EVENIMENT
Taximetriștii clujeni, gata de grevă. Îl acuză pe Emil Boc că se crede peste lege și îi obligă să circule cu mașini Euro 5
Taximetrișrii clujeni s-au săturat de abuzurile Primăriei Cluj-Napoca și vor iniția greva în fața instituției dacă primarul Emil Boc nu înțelege să respecte legea și atribuțiile postului său. Timp de 7 luni, funcționarii din Primărie, în frunte cu viceprimarul Dan Tarcea și primarul Emil Boc, au refuzat să îi primească în audiență și să le ofere vreun răspuns cu privire la decizia bruscă de schimbare a regulilor de funționare pentru breaslă. În 2019, aceștia erau notificați că li se prelungește autorizația de funcționare dacă au mașini fabricate din anul 2009 încoace, însă după doar 3 luni de la acel afiș, Primăria i-a notificat că vor putea funcționa doar dacă au mașini Euro5.
Doar după ce au făcut plângeri la Prefectura Cluj au reușit să obțină un punct de vedere din partea viceprimarului Dan Tarcea, prin care se arată că mulți taximetriști s-au conformat cerinței și au mașini Euro5, iar noua regulă este necesară în contextul încercării de diminuare a poluării din oraș.
Anunțul afișat inițial la sediul Primăriei suna așa:
”ATENȚIE! Pt prelungirea autorizațiilor de transport și taxi începând cu data de 01.01.2020, la sfârșitul anului 2019 autoturismul pt care se va prelungi autorizația de taxi trebuie să aibă anul de fabricație cel puțin 2009.”
După 3 luni regulile s-au schimbat.
Însă Legea 38 din 2003 privind transportul în regim de taxi arată, la Art. 11, pct. 5, că poate fi autorizat ”autoturismul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizației taxi sau a copiei conforme nu depășește vechimea de 10 ani”. Nimic cu referire la vreo normă de poluare Euro.
Daniel Mitrea, președintele Asociației Naționale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi, Filiala Cluj-Napoca, a fost vineri din nou la Primăria Cluj-Napoca, pentru a fi primit în audiență la Direcția Tehnică Serviciul Rețele Edilitare și Transport în vederea unui răspuns pertinent. Tot ce a putut afla, telefonic, este că nu se schimbă nimic.
”Ce dorim noi de fapt este această amânare cu un an de zile a HCL-ului dat în anul 2019”, a precizat Daniel Mitrea.
În privința poluării, taximetriștii se întreabă și de ce Primăria nu își modernizează mai întâi flota de transport public. ”Toate autobuzele din Cluj sunt Euro5 și electrice? Ei dau interviuri la radio săptămânal, și primarul și vicele, iar pentru a respecta cetățeanul = investitorul român, dacă în țara noastră = orașul nostru, nu suntem băgați în seamă… despre ce vorbim; să le fie rușine pentru purtarea lor”, adaugă Daniel Mitrea.
Acesta invită toți taximetriștii care sunt supuși abuzurilor instituțiilor publice să se adreseze și ong-ului ARR, unde este vicepreședinte național și filialei Aripa 18 „Asociația Românilor care Înving Persecuțiile și Abuzurile” – compartimentul Combatere Abuzuri și Anticorupție (18aripa@gmail.com).
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






