Connect with us

EVENIMENT

Wizz Air, după scandalul zborurilor anulate: „Solicităm remedierea deficiențelor în controlul traficului aerian”

Publicat


wizz

Wizz Air solicită măsuri imediate pentru remedierea deficiențelor în controlul traficului aerian din Europa. Compania aeriană se află în centrul unui scandal, după ce a anulat mai multe zboruri cu puțin timp înainte de decolare.

Mai multe zboruri spre și de pe Aeroportul Internațional Cluj au fost anulate sau au înregistrat întârzieri de câteva ore, în ultimele zile, inclusiv de la compania aeriană Wizz Air. Clujenii au fost lăsați pe aeroporturile din Bruxelles, Basel sau Zaragoza fără să știe exact când se vor putea întoarce în țară.

La fel, pasagerii sosiți pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj-Napoca au aflat că zborul le-a fost anulat cu puțin timp înainte de ora programată pentru decolare sau au avut de așteptat ore în șir în aeroport.

Wizz Air solicită măsuri pentru remedierea situației

În acest context, Wizz Air solicită măsuri imediate pentru remedierea deficiențelor în controlul traficului aerian din Europa.

„În ultimele câteva zile, spațiul aerian european a fost grav afectat ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane care au avut loc în întreaga Europă.

Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităților de control al traficului aerian și a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri și anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană.

Aceste evenimente au afectat operațiunile Wizz Air, precum și operațiunile altor companii aeriene, în întreaga Europă”, au declarat reprezentanții companiei aeriene.

Întârzieri provocate de condițiile meteo

Compania aeriană arată că, numai în data de 26 iunie, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore.

„Rețeaua Wizz Air a suferit în ultimele patru săptămâni peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ceea ce privește alocarea sloturilor aeroportuare față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situații extraordinare”, spun reprezentanții Wizz Air.

„Ne cerem scuze pentru neplăceri”

De asemenea, reprezentanții Wizz Air au prezentat scuze pasagerilor care au avut neplăceri din cauza întârzierilor, arătând că problema se află în afara controlului companiei.

„Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate unora dintre pasagerii noștri, dar, din păcate, această problemă se află în afara controlului nostru. Wizz Air a fost pregătită să asigure pasagerilor săi operațiuni de vară fără probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare să se confrunte cu probleme semnificative în această vară.

La nivel de industrie, suntem obligați să înaintăm aceste probleme autorităților relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbările”, au mai transmis cei de la Wizz Air.

Notificări SMS și prin e-mail privind starea zborurilor

Pasagerii Wizz Air care au cumpărat bilete vor fi notificați prin SMS și e-mail de modificările de program.

„Ca întotdeauna, Wizz Air își va informa pasagerii care au rezervat direct cu compania aeriană cu privire la orice modificări de program prin SMS și e-mail. Wizz Air recomandă pasagerilor să facă rezervări direct pe site-ul sau în aplicația sa pentru a se asigura de actualizări în timp util ale orarului de zbor și de asistență directă pentru clienți. În cazul în care pasagerii au făcut rezervări prin agenții online de turism (OTA) și alte părți terțe, aceștia trebuie să verifice starea zborului lor și să solicite modificările necesare prin intermediul agenției respective”, se arată în comunicat.

Pasagerii pot solicita rambursarea chelutielilor

Pasagerii nevoiți să rămână peste noapte în hotel pot cere companiei aeriene rambursarea costurilor.

„Este important să rețineți că această problemă afectează mai multe companii aeriene și, prin urmare, capacitățile hoteliere din întreaga Europă pot fi limitate. Wizz Air face tot posibilul pentru a găzdui cât mai mulți pasageri, dar, în cazul în care partenerii noștri externi nu pot sprijini toate cererile din cauza lipsei de camere disponibile, pasagerilor li se poate cere să își rezerve singuri cazarea. Pasagerii pot fi siguri că vor putea solicita rambursarea cheltuielilor suportate, într-o sumă rezonabilă, prin intermediul site-ului oficial al Wizz Air”, au mai spus reprezentanții Wizz Air.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate