Connect with us

EVENIMENT

Swimathon, concurs de înot la Cluj scop caritabil. Se strâng bani pentru funcționarea ONG-urilor

Publicat


Prima ediție a Swimathon, la nivel național, a avut loc în anul 2009, la Cluj-Napoca, inițiator și organizator fiind Fundația Comunitară Cluj, iar în anul 2021 are loc a 11-a ediție.

În tot acest timp Swimathon Cluj a reușit să mobilizeze 789.181 lei pentru cauze locale.

”Swimathon este o platformă de atragere de fonduri pentru proiecte din comunitatea locală. Este un mecanism construit în jurul unui eveniment de înot, prin care comunitatea se întâlnește, interacționează și se implică să strângă fonduri pentru proiectele pe care le consideră relevante.

Anul acesta, în mod excepțional, le dăm și celor care nu știu să înoate, sau care nu reușesc să ajungă la bazin, posibilitatea de a face bine. Astfel, înainte de evenimentul de la bazin, organizăm 3 evenimente virtuale la care se pot înscrie cei care fac drumeții, aleargă sau pedalează”, au anunțat organizatorii.

Calendarul concursului

Astfel, campania de strângere de fonduri debutează pe 21 septembrie, evenimentele virtuale se desfășoară în 20, 21, 22 octombrie, iar evenimentul de la bazin are loc în 23 octombrie.

”Tot pentru prima dată, venim cu o provocare majoră: adunăm bani NU pentru proiectele ONG-urilor, ci pentru ca ONG-urile să-și susțină activitatea. Deoarece știm că, în lipsa acestor fonduri, niciunul dintre proiectele lor nu ar putea fi implementat. În acest fel testăm generozitatea donatorului clujean, de la care așteptăm să înțeleagă nu doar rolul ONG-urilor, ci și modul lor de funcționare”, au explicat organiztorii Swimathon.

Cine participă la Swimathon

La concurs participă trei categorii de concurenți:

-Înotătorii-fundraiseri (numiți în continuare „înotătorF”) înscriși la evenimentul din 23 octombrie, aleg o organizație pentru care parcurg un număr cât mai mare de bazine într-un anumit interval de timp. Aceștia adună cât mai mulți susținători care să îi sprijine prin donații, pentru efortul depus. Se donează și sume fixe, fără nicio legătură cu numărul de bazine parcurse.

-Pe lângă înotători, în procesul de strângere de fonduri, sunt implicați și ambasadorii-fundraiseri (numiți în continuare „ambasadoriF”). Fără să înoate, aceștia fac legătura între organizație și clujenii care nu reușesc să vină la bazin, ca să contribuie direct la strângerea de fonduri.

-În acest an există și o a 3-a categorie, neînotătorii-fundraiseri (numiți în continuare „neînotătorF”) care pot să atragă fonduri pentru o anume organizație prin alergare, drumeție și pedalare. Pentru ei am pregătit evenimente virtuale în 20, 21 și 22 octombrie, iar ei își pot mobiliza prietenii din social media să-i susțină cu donații pentru ONG-ul ales. Fondurile strânse vor fi direcționate de Fundația Comunitară Cluj către organizațiile participante, pe baza unui contract de finanțare nerambursabilă.

Finanțările vor fi acordate după încheierea procesului de strângere de fonduri, calendarul final fiind agreat cu fiecare organizație în parte.

Taxa de participare, 500 de lei

Fiecare organizație înscrisă și selectată va plăti la finalul evenimentului o taxă de participare în valoare de 500 de lei către Fundația Comunitară Cluj. Astfel, va fi acoperit parte din bugetul pentru campania de comunicare a Swimathon 11 #ONG Help!, de la momentul în care vor fi anunțate organizațiile înscrise, din data de 20 septembrie, până după evenimentul de la bazin, din data de 23 octombrie.

De asemenea, organizatorul va reține un procent din totalul de donații strânse de la fiecare organizație pentru acoperirea unei părți din costurile de organizare a evenimentului, în felul următor: Pentru sumele strânse care depășesc 15.000 de lei, organizațiile vor plăti 10% din suma totală, iar în cazul în care o organizație nu reușește să genereze donații și/sau sponsorizări în valoare de 15.000 de lei, organizatorul își rezervă dreptul de a reține din suma strânsă 1.500 de lei.

Vestea bună este că anul acesta dublăm donațiile care depășesc suma 15.000 de lei! Cum se întâmplă lucrurile: să luăm o organizație care reușește să adune din donații și/sau sponsorizări 15.000 de lei.

Din această sumă se scade taxa de participare de 500 de lei. Din suma rămasă – 14.500 de lei – se scade procentul de 10% pentru organizarea evenimentului. Rezultă 13.050 lei, pe care Fundația Comunitară Cluj îi dublează, astfel că ONG-ul primește în final, 26.100 lei.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

Sorin Muncaciu, deputat AUR: Sinistrul pandemiei, Nelu Tătaru, a trecut de la sacii negri de plastic la mitele cu ouă și carne

Publicat

sorin muncaciu

După scandalul Nordis, care a lovit puternic în PSD, astăzi vedem că unul dintre liderii PNL este prins într-un scandal de corupție.

Sinistrul pandemiei Nelu Tătaru, cel care a condus ministerul sănătății și care a introdus alături de prietenul său Arafat sacii negri de plastic pentru români, care s-a opus protocoalelor ambulatorii de tratament în pandemie cu antivirale și care la comisia de anchetă pentru achizițiile din pandemie a tărăgănat timp de un an să numească membrii PNL, este acuzat de luare de mită.

Sorin Muncaciu, deputat AUR: Sinistrul pandemiei, Nelu Tătaru, a trecut de la sacii negri de plastic la mitele cu ouă și carne

Și nu orice mită: lua șpagă de la pacienți chiar și spăgi mici de 100 lei sau carne și ouă. Deși este fost ministru, deputat, era până azi și cap de listă la alegerile din acest an de la Vaslui, deși are peste 1 milion de lei în conturi, Nelu Tătaru lua șpagă tot de la oamenii care veneau la el să îi trateze.

Acest nou caz de corupție vine după ce același Tătaru a publicat pe contul de Facebook o postare în care vorbește despre faptul că el muncește doar pentru pacienți și nu pentru bani.

Ipocrizia este la ea acasă în cazul reprezentanților PNL. După Iulian Dumitrescu, baronul Lamborghini, iată că încă un reprezentant al coaliției penalilor este luat de procurori.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Auchan România la aniversarea de 18 ani: peste 440 de magazine, prețuri mici și acțiuni pentru un comerț sustenabil (P)

Publicat

Auchan

La 18 ani de la deschiderea primului magazin– Auchan Titan, retailerul a dezvoltat o rețea multi-format având în prezent peste 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, MyAuchan și Simply care servesc zilnic, în medie, peste 350.000 de clienți. Primul retailer care a lansat în România conceptul de discount generalizat, Auchan își menține neclintita promisiune de a oferi românilor prețuri mici zi de zi, cu un accent puternic pe produse și producători locali, alimentație sănătoasă și responsabilitate față de mediul înconjurător.

Dezvoltare multi-format

În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket, ajungând la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, Auchan finalizează unul dintre cele mai ample proiecte din retail, integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom. Tot în 2023, a introdus conceptul de hiper-discount, prezent astăzi în magazinele ATAC Hiper Discount. Anul acesta. Auchan a marcat o premieră pe plan local prin inaugurarea primului magazin 100% autonom, Auchan Go. De asemenea, a lansat franciza Simply by Auchan.

În prezent, Auchan este prezent în toate județele, având o rețea formată din 26 de hipermarketuri, 7 hipermarketuri discount ATAC, 8 supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în stațiile Petrom, 4 magazine Simply by Auchan și o strategie client omnicanal.

„Este un moment de bucurie și de recunoștință pentru toți cei care au contribuit la ceea ce este Auchan România astăzi: angajați, partenerii furnizori și producătorii români, parteneri de dezvoltare și servicii, clienți, comunitate, autorități, concurenți.La 18 ani putem fi mândri că suntem o companie care creează valoare în România pentru români, alături de producători români, implicată în activități de responsabilitate, la nivel local sau național, și că ne-am construit un ADN de comerț sustenabil, cu prețuri mici care susțin cu adevărat puterea de cumpărare, cu game largicare permit o viață mai sănătoasă.

Facem lucrurile din convingere, din suflet, cu multă seriozitate, iar inovația ne-a caracterizat permanent în acești 18 ani, pe toate planurile.Împreună cu toți cei 7000 de colegii și alături de toți partenerii noștri rămânem motivați de viziunea noastră de a permite tuturor românilor să mănânce mai bine, să trăiască mai bine și împreună să protejăm planeta. La mulți ani, tuturor!”a precizat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.

Parteneriate puternice cu producători locali și un sprijin permanent pentru mărcile românești

Auchan sprijină economia locală și producătorii români, gama alimentară fiind formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România. Pe rafturile hipermarketurilor Auchan se regăsesc aprox. 50.000 de produse, din care circa 1.300 sunt produse alimentare marcă proprie. Din acestea, peste 1000 sunt produse în România, cu producători locali.

Mai mult, Auchan a dezvoltat până în prezent 85 de filiere de produse agro-alimentare românești, respectiv colaborări pe termen lung cu 50 de producători locali, prin care Auchan pune la dispoziția clienților produse cu calitate și trasabilitate controlate, cu gust local, autentic.

Peste 7.000 de locuri de muncă create și peste 50 de meserii

Cu peste 7.000 de angajați care activează în peste 50 de meserii în ecosistemul Auchan, retailerul este unul dintre cei mai mari angajatori din țară și oferă un mediu de lucru incluziv, cu numeroase oportunități de promovare și programe de dezvoltare, alături de pachete competitive de beneficii și compensații, cu scopul de a sprijini permanent starea de bine a angajaților.

Vechimea medie în companie este de 8 ani, în timp ce aproape o treime dintre angajați lucrează la Auchan de 10 ani. Mai mult, peste 340 dintre aceștia fac parte din echipa Auchan încă de la înființarea companiei.

Business sustenabil și impact în comunitățile locale

Integrând grija pentru mediu în valorile sale fundamentale, Auchan investește puternic în proiecte de sustenabilitate. Compania desfășoară constant campanii de conștientizare pentru un consum responsabil și a implementat numeroase proiecte axate pe reciclare, combaterea risipei alimentare, reducerea plasticului și promovarea economiei circulare de-a lungul întregului lanț valoric.

În egală măsură, compania își reconfirmă angajamentul față de comunitățile locale prin sprijinirea anuală a numeroase proiecte sociale și campanii de solidaritate.

Cifre cheie sustenabilitate:

  • Peste 1,2 mil. de litri de ulei alimentar colectat și predat spre reciclare
  • Peste 130 de milioane de ambalaje PET /Alu/Sticlă reciclate, dintre care 32 de milioane colectate cu 7 luni înainte de startul SGR
  • Peste 20 de milioane de produse salvate prin programul Zero Risipă
  • Peste 200 de tone de textile colectate pentru donații și reciclare
  • 16 hipermarketuri dotate cu panouri fotovoltaice

Alte proiecte și inițiative marcante lansate de Auchan:

  • (2011) Primele aparate de tip RVM pentru recuperarea PET-urilor
  • (2018) Filmul documentar România neîmblânzită, vizionat de 80.000 spectatori, proiectat in peste 55 de tari din lume și premiat cu Delfinul de Aur la Cannes Corporate media & TV Awards
  • (2019) Programul de colectare și reciclare a uleiului alimentar uzat, lansat în premieră la nivel de piață, ajuns în prezent la 1,2 mil. litri colectați și transformați în bicombustibil
  • (2019) Semnarea parteneriatului pe termen lung cu Federația Română de Ciclism și susținerea Turului României
  • (2020) Clubul Mărcilor Emblematice Românești, un amplu proiect de promovare a mărcilor cu tradiție, înființate pe plan local
  • (2021) Programul de fidelitate MyCLUB Auchan, folosit în prezent de peste 1,8 mil. membri
  • (2021) În premieră în retail, Auchan lansează shop-in-shop-urile O nouă viață, proiect de responsabilitate socială axat pe economia circulară a hainelor
  • (2023) Crearea companiei Auchan Renewable Energy, având ca principal obiect de activitate producția, transportul și distribuția de energie electrică și o misiune-cheie în atingerea obiectivelor climatice ale Auchan România.
  • (2024) Primul magazin 100% automatizat, Auchan GO
  • (2024) Auchan Berceni, primul magazin aliniat standardelor internaționale privind accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilități

Despre Auchan Romania

Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, 3 magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.

 

 

Citește mai departe

ECONOMIE

De la 1 ianuarie 2025 se MAJOREAZĂ salariul minim pe economie la 4.100 lei brut

Publicat

salar

De la 1 ianuarie 2025, salariul minim brut pe economie se va majora. Acesta ar putea ajunge la 4.100 de lei, adică un venit net de 2.450 de lei, față de 2.363 de lei cât este în prezent.

Senatul va adopta proiectul de lege privind stabilirea unui salariu minim adecvat, în conformitate cu standardele europene.

De la 1 ianuarie 2025 se MAJOREAZĂ salariul minim pe economie la 4.100 lei brut

Printre modificările aduse se numără și stabilirea anuală a salariului minim, care va fi actualizat periodic și aplicat de la 1 ianuarie, prin hotărâre a Guvernului, după consultarea confederațiilor sindicale și patronale. Acest proces are scopul de a asigura o predictibilitate mai mare în stabilirea salariilor.

Ca o noutate, angajații vor fi plătiți și pe perioada în care se află în grevă. Formula exactă de calcul pentru salariul minim va fi emisă până la data de 12 noiembrie prin Hotărâre de Guvern.

Citește mai departe

EVENIMENT

Lista definitivă a candidaților la prezidențiale, anunțată de Biroul Electoral Central. Câți s-au înscris în cursă

Publicat

candidati

Biroul Electoral Central (BEC) a anunțat joi că a constatat rămânerea definitivă a candidaturilor pentru alegerile prezidențiale din România, programate pentru 24 noiembrie 2024, primul tur, și al doilea pe 8 decembrie, arată Mediafax.

Lista definitivă a candidaților:

Formațiuni politice:
– George-Nicolae Simion – Alianța pentru Unirea Românilor
– Elena-Valerica Lasconi – Uniunea Salvați România
– Nicolae-Ionel Ciucă – Partidul Național Liberal
– Hunor Kelemen – Uniunea Democrată Maghiară din România
– Cristian-Vasile Terheș – Partidul Național Conservator Român
– Ion-Marcel Ciolacu – Partidul Social Democrat
– Silviu Predoiu – Partidul Liga Acțiunii Naționale
– Ludovic Orban – Forța Dreptei
– Sebastian-Constantin Popescu – Partidul Noua Românie
– Alexandra-Beatrice Bertalan-Păcuraru – Partidul Alternativa pentru Demnitate Națională

Candidați independenți:
– Călin Georgescu
– Mircea-Dan Geoană
– Ana Birchall
– Cristian Diaconescu

Ordinea pe buletinul de vot

De asemenea, Biroul Electoral Central a stabilit, prin tragere la sorţi, ordinea de înscriere în buletinul de vot a candidaţilor la alegerile prezidenţiale.

Potrivit unui comunicat al BEC, ordinea pe buletinul de vot va fi următoarea:

* Poziţia nr. 1 – Elena-Valerica Lasconi – Uniunea Salvaţi România;

* Poziţia nr. 2 – George-Nicolae Simion – Alianţa pentru Unirea Românilor;

* Poziţia nr. 3 – Ion-Marcel Ciolacu – Partidul Social Democrat;

* Poziţia nr. 4 – Nicolae-Ionel Ciucă – Partidul Naţional Liberal;

* Poziţia nr. 5 – Hunor Kelemen – Uniunea Democrată Maghiară din România;

* Poziţia nr. 6 – Mircea-Dan Geoană – candidat independent;

* Poziţia nr. 7 – Ana Birchall – candidat independent;

* Poziţia nr. 8 – Alexandra-Beatrice Bertalan-Păcuraru – Partidul Alternativa pentru Demnitate Naţională;

* Poziţia nr. 9 – Sebastian-Constantin Popescu – Partidul Noua Românie;

* Poziţia nr. 10 – Ludovic Orban – Forţa Dreptei;

* Poziţia nr. 11 – Călin Georgescu – candidat independent;

* Poziţia nr. 12 – Cristian Diaconescu – candidat independent;

* Poziţia nr. 13 – Cristian-Vasile Terheş – Partidul Naţional Conservator Român;

* Poziţia nr. 14 – Silviu Predoiu – Partidul Liga Acţiunii Naţionale.

BEC precizează că tragerea la sorţi a fost efectuată în şedinţa de joi, în pr˜ezenţa membrilor acestuia, a reprezentanţilor formaţiunilor politice care nu sunt reprezentate în BEC, dar care au propus câte un candidat, precum şi a reprezentanţilor candidaţilor independenţi.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax