ADMINISTRAȚIE
Trei pasaje subterane noi în Cluj-Napoca, în proiectul de tren metropolitan. Doar 9 avize mai sunt necesare pentru aprobare
Proiectul trenului metropolitan aduce noi pasaje subterane pe traseul căii ferate, în Cluj-Napoca. Primăria mai așteaptă emiterea a încă nouă avize din cele 40 solicitate de autorități, urmând ca apoi să fie trimis spre finanțare europeană.
Consilierii locali au aprobat luni, în cadrul unei ședințe extraordinare, acordul de asociere a municipiului Cluj-Napoca cu cinci localități din zona metropolitană pentru realizarea procedurii de licitație pentru trenul metropolitan. Proiectul a fost aprobat cu 23 de voturi „pentru” și un vot „împotrivă”.
Trei pasaje subterane, pe raza municipiului Cluj-Napoca
Potrivit primarului Emil Boc, proiectul trenului metropolitan prevede realizarea mai multor pasaje subterane pe raza municipiului pentru asigurarea fluidității traficului rutier, dar și a conexiunii cu stațiile de metrou.
Un astfel de pasaj pietonal subteran va fi realizată la Aeroportul Cluj-Napoca, pentru a facilita accesul călătorilor care vor utiliza noua stație de tren metropolitan construită în zonă.
„Pe raza municipiului Cluj-Napoca, aș vrea să rețineți că se realizează pasajul de la Aeroport, un pasaj pietonal subteran, pentru ca cei care vin cu trenul metropolitan, la stația nouă care se creează la aeroport să poată veni la aeroport”, a declarat primarul Emil Boc, în cadrul ședinței.
Fără bariere pe strada Fabricii de Zahăr
Totodată, edilul a anunțat construcția a alte două pasaje rutiere subterane: unul pe strada Fabricii de Zahăr pentru eliminarea barierei, și unul la Podul IRA, care va facilita legătura dintre metrou și trenul metropolitan.
„De asemenea, pe raza municipiului Cluj-Napoca, se realizează un pasaj rutier subteran pe strada Fabricii de Zahăr pentru a asigura fluența circulației, să nu se mai oprească mașinile la barieră.
Nu în ultimul rând, vom avea un pasaj subteran la IRA, care asigură legătura cu stația de metrou, pentru a putea asigura conectivitatea cu Bulevardul Muncii. Știți bine că metroul vine din Florești până la Podul Ira, unde se ramifică – o ramură spre Bulevardul Muncii, una spre Iulius Mall și Sopor, – iar aici cobori din metrou, urci în trenul metropolitan și mergi mai departe spre Aeroport, spre Apahida, Jucu, Bonțida și așa mai departe. Acolo este un punct intermodal extrem de important, cum este de altfel conectarea dintre gară și aeroport. Ai coborât în gară de oriunde ai veni, urci în trenul metropolitan și poți merge spre aeroport”, a mai arătat Emil Boc.
Încă nouă avize, necesare pentru aprobarea proiectului
Primarul a menționat că mai sunt așteptate doar 9 din cele 40 de avize pentru proiect, fiind necesare încă două ședințe de consiliu local pentru aprobarea parteneriatului cu CFR și pentru avizarea indicatorilor tehnico-economici. Finanțarea urmează să fie asigurată din fonduri europene.
„Vom mai avea încă două ședințe de consiliu local pentru a aproba, într-una dintre ele, acordul de parteneriat cu CFR-ul pentru implementarea proiectului și ultima, finală, de aprobare a indicatorilor tehnico-economici în vederea depunerii proiectului. Am avut 35 de avize solicitate inițial, iar pe parcursul obținerii acestora, ni s-au cerut avize suplimentare, ajungând în total 40. În acest moment mai avem de obținut doar 9 avize din cele 40. Să sperăm că ordinul de ministru pentru trenul metropolitan va fi emis cât mai repede cu putință pentru includerea oficială a proiectului în planurile ministerului Transporturilor, cu asigurarea acestei finanțări europene despre care am vorbit”, a mai arătat Emil Boc.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






