EVENIMENT
Trenul metropolitan al Clujului pornește la drum. Proiectul, pus de Ministerul Transporturilor în transparență decizională
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului de act normative privind trenul metropolitan al Clujului.
Astfel, se propune constituirea unui parteneriat între municipiul Cluj-Napoca și Compania Națională de Căi Ferate ”CFR”- SA (CNCF „CFR” – SA), pentru implementarea de proiecte vizează următoarele categorii, cum sunt serviciul public de transport feroviar de călători de interes local;, dezvoltarea infrastructurii feroviare publice, reţelele locale şi regionale independente destinate serviciilor pentru transportul de călători pe infrastructura feroviară, regenerarea urbană, căile de comunicaţie, clădiri, împrejurimi, mobilier urban, amenajări de spaţii verzi, parcuri şi grădini publice, pieţe pietonale şi celelalte lucrări de amenajare a spaţiilor publice care contribuie la reutilizarea spaţiului urban sau, după caz, rural şi la creşterea calităţii vieţii pentru cetăţenii din zonele vizate.
”Proiectul „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții, component 2. Tren metropolitan Cluj” are ca amplasament județul Cluj, teritoriul a 6 unități administrativ-teritoriale și anume: Municipiul Cluj-Napoca și comunele: Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu.
Soluție pentru mii de locuitori
Procesul rapid de suburbanizare care implică o creștere rapidă a populației în comunele din primul inel al zonei metropolitane face ca cererea de transport către aceste localități să fie din ce în ce mai mare. Acest aspect este valabil mai ales pe axa est-vest, principalul culoar de dezvoltare a activităților economice (industrie, logistică, birouri), dar și a fondului locativ.
Cererea de transport ridicată, raportată la capacitatea infrastructurii de transport rutier face ca principalele artere care intra în Municipiul Cluj-Napoca (DN1, DN1F și DN1C) să fie congestionate la orele de vârf”, se arată în documentul.
Potrivit Ministerului Transporturilor, calea ferată formată din magistralele 300 și 401 străbate cea mai mare parte a principalului culoar de dezvoltare, iar, astfel, dezvoltarea unui sistem de transport metropolitan pe calea ferată ar reprezenta o soluție viabilă pentru peste 17000 de locuitori, care ar putea accesa zona centrală a municipiului Cluj-Napoca, în mai puțin de 30 de minute.
Ce prevede proiectul
”Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată, între Halta de mișcare Gârbău și Halta de mișcare Bonțida, cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare și presupune următoarele:
a) Modernizarea unui număr de 5 planuri integrate de dezvoltare (PID) existente, fără lucrări, în 10 PID-uri și crearea unui număr de 8 PID-uri noi;
b) Realizarea infrastructurii rutiere și pietonale în Municipiul Cluj-Napoca;
c) Modernizare treceri la nivel existente;
d) Achiziție de material rulant (7 trenuri);
e) Achiziție serviciu de transport public de călători, conform Contract de Servicii Publice.
Lungimea traseului de tren metropolitan va fi de 48,8 km;
Numărul de stații: 23
Numărul de remize: 1”, se mai arată în proiect.
Valoarea estimativă a proiectului, fără TVA, este de 858.649.273,72 lei (aproxumativ 171 de milioane de euro).
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 30.09.2024.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger







Dan
septembrie 21, 2024 la 8:31 am
Pasajul de la Tăietura Turcului este f f f important