EVENIMENT
Un clujean propune Primăriei un parking ”Park N’ Play” în cartierul Grigorescu. Investiția, de 10 milioane de euro
Vlad Pop, alergător la Ultramaratonul 6633 Arctic Ultra și fundraiser al Asociației ”Păsări”, propune Primăriei Cluj-Napoca realizarea unui proiect de parking în cartierul Grigorescu, inspirat dintr-un model pe care l-a văzut implementat în Copenhaga, capitala Danemarcei.
”Călătorind și analizând soluțiile adoptate de alte orașe europene, am fost inspirat de proiectul „Park N’ Play” din Copenhaga. Acesta este un model care combină funcționalitatea parcării cu spațiul de recreere, integrându-se armonios în peisajul urban.
Consider că o locație ideală pentru un proiect similar în Cluj-Napoca este parcarea de la Bazinul Olimpic Grigorescu, un spațiu aflat în administrarea RADP”, a spus Pop.
Acesta mai propune inițierea unui concurs de proiecte, similar celui de succes pentru faleza Someș, câștigat de arhitecții spanioli, pentru dezvoltarea acestei zone.
”O investiție estimată la aproximativ 10 milioane de euro ar putea fi acoperită prin fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană, având un impact transformator asupra cartierului”, crede Pop.
Abonament anual obligatoriu
Clujeanul a explicat că viabilitatea financiară a proiectului este solidă în condițiile în care doar blocurile B1-B9 din zona Paul Ioan-Mirăslău totalizează aproximativ 1250 de apartamente.
”Presupunând o medie de două autoturisme pe familie, vorbim de aproximativ 2500 de mașini.
Introducerea unui abonament anual obligatoriu de 200 de euro per autoturism ar genera venituri anuale de 500.000 de euro la bugetul local.
Astfel, investiția inițială s-ar amortiza în decurs de 20 de ani doar din abonamente, fără a lua în calcul veniturile suplimentare din panouri publicitare, parteneriate sau evenimente sportive (Cluj-Napoca fiind lider național cu 31 de competiții sportive anual).
Pentru a asigura succesul proiectului și tranziția către noul sistem, consider esențială aplicarea consecventă a legii: orice autoturism parcat neregulamentar în zonele rezidențiale adiacente noii parcări va trebui sancționat sau ridicat de Poliția Locală”, precizează Pop.
Beneficii majore
Potrivit acestuia, proiectul reprezintă o continuare firească a inițiativei Primăriei Cluj-Napoca de a renunța la garajele inestetice și aduce beneficii majore pe trei paliere:
Reducerea congestionării traficului: O clădire de parcare centralizată va reduce semnificativ presiunea asupra locurilor de parcare stradale, fluidizând traficul și îmbunătățind mobilitatea în Grigorescu.
Sprijinirea economiei locale: Asigurarea unui număr suficient de locuri de parcare va atrage mai mulți vizitatori și clienți pentru afacerile locale, sporind vitalitatea economică a cartierului.
Beneficii pentru mediu: O structură de parcare eficientă încurajează utilizarea transportului public și reduce timpul petrecut de șoferi căutând locuri de parcare, ducând la emisii mai scăzute și un mediu mai curat.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger








