonis, Nereamia Napocae Press, 2004, pp. 470-501 (cu Emilian Bota)
„La décoration architectonique et sculpturale du „forum vetus” Sarmizegetusa: origine, évolution et chronologie”, Acta Musei Napocensis, No. 39-40, Vol. I, 2004, pp. 155-196. (cu E. Bota)
„Les fouilles dans le „forum vetus” de Sarmizegetusa. Raport général”, Acta Musei Napocensis, No. 39-40, Vol. I, 2004, pp. 59-154. (cu R. Etienne and I. Piso)
„The Towns of Roman Dacia. An overview of recent archaeological research in Romania, în Roman Dacia. The Making of a provincial society” in W.S. Hanson, I.P. Haynes (Eds.), Roman Dacia. The Making of a Provincial Society. Journal of Roman Archaeology Supplementary Series 56, Portsmouth, 2004, p. 87-142.
„Romanizarea Daciei; un capitol de istorie a mentalităţilor abordat dintr-o perspectivă arheologică”, in Mariana Crânguș, Simona Regep Vlascici, Atalia Ștefănescu (Eds.), Studia Historica et Archaeologica in Honorem Magistrae Doina Benea, Eurostampa, Timişoara 2004, pp. 111-146.
„Un nou relief ceramic din Apulum”, Ephemeris Napocensis, No. IX-X, 2002, pp. 245-274.
„Greek Marbles in the Roman Province of Dacia”, (Y. Bassiakos, E. Aloupi, Y. Facorellis Eds.), Archaeometry Issues in Greek Prehistory and Antiquity, Hellenic Society of Archaeometry Athens, 2001, pp. 199-211 (cu H. Müller, B. Schweighoffer, M. Benea si I. Piso).
„Chariot statues (quadrigae) for Caracalla in Dacia and related monuments”, in St. Altekamp, A. Schäfer (Eds.), The Impact of Rome on Settlement in the Northwestern and Danube Provinces, British Archaeological Reports International Series 921, Oxford, 2001, pp. 129-159.
„The Apulum Project. Summary report of the 1998 and 1999 seasons”, St. Altekamp, A. Schäfer (Eds.), The Impact of Rome on Settlement in the Northwestern and Danube Provinces, British Archaeological Reports International Series 921, Oxford, 2001, pp. 115-128 (cu I. Haynes, A. Schäfer)
„A Statue of Liber Pater from Apumum (Alba Iulia)”, Acta Musei Napocensis, No. 38, Vol. I, 2001, pp. 161-176.
„Testo epigrafico, supporto architettonico e contesto archeologico nei fori di Sarmizegetusa”, in XI Congresso Internazionale di Epigrafia Greca e Latina, Roma 18-24 settembre 1997, Roma 1999, pp. 125-137 (cu Ioan Piso)
„Ornamenta dignitatis. Grababzeichen und symbole des sozialen Status bei den lokalen Eliten von Dakien nach dem aurelianischen Rückzug”, Acta Musei Napocensis, 36, Vol.1, 1999, pp. 203-243.
„A Bronze Maenad from Sarmizegetusa”, Acta Musei Napocensis, No. 35, Vol. 1, 1998, pp. 77-86
„Das Liber Pater Heiligtum von Apulum”, in H. Cancik, J. Rüpke Hrsgst (Eds.), Reichsreligion und Provinzialreligion, Tübingen, 1997, pp. 195-218 (cu A. Schäfer)
„Provenience of marble objects from the Roman province of Dacia”, in Jahreshäfte des Österreichischen Archäologischen Institutes, Vol. 66, 1997, Beiblatt, pp. 431-454 (cu H. Müller, B. Schwaighoffer, M. Benea, I. Piso)
„Dacia under Trajan, Some observations on Roman tactics and strategy”, Acta Musei Napocensis, 34, Vol. I, 1997, pp. 13-52.
„Ornamenta dignitatis. Însemne de rang si simboluri ale statutului social la elitele autohtone în Dacia postaureliană”, in S. Mitu and Fl. Gogâltan (Eds.) Viată privată, mentalităti colective si imaginar social în Transilvania, Muzeul Tării Crișurilor, Oradea-Cluj, 1995-1996, pp. 83-108.
„Lămpi romane târzii si paleobizantine din fosta provincie Dacia”, Ephemeris Napocensis, No. 5, 1995, pp. 255-299.
„Le forum en bois de Sarmizegetusa (Roumanie)”, CRAI, Paris, 1994, pp. 147-164 (cu Robert Etienne, Ioan Piso)
„Apulum”, in (Dorin Alicu, Hans Bögli Eds.), La politique édilitaire dans les provinces de l’Empire romain, Musée d’histoire de la Transylvanie, Cluj Napoca, 1993, pp. 67-83
„Les propylées du forum civil de Sarmizegetusa (Roumanie)”, CRAI, Paris, 1990, pp. 91-113 (cu Robert Etienne, Ioan Piso)
„Les deux forums de la colonia Ulpia Traiana Augusta Dacica Sarmizegetusa”, Revue des Études Anciennes, Vol. XCII, No. 3-4, 1990, pp. 273-296 (cu Robert Etienne, Ioan Piso)
„Câteva puncte de vedere în legătura cu evolutia societăţii autohtone în epoca daco-romana târzie şi în perioada migraţiilor”, Anuarul Institutului de Istorie şi Arheologie, Cluj, No. XXIX, 1989, pp. 571-595 (cu C. Oprean)
„Bronzuri romane din castrul de la Gilău”, Sciva, No. 38, Vol. I, 1987, pp. 52-71 (cu C. Oprean)
„A Note on Military Equipment from Romania”, British Archaeological Reports International Series 336, 1987, pp. 157-166 (cu C. Opreanu)
„Forurile din Ulpia Traiana Sarmizegetusa”, Acta Musei Napocensis, No. XXII-XXIII, 1985-1986, pp. 161-183. (cu I. Piso)
„Notă asupra terminologiei latine privind părţile componente ale clădirii comandamentului castrelor auxiliare”, Acta Musei Napocensis, No. XXII-XXIII, 1985-1986, pp. 459-467.
„Propuneri de reconstituire a elementelor de fortificaţie ale castrului de la Gilău”, Acta Musei Napocensis, No. XXI, 1984, pp. 145-167.
„Principia castrului de la Gilău”, Acta Musei Napocensis, No. XX, 1983, pp. 85-101 (cu D. Isac and C. Opreanu)
„Porta principalis dextra a castrului de la Gilău”, Acta Musei Napocensis, No. XVIII, 1981, pp. 85-97. (cu D. Isac and C. Opreanu)
„Aspecte ale artei provinciale romane la Gilău”, Acta Musei Napocensis, No. XVII, 1980, pp. 110-138. (cu D. Isac)
„Săpăturile arheologice în castrul roman de la Gilău. Campaniile 1976-1979”, Potaissa, Vol. II, 1980, pp. 29-54. (cu D.Isac and C. Oprean)
„Un fragment de stelă din Dacia Porolissensis cu reprezentarea banchetului funebru”, Acta Musei Napocensis, XVI, 1979, pp. 545-549.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

CONCURS Cluj24. ”Like, Share, Premii faine!” O excursie în EGIPT – premiul I

Publicat

poza articol 01

Cluj24 lansează joi concursul ”Like, Share, Premii faine!” care se adresează celor care au dat și vor da Like pe Facebook paginii site-ului și Share la regulamentul de concurs.

Premiul 1– O vacanță pentru două persoane în Egipt, oferită de Cluj24.ro, plus un coș cu produse de sărbători

315282 ©r.patti 8938

Premiul 2-Un espressor automat de cafea DeLonghi și un coș cu produse de sărbători

aparat cafea pt concurs

Cu o simplă apăsare pe un buton, boabele de cafea se transformă în espresso sau diverse tipuri de specialități cu lapte. Aparatul este complet automat, are tehnologie de măcinare intergrată și setări referitoare la tăria, intensitatea sau temperatura de servire a cafelei. Printre funcțiile și specificațiile espressor-ului se mai află controlul aromei, râșniță cu 13 setări, program de curățare, funcția Eco pentru consum redus de energie, sistem cappucino integrat, altele. Cu espressoarele de cafea complet automate De’Longhi ai toate tipurile de băuturi preferate la o simplă apăsare de buton.  www.delonghi.com

Premiul 3– Un mixer Braun și un coș cu produse de sărbători

bisch

Compania BRAUN a împlinit 100 de ani de la înființare. În urmă cu aproape doi ani, compania a înființat o fabrică la Salonta, județul Bihor, unde lucrează în jur de 500 de persoane. De aici, aparatele de casă performante pleacă în toată lumea. Mixerul vertical este un aparat util în fiecare casă. Are funcții suplimentare de frământare, amestecare, pasare, dar și garanție inclusă.

Alte 10 premii– coșuri cu produse specifice sărbătorilor de iarnă

cos

Imagine cu titlu de prezentare

Pasiune pentru meșteșugul pâinii!

Povestea PANEMAR a început în urmă cu 28 de ani, de la un cuptor de cărămidă în care se cocea pâinea, din ingrediente simple și bune, respectându-se cu sfințenie rețetele tradiționale. De atunci, toți clujenii care au trecut pragul unuia dintre magazinele companiei au fost răsfățați cu diverse sortimente de pâine, dar si cozonaci sau alte bunătăți. Responsabilitatea calității produselor Panemar revine fiecărui angajat! Pâine cu suflet!  https://www.panemar.ro/

Moldovan, afacerea de familie dusă cu meșteșug mai departe

Înființată în 1994, în Sânnicoară, județul Cluj, compania Moldovan Carmangerie  a crescut continuu, gustul autentic și calitatea produselor fiind un factor determinant pentru dezvoltarea acesteia. În timp, s-au făcut investiții atât în sistemul de producție, cât și în rețeaua de magazine proprii. ”Întreaga noastră evoluție este dovada vie a faptului că meșteșugul pe care l-am învățat în familie, dedicarea și respectul pentru client sunt acele ingrediente care construiesc o afacere durabilă. Suntem conștienți tot timpul că îndeletnicirea noastră de odinioară va avea viitor doar dacă toți cei care ne trec pragul sunt mulțumiți”, declară Cosmin Moldovan, președintele CA al Moldovan Carmangerie. https://www.carmangeriamoldovan.ro/

Regulamentul concursului

Organizatorul Concursului SC Media Cluj 24 SRL cu sediul în județul Cluj, loc. Baciu, nr. 432, având J12/1788/2020, CUI 42692136, denumit în continuare “Organizator”.

Participanți Toate persoanele care au dat și vor da Like paginii de facebook https://www.facebook.com/cluj24.ro  și Share la postarea referitoare la concurs.

Regulamentul concursului este obligatoriu pentru toți participanții. Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica regulamentul pe parcursul desfășurării campaniei, având obligația de a anunța publicul, pe pagina de facebook, în aceeași manieră în care a fost făcută și informarea inițială. Eventualele modificări vor fi făcute publice cu cel puțin 24 de ore înainte de intrarea lor în vigoare.

Durata și locul de desfășurare Concursul va avea loc în perioada 11.11 2021-17.12.2021, când va avea loc extragerea premiilor.

Participanții și condițiile de participare Concursul se adresează fanilor paginii de Facebook, https://www.facebook.com/cluj24.ro , persoane fizice, cetăteni români, care au peste 18 ani, cu domiciliul sau reședința în România, care acceptă termenii și condițiile prezentului Regulament, cu excepția angajaților Organizatorului și membrilor familiilor acestora. Prin participarea la concurs, Participanții confirmă cunoașterea prevederilor Regulamentului și își exprimă acordul în privința acestora, participarea la acest Concurs implicând obligativitatea respectării prevederilor prezentului Regulament.

Modul de desfașurare a Concursului Toți Participanții care îndeplinesc condițiile de mai sus întră la tragerea la sorți, o comisie formată din reprezentați ai Cluj24 și ai sponsorilor urmând să desemneze câștigătorii. Aceștia se vor extrage dintre cei care au dat ”Like” paginii de facebook https://www.facebook.com/cluj24.ro și ”Share” articolului care anunță concursul.

Extragerea premiilor, în 17 decembrie

Câștigătorii Vor fi anunțați public de către Organizator, printr-un mesaj pe Facebook, pe pagina  https://www.facebook.com/cluj24.ro , în ziua extragerii, 17 decembrie 2021. Pentru validare, aceștia vor comunica datele personale unui reprezentant al Media Cluj 24 și vor ridica premiile pe baza unui act de identitate, de la sediul Cluj24.ro, strada Calea Dorobanților, nr. 6 sau vor solicita ca premiul să îi fie trimis prin curierat, la adresa indicată.

Premiile acordate Nu pot fi înlocuite cu altele și nici nu se poate acorda contravaloarea acestora în bani. În cazul refuzului sau imposibilității vreunui potențial câștigător de a beneficia de premiu, sau în cazul imposibilității validării sale conform prezentului Regulament, participantul câștigător va pierde dreptul de atribuire a Premiului. În acest caz, Organizatorul va repeta tragerea la sorți.

Premiile Câștigătorii pot revendica premiile în termen de 5 zile calendaristice, de la anunțarea rezultatului extragerii. În cazul în care acest termen este depășit, se va repeta tragerea la sorți.

Participarea la acest Concurs implică acordul ca numele câștigătorilor să fie publicat pe pagina Facebook  https://www.facebook.com/cluj24.ro și pe site-ul Cluj24.ro. Momentul înmânării premiilor va fi, de asemenea, consemnat pe pagina de Facebook și pe site-ul Cluj24.ro, însoțit de poze și video.

Reclamațiile ulterioare acordării premiilor, nu vor fi responsabilitatea Organizatorului.

Organizatorul este îndreptățit să ia toate măsurile legale necesare în caz de tentativă de fraudă a sistemului, abuz sau orice alte tentative care ar putea afecta imaginea acestui Concurs. Organizatorul își rezervă dreptul de oprire a Promoției în orice moment de desfășurare a acesteia și/sau schimbarea regulilor de participare și/sau a premiului acordat. Astfel de modificări vor fi făcute publice cu cel puțin 24 de ore înainte de intrarea în vigoare.

Potențialele litigii apărute între Organizator și Participanți, vor fi soluționate pe cale amiabilă., iar dacă nu este posibil acest lucru, părțile implicate vor înainta litigiul spre soluționare instanțelor competente.

 

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

EXCLUSIV Sesiuni FOTO la Cluj pentru animăluțele de companie. Povestea fotografei din spatele proiectului Petsonality

Publicat

bubi 3

Stăpânii animalelor de companie au ocazia să surprindă cele mai frumoase momente cu acestea la ședințele foto profesionale din cadrul proiectului Petsonality, cu studioul aflat în Cluj-Napoca, al fotografei Krisztina Ajtai.

Pentru că se apropie sărbătorile, aceasta invită iubitorii de animale la sesiuni în spiritul Crăciunului. Din ce în ce mai mulți stăpâni se prezintă la studio pentru a-și poza animăluțul, astfel că perioada se aglomerează.

Doritorii sunt așteptați pe pagina oficială Petsonality (https://www.facebook.com/capturepetsonality) pentru mai multe informații și programări.

Krisztina, fotograful din spatele pozelor, a fost de acord să împărtășească, pentru Cluj24, cum a luat naștere pasiunea sa pentru fotografie, respectiv proiectul său fotografic.

bubi 1

Activități caritabile și proiecte viitoare

„Studioul este visul meu de mult timp. Aspectul referitor la animale vine din iubirea mea pentru ele.  Fotografiez de peste 10 ani, proiectul Petsonality l-am început în 2018, iar studioul îl am de o lună”, precizează artista.

Aceasta l-a renovat de la zero, alături de soțul ei care a ajutat-o foarte mult.

Doritorii pot intra pe pagina studioului, la linkul: https://www.facebook.com/petsonalitythestudio.

Pe langă proiectul Petsonality, Krisztina desfășoară, în paralel, activități caritabile pentru blănoși.

„Le fac ședințe gratuite animalelor fără stăpân, sau în schimbul unor mici donații, în speranța că în acest fel, găsesc mai ușor oameni dornici să le adopte”, a spus aceasta.

Tânăra se bucură de succesul de până acum, dar consideră că adevăratul test va veni după perioada sărbătorilor.

„Intenționez să fac mini ședințe de Valentine’s Day, de zile de naștere, de primăvară, de Paște, și cu diverse tematici”, anunță tânăra.

bubi 2

Își dedică munca în amintirea cățelului său

Krisztina Ajtai este un spirit liber, cu inimă mare, căreia i-ar plăcea să facă mult mai multe lucruri pentru animale. Motto-ul ei în viață este că trebuie să fim oamenii care cred animalele noastre că suntem.

„Ei sunt cea mai mare iubire, și apoi fotografia. Aș vrea să promovez conceptul de pet-friendly în Cluj, sper la colaborări în acest sens pe viitor”, menționează Krisztina.

Fotografa are o conexiune profundă cu prietenii săi blănoși.

„Studioul meu este plin de ursuleți și încerc să-l păstrez așa în amintirea cățelului meu pe care l-am pierdut recent, al cărui nume însemna ursuleț. Îmi dedic munca în amintirea lui. Mulți nu ne dăm seama cât sunt de importante amintirile, mai ales cele din fotografii, decât atunci când este prea târziu”, mai adaugă aceasta.

bubi 6

Krisztina s-a confruntat cu mai multe evenimente nefericite în acest an care au afectat-o pe plan emoțional, însă nu își pierde optimismul.

„Pierderile pe care le-am avut mă motivează să încerc să lupt pentru visurile mele, pentru că nu avem prea multe șanse să facem asta. Am noroc cu Zoe că îmi aduce bucurie în fiecare zi”, susține artista.

Cățelușa a avut luxație patelară la ambele picioare din spate dar, din fericire, a trecut cu succes prin două operații, iar acum este sănătoasă.

Pe lângă dificultățile întâmpinate în viața personală, fotografa se confruntă cu diverse obstacole și pe plan profesional.

„Din păcate, fotografia merge bine doar în lunile de sărbatoare și am nevoie de un job principal, chiar dacă îmi doresc ca fotografia să fie acela. În timpul zilei lucrez ca inginer. Ca artist, e greu să faci ceva pe timp de pandemie, dar fac tot posibilul să ofer calitate și multe zâmbete”, precizează aceasta.

Evoluția Krisztinei ca fotograf

Pasiunea pentru fotografie a existat dintotdeauna în viața Krisztinei. Obișnuia să ia aparatele pe film ale părinților pentru a explora mai multe.

„Părinții se trezeau mereu cu fotografii cu jucăriile mele”, spune amuzată artista.

bubi 5

“Am școală de fotografie, dar cel mai mult mă ajută experiența și pasiunea. Experiența am acumulat-o din numeroase ședințe foto și proiecte personale, fotografiind orice mi-a plăcut și participând la concursuri în domeniu. Am lucrat, de asemenea, la un studio foto pentru absolvenți și urmăresc alți fotografi”, mai adaugă tânăra.

Când vine vorba de sursele sale de inspirație, Krisztina precizează că are câțiva fotografi din străinătate pe care îi admiră: „Acolo se pune mai mult accent pe fotografiile cu animale. Am intenția să schimb asta”.

Totuși, cățelul pe care l-a pierdut rămâne principala sursă de inspirație.

„Când ai un câine atât de bun îți dai seama că viața fără animale nu merită”, afirmă Krisztina.

Părinții îi sunt role-model pentru că au susținut-o în tot, asemenea  bunicilor, care au facut-o să se simtă mereu iubită și care, din păcate, nu mai sunt în viața ei.

Cei care doresc să o susțină pe Krisztina, îi pot urmări paginile de fotografie, „Petsonality”, respectiv „Petsonality – The Studio”, unde găsesc și mai multe informații despre ședințe.

Amalia Oprescu

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News.

bubi 4

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Restricții severe anti-COVID-19 în Italia. Se introduce super certificatul verde

Publicat

Consiliul de Miniștri din Italia a dat undă verde decretului care întărește restricțiile anti-COVID-19. Se introduce „super certificatul verde” pentru vaccinați și vindecați. De asemenea, vaccinarea devine obligatorie în educație, apărare și securitate.

„Super certificatul verde” va fi valabil în perioada 6 decembrie 2021 – 15 ianuarie 2022, cu posibilitatea de prelungire.

Măsura a fost adoptată în unanimitate.

Conform Rai News, Consiliul de Miniștri a dat undă verde unor noi măsuri pentru combaterea celui de-al patrulea val. Mai presus de toate, se înăspresc regulile pentru cei nevaccinați, prin introducerea „super permisului verde” doar pentru persoanele vaccinate sau vindecate, pentru a avea acces la activități recreative.

Valabilitatea certificatului verde normal a fost redusă de la 12 luni la 9 luni, iar din 15 decembrie devine obligatorie vaccinarea în educație, apărare și securitate.

A treia doză de vaccin se va putea face la 5 luni de la administrarea anterioară.

Din 6 decembrie, testul negativ va fi valabil doar pentru serviciu, pentru servicii esențiale sau pentru călătorii lungi, în rest este nevoie de „super certificatul verde”. Cei care nu sunt vaccinați sau vindecați nu mai pot frecventa locurile la care au acces acum, cu certificatul verde simplu, precum restaurante sau săli de sport.

„Situația este sub control, ne aflăm în cea mai bună situație din Europa datorită campaniei de vaccinare care a fost un succes remarcabil”, a declarat, conform ANSA, premierul Mario Draghi, în cadrul unei conferințe de presă: „anul acesta italienii au reacționat, acum vrem să păstrăm această normalitate, nu vrem riscuri”.

„Situația epidemiologică „în afara Italiei” este foarte gravă. Și asistăm, de asemenea, la o înrăutățire ușoară, dar constantă, și la noi. Acoperirea vaccinală începe să slăbească în această perioadă”, a adăugat premierul.

Premierul a explicat raționamentul care a stat la baza introducerii „super certificatului verde”, cu restricții care îi vor atinge pe cei nevaccinați: „intervenim acum și pregătim din timp Crăciunul, în așa fel încât să permitem activităților economice să își planifice lunile următoare fără teama unor întreruperi care ar avea un impact economic asupra redresării: de aici și decizia de a elimina închiderile în zona galbenă sau portocalie și de a introduce restricții doar pentru cei care nu sunt vaccinați”.

La rândul său, ministrul Sănătăţii italian, Roberto Speranza, a anunțat schimbări substanțiale în ceea ce privește vaccinurile: „În decret sunt abordate patru domenii: obligația care este deja în vigoare pentru anumite categorii și pe care o extindem la alte categorii: personalul nesanitar care lucrează în sectorul sanitar, poliția și armata și tot personalul școlar. Extinderea obligației va acoperi și cea de-a treia doză”.

Vaccinul anti-COVID nu va fi obligatoriu pentru copiii sub 12 ani, chiar dacă EMA îl va aproba.

Italia a anunțat pentru ultimele 24 de ore 12.448 de cazuri COVID noi față de 10.047 marți. Au murit 85 de oameni față de 83 marți. În Italia sunt 573 de pacienți la terapie intensivă, cu 13 mai mulți decât cu o zi în urmă.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO Videoclipurile flash-mob-ului CityRocks din Bonțida, acum și online

Publicat

De

O incintă cu atmosferă istorică deosebită, muzicanți copii și pensionari, din toate generațiile, amatori și profesioniști, îndrăgostiți demuzica rock au cântat împreună iar impactul muzicii live a contribuit la senzația vibrantă care a fost simțită în 11 septembrie la Castelul Bánffy din Bonțida.

Fundația pentru Școală din Cluj-Napoca a contactat în anul 2019 agenția CityRocks Production din Ungaria care a organizat deja numeroase evenimente importante de muzică în masă.

”Organizarea, desigur, a avut suișuri și coborâșuri, dar și bucurii. Pandemia a avut efect de domino asupra planurilor noastre. De trei ori am stabilit data evenimentului, până când am reușit să găsim ziua în care s-a putut organiza programul în condiții de siguranță. Nu-i ușor să recrutezi o orchestră uriașă, mai ales că o astfel de producție muzicală n-a mai avut loc niciodatăîn România, cu artiști profesioniști și amatori care să cânte împreună.

Dorim să ne exprimăm mulțumirile în primul rând muzicanților participanți, fără ei nu s-ar fi putut realiza evenimentul și totodată mulțumim și pe această cale pentru sprijinul acordat de Guvernul Ungariei”, a declarat Nagy Zoltán-Levente, președintele Fundației.

Bilete pentru o cauză nobilă

La rândul său, Kinizsi Zoltán, organizator din partea Fundației pentru Școală, a spus că distracția, destinderea nu au fost singurele meniri ale acestui program, care a servit și un scop nobil.

„Inițial concertul era programat la Cluj, dar mai târziu am ales, totuși, Bonțida deoarece această locație conferă o atmosferă specială unui astfel de eveniment.

Deși programele din cadrul CityRocks până acum au fost gratuite pentru public, cu această ocazie am avut în vedere o cauză nobilă și am cerut o sumă modică pentru biletele de intrare. Banii proveniți din vânzarea biletelor a fost oferiță în întregime pentru continuarea renovării Castelului Bánffyde la Bonțida”, a mai adăugat Kinizsi Zoltán.

Această producție inițiată în Ungaria a fost organizată pentru prima dată în străinătate, iar faptul că locația se află tocmai în Transilvania a reprezentat un mediu special din mai multe puncte de vedere.

Echipa CityRocks a adus echipamentele necesare organizării cu camioane și autobuze, însoțite de zeci de oameni care au participat la desfășurarea întregului eveniment.

Experiență de neuitat

Organizatorul principal, Gajda Ferenc consideră că efortul lor nu a fost în zadar,a declarat că a avut parte de o experiență pe care nu o va uita niciodată.

„A fost minunat să cântăm în grădina Castelului Bánffy de la Bonțida. Am știut deja de dimineață că vom avea o zi specială. Muzicienii s-au ajutat reciproc la descărcarea instrumentelor, pentru ca mai târziu să cânte și sădanseze îmbrățișându-se cu toții. S-a dovedit și de această dată că muzica demoleazăzidurile dintre oameni”, iată cea mai importantă concluzie a evenimentului, formulată de Gajda Ferenc.

Înregistrările video ale edițiilor anterioare CityRocks au ajuns la peste 140 de milioane de vizualizări, acum se alătură acestora și cele mai noi imagini înregistrate la evenimentul din septembrie la Castelul Banffy.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate
Publicitate