EVENIMENT
Un clujean propune o centură ocolitoare la Gilău, localitate care e una din principalele surse de aglomerație în Cluj-Napoca
Un clujean propune realizarea unei centuri ocolotoare la Gilău, care ar reduce aglomerația din Cluj-Napoca.
Localitatea Gilău a devenit o sursă foarte mare de blocaje în trafic, în special pe DN1 E60, în ambele direcții, și pe drumul DJ107P, la intersecția cu DN1 E60.
Un clujean propune o centură ocolitoare la Gilău, localitate care e una din principalele surse de aglomerație în Cluj-Napoca
În zilele de weekend și cele zilele libere, în anumite intervale orare, dar în special
în sezonul cald, s-a ajuns ca traversarea localității Gilău să dureze o
oră sau chiar o oră și jumătate.
Este vorba de o secțiune de drum de aproximativ 5 kilometri, de la intrarea până la ieșirea din Gilău, spune clujeanul, care a enumerat și câteva dintre cauzele blocajelor din trafic:
- faptul că tot traficul dinspre Florești (două benzi), dinspre Turda (autostradă), dinspre Nădășel (autostradă), dinspre Luna de Sus / Băișoara trebuie să se încadreze pe o singură bandă de mers, la intrarea în Gilău înspre Oradea, și întâmpină lucrurile descrise mai sus;
- treceri de pietoni multiple, semaforizate și nesemaforizate;
- intersecții multiple fără bandă de așteptare pentru virare la stânga sau dreapta, lucru care face ca tot traficul să oprească pentru o mașină care virează la stânga sau la dreapta;
- numărul tot mai mare de mașini;
- numărul tot mai mare de locuințe în localitatea Gilău;
- numărul relativ mare de activități comerciale în centrul localității, unde multe mașini opresc.
Nicio soluție nu a redus semnificativ aglomerația
Acesta a precizat că știe că s-au propus și s-au realizat diferite soluții pentru a îmbunătăți situația, dar până în prezent nici una dintre ele nu a făcut ca aglomerația din zona localității Gilău să fie redusă semnificativ.
“E evident nevoie de ceva mai mult decât un semafor, două, de realizarea a două benzi pe sens, pe o porțiune limitată de drum, sau de devierea unei categorii de vehicule prin altă parte și nu prin localitate. Faptul că mașinile grele, camioanele sunt sau vor fi obligate să ocolească localitatea Gilău poate fi o măsură bună pe de-o parte, dar pe de altă parte obligi un număr foarte mare de vehicule să facă aproximativ 20 de kilometri în plus pe DN1J, doar ca să evite o localitate. Nu este deloc cea mai optimă soluție”, spune clujeanul.
Acesta a subliniat că locuitorii Gilăului și toți șoferii trenuie să fie ajutați prin implementarea unor soluții eficiente, avțnd în vedere că Autostrada A3, spre Oradea, va fi finalizată în câțiva ani.
Centură ocolitoare la Gilău. Ce propune clujeanul
Clujeanul, locuitor al comunei Gilău, face astfel o propunere pentru a rezolva problema traficului, care a fost, de altfel, transmisă spre analizare și Primăriei Gilău, Consiliului Județean Cluj, Poliției Rutieră Cluj, CNAIR, dar și Ministerului Trasnportului.
“Din motive pe care noi, cei care nu suntem în domeniul infrastructurii rutiere, nu le cunoaștem, traseul Autostrăzii A3 în zona de nord a localității Gilău face ‘buclă’ convexă spre nord-vest, asta făcând ca traseul A3 să fie relativ paralel cu E60, pe o mare parte din raza localității Gilău. Astfel, propunerea mea este ca A3 să fie utilizată ca parte din ‘Centura Gilău’, reprezentând aproximativ două treimi din această posibilă centură. Cealaltă treime ar însemna un drum nou, drum de legătură care să pornească de la intrarea în localitatea Gilău dinspre Oradea
și care să se intersecteze cu A3 într-un punct considerat optim”, arată clujeanul.
Care va fi traseul Centurii Gilău
Chiar dacă în zona presupusă a fi locul de intersecție dintre A3 și drumul nou de legătură Autostrada A3 este situată la înălțime cu 20 până la 60 de metri mai sus decât nivelul E60 la intrarea în Gilău dinspre Oradea, depinde de traseul exact, lucrul acesta nu poate fi un impiediment în anul 2025, când utilajele și posibilitățile în infrastructura rutieră pot rezolva acest aspect, arată acesta.
Astfel, traseul Centurii Gilău ar însemna, dinspre Oradea spre Cluj Napoca:
- ca la intrarea în Gilău, se virează pe drumul de legătură (la stânga), pe care se ajunge la A3;
- se intră pe A3 și se ia spre direcția Turda;
- se iese de pe autostradă la ieșirea deja existentă, spre Cluj Napoca, sau se continuă călătoria spre Turda, Sibiu, București, după caz.
Dinspre Cluj-Napoca spre Oradea sau dinspre Turda spre Oradea, traseul ar fi, evident, în sens invers. Se intră pe autostrada A3 (în Gilău pentru cei care vin dinspre Cluj-Napoca, sau în altă parte pentru cei care vin dinspre Turda), se iese de pe autostradă la intersecția cu drumul de legătură, se ajunge la E60 și se continuă drumul spre Oradea.
“Nu doar autovehiculele care se deplasează din Cluj-Napoca / Florești spre Oradea ar ocoli localitatea Gilău pe această centură, ci și autovehiculele care vin dinspre Turda sau Nădășel, pe autostradă, sau dinspre Luna de Sus, Băișoara ar ocoli localitatea Gilău, ieșind de pe autostradă și intrând pe acel drum de legătură. În felul acesta, se rezolvă problema mare a traficului din Gilău, ‘profitându-se’ de traiectul Autostrăzii A3 din zona localității Gilău, oferind posibilitatea vehiculelor care doar tranzitează localitatea Gilău de a petrece un timp relativ scurt de traversare a localității, pe șoseaua de centură”, a mai explicat clujeanul.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger







sergiu
ianuarie 17, 2025 la 9:31 am
Ce centura???Vrăjeală ..CAND PA TAIETURA TURCULUI E JALE…în orasulde 5 stele….iar în DAMBUL ROTUND….bătaie de joc din partea PRIMARIEI…….ZERO INVESTITII IN INFRASTRUCTURA……DEMISIAAAAA BOC cu Gașca…URGENT…!