EVENIMENT
Valea Oltului se închide din 8 iulie. CNAIR anunță RUTELE de ocolire

Circulația pe Valea Oltului (DN7) se închide timp de o lună pentru defrișarea versantului.
Potrivit CNAIR lucrările nu pot fi amânate pentru că fac parte din construcția autostrăzii Sibiu – Pitești, iar circulația pe perioada acestora poate fi periculoasă pentru șoferi.
Valea Oltului se închide din 8 iulie
Atenție, șoferi! Circulația pe Valea Oltului se va închide, pe timpul zilei, începând de luni, 8 iulie și până vineri, 9 august.
Astfe, potrivit CNAIR, pentru executarea lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN 7, pe sectorul cuprins între km 242+600 și km 250+000 se va institui măsura de închidere a circulației rutiere zilnic în intervalul orar 06:00 – 20:00, aceasta urmând a se desfășura pe rute ocolitoare.
CNAIR a anunțat RUTELE de ocolire
Variante propuse pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone aflate în tranzit:
- Pentru relația București – Veștem (Sibiu) și retur:
București → A3 → Ploiești → DN1A → Brașov → DN 1 → Veștem – intersecție cu DN 7
Pentru relația Pitești – Brașov și retur:
Pitești → DN73 – A3 → Râșnov → Brașov
Pentru relația București – A1 Simeria (precum și zonele de vest, centru și nord ale țării) și retur:
București → A1 → Pitești → DN7 → Râmnicu Vâlcea → DN67 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
- Totodată pentru această relație sunt propuse și următoarele variante alternative:
București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1
București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1.
Ce se întâmplă cu riveranii
Circulația vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea și punctul de lucru de la km 242 + 600, precum și între Sibiu/Boița și punctul de lucru de la km. 250 + 000 se va desfășura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare.
Pentru autovehiculele cu MTMA < 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naționale și județene din proximitatea sectorului închis circulației pe DN7.
În intervalele orare 7:30 – 8:00 și 16:30 –17:00 executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localitățile din proximitatea acestuia.
Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariției oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanților la trafic sau a personalului implicat în desfășurarea lucrărilor.
Pe perioada instituirii închiderii circulaţiei pe sectorul de drum menţionat mai sus, va fi permisă circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară precizate la art.32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum și a autovehiculelor speciale de transport pacienți.
Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariției oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanților la trafic sau a personalului implicat în desfășurarea lucrărilor.
Mașinile de până la 3 tone, acces pe DN10 Buzău-Brașov
Concomitent, au fost demarate acțiuni pentru permiterea accesului pe DN10, Buzău – Brașov, a autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 t, anunță CNAIR.
De asemenea, au fost luate măsuri astfel încât pe variantele recomandate și propuse, în toată această perioadă să nu fie instituite alte restricții de circulație ce ar putea afectă fluența și siguranța circulației, iar acolo unde există acestea să fie ridicate în cel mai scurt timp posibil (așa cum este cazul restricției de circulație instituite pentru reabilitarea podului situat pe DN1 km 194+400 în zona localității Vlădeni, unde circulația se desfășoară semaforizat și cu piloți de trafic pe o singură bandă în dublu sens).
Lucrările care se efectuează în acest moment urmează a fi finalizate în aproximativ 2 săptămâni, continuarea lor fiind reluată după ridicarea restricțiilor de pe DN7, anunță DNA.
Participanții la trafic sunt rugați să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă, și să utilizeze și variantele de traseu propuse pe următoarele relații:
– Făgăraș →DN1 → Șercaia → DN73A → Brașov și retur
– Făgăraș →DN1 → Șercaia → DN1S → Hoghiz → DN13 → Brașov și retur
Informații suplimentare precum și actualizări ale variantelor de ocolire propuse se regăsesc AICI.
Un real pericol
Reprezentanții CNAIR au precizat că construcția autostrăzii Sibiu – Pitești este extrem de importantă, „nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană”.
„Autostrada Sibiu – Pitești este deosebit de relevantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a teritoriului național.
De asemenea, este și prima legătură cu rețeaua rutieră europeană care traversează Munții Carpați, conectând Transilvania și Muntenia printr-o rețea rutieră modernă care va asigura circulația în condiții de siguranță”, au precizat aceștia.
Defrișările cu circulația deschisă, au subliniat aceștia, ar reprezenta un real pericol pentru siguranța traficului și pentru integritatea fizică a celor care ar tranzita zona unde se desfășoară lucrările.
Sursa foto: CNAIR
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger


UBB Cluj a lansat o serie de dezbateri individuale cu primii cinci candidați la alegerile prezidențiale, conform sondajelor. Prima întâlnire confirmată, cu George Simion, va avea loc miercuri, 23 aprilie, în Aula Magna.
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, cea mai mare comunitate academică a țării, și ReThink România, un think tank al mediului socio-economic, dedicat politicilor publice și schimbării mentalității, au lansat recent o invitație celor mai bine plasați ȋn sondaje cinci candidați la funcția de Președinte al României de a participa la o serie de dezbateri individuale.
George Simion, invitatul primei dezbateri
Prima dezbatere individuală are loc, miercuri, 23 aprilie 2025, de la ora 15, ȋn Aula Magna a UBB, cu participarea candidatului George Simion. Evenimentul va fi transmis live pe pagina de Facebook a UBB.
Alte dezbateri vor fi anunțate în condițiile confirmării lor. Acest demers s-a făcut ȋn ideea de a oferi, pe de o parte, fiecărui candidat un spațiu critic pentru a-și prezenta propria viziune prezidențială și a răspunde la întrebările comunității academice și ale mediului socio-economic, iar pe de altă parte pentru a muta discuția din zona disputei între candidați spre dezbaterea aprofundată de idei și dialogul direct cu societatea civilă.
Toți cei cinci candidați și-au confirmat prezența
Toți cei cinci candidați invitați și-au exprimat intenția și disponibilitatea de a participa, în condițiile găsirii unor perioade disponibile și convenabile de comun acord. În contextul perioadei de sărbători și de vacanță academică nu am reușit să satisfacem solicitările inițiale ale unor candidați, dar pentru a flexibiliza perioadele disponibile am arătat ulterior deschidere de a organiza dezbaterile nu doar în Cluj-Napoca, ci și în București. De asemenea, explorăm și alte formate posibile de dezbatere, care vor fi anunțate în momentul stabilirii lor.
ACTUALITATE
Țânțarii și căpușele „fac legea” în cartierele Clujului. Locuitorii cer intervenții urgente: „Nu putem deschide geamurile!”

În timp ce Clujul se pregătește de vară, locuitorii mai multor cartiere se confruntă deja cu invazia de țânțari și căpușe.
Pe platforma MyCluj au fost înregistrate în ultimele zile mai multe sesizări privind lipsa dezinsecției, atât în zonele verzi, cât și în proximitatea locuințelor.
„De o lună tot așteptăm, nu putem deschide geamurile!”
Un locuitor de pe strada Lombului reclamă o situație devenită imposibil de suportat: „Am mai făcut o sesizare pentru o dezinsecție pe strada Lombului 2-4 lângă pârâul Nadăș. Este plin de țânțari pe balcoane și toate blocurile nou construite de lângă pârâu au această problemă. Nici măcar nu putem lăsa geamurile deschise. Chiar nu se poate trimite pe cineva să facă o dezinsecție? De o lună tot așteptăm, nu putem deschide geamurile!!”.
„Toată lumea se plânge că e dezastru cu căpușele”
Probleme similare sunt semnalate și în cartierul Zorilor, unde căpușele au devenit un pericol cotidian.
„Situația căpușelor din cartierul Zorilor cel puțin este alarmantă. De fiecare dată când ies cu câinele afară (îl plimb doar pe trotuar, nici macar nu îl las pe iarbă, tocmai ca să nu ia căpușe), vine acasă cu căpușe. Toată lumea se plânge că e dezastru cu căpușele pentru cei cu animale de companie, în oraș, pe trotuare, nu la munte. (…) Am facut și anul trecut aceeași sesizare și se pare că nu s-a îmbunătățit situația”, arată o clujeancă.
„În Hoia sunt multe căpușe care vor ajunge cu ușurință și în oraș”
Pădurea Hoia și alte spații verzi din oraș sunt și ele vizate: „În zona Hoia sunt multe căpușe care vor ajunge cu ușurință și în oraș, ar trebui o dezinsecție temeinică și în zonele verzi din oraș anti țânțari și căpușe”.
Clujenii cer de urgență intervenții pentru dezinsecție, cu acțiuni vizibile și constante. Sesizările figurează ca fiind în lucru pe platforma MyCluj.
Amintim că, săptămâna trecută, la Cluj-Napoca a avut loc o acțiune de dezinsecție pentru combaterea țânțarilor și căpușelor, dar și tratamente de delarvizare, a anunțat viceprimarul Dan Tarcea. Dezinsecția a fost realizată în toate cartierele, pe spațiile verzi, dar și în parcuri, având în vedere că au fost sesizări din partea clujenilor privind apariția căpușelor. 19 echipe au fost prezente pe teren, acoperind întreg orașul. Potrivit viceprimarului, s-au făcut tratamente inclusiv în zonele verzi și în parcuri, acolo unde mai mulți clujeni au semnalat recent prezența căpușelor.
EDUCATIE
Daniel David, din nou în SUA. Participă la UBB Reunion New York, o întâlnire cu comunitatea academică din diaspora

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca organizează un eveniment special dedicat absolvenților de studii superioare în școlile românești, care trăiesc în Statele Unite ale Americii.
Daniel David, ministrul Educației și cecretării, care a făcut recent o vizită în SUA, va participa și la UBB Reunion New York.
Daniel David participă la UBB Reunion New York
Reuniunea UBB are loc în data de 16 mai și sunt invitați nu doar alumni UBB, ci toți absolvenții de universități românești stabiliți în SUA.
”Va fi o seară de dialog autentic, inspirație și conexiuni valoroase”, arată reprezentanții UBB, care au anunțat și prezența lui Daniel David, Ministrul Educației și Cercetării din România, și fost rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Acesta va deschide evenimentul cu o viziune despre viitorul educației și al colaborării internaționale.
Participarea la UBB Reunion New York este gratuită, dar locurile sunt limitate, așa că se vor face rezervări AICI.
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării a făcut recent o vizită în SUA, scopul principal al acesteia fiind tot întâlnirea cu diaspora românească.
ADMINISTRAȚIE
Asfalt turnat azi, spart mâine. Săpături reluate pentru a șasea oară în același loc, pe strada Septimiu Albini

Un locuitor din cartierul Gheorgheni reclamă, pe platforma MyCluj, că pe strada Septimiu Albini a fost săpată o groapă, spune el, de cel puțin cinci ori în decursul acestui an. Astăzi, se lucrează din nou exact în același perimetru.
Potrivit sesizării, lucrările par să urmeze un tipar: se sapă, se repară, se toarnă asfalt. Apoi se revine… cu o nouă săpătură. Cazul cel mai recent, turnarea unui strat proaspăt de asfalt urmată a doua zi de o nouă intervenție, i-a stârnit acestuia suspiciuni privind calitatea reparațiilor și modul de utilizare a fondurilor publice.
„Pe strada Septimiu Albini nr. 58 lângă trecerea de pietoni se execută în mod repetat o groapă pentru a repara ceva. Doresc să vă informez despre disconfortul și suspiciunile generate de intervențiile repetate efectuate în zona menționată anterior. În cursul acestui an, am constatat că s-a săpat o groapă în același loc de nu mai puțin de cinci ori. Această frecvență ridicată a lucrărilor ridică serioase semne de întrebare cu privire la calitatea reparațiilor efectuate anterior și la eficiența utilizării fondurilor publice. Considerăm inacceptabil faptul că aceeași porțiune de drum necesită intervenții atât de dese. Mai mult, vă aduc la cunoștință că, în urma uneia dintre intervențiile recente, s-a turnat asfalt nou în zonă, pentru ca a doua zi să se sape din nou exact în același loc”, se arată în sesizarea trimisă prin aplicația MyCluj.
Cetățeanul solicită explicații din partea autorităților cu privire la motivul real al acestor intervenții recurente și cere măsuri pentru ca lucrările efectuate să fie durabile: „Această succesiune de evenimente denotă o lipsă flagrantă de coordonare și o gestionare defectuoasă a lucrărilor. Astăzi, 23 aprilie 2025, am observat că au început din nou lucrări de săpătură în același perimetru”.
Deocamdată, Primăria nu a oferit un răspuns, sesizarea figurând ca fiind „în lucru”.