EVENIMENT
UDMR nu mai are loc la Guvernare. Kelemen Hunor: Aici lucrurile se opresc, nu am reușit să ajungem la un consens

Președintele UDMR, Kelemen Hunor, a anunțat, marți seara, că Uniunea a închis etapa de negocieri între cele trei partide pentru coaliția de guvernare. Președintele UDMR nu a spus cu subiect și predicat că uniunea iese de la Guvernare, dar a precizat că „prea multe șanse nu sunt” ca să rămână.
Președintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat că a făcut toate eforturile posibile și că „la <<impuse>> nu se poate lucra”.
UDMR nu mai are loc la Guvernare. Kelemen Hunor: Aici lucrurile se opresc, nu am reușit să ajungem la un consens
Kelemen Hunor a precizat că pentru UDMR „aici lucrurile se opresc… nu am reușit să ajungem la un consens”, potrivit Mediafax.
Kelemen Hunor a lăsat, totuși, de înțeles că încă se mai poate negocia pentru ca Uniunea să rămână la guvernare, deși „prea multe șanse nu sunt”.
„Până când nu sunt trimise listele și programul de guvernare în Parlament nu putem spune că s-a închis această etapă între cele trei partide. Dar prea multe șanse nu prea sunt. Am făcut toate eforturile posibile și am arătat deschidere”, a mai spus Kelemen Hunor.
În noul Guvern, care va fi condus de Marcel Ciolacu, nu va mai exista Ministerul Sportului, care era deăinut de UDMR. De asemenea, PNL a cerut și, până la a ceastă oră a și obținut celelalte două ministere pe care le-a deținut UDMR, cel al Dezvoltării și cel al Mediului.
Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, a declarat, tot marţi, că formula coaliţiei de guvernare este PNL – PSD cu sprijinul minorităţilor, precizând că liberalii au oferit UDMR Ministerul Energiei, dar Uniunea nu a acceptat.
„PNL a oferit pentru UDMR Ministerul Energiei. Din discuţiile pe care le-am avut cu domnul prim-ministru desemnat Ciolacu, în acest moment UDMR nu a acceptat negocierile şi ofertele pe care le-au făcut cele două partide. Ca atare, formula de guvernare, formula de coaliţie pentru guvernare este PNL – PSD cu acord parlamentar cu minorităţile”, a precizat Ciucă.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
Anunț de la Casa de Pensii Cluj: 48 de bilete de tratament au fost alocate pentru seria 2. Până când se pot ridica

48 de bilete de tratament balnear au fost repartizate județului pentru seria 2, anunță reprezentanții Casei de Pensii.
Biletele se ridică de la Casa de Pensii Cluj, de la ghișeul numărul 8.
48 de bilete de tratament au fost alocate la Cluj pentru seria 2
Potrivit reprezentanților Casei de Pensii Cluj, biletele de tratament pentru seria 2 se pot ridica deja, până luni, 17 martie. Biletele de tratament se eliberează personal titularului sau unei alte persoane desemnate de către titular prin procură autentificată la notarul public din care să rezulte că mandatarul este împuternicit să ridice biletul de tratament balnear.
Redistribuirea biletelor de tratament pentru seria 2, alocate și neridicate, se va face începând cu marți, 18 martie și se acordă în ordinea punctajelor obținute conform Criteriilor de acordare aprobate prin Ordinul Președintelui Casei Naționale de Pensii Publice, în baza cererii depuse şi a biletului de trimitere cu regim special – în original şi în copie – eliberat de medicul de familie sau medicul specialist.

Cărțile de identitate cu cip, sau buletine cu cip, vor fi eliberate începând cu 20 martie pentru persoanele cu vârsta de peste 14 ani, anunță MAI.
Procesul va începe în judeţul Cluj, unde a fost implementat proiectul-pilot, scrie Alba24.
Când se trece la cărțile de IDENTITATE cu cip? Procesul de ELIBERARE va începe în Cluj
Datele inscripționate pe noile cărți de identitate electronice urmează să fie actualizate, potrivit unui proiect publicat în dezbatere de Ministerul Afacerilor Interne (MAI).
Mai exact, adresa de domiciliu a titularului va fi eliminată de pe verso-ul documentului.
Copiii sub 14 ani vor putea primi și ei noile buletine cu cip, însă acest proces este programat să înceapă abia în iunie 2025, după extinderea emiterii la nivel național.
Începând din 20 martie 2025, MAI estimează ca va începe emiterea noilor cărți electronice de identitate cu suport electronic pentru persoanele cu vârste de peste 14 ani.
Începând cu 2 iunie 2025, vor fi emise cărți electronice de identitate și pentru minorii cu vârste între 0-14 ani.
Când se trece la buletinele cu cip
Potrivit art. 17 (52 ) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 97/2005, începând cu data realizării condițiilor tehnice, adresa de domiciliu a titularului nu se va mai înscrie în formatul tipărit al cărții electronice de identitate, ci doar în format electronic, pe suportul de stocare (cip).
De asemenea, actul normativ superior stabilește la art. 17 datele care se înscriu pe cartea de identitate simplă și pe forma tipărită a cărții electronice de identitate.
Conform MAI, punerea în circulație la nivel național a noilor documente de identitate urmează a se realiza gradual, începând cu serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor organizate la nivelul municipiilor reședință de județ și continuând cu celelalte municipii și cu serviciile organizate la nivelul orașelor și comunelor, potrivit specificațiilor.
Forma și conținutul cărții electronice de identitate
Cartea electronică de identitate conține în format tipărit informații înscrise cu privire la:
A. Față
a) denumirea statului emitent;
b) tipul documentului;
c) numele de familie;
d) prenumele;
e) sexul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin);
f) cetățenia;
g) data nașterii;
h) codul numeric personal (C.N.P.);
i) numărul documentului;
j) data expirării valabilității;
k) semnătura olografă a titularului;
l) imaginea facială a titularului.
B. Verso
a) data emiterii și autoritatea emitentă;
b) zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ);
c) zona cip.
Cartea electronică de identitate va conține toate elementele de securitate obligatorii prevăzute de Regulamentul (UE) 2019/1157.
Actele de identitate eliberate până la data intrării în vigoare a noilor reglementări sunt și rămân valabile până la data expirării lor.

De la 1 aprilie 2025, intră în vigoare o modificare legislativă foarte importantă pentru firmele mici: se majorează plafonul TVA.
Crește plafonul de la care o firmă devine plătitoare de TVA de la 300.000 lei, cât este în prezent, la 395.000 lei, scrie Alba24.
De la 1 aprilie 2025 se MAJOREAZĂ plafonul TVA. MODIFICARE importantă pentru firmele mici
Scutirea de la plata TVA presupune că firmele mici nu colectează TVA pentru livrările de bunuri/prestările de servicii efectuate, dar nici nu pot deduce TVA aferentă achizițiilor.
Modificările sunt prevăzute într-un proiect de ordonanță de urgență (OUG) pus vineri în dezbatere de Ministerul Finanțelor.
De asemenea, potrivit proiectului de OUG, firmele din România vor putea aplica regimul special de scutire pentru firme mici în alte state membre UE dacă îndeplinesc următoarele condiții:
a) cifra de afaceri anuală la nivelul Uniunii Europene a respectivei persoane impozabile nu depășește 100.000 euro în anul în care solicită acordarea scutirii și în anul calendaristic precedent;
b) valoarea livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii efectuate în statul membru în care persoana impozabilă intenționează să aplice scutirea nu depășește plafonul de scutire aplicabil persoanelor impozabile stabilite în acel stat membru.
„Regimul de taxare se aplică începând cu data depășirii plafonului”
Cifra de afaceri anuală la nivelul Uniunii Europene înseamnă valoarea totală anuală a livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii, exclusiv TVA, efectuate de o persoană impozabilă pe teritoriul Uniunii Europene în decursul unui an calendaristic.
Modificările urmează să fie introduse ca urmare a transpunerii unei directive europene. Directiva trebuia transpusă încă din 2024 , conform MFP.
Firmele care aplică regimul special de scutire și a căror cifră de afaceri depășește plafonul de scutire trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA cel târziu la data depășirii plafonului.
Regimul de taxare se aplică începând cu data depășirii plafonului.
Solicitarea de scoatere din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale competente între data de 1 şi 10 a fiecărei luni următoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabilă.
Anularea va fi valabilă de la data comunicării deciziei privind anularea înregistrării în scopuri de TVA.
Pentru firmele care au depășit, anterior datei de 1 martie 2025, plafonul de scutire de 300.000 de lei, se aplică prevederile referitoare la înregistrare în vigoare începând cu 1 aprilie 2025.
EVENIMENT
CCR analizează contestația depusă de Călin Georgescu, dar și cea privind candidatura lui Nicușor Dan la alegerile prezidențiale

Curtea Constituțională a României va analiza marți, de la ora 17.00, contestațiile privind candidaturile la alegerile prezidențiale.
O contestație a fost depusă de Călin Georgescu, a cărui candidatură a fost invcalidată de BEC, iar o alta privește candidatura lui Nicușor Dan.
CCR analizează contestațiile privind candidaturile la alegerile prezidențiale
Președintele AUR, George Simion, a anunțat luni că independentul Călin Georgescu va contesta la Curtea Constituțională respingerea candidaturii sale de către Biroul Electoral Central.
“La Curtea Constituțională ajunge contestația formulată de candidatul independent Călin Georgescu. Dumnealui are acest drept, BEC-ul nu are dreptul atunci când sunt îndeplinite toate chestiunile legate de acte, de semnături, legate de formă, BEC-ul nu are dreptul să respingă un candidat.
Și toate chestiunile legate de un dosar de candidatură au fost îndeplinite. Nu era atribuția BEC, e un organ, dacă vreți, constatator, nu putea să intre pe fond să facă o analiză de caracter dacă domnul Călin Georgescu este democrat sau nu. (…) Nu avem mari speranțe că va face dreptate Curtea Constituțională. Cunoaștem cu toții din cine e formată Curtea Constituțională și ce verdicte, respectiv eliminarea doamnei Șoșoacă și anularea alegerilor prezidențiale, a dat această Curte Constituțională. Dar domnul Georgescu va epuiza toate căile legale”, a declarat Simion, la Parlament.
Candidatura lui Călin Georgescu, invalidată de BEC
BEC a invalidat, duminică seară, candidatura lui Călin Georgescu la prezidențiale. Conform BEC, candidatura lui Călin Georgescu nu întrunește condițiile de legalitate, întrucât acesta, “prin nerespectarea regulilor procedurii electorale, a încălcat însăși obligația (…) de a apăra democrația”, care se întemeiază pe alegeri “corecte, integre și imparțiale”, printre altele.
Tot marți, va fi luată în discuție și contestația împotriva deciziei Biroului Electoral Central privind înregistrarea candidaturii primarului general al Capitalei, Nicușor Dan, pentru alegerile prezidențiale din luna mai, potrivit Agerpres