Connect with us

EDUCATIE

Tatiana Cauni, profesor Merito: „Mă sperie gândul că 80% dintre profesorii din România se cred perfecți. Dacă un profesor refuză să învețe, nu înțeleg de ce a ales această meserie”

Publicat


Tatiana Cauni, profesoară de limba și literatura română la Liceul Teoretic „Emil Racoviță” din Baia Mare, face parte dintre cele 12 cadre didactice din România care au fost alese pentru proiectul Merito. Pe lângă liceu, proiectul Merito și familie, Tatiana Cauni este coordonatoarea unei trupe de teatru din Baia Mare, „Masca”. Trupa a luat naștere acum 19 ani, din pasiunea dânsei pentru această formă artă: ,, când eram mică visam să fiu actriță”.

Intrată în domeniul învățământului acum aproximativ 20 de ani, Tatiana Cauni are o experiență vastă ca și dascăl. În acest sens, am discutat cu dânsa despre învățământul online la care profesorii au fost nevoiți să apeleze în urma pandemiei de coronavirus, despre elevi și despre profesori.

„Am fost speriată la început”

Reporter: Cum a fost pentru dumneavoastră trecerea la învățământul online?

Profesor: O provocare. Dacă mă gândesc acum retro, pe la începutul lui martie, nu m-aș fi gândit că pot să ajung  aici. Cred că am avut o primă săptămână în care am fost frustrată și speriată pentru că nu am știut ce să fac și ce se va întâmpla. Nu știam ce o să fac cu copiii. A fost destul de greu. Am avut noroc că aveam o platformă în școală pe care o mai folosisem. Primul pas îl aveam deja la îndemână și am început acolo să trimitem teme. Este ca și un Classroom, dar puțin mai ușor de utilizat. Foloseam deja de trei ani această platformă, iar acesta a fost primul pas pe care l-am făcut către copii.

Reporter: Considerați că erați mai pregătiți față de alte școli?

Profesor: Ca orice schimbare când este la început, în acest caz acum trei ani, noi, profesorii de la Liceul Teoretic „Emil Racoviță”, eram ceva de genul: of, nu, catalog online. Trebuie să trecem note și în catalogul online și în catalogul normal. Totuși, ca orice lucru nou, sperietura durează două- trei zile. Ne-am obișnuit și după aceea a devenit ceva firesc. Ne-a prins bine pentru că în momentul în care ne-am întâlnit cu această provocare, școala online, am avut la îndemână un instrument. Din acest motiv am reușit să pornim foarte repede lucrurile chiar dacă încă nu se știa că va deveni obligatoriu sau să facem orele pe internet. A fost o modalitate bună de a fi aproape de elevi.

„Elevii mei sunt prezenți la ore”

Reporter: Am văzut că majoritatea profesorilor se plâng că elevii nu prea intră la ore. Care este rata de prezență la clasele dumneavoastră?  A scăzut de când cu școala online?

Profesor: La început, când trimiteam temele pe platforma școlii, nu ținem cont de prezență pentru că aveau teme de o săptămână. Apoi, mi-am dat seama  că sunt bombardați cu teme din toate părțile și am început să schimb ceva. Am simțit că există o nevoie să ne vedem față în față chiar și prin intermediul internetului și, primind foarte multe mesaje de la elevi cu propuneri de a ne vedea, am decis să facem orele pe Zoom.  Până înainte de Paște orele de pe Zoom erau  lejere pentru că temele săptămânale mergeau în continuare.  Mi-am dat seama că ei își doreau foarte mult să se vadă între ei, să discute despre teme și despre ce au mai făcut. Atunci am luat decizia e a le da teme de grup, săptămânale, pentru a le oferi șansa să se obișnuiască singuri cu aceste aplicații. După Paște am început să facem orele pe Zoom mult mai intens. După toate aceste etape, prezența este foarte bună. La clasa a 10- a am 33 de copii la clasă și sunt zile în care sunt toți prezenți. Am ore unde  din 30 am 27, din 24 am 18. Sunt zile și zile. La clasa la care sunt și dirigintă, o clasa de a 12-a, sunt toți prezenți de fiecare dată.

„Este absurd să facem ultima oră de dirigenție pe internet”

Reporter: Sunteți dirigintă de clasa a 12-a, cum văd elevii dumneavoastră acest final de an care nu va fi unul tradițional? Va lipsi festivitatea de absolvire, nu vor mai cânta ,,Gaudeamus igitur” prin liceu, nu va exista o ultimă oră de dirigenție sau banchetul.

Profesor:  Chiar astăzi am avut oră cu ei. Sunt frustrați și triști, dar sunt maturi la vârsta pe care o au și înțeleg că această variantă este bună pentru sănătatea tuturor . Este normal să fie triști pentru că nu au parte de lucruri pe care le-au avut celelalte generații. În ziua în care s-a anunțat că nu vor mai merge copiii deloc la școală și când am aflat că nu va mai fi festivitatea și banchetul a fost o zi tristă pentru toată lumea. Primesc zilnic întrebări de genul: noi mai avem albume? ce facem cu festivitatea?, dar cu banchetul?, noi vom avea ultima oră de dirigenție? Cred că vom găsi ceva variante bune pentru că eu sunt o persoană spontană și creativă. Le voi pregăti ceva. Sunt convinsă că le voi găsi ceva ce o să fie bine. Nu vă spun acum pentru că va fi o surpriză. Le voi pregăti ceva ce nu a mai făcut nimeni. La fel vor pregăti și ei ceva pentru mine și împreună vom pregăti ceva pentru toți profesorii. Așa sunt eu și clasa mea. Ne place să facem surprize! Îmi doresc ca ei să nu uite că termină clasa a 12-a și voi face în așa fel încât să nu fie doar o oră de dirigenție pe Zoom, îmbrăcați elegant în fața unui calculator pentru că ar fi absurd acest lucru.

„Mă sperie gândul că 80% dintre profesorii din România se cred perfecți”

Reporter: Care considerați că sunt avantajele și dezavantajele învățământului online?

Profesor:   Cred că avantajul este că fiecare profesor a avut timp să privească  și să se autodepășească. Am avut timp , noi, profesorii, să vedem ce putem face. Știți profesorii aceia clasici care înainte mergeau la oră și credeau că este suficient să intre în fața clasei și să  spună totul copiilor cumva recitat și să le dicteze în caiet? Copiii trebuie să învețe, acesta este menirea lor, iar profesorii trebuie doar să le explice, cred profesorii respectivi. Această paradigmă s-a schimbat. Ne dăm seama că genul acela de profesor, sper eu, să nu mai existe din toamnă pentru că această perioadă de stat acasă ar fi trebuit să schimbe cu desăvârșire pe toată lumea. Eu nu sunt la prima tinerețe în fața copiilor, dar sunt convinsă că eu nu voi mai putea să mă întorc în fața copiilor niciodată și să folosesc doar pixul, tabla, creionul și să le țin prelegeri foarte multe despre operele literare .Cred că trebuie să acceptăm această variantă pentru că vor mai exista multe perioade de acest gen pe viitor. Poate va trebui de luni să stăm acasă să învățăm, iar din cealaltă săptămână să mergem la școală. Părintele, copilul și, în special, profesorul trebuie să fie pregătiți pentru așa ceva. Cred că această perioadă este un fel de tatonare. Fiecare trebuie să caute, să se autoeduce și să învețe ceva. Din păcate profesorii sunt autosuficienţi. Sunt perfecți, știu tot și nu au nevoie să învețe niciodată. Doamne ferește să le spui că mai au de învățat ceva. Există un studiu în care 80% dintre profesorii din România sunt perfecți, iar pe mine mă sperie acest gând. Eu nu sunt nici perfectă și nici nu știu totul. Învăț de fiecare dată când pot, de la cine pot, pentru a putea  și copilul de lângă mine să își dea seama că și el, la rândul lui, are de învățat dacă adultul învață. Mă sperie gândul că din toamnă o să aibă parte copiii de oameni care o să zică: bine că s-a terminat și acum putem să ne reluăm viața de unde am oprit-o. Acest lucru se va întâmpla.

„Trebuie să fie bine elevului, nu profesorului”

Sunt și dezavantaje. Clar, omul este social și prin natura lui are nevoie de atingere, are nevoie de privire, are nevoie de un feedback, are nevoie de o grimasă din partea celor din jur, iar acest lucru ne lipsește foarte mult. Toți avem nevoie de un zâmbet. Cred că asta ne lipsește și nouă și lor foarte mult. Acest lucru se va îmbina foarte bine când noi ne vom întoarce într-o normalitate, atât cât va putea fi, pentru că nu va mai fi aceeași normalitate pe care am avut-o până înainte de pandemie. Lumea trebuie să fie conștientă de acest lucru. Părintele are și el avantaje și dezavantaje. Trebuie să își dea seama care este rolul profesorului în această ecuație. Părinții au nevoie de noi, să fie aproape de profesori. Trebuie să fie partenerii noștri ,nu să spună că profesorul nu este cum ar trebui să fie. Dacă elevul se duce acasă și spune: mie îmi place profa de română de la clasă, atunci părintele cu siguranță o să privească în alt fel profesorul. De unde pornește totul? De la copil! Toată lumea se gândește cum să fie bine profesorilor. Trebuie să fie bine adolescenților și elevilor pentru că ei vor duce mai departe ceea ce învață de la noi. Este foarte greu să lucrezi cu adolescenți pentru că te simt dacă ai defecte și știu când ești autentic. Nu le plac profesorii aroganți absolut deloc. Elevul trebuie să înțeleagă că nu deține adevărul absolut. Este ok să greșești pentru că doar dacă greșești vei putea învăța ceva. Căutând răspunsuri vei progresa și vei știi mai multe.

Tema iubirii, exersată pe o piesă de-a lui Smiley

Reporter: Considerați că învățământul online poate fi o variantă de viitor?

Profesor:  Cred că este o soluție doar că ar trebui oarecum combinat. Nu putem să facem șase ore pe zi lecții pe internet pentru că ar fi prea mult timp petrecut în fața unui calculator. Gândiți- vă doar așa: șase ore la școală pe calculator, câteva ore teme pe calculator după școală și după aceea câteva ore pe Facebook cu iubita/iubitul pe videocall. Însemnă foarte multe ore pe internet. Totuși, este de luat în calcul și această variantă pentru că majoritatea vor elevilor vor lucra în multinaționale și trebuie să îi pregătim pentru acest nivel. Eu nu mă descurc foarte bine cu această tehnologie, dar mă strădui să învăț pe cât posibil. Revenind, oriunde vor lucra au nevoie de tehnologie în viața lor. Chiar și literatura se poate face cu tehnologie. Chiar astăzi am ales o aplicație unde am luat un clip de la Smiley și am lucrat pe tema iubirii. Videoclipul și versurile piesei ,,Îndrăgostit, deși n-am vrut”. Cred că domnul Smiley ar fi mândru să vadă ce răspunsuri au dat adolescenții pe baza unui videoclip. Se poate, dar trebuie să vrei.

Cum au lucrat elevii pe piesa lui Smiley?

„Lucrăm variantele de bacalaureat împreună”

Reporter: Cum pregătiți un proba de limba și literatura română pentru bacalaureat, pe internet?

Profesor:  Lucrăm pe Zoom. Luăm o variantă de bacalaureat și lucrăm împreună subiectele. Discutăm, le rezolvăm și după aceea încerc să profit de situație puțin. Mă uit ce este la subiectul trei și în funcție de subiectul trei readuc în discuție și reactualizăm cunoștințele pe care le-am făcut mai demult sau din alte variante . Lucrez pe variantele care există. Ne ajunge o oră să facem o variantă. Nu ar avea sens să nu le parcurgem împreună. Bine, există deja baremele, există rezolvările, dar ei trebuie să înțeleagă că, pe lângă rezolvările din barem, pot exista și alte răspunsuri corecte. În barem nu sunt trecute toate variantele de răspuns corecte la unele exerciții. Nu cred că ar ajuta cu nimic dacă aș face altfel.

Pe finalul interviului, am decis să discut cu doamna profesoară la liber. Fără un plan. Doar din instinct pentru a vedea unde ajungem cu discuția. Iată un rezumat al convorbirii.

,, Nu sunt de acord ca un elev de al meu să aibă media la română 10, iar la examenul de bacalaureat să ia mai puțin. La mine este foarte greu să ai media 8 sau 9. Dacă ai o asemenea medie vei lua și la bacalaureat această notă, cel puțin. Nu mi se pare normal ca un elev care are media 10 să ia 8 la bacalaureat și să îl văd cum plânge în curtea liceului pentru că nu înțelege ce s-a întâmplat.

Ca profesor, după natura meseriei, trebuie să înveți toată viața. Dacă un profesor refuză să învețe atunci nu înțeleg de ce s-a făcut profesor. Spun acest lucru cu toată părerea de rău!”, a consemnat Tatiana Cauni, profesor Merito și profesor de limba și literatura româna la Liceul Teoretic „Emil Racoviță” din Baia Mare

Interviu realizat de Răzvan DAN



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Clujenii votează. Prezența la urne la ora 18.00, în continuare mai mică decât în 2019

Publicat

cabine vot

Procesul votării continuă la Cluj-Napoca. La ora 18, în jud. Cluj votaseră 47,95%.

Prezența la urne este puțin mai slabă ca în urmă cu 4 ani, când până la ora 18.oo votaseră 50,82% dintre locuitorii județului.

Prezența la vot în județul Cluj, la ora 18.00

În Cluj-Napoca, până la ora 18 au votat aproape 54,2% dintre locuitorii cu drept de vot. Acum 4 ani, prezența la vot la ora 18.00 era de 58,45%.

În județul Cluj au votat duminică, 24 noiembrie, și aproape 61.612 de persoane pe liste suplimentare.

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Clujenii votează. Prezența la urne la ora 18.00, în continuare mai mică decât în 2019

La nivel național, prezența la vot este de 45,47%. Numărul celor care au votat, inclusiv în diaspora, se apropie de 8.900.000.

„Potrivit ultimelor date centralizate la nivelul Centrului de Comunicare Județean Cluj, de le începerea votării s-au primit 5 sesizări cu privire la săvârșirea unor posibile incidente referitoare la procesul electoral.

Au fost constatate 4 fapte de natură contravențională și una de natură penală. Dintrea acestea, 2 au fost confirmate, 3 sunt în curs de verificare.

Exemplu de incident înregistrat în ultimele ore:

În data de 24 noiembrie 2024, la nivelul Secției 7 Poliție Rurală Gherla, a fost înregistrată o sesizare din partea personalului de pază al Inspectoratului Județean de Jandarmi Cluj, aflat la Secția de votare nr. 390 din comuna Sânmartin, sat Cutca.

Sesizarea a vizat un bărbat în vârstă de 37 de ani, care ar fi îndrumat alegătorii să voteze cu un anumit candidat la alegerile prezidențiale.

Polițiștii deplasați la fața locului au constatat că bărbatul respectiv ar fi sfătuit un alt cetățean, în vârstă de 55 de ani, să voteze cu un anumit candidat, acțiunea având loc în proximitatea secției de votare.

Ca urmare, acesta a fost sancționat contravențional, conform prevederilor Legii nr. 370/2004 privind alegerea Președintelui României.

Inspectoratul de Poliție Județean Cluj reamintește importanța respectării normelor legale care reglementează procesul electoral, pentru a asigura desfășurarea acestuia în condiții de legalitate și corectitudine”, a comunicat IPJ Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Coadă la votul de la prezidențiale la Cluj-Napoca. La FSEGA, plin de studenți

Publicat

prezidențiale

Procesul de votare pentru alegerile prezidențiale din Cluj-Napoca a decurs, duminică, fără incidente majore, fiind chiar înregistrate cozi la unele secții.

La secția de votare nr. 123, din incinta Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) a UBB, aproximativ 700 de persoane votaseră până la ora 14,30, iar timpii de așteptare au fost scurți.

Totuși, la un moment dat, locul a început să se aglomereze, formându-se o coadă de aproximativ 50-80 de persoane,  majoritatea studenți, dar și persoane sub 40 de ani.

Prezența tinerilor a fost semnificativă, aceștia fiind mulțumiți de faptul că au stat puțin timp la coadă.

Un alegător a spus pentru Cluj24 că, deși au fost mulți pensionari, au existat și numeroși studenți, iar procesul a decurs mult mai rapid decât în alte orașe.

prezidențiale

Cozi mai puține

La alte secții, cum ar fi secția nr. 44 de pe strada Fântânele, au existat momente de aglomerare, dar acestea au fost scurte și au implicat în principal persoane în vârstă.

La secția nr. 143 au fost înregistrate cozi mai mici de aproximativ 20 de persoane, astfel că nu au fost cauzate probleme. De asemenea, la secția nr. 66, procesul a fost extrem de rapid, fără cozi semnificative.

Daria Mustea

Citește mai departe

EVENIMENT

Secțiile din Cluj unde prezența la vot a depășit 100%. Care sunt secțiile „codașe” la vot?

Publicat

De

Județul Cluj se află pe locul al șaselea din punct de vedere al prezenței la vot la primul tur al alegerilor prezidențiale, cu 37,01%, până la ora 16. Unele secții se remarcă însă prin prezența mult mai ridicată la vot față de media pe județ, o parte depășind deja 100%.

Românii sunt așteptați duminică la secțiile de vot pentru a decide pe cine trimit în turul II al alegerilor prezidențiale. Secțiile de vot din România s-au deschis duminică dimineață la ora 7 și se închid la ora 21.

Secțiile din Cluj cu cea mai mare prezență la vot până la ora 16

Mai multe secții de vot din județ au înregistrat deja prezență de peste 100% până la această oră. Acest lucru este posibil datorită faptului că, la alegerile prezidențiale, românii pot vota la orice secție de vot din țară sau din străinătate, pe listele suplimentare, dacă nu se află în localitatea de domiciliu.

Astfel, până la ora 16, secțiile de vot cu cea mai mare prezență, în județul Cluj, erau:

  • Secția 517: Şcoala Generală Şigău – 153,84%
  • Secția 348: Căminul Cultural Pruni – 136,84%
  • Secția 356: Căminul Cultural Tăuşeni – 123,52%
  • Secția 601: Şcoala Pustuţa – 118,75%
  • Secția 597: Căminul Cultural Ciubanca – 111,66%
  • Secția 245: Şcoala Cls. I – Iv Silivaş – 109,35%
  • Secția 430: Cămin Cultural Morău – 104,54%
  • Secția 506: Scoala Valea Vadului – 103,03%
  • Secția 599: Şcoala Elciu – 100%

Secțiile „codașe” din județul Cluj

La polul opus, secțiile din județul Cluj cu cea mai mică prezență la vot, până la ora 16, erau:

  • Secția 289: Fosta Casă Parohială Huedin – 9,71%
  • Secția 634: Cămin Cultural Sic – 15,95%
  • Secția 365: Școala Gimnaziala Vaida Cămăras – 18,34%
  • Secția 185: Colegiul Tehnic „Victor Ungureanu” Câmpia Turzii – 20,50%
  • Secția 638: Cămin Cultural Tritenii De Jos – 20,56%
  • Secția 667: Școala Gimnaziala Viișoara Corp II – 21,09%
  • Secția 206: Școala Mihai Eminescu Dej – 21,81%
  • Secția 641: Cămin Cultural Pădurenii – 22,05%
  • Secția 635: Cămin Cultural Sic – 22,23%

La nivelul municipiului Cluj-Napoca, prezența înregistrată până la ora 16 era de 41,67 %. Cele mai mari procente s-au înregistrat la secția 61 de la Facultatea de Arhitectură și Urbanism, Str. Observatorului Nr.72 – 80,98 % și la secția 143 Liceul Teoretic Unitarian „Janos Zsigmond” Cluj-Napoca – 71,77%, iar cele mai mici, la secția 176 Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” Cluj-Napoca – 25,63 % și la Grădiniţa „Buburuza” (Fostă Nr. 70), Cluj-Napoca – 30,32%.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Minor de 15 ani, CĂZUT de la înălțime în Cluj-Napoca. A fost dus la SPITAL

Publicat

isu

Un minor a căzut de la înălțime, duminică, pe str. Aurel Vlaicu din Cluj-Napoca. Pompierii au intervenit și acesta a fost transportat la spital.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au fost solicitați în urmă cu puține momente să asiste un minor care a căzut de la înălțime pe strada Aurel Vlaicu din Cluj-Napoca. Minorul, de aproximativ 15 ani, a fost găsit pe o copertină a unui bloc, astfel că pompierii au utilizat un dispozitiv de salvare la înălțime cu targă pentru a-l evacua în siguranță.

copil cazut de la inaltime

VIDEO. Minor de 15 ani, CĂZUT de la înălțime în Cluj-Napoca. A fost dus la SPITAL

Ulterior, a fost folosită și autoscara pentru a aduce persoana la nivelul solului. În permanență, minorul a fost monitorizat de către echipajul SMURD de terapie intensivă mobilă, care îl va transporta la spital. Victima este conștientă, cooperantă și prezintă, la o primă evaluare, mai multe traumatisme.

La misiune au luat parte o autospecială cu modul de descarcerare, autoscara și o ambulanță SMURD de terapie intensivă mobilă”, a transmis ISU Cluj.

„Astăzi, 24 noiembrie a.c., în jurul orei 15.00, prin apel 112, Poliția municipiului Cluj-Napoca a fost sesizată cu privire la faptul că un minor, de 15 ani, ar fi căzut de la etajul 6 al unui bloc situat în cartierul Mărăști.

La fața locului s-au deplasat de urgență echipaje de poliție și pompieri din cadrul ISU Cluj, precum și un echipaj medical.

Minorul a fost găsit conștient, căzut pe o copertină situată la etajul 1 al imobilului.

În prezent, se efectuează verificări pentru stabilirea circumstanțelor exacte în care s-a produs incidentul”, a comunicat IPJ Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax