Connect with us

ACTUALITATE

Un fost POLIȚIST clujean își cere dreptul de a purta UNIFORMA și după pensionare. Scrisoare DESCHISĂ adresată MAI

Publicat


Traian Morar, fost polițist și purtător de cuvânt al ISU Cluj, în prezent plutonier adjutant șef în rezervă a adresat o scrisoare deschisă ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu și tuturor șefilor de arme din Ministerul Afacerilor Interne. Prin aceasta, el solicită dreptul de a purta uniformă militară și după pensionare. Totodată, Morar reclamă modul în care sunt tratați militarii și polițiștii după trecerea în rezervă.

„Stimate domnule ministru!

Numele meu este Traian MORAR, actualmente sunt plutonier adjutant șef în rezervă. Sunt pensionar de 4 ani și din păcate, urmează să vă expun o situație extrem de neplăcută, atât pentru mine cât și pentru miile de polițiști și militari în rezervă, oameni care și-au dedicat viața uniformei militare, au purtat-o cu mândrie și respect, și-au respectat jurământul de credință față de țară și poporul român pe care l-au slujit cu devotament.

Un fost POLIȚIST clujean își cere dreptul de a purta UNIFORMA și după pensionare. Scrisoare DESCHISĂ adresată MAI

Sunt absolvent al Școlii de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” din Câmpina promoția 1995, mi-am început activitatea la Poliția municipiului Cluj-Napoca unde am fost pe rând sectorist și polițist de proximitate. În anul 2007 am promovat un concurs pentru ocuparea unei funcții la Compartimentul de Analiză și Prevenirea Criminalității din cadrul IPJ Cluj, iar în anul 2018 am făcut pasul către Compartimentul de Presă, unde timp de doi ani am fost purtător de cuvânt al IPJ Cluj.

Am luptat, acolo unde m-a purtat meseria împotriva nedreptăților și am crezut, cu adevărat, în valorile promovate în atâția ani de activitate. Am crezut deasemenea că instituția apreciază fiecare contribuție a fiecărui angajat al său, în aplicarea legii și că organizația profesională pe care am slujit-o, la rândul ei, valorizează cea mai importantă resursă pe care o are: oamenii.

În data de 15.01.2020, cu nedisimulat regret, am încheiat o cariera de 25 de ani în Poliția Româna și nu vă ascund că la acel moment mă gândeam ce aș putea face, pe viitor, pentru a fi de folos instituției dar și societății prin experiența acumulată. Din nefericire acesta motivul pentru care mă adresez dumneavoastră, cu această scrisoare deschisă.

„Am primit răspunsul negativ după UN AN ȘI CINCI LUNI de la data înregistrării solicitării”

La momentul întocmirii raportului de pensionare am întocmit și un alt raport, așa cum era procedura la acel moment, în care am cerut acordarea dreptului de a putea purta uniforma militară după ieșirea la pensie. Acest drept mi-a fost refuzat de către inspectorul șef de la acel moment, comisarul șef de poliție Mircea Ion Rus și șefa Serviciului Resurse Umane, comisar șef de poliție Paula Bob.

Am primit răspunsul negativ după UN AN ȘI CINCI LUNI de la data înregistrării solicitării. Deși am cerut să îmi fie comunicate motivele refuzului, am primit un răspuns, sec, cum că așa s-a hotărât în consiliul de conducere al IPJ Cluj. Credeți-mă, domnule ministru, că am motive întemeiate, cunoscându-i pe cei doi, să cred că nu s-a discutat niciodată această solicitare în consiliul de conducere.

După înlocuirea celor doi, din funcțiile ocupate, m-am adresat noii conduceri a IPJ Cluj, solicitând revizuirea refuzului.

După alte nouă luni, timp în care am ținut legătura permanent cu actuala șefă a Serviciului Resurse Umane din IPJ Cluj, am primit un răspuns care îmi dovedește, încă o dată, că lucrurile nu sunt pe un făgaș normal. Pe scurt cei de la Resurse Umane Cluj, au solicitat un punct de vedere de la DMRU, iar aceștia, din înălțimea funcției lor, au fost împotriva solicitării mele. Motivul invocat a fost acela că nu am solicitat acest drept la trecerea în rezervă. Baza legală invocată este OMAI 183/10.12.2021, Anexa 2.

„Acest răspuns este o jignire adusă mie și miilor de polițiști/militari”

Acest răspuns motivează revolta mea, respectiv nedreptatea pe care o sesizez pe această cale. Ca să recapitulez, pentru a fi înțeles: eu am solicitat o revizuire a unui refuz și a motivelor care au condus la acel refuz, iar după încă 9 luni de așteptare mi se răspunde că nu mi se poate acorda acest drept, deoarece nu l-am solicitat la trecerea în rezervă!!! Mă întreb sincer, dacă cei de la DMRU au citit solicitarea mea și dacă au capacitatea să facă diferența dintre o solicitare de revizuire a unui refuz și o solicitare inițială a unui drept legal.

Acest răspuns este o jignire adusă mie și miilor de polițiști/militari care s-au dedicat, fără rezerve, acestei instituții și cetățenilor acestei țări. Vă întreb cu regret, cum este posibil domnule ministru, (asta este la fel în toate armele din M.A.I. dar și în M.Ap.N.), să condiționezi prin ordin de ministru, acordarea unui drept legal, prevăzut în lege? Este corect să condiționezi un drept legal, prin întocmirea/bifarea într-un raport, care de fapt nici nu este citit, iar pe de altă parte să pretinzi că instituția poliției este demnă de încredere și promovează siguranța legii?

„De ce acest drept este îngrădit prin ordin de ministru?”

Mă adresez dumneavoastră, dar în egală măsură tuturor șefilor de arme din Ministerul Afacerilor Interne cu această problemă extrem de delicată, dar care stă însă, în puterea dumneavoastră să o rezolvați. După cum știți, polițiștii/militarii odată cu ieșirea la pensie, au dreptul de a purta uniforma militară cu ocazia unor evenimente, respectiv Ziua Armei, Ziua Națională sau alte evenimente la care sunt invitați să participe în calitatea lor de rezerviști militari. Acest drept este stipulat în articolul 27 din Legea 80/1995.

De ce acest drept este îngrădit prin ordin de ministru? Care sunt normele metodologice de aplicare a acestor dispoziții și care sunt criteriile în funcție de care se evaluează asemenea cereri? De ce nu mi s-a acordat acest drept? Domnule ministru și domnilor șefi de arme, mi-am respectat jurământul, am respectat instituția Poliției Române și nu mi-am făcut niciodată de rușine uniforma de polițist și instituția. După ieșirea la pensie am continuat să promovez această instituție, uniforma militară și oamenii de onoare din această instituție.

„Își bat joc de oamenii care au slujit această instituție”

M-am adresat în scris IPJ Cluj și IGPR și am solicitat să îmi fie comunicat, în baza legii 544/2004, câți polițiști au cerut dreptul de a purta uniforma militară după pensionare, câți au primit acest drept și mi s-a comunicat, cu maximă desconsiderare, că nu există o astfel de statistică.

Domnule ministru, cei care au întocmit aceste răspunsuri, cei care le-au semnat, își bat joc de oamenii care au slujit această instituție și comunică, pe această cale, informații false care nu au nimic de a face cu minimul respect și aprecierea pentru înaintași.

Această statistică pe care am cerut-o trebuie să fie la Serviciul Administrativ și la Serviciul Resurse Umane, care are un lucrător cu linie de muncă rezerviști. Acești rezerviștii care au dreptul la portul uniformei, au dreptul ca o dată la trei ani, să le fie asigurată uniforma militară. Cum poți să îmi spui, în scris, negru pe alb, că impui rezerviștilor să facă un raport, să bifeze opțiunea de solicitare a acestui drept într-un raport, dar nu știi câți rezerviști au primit aprobare? Evidența acestor rezerviști trebuie să fie pe grade pentru că au dreptul la uniformă.

În codul penal, în articolul 241, există infracțiunea de port fără drept al uniformei. Dacă ar fi să credem această minciună a celor care mi-au trimis acest răspuns, înseamnă că Poliția Română este în imposibilitatea de a aplica legea pentru că nu știe cine poate să îmbrace uniforma și cine nu!? Pentru că, așa după cum spun, nu au evidențe!

„Dacă nu veți începe să vă respectați rezerviștii, viitorul este unul sumbru”

Este ridicol, domnule ministru, până unde poate merge această superficialitate și lipsă de respect cu care suntem tratați, noi, ce-i care înaintea celor de azi, ne-am jertfit familia și liniștea pentru ca ei să poată crește și să devină polițiștii de azi!

Domnule ministru, domnilor șefi de arme din Ministerul Afacerilor Interne, dacă nu veți începe să respectați oamenii care și-au pus viața în slujba concetățenilor, dacă nu veți începe să vă respectați rezerviștii, viitorul este unul sumbru. Nu vă ascund că în aceste momente, dar începând cu primirea primului refuz și până în prezent mă încearcă sentimente de dezamăgire, asta ca să fiu blând în exprimare.

Respectul față de toți lucrătorii din Ministerul Afacerilor Interne îl puteți începe prin acordarea Brevetelor și medaliilor „În serviciul patriei” la timp și în cadru organizat, un cadru care să îi facă pe polițiști/militari să se simtă valorizați și apreciați. De ani de zile aceste brevete vin după 2, 3 ani, medaliile nu se mai acordă, NIMENI de la resurse umane nu te anunță că au venit dacă nu întrebi tu, personal, de ele. Hârtia pe care se tipăresc aceste brevete este de cea mai proastă calitate și numai respect nu transmite această întreagă situație, domnilor.

Respectul îl puteți arăta prin modificarea acelei dispoziții care prevede că la festivitățile organizate de Ziua Poliției Române pot fi invitați doar cei care au ocupat, la ieșirea la pensie, funcțiile de inspector șef și adjunct al inspectorului șef. Ceilalți polițiști de ce nu pot fi invitați, domnilor? Ei nu au lucrat pentru instituția Poliției Române și pentru comunitate? Sau, nu tocmai ei sunt cei care au lucrat?

„Stă în puterea dumneavoastră să schimbați această stare de fapt”

Domnule ministru, domnilor șefi de arme, ceea ce v-am semnalat eu, încălcarea unui drept prevăzut de lege pentru militarii aflați în rezervă sau în retragere, poate părea banal. Dar de la astfel de drepturi de bază și legitime, încălcate, minimizate, bagatelizate, oamenilor li s-a erodat dragostea pentru uniformă, atașamentul față de instituție, respectul pentru colegi.

De la inițierea demersului meu am vorbit cu mulți colegi. Foarte mulți dintre ei m-au întrebat de ce îmi doresc să mai port această uniformă? Domnilor, dumneavoastră sunteți factori de decizie, stă în puterea dumneavoastră să schimbați această stare de fapt. Încă nu ați sesizat că în momentul în care îndeplinesc condițiile legii, polițiștii/militarii cu experiență maximă, decid să încheie relațiile de muncă cu instituția, imediat?

Nu v-ați întrebat niciodată de ce se întâmplă asta? Vă este indiferent de ce pleacă acești oameni în pensie? Vă este indiferent de ce mulți dintre ei aleg să uite că au fost polițiști/militari? Vă este indiferent de ce unii dintre ei au aruncat/aprins uniforma militară? Și nu mă refer aici la cei câțiva cu devieri de comportament.

Știți dumneavoastră că dacă întrebi la resurse umane despre brevetul „În serviciul patriei”, aproape invariabil cineva te întreabă „La ce îți trebuie că îți dăm atunci (la ieșirea la pensie) adeverință? Și asta în timp ce brevetele stau într-un fișet, pe un fișet sau pe unde mai sunt ele puse?

Domnule ministru, domnilor șefi de arme, am decis să mă adresez dumneavoastră, prin această scrisoare deschisă, nu întâmplător în luna martie. Am luat această decizie de a mă adresa prin scrisoare deschisă, cu profundă dezamăgire, față de felul în care se face comunicare cu oamenii care și-au dedicat viața uniformei militare.

Aștept cu interes răspunsul dumneavoastră”, a scris pe Facebook Traian MORAR, plutonier adjutant șef în rezervă.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj închiriază spații pentru fumători. Când e licitația

Publicat

aeroport cluj facebook

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj anunță o licitație publică în 16 mai ora 9 pentru închirierea unor spații cu destinația spațiu fumători.

Potrivit anunțului de licitație, un spațiu este situat în incinta aeroportului clujean la Terminalul pasageri Plecări Schengen, parter, zona de Nord, având o suprafață totală de 51,33 mp, iar celălalt la Terminalul pasageri Plecări Non-Schengen, etaj, zona de Nord-Est, având o suprafață totală de 63,60 mp.

Data-limită de depunere a ofertelor este 16 mai ora 8,50, ședința publică de deschidere a ofertelor fiind programată în aceeași zi la ora 9.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Alunecarea de teren de pe str. Uliului, văzută din DRONĂ. Strada e închisă. Viceprimarul Tarcea, la fața locului

Publicat

drona

Craterul apărut pe strada Uliului din Cluj-Napoca în urma surpării de teren de vineri seara a fost surprins de un clujean din dronă, iar imaginile arată dimensiunea sa și faptul că strada este complet blocată pentru accesul mașinilor. Viceprimarul Dan Tarcea a fost la fața locului.

Porțiunea afectată, o lungime de aproximativ 20 m, este îngrădită cu benzi de avertizare și de interzicere a accesului.

Clujenii care locuiesc mai sus pe stradă nu pot folosi mașinile pentru a coborî în oraș, iar accesul se face doar pe jos.

Vom reveni cu detalii despre intervenția autorităților și vom prezenta și soluții tehnice propuse de acestea pentru stabilizarea alunecării.

Viceprimarul Tarcea la fața locului

UPDATE. Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, și directorul Poliției Locale, Marcel Bonțidean, au fost sâmbătă dimineață la locul surpării de pe strada Uliului și au vorbit cu un locuitor al străzii.

Tarcea nu a făcut declarații și a spus doar că autoritățile locale sunt preocupate să găsească soluții pentru rezolvarea situației.

Locuitorii care locuiesc mai sus pe stradă au o cale de acces prin Hoia, un drum neasfaltat, de pământ și piatră.

”Doamne ferește să avem nevoie de ambulanță sau de pompieri”, a spus un locuitor de pe Uliului.

 

Sursa video & foto: Sergiu Răzvan

drona

Citește mai departe

ECONOMIE

Angajat în gospodărie cu aceleași drepturi ca alți salariați. O nouă MESERIE în România. Pot lucra și tinerii, de la 16 ani

Publicat

De

Lucrător casnic, o nouă meserie

Noutate pe piața muncii din România. Persoanele fizice pot plăti, legal, un angajat în gospodărie. Munca presupune activități casnice.

Cei care prestează astfel de servicii vor primi tichete pe baza cărora vor fi remunerați și vor beneficia de drepturile pe care le au și alți salariați, respectiv plata contribuțiilor sociale. Statul va lua 3 lei din 15.

Angajat în gospodărie cu aceleași drepturi ca alți salariați. O nouă MESERIE în România. Pot lucra și tinerii, de la 16 ani

Platforma electronică destinată beneficiarilor și prestatorilor de activități casnice, care introduce un concept nou pe piața muncii, este funcțională și poate fi accesată AICI, a anunțat Ministerul Muncii și Solidarității Sociale.

Conceptul presupune achiziționarea tichetelor cu care pot fi remunerate persoanele care desfășoară activități ocazionale în gospodărie.

Tichetele sunt purtătoare de beneficii de asigurări sociale și de sănătate.

Astfel, lucrătorii beneficiază de servicii medicale decontate, contribuțiile lor fiind valorificate și la pensie.

„Marketplace” pentru cerere și ofertă

Conform reprezentanților Ministerului Muncii, o altă funcționalitate a platformei este că facilitează interacțiunea dintre beneficiar și prestatorul casnic.

Beneficiarii pot posta în secțiunea „Marketplace” serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere și ofertă în ceea ce privește desfășurarea activităților casnice.

Care este valoarea unui tichet și cum beneficiezi de asigurări sociale

Platforma accesibilă AICI, poate fi utilizată de lucrători, de beneficiari casnici, dar și de către angajatori și reprezintă o formă de suport pentru persoanele subocupate care nu sunt asigurate în sistemul de asigurări sociale de stat.

Avantajul pe care îl aduce înrolarea în platformă și furnizarea serviciilor în baza tichetelor valorice este faptul că lucrătorii casnici beneficiază de asigurări de pensie și sănătate cu condiția preschimbării a cel puțin 85 de tichete de activități casnice.

Acest lucru înseamnă, practic,1.275 de lei pe lună.

Valoarea unui tichet este de 15 lei, din care 3 lei reprezintă contribuțiile necesare prestatorului pentru a beneficia de asigurarea de pensie și sănătate, fără să fie nevoie de un contract de muncă între părți.

Convenție în loc de contract

Convenția care se încheie între prestator și beneficiarul casnic în vederea prestării activităților, deși nu este obligatorie forma scrisă, va stabili:

  • activitățile şi numărul de ore sau volumul de muncă;
  • faptul că plata prestatorului casnic se face cu tichete de activități casnice;
  • volumul de muncă zilnic, care nu poate să depășească 12 ore pentru un adult și 6 ore pentru prestatorii cu vârste cuprinse între 16-18 ani.

Cine poate presta munci casnice

Se poate înscrie ca prestator casnic orice persoană care a împlinit 16 ani și care dorește să aibă sau să-și suplimenteze veniturile prin prestarea, ocazional, de activități casnice necalificate, fie că este șomer, pensionar, elev, student sau angajat.

Conform Ministerului Muncii, angajatorii care se înscriu în platformă pot achiziționa și distribui propriilor angajați tichete pentru activități, transformându-i pe aceștia în beneficiari ai unor servicii oferite de prestatorii casnici.

Tichetele de activități casnice pot fi acordate sub formă de primă sau bonus, cu precizarea numelui, prenumelui şi codului numeric personal ale angajatului care poate utiliza tichetul de activități casnice, aceste date fiind înscrise pe tichet.

La achiziționarea a cel puțin 600 de tichete într-un an, angajatorii și beneficiarii pot primi, cu titlu gratuit, în anul următor, 75 de tichete.

Care sunt activitățile casnice pentru care se emit tichete

Printre activitățile casnice care pot fi remunerate cu tichete se numără:

  • aranjarea și servirea mesei;
  • curățarea / întreținerea piscinei;
  • curățenia/igienizarea locuinței;
  • călcatul rufelor;
  • debarasarea și spălarea vaselor;
  • hrănirea/îngrijirea animalelor de companie,
  • plimbarea animalelor de companie;
  • prepararea hranei;
  • plantarea pomilor/arbuștilor;
  • plantarea răsadurilor;
  • realizarea cumpărăturilor pe bază de listă;
  • recoltarea fructelor și legumelor;
  • spălarea covoarelor;
  • spălarea geamurilor și a tâmplăriei;
  • spălarea rufelor;
  • spălarea și curățarea autovehiculelor;
  • strângerea resturilor vegetale din natură.

Tranzacțiile se vor efectua digital

Punerea în funcțiune a platformei digitale de gestionare a tichetelor pentru lucrătorii casnici permite efectuarea digitală a tuturor tranzacțiilor legate de tichete.

Asta înseamnă achiziționare și înregistrarea orelor de lucru, înregistrarea detaliilor privind activitatea lucrătorilor casnici, cum ar fi număr de ore și tip de activitate casnică desfășurată, precum și interoperabilitatea bazelor de date de la mai multe instituții.

Foto: pixabay.com

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Alunecare de teren pe strada Uliului. Au intervenit pompierii. Traficul auto, restricționat

Publicat

De

uliului

Pompierii clujeni au intervenit, vineri noapte, pe strada Uliului, unde a avut loc o alunecare de teren. Traficul auto a fost restricționat.

Strada Uliului „a luat-o la vale” noaptea trecută, la fața locului intervenind un echipaj al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj. Potrivit instituției clujene, a fost afectată o bandă de mers, pe o lungime de circa 20 de metri.

Traficul auto a fost restricționat. Un echipaj ISU Cluj a rămas în zonă pentru a evalua dacă alunecarea de teren avansează.

„La fața locului s-a alocat un echipaj cu o autospecială din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca, care a constatat că a fost afectată una dintre benzile de mers a carosabilului, pe o lungime de aproximativ 20 de metri.

Trafic restricționat

Totodată, s-a anunțat poliția locală și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență din cadrul primăriei municipiului Cluj-Napoca, care au alocat echipaje și personal de specialitate la evenimentul respectiv.

Ca măsură de siguranță a fost restricționat traficul auto pe strada Uliului, iar echipajul ISU Cluj rămâne în supraveghere, alături de echipaje ale poliției locale și personal al SVSU Cluj-Napoca, pentru a evalua dacă alunecarea de teren avansează”, a transmis ISU Cluj, vineri noapte.

Cluj24 semnala recent că o bucată din strada Uliului din Cluj-Napoca s-a surpat miercuri dimineață, iar autoritățile locale au intervenit de urgență și au turnat un strat de asfalt.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax