EVENIMENT
Vreți să vă DEBRANȘAȚI de la centrala termică de bloc? Cum PROCEDAȚI

În ultimele două decenii, din ce în ce mai multe construcții au fost dotate cu centrale de bloc. Conform directivelor Uniunii Europene, tot ceea ce se construiește de acum încolo, clădiri rezidențiale, vor avea în dotare asemenea centrale. Există, totuși, cetățeni care se declară nemulțumiți de randamentul acestora, ca atare și-ar dori să se debranșeze și să treacă pe centrale individuale, de apartament.
Cluj24 s-a adresat Primăriei Cluj-Napoca pentru a afla care sunt condițiile în care cineva racordat la un asemenea tip de centrală, se poate debranșa.
Vreți să vă DEBRANȘAȚI de la centrala termică de bloc? Cum PROCEDAȚI
„Centralele termice de bloc sunt de regulă în proprietatea deținătorilor imobilului (gestionate de Asociația de proprietari) caz în care aprobarea deconectării în aceste situații rămâne la decizia proprietarilor condominiului.
În cazul în care utilizatorul în cauză este alimentat prin intermediul sistemului public de furnizare a energiei termice (SACET), alimentare ce poate fi printr-o centrala de bloc (cazuri restrânse), sau prin centralele de cvartal, deconectările se realizează în condiții reglementate de Legea 325/2006 – privind serviciul de alimentare cu energie termică și regulamentele aplicabile.
Deconectările individuale sau debranșările de imobile de la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică, se pot realiza doar cu intenţia înlocuirii sistemului de încălzire centralizat cu o sursă de producere a energiei termice, cu respectarea următoarelor condiţii cumulative:
– acordul scris al asociaţiei de proprietari, exprimat prin hotărârea adunării generale, asupra intenţiei de realizare de către consumator a unui sistem individual de încălzire;
– anunţarea, în scris, a operatorului care are şi calitatea de furnizor, cu cel puţin 30 de zile înainte;
– acordul vecinilor cu pereti si plansee comune.
Deconectările/Debranşările nu se pot realiza în timpul sezonului de încălzire.
„Deconectările de la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică, vor fi posibile doar la încheierea sezonului de încălzire”
Deconectările/Debranşările se efectuează numai de către operatorul care are şi calitatea de furnizor, în termen de maximum 45 de zile de la data solicitării, după verificarea documentelor care dovedesc îndeplinirea condiţiilor cumulative impuse.
Cheltuielile de deconectare/debranşare se suportă de către solicitant.
Având în vedere cele de mai sus, menționăm că deconectările de la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică, vor fi posibile doar la încheierea sezonului de încălzire, începând cu luna mai. Toate informațiile privind procedura de debranșare precum și formularul de cerere le puteți găsi AICI.”,a transmis Primăria Cluj-Napoca.
În cazul centralelor de bloc aflate în proprietatea asociației, cel care dorește debranșarea trebuie să știe că va suporta în continuare cotă parte din căldura consumată pentru încălzirea casei scărilor, acolo unde sunt montate calorifere. La fel va contribui la eventualele reparații ce intervin la centrala de bloc.
Art.75 din legea 196/2018
(4) Niciun proprietar din condominiu nu este exceptat de la obligația de a contribui la plata cheltuielilor comune, ca urmare a renunțării la folosirea unei părți din proprietatea comună.
Deasemenea, are nevoie de acordul Asociației de proprietari și de semnătura tuturor vecinilor cu care are pereți comuni.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
„Din două situaţii, ne-au dat trei goluri”. Sabău prefaţează meciul de sâmbătă de la Cluj şi transmite un mesaj fanilor lui „U”

Ioan Ovidiu Sabău şi Universitatea Cluj au în faţă un program dificil care începe un meci acasă şi continuă cu multe altele în deplasare, în funcţie şi de parcursul echipei în Conference League. Universitatea Cluj joacă sâmbătă, de la 18:30, pe Cluj Arena, primul meci pe teren propriu din acest sezon de Superliga, împotriva echipei UTA din Arad.
„E important să fim foarte eficienţi, să luăm cele 3 puncte. Nu am mari aşteptări de la joc, suntem încă departe de jocul nostru, dar trebuie să scoatem maximum din ce pot jucătorii la momentul acesta.
Din păcate nu avem încă un fundaş dreapta, căutăm, ne dau speranţe şi apoi ne refuză pe ultima sută de metri, pe când să semnăm mai cer zile de gândire şi practic se răzgândesc, negociază cu alte echipe.
Merg pe acel nucleu de jucători pe care îl aveam şi sezonul trecut, jucători care înţeleg campionatul, care înţeleg clubul, care înţeleg publicul. Şi facem eforturi să-i integrăm cât mai rapid şi pe noii veniţi.
Cu UTA în ultimele meciuri am cam avut probleme. Din două situaţii, ne-au dat trei goluri. Fiecare jucător trebuie să fie la maximul lui ca să obţinem un rezultat bun. Să nu desconsiderăm adversarul. L-am studiat foarte bine şi nu va fi un meci uşor.
Fanilor le transmit că le mulţumesc încă o dată pentru susţinerea de sezonul trecut. I-am făcut să fie mândri de noi şi în continuare nu vreau să-i dezamăgim. Am trecut prin multe schimbări, şi pentru noi e o experienţă nouă, îi rog să aibă răbdare cu noi. Sunt conştient că au crescut aşteptările, vom încerca să ne ridicăm la aşteptările lor. Nu vreau să-i văd pe suporteri că pleacă de la stadion cu capul jos şi supăraţi”, a spus Sabău în conferinţa de presă de vineri.
Echipa lui Sabău a început bine campionatul şi este pe primul loc înaintea etapei a doua, după 4-1 în deplasare cu Metaloglobus.
Clubul alb-negru a pus în vânzare biletele pentru meciul Universitatea Cluj – UTA şi abonamentele pentru întregul sezon pe site-ul oficial.
ADMINISTRAȚIE
Primarul Cristian Matei: „În perioada următoare, Primăria Turda va iniția procedura legală de restricționare a traficului greu”

Primarul Turzii, Cristian Matei, a clarificat situația traficului greu din municipiu, arătând că Primăria nu a primit avizul IGPR decât astăzi. El arată că administrația locală va începe procedura oficială de restricționare.
Primarul Cristian Matei a transmis vineri, după ce în spațiul public au apărut numeroase informații contradictorii privind interzicerea traficului greu prin oraș, că Primăria Turda nu a putut lua măsuri oficiale până acum, dintr-un motiv simplu: nu avea avizul necesar de la IGPR.
„În ultimele zile, s-au făcut mai multe declarații publice privind traficul greu și eliminarea din municipiul Turda. Aducem câteva clarificări necesare pentru corecta informare a cetățenilor:
Până astăzi, Primăria Turda nu a primit oficial avizul IGPR. Deși acest document era esențial pentru emiterea unei hotărâri locale privind restricționarea traficului greu, acesta nu ne-a fost comunicat de nicio autoritate competentă. Abia azi, în urma solicitării noastre directe, am intrat în posesia acestuia”, a declarat Matei.
Probleme de ordin tehnic
Primarul a atras atenția și asupra unor probleme tehnice ignorate în discuțiile publice. O altă problemă semnalată este lipsa unei girații funcționale în zona Tureni.
„Deși în spațiul public s-a discutat despre poziția semnelor de orientare rutieră de la Tureni, nimeni nu a menționat eroarea de montaj care risca să deruteze șoferii de TIR. Ieri am sesizat această problemă conducerii DRDP Cluj, iar domnul Cecan Eugen, director general, a recunoscut eroarea și a trimis un echipaj pentru remediere. Mai mult, tot ieri am semnalat că lipsa unei girații funcționale în zonă poate crea haos pentru camioanele care ajung la intrarea în Turda și nu mai au unde întoarce. Este o problemă reală, pe care autoritățile de drum trebuie să o ia în calcul în regim de urgență”, a arătat edilul.
Totodată, primarul a criticat derapajele din spațiul public: „Din păcate, în loc să lucrăm aplicat și să comunicăm instituțional, vedem cum subiectul devine temă de interviuri, opinii și contre. Nu așa rezolvăm problemele municipiilor noastre”.
Primăria Turda va începe oficial procedura de restricționare a traficului greu
Cristian Matei a anunțat că Primăria Turda va începe oficial procedura de restricționare a traficului greu, acum că avizul IGPR a fost obținut. Procesul se va derula în conformitate cu legislația, iar cetățenii vor fi informați cu fiecare etapă.
„În perioada următoare, Primăria Turda va iniția procedura legală de restricționare a traficului greu, în baza avizului IGPR și în dialog cu toate instituțiile implicate. Vom respecta toate etapele legale și vom informa public fiecare pas.
Apreciem orice sprijin real și onest în acest demers, dar avem nevoie de mai multă rigoare și responsabilitate instituțională, nu de gesturi pur simbolice”, a încheiat primarul.
ADMINISTRAȚIE
Emil Boc, avertisment pentru managerii PNRR: „Zero sporuri dacă școlile nu sunt gata la 31 august”

Primarul Emil Boc a transmis un mesaj dur managerilor de proiecte din Cluj-Napoca, responsabili de lucrările la școlile finanțate prin PNRR. Dacă nu respectă termenul de 31 august pentru finalizarea lucrărilor, rămân fără sporuri.
„Suntem cu ochii ca pe butelie. Colegii mei au primit un mesaj pe WhatsApp, managerii de la PNRR: dacă vreun manager nu respectă termenul de 31 august pentru școlile care trebuie să fie terminat, zero spor de fonduri europene. Nu 40%, cât le dă Guvernul – zero. Să fie foarte clară toată discuția”, a spus vineri primarul Emil Boc.
„Nu 40% cât le dă domnul Bolojan, zero primesc de la mine”
În prezent, lucrările sunt în grafic, cu excepția Școlii „Ioan Bob”, unde primarul spune că monitorizează zilnic progresul. Edilul se declară optimist că lucrările vor fi finalizat la timp.
„Până la ora asta, suntem în grafic, cu excepția Școlii Ioan Bob, merg zilnic să văd șantierul de acolo. Astăzi vă pot spune că se termină lucrările până la 31 august, mai e încă o lună și un pic. Dar le-am spus: nu 40% cât le dă domnul Bolojan, zero primesc de la mine spor de fonduri europene dacă nu termină în 31 august, cele care au fost asumate cu acest termen”, a declarat edilul.
Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat, în urmă cu aproximativ o lună, stadiul lucrărilor la școlile din oraș finanțate prin PNRR. Este vorba despre un proiect „gigant”, în valoare de 90 de milioane de euro, din care 45 de milioane de euro au fost alocați inițial din bugetul local.
6.700 de elevi, care acum învață în alte locații sau în unități de învățământ comasate, se vor întoarce la normalitate de la 1 septembrie 2026, a dat asigurări Emil Boc.
Unde vor reveni elevii din septembrie
Copiii se vor reîntoarce în școli sau la programul normal de la 1 septembrie în următoarele unități de învățământ:
- Școala Gimnazială „Liviu Rebreanu”,
- Școala Generală „Constantin Brâncuși”,
- Școala Gimnazială „Iuliu Hațieganu” (corp C1),
- Școala Gimnazială „Ioan Bob”,
- Colegiul Tehnic de Comunicații „Augustin Maior” (căminul și corpul C2),
- Colegiul de Muzică „Sigismund Toduță”,
- Liceul Teoretic „Eugen Pora”,
- Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” (corp C1 și căminul),
- Creșa „Lizuca și Prâslea cel Voinic”,
- Grădinița „Dumbrava Minunată” și creșa „Cenușăreasa”,
- Grădinița „Gheorghe Lazăr” și creșa „Scufița Roșie”, Creșa „Veronica”.
Lucrările care se finalizează până la finalul anului 2025 vizează 11 clădiri — 2 grădinițe, 2 creșe și restul școli.
EVENIMENT
VIDEO. Viceprimarul Tarcea a cronometrat traseul Apahida – Nădășelu pentru traficul greu. Timpul scos este uimitor

Viceprimarul Dan Tarcea a testat personal noul traseu obligatoriu pentru traficul greu de tranzit, împreună cu Cristi, un șofer profesionist de camion, cu o experiență de aproape 30 de ani, ca să verifice cât durează noua rută ocolitoare – și care sunt beneficiile reale pentru șoferi și pentru oraș. Asta după ce, de vineri, s-a interzis traficul greu de tranzit prin Cluj-Napoca.
”Am plecat din Apahida (OMV) și am parcurs drumul prin Tureni – drumul expres – autostradă, până la Nădășelu.
Timp total: 53 de minute.
Cu cel puțin 30 de minute mai puțin decât ruta prin oraș
Mai puțin consum, mai puțină uzură pentru camioane.
Și, cel mai important: mai puțin trafic, poluare și zgomot în Cluj”, a spus Tarcea.
Traficul greu de tranzit, interzis
Potrivit acestuia, de vineri, toate vehiculele peste 7,5 tone care nu au punct de încărcare/ descărcare în oraș trebuie să folosească ruta ocolitoare.
”Este o decizie fermă, dar necesară. Nu doar pentru confortul clujenilor, ci și pentru siguranța lor.
Este o măsură prin care orașul nostru respiră mai bine și funcționează mai eficient.
Clujul face astăzi un pas important spre un oraș mai curat, mai sigur și mai bine conectat”, a punctat Dan Tarcea.