Connect with us

EVENIMENT

Supraveghetorii deținuților de la Penitenciarul Gherla, obligați să își facă necesitățile în pungi. Refuz de intrare în serviciu

Publicat


Un protest spontan, care a durat două ore, a avut loc vineri dimineață între orele 7,30-9,30 la Penitenciarul Gherla, când plutonul 2 de supraveghetori – deținuți, 50 de persoane în total, a refuzat să între în serviciu, iar întreaga conducere a instituției a fost chemată la discuții.

Din informațiile Cluj24, principalele probleme ridicate sunt faptul că deținuții nu sunt consultați de către medicul unității, ceea ce creează nemulțumiri în rândul acestora, iar supraveghetorii nu sunt susținuți de către șefii de sectie și de șeful de serviciu regim în problemele cu care se confruntă în timpul serviciului.

Își fac necesitățile în pungi de plastic

”Cei din paza perimetrului stau câte 10 – 12 ore în foișor și sunt nevoiți sa își facă necesitățile fiziologice în pungi de plastic. Nu sunt lăsați sa își ducă într-o plasa sau într-un rucsac apa și mâncare, plus hârtie igienică cu ei în postul de pază, fiind obligați să și le ducă în mână”, au relatat surse din cadrul Penitenciarului Gherla.

Supraveghetorii deținuților au mai reclamat ilegalități la planificarea celor care își fac cele 6 luni de pensie, astfel că există angajați din sectorul operativ care nu depășesc 72 de ore suplimentare intrate în plată si unii de la administrativ care au fost planificați în cele 6 luni aproape în fiecare sâmbătă și duminică în serviciu.

”Unul are 503 ore efectuate numai de sâmbătă și duminică și sărbători legale și unul are 380. Conform legii, își pot alege 6 luni din 5 ani pentru calculul pensiei și atunci unii își umflă sumele ca să aibă pensie mai mare, ceea ce nu este corect”, au mai spus supraveghetorii.

Aceștia am reluat activitatea primind promisiuni ca unele dintre problemele ridicate vor fi rezolvate.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Noile degivroare electrice de aeronave, de ultimă generație, în acțiune la Aeroportul Internațional Cluj

Publicat

De

Aeroportul Internațional Cluj-Napoca

Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca are în dotare două noi degivoare electrice.

Este vorba de autospeciale care îndepărtează gheața sau zăpada de pe avioane în timpul sezonului rece.

VIDEO. Noile degivroare electrice de aeronave, de ultimă generație, în acțiune la Aeroportul Internațional Cluj

Echipamente electrice de degivrare/antigivrare, au fost puse în funcțiune, așa cum se vede într-o filmare de pe pagina de Facebook a aeroportului.
Acestea sunt necesare operațiunilor de îndepărtare a stratului de zăpadă și gheață de pe aeronave.

Potrivit reprezentanților Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, aceste echipamente asigură reducerea timpilor de efectuare a activităților de degivrare/antigivrare ale aeronavelor pe durata sezonului de iarnă și, mai mult, determină creșterea gradului de siguranță a operațiunilor de zbor.

Utilizarea echipamentelor electrice de ultimă generație contribuie și la reducerea semnificativă a emisiilor de carbon.

Contractul de finanțare privind achiziționarea echipamentelor a fost semnat anul trecut.

Valoarea totală a contractului a fost de peste 14,3 milioane de lei, din care peste 5,1 milioane de lei sunt fonduri europene.

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Începe perioada de REDUCERI de Black Friday. La ce să fiți ATENȚI. Sfaturi de la ANPC

Publicat

De

Black Friday

Românii sunt mari “consumatori” de reduceri de prețuri. Și cum se apropie Black Friday, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului atrage atenția celor care vor să cumpere în perioada reducerilor de prețuri să se asigura că beneficiază cu adevărat de aceste oferte.

Practic, oameii sunt sfătuiți să fie atenți în special atunci cțnd cumpăro online, ca să nu fie păcăliți.

Începe perioada de REDUCERI de Black Friday. La ce să fiți ATENȚI. Sfaturi de la ANPC

Sebastian Hotca, președintele ANPC, a venit cu câteva recomandări pentru această perioadă.

La ce trebuie să fiți atenți când faceți cumpărături de Black Friday:

  • verificați preturile prin consultarea site-urilor care afiseaza preturi comparative pentru acelasi produs, practica ce a dus la imbunatatirea constanta a modalitatilor de prezentare a preturilor si reducerilor de catre magazinele electronice;cititi cu atentie caracteristicile produsului si verificati daca acesta corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor dvs.

Cum faceți cumpărături în siguranță

Cumparaturile din perioada Black Friday pot fi facute in deplina siguranta daca:

  • Intocmiti o lista cu produsele pe care doriti sa le cumparati si cu preturile actuale ale acestora. Astfel veti fi informat cu privire la reducerile de preturi;
  • Verificati stocul existent;
  • Verificati pretul afisat si daca acesta este integral (contine sau nu TVA);
  • Verificati daca pretul include si costul de livrare.

Contactați comerciantul dacă aveți nelămuriri

In cazul in care comandati online, verificati, inainte de a trimite comanda, daca pretul fiecarui produs din cosul de cumparaturi este acelasi cu pretul redus indicat atunci cand ati ales produsul.

Daca aveti nelamuriri, contactati comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare.
Modul in care comerciantul raspunde la aceste intrebari va poate oferi indicii asupra seriozitatii vanzatorului.

Comerciantul este obligat sa informeze corect si complet consumatorii, oferind, printre altele, urmatoarele informatii:

  • Datele de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale si cel de inregistrare fiscala etc);
  • Caracteristicile esentiale ale produsului;
  • Pretul cu toate taxele incluse;
  • Costurile de livrare, daca este cazul;
  • Modalitatile de plata si de livrare;
  • Perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
  • Durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
  • Functionalitatea, compatibilitatea si interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a continutului digital si a serviciilor digitale;
  • Existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.

Citiți recenziile la produsele vândute

Șeful ANPC recomandă, de asemenea, consumatorilor, să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi sa garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziţionat efectiv produsul.

În plus, pentru contractele încheiate pe piețele online (de intermediere vânzari ȋntre comercianţi şi consumatori) consumatorul trebuie să ştie că orice furnizor de piață online (proprietarul website-ului de intermediere) este obligat să furnizeze următoarele informaţii într-o secțiune specifică a interfeței online, care este direct și ușor accesibilă de pe pagina unde sunt prezentate ofertele:

  • dacă partea terță care oferă produsele este sau nu un comerciant – persoana juridică şi ȋn cazul ȋn care nu este un comerciant – persoană juridică ci o persoană fizică care vinde, să specifice faptul că drepturile consumatorilor care decurg din legislatia în materie de protecție a consumatorilor nu se aplică contractului încheiat;
  • la furnizarea de rezultate ca răspuns la o căutare efectuată online de către un consumator, furnizorul de piață online este obligat sa specifice ȋn mod clar într-o secțiune specifică a interfeței de pe pagina unde sunt prezentate ofertele, existența oricărei publicități plătite sau a oricărei plăți specifice pentru asigurarea unei încadrări pe o poziție mai bună în ierarhie a produselor în cadrul rezultatelor căutării.

Ce trebuie să faceți înainte de a plăti online, cu cardul

Pentru siguranta contului dumneavoastra, când doriţi să achizitionaţi online cu plata prin card bancar, căutați „https” în adresa URL și o pictogramă de lacăt în bara de adrese.

Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. In cazul plăţilor făcute cu cardul, nu transmiteţi niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă primiți orice corespondență care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicită acest lucru.

Ghid pentru cumpărători

ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor prin intermediul Centrul European al Consumatorilor Romania – ECC Romania a realizat și un ghid pentru consumatorii care vor sa achizitioneze produse in perioada marilor reduceri de preturi de Black Friday.

PRETUL

Cum trebuie afisat?

Indiferent ca este vorba de un magazin online sau de unul clasic, pretul trebuie intotdeauna afisat clar, lizibil, in lei si cu toate taxele incluse (TVA si alte taxe suplimentare, daca este cazul).

Exista mai multe comparatoare de preturi unde poate fi verificata evolutia in timp a preturilor produselor. Aceasta posibilitate ofera consumatorului mai mult control asupra deciziei sale si face ca magazinele sa evite, in general, afisarea unor reduceri nereale.

Care sunt regulile privind reducerea de pret?

Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta / pretului anterior.

Pretul de referinta / pretul anterior reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.

In cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, pretul anterior reprezinta cel mai scazut pret practicat de vanzator in aceeasi suprafata de vanzare in perioada ultimelor 10 zile inainte de data aplicarii reducerii de pret.

In cazul produselor prezente la comercializare intr-o perioada mai mica de 30 de zile, pretul anterior reprezinta cel mai scazut preţ practicat de vanzator in aceasta perioada inainte de data aplicarii reducerii de pret.

Vanzatorul trebuie sa indice intr-un mod clar, lizibil si usor de identificat perioada in care pretul anterior a fost aplicat.

Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:

  • fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
  • fie prin mentiunile „pret nou”, „pret vechi” langa sumele corespunzatoare;
  • fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat.

CONTRACTUL

Cand se considera contractul incheiat?

Pentru magazinele clasice, contractul este considerat a fi incheiat in momentul in care platiti si primiti bunul. In cazul magazinelor online, contractul este considerat a fi incheiat in momentul confirmarii, pe suport durabil, de catre comerciant, a acceptarii comenzii dvs.
Puteti renunta la achizitie dupa ce ati incheiat contractul?:

In cazul magazinelor clasice, legea NU va da dreptul de a renunta la contract. Odata achizitionat un bun, acesta nu mai poate fi inlocuit sau contravaloarea acestuia sa va fie rambursata decat daca este defect, aplicandu-se aici regulile privind garantiile.

Pentru magazinele online, legea stabileste un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii bunului in care puteti renunta la achizitie, fara a oferi vreun motiv si fara costuri suplimentare. Unele magazine online, ca parte a politicii lor comerciale, au extins acest termen la 30 sau chiar 60 de zile, insa trebuie sa verificati acest lucru cu fiecare comerciant in parte. Termenul de 14 zile se poate prelungi cu inca 12 luni in cazul in care comerciantul nu a mentionat expres despre existenta dreptului de returnare a produselor.
Daca vanzatorul nu trimite un curier pentru ridicarea bunului, va trebui sa platiti returul.

Cum se face rambursarea:

  • Comerciantul este obligat sa va ramburseze pretul platit (inclusiv costurile de livrare a bunului la dvs.) in termen de maxim 14 zile de la momentul in care ati renuntat la contract.
  • Rambursarea se face folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala (ex: banii achitati initial de pe un card bancar vor fi returnati de vanzator pe acelasi card), cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.
  • Exista anumite cazuri in care nu va puteti retrage din contract, cum ar fi, de exemplu, pentru bunurile care sunt realizate dupa specificatiile dvs. sau inregistrarile audio, video ori programele informatice care sunt livrate sigilate si pe care le desigilati.
  • Comerciantul poate retine, in anumite cazuri, din pretul platit de dvs. valoarea diminuata a bunurilor in cazul in care le-ati folosit mai mult decat pentru a le testa functionalitatea.

Mai multe informatii privind dreptul de retragere puteti gasi in Infograficul ECC Romania.

In cat timp trebuie sa primiti bunurile comandate online?

Comerciantul trebuie sa-si indeplineasca obligatiile contractuale in termen de cel mult 30 de zile de la data la care ati transmis comanda sau intr-un termen mai scurt care v-a fost comunicat.

Daca vanzatorul nu a livrat bunurile in termenul stabilit, trebuie sa ii solicitati sa livreze cat mai repede posibil. In cazul in care livrarea nu se face nici in termenul suplimentar, aveti dreptul sa renuntati la contract, iar comerciantul trebuie sa va dea banii inapoi in termen de 7 zile.

Ce se intampla daca bunul este deteriorat in timpul transportului?

Daca bunul ajunge la dvs. deteriorat sau distrus vanzatorul este cel care suporta pierderea. Puteti solicita in acest caz un nou bun sau puteti renunta la contract.

Prin urmare, aveti dreptul de a verifica, la momentul primirii coletului, daca bunul din interior este in cea mai buna stare, astfel incat ulterior sa nu existe probleme, chiar daca exista unii comercianti care nu permit acest lucru.

GARANTII

Se aplica regulile privind garantiile si in privinta bunurilor achizitionate in perioadele de reduceri?

Regulile privind garantiile se aplica indiferent de modul in care sunt achizitionate bunurile si de pretul acestora, online, din magazinul clasic, la pret redus sau la pret intreg.

Care sunt regulile privind garantia?

OUG 140/2021 este cea care reglementeaza garantiile bunurilor. De fapt, stabileste ca exista doua tipuri: garantia legala de conformitate si garantia comerciala, care pot coexista pentru un singur bun.

Garantia legala se aplica pentru orice bun comercializat (cu anumite exceptii, clar stabilite). In momentul in care un bun va este vandut, beneficiati de garantia legala, fara ca garantia sa fi fost oferita de cineva anume, ci numai in temeiul legii. Garantia legala este responsabilitatea vanzatorului, la fel, in temeiul legii.

In principiu, garantia legala este de doi ani, dar exista si exceptii:

  • In cazul bunurilor cu elemente digitale (televizoare, aspiratoare smart, telefoane mobile, etc.) garantia legala poate fi de cinci ani, daca bunurile au o durata medie de utilizare mai mare de cinci ani, iar contractul prevede furnizarea continua de continut digital sau de servicii digitale (de exemplu, actualizari de sistem periodice sal software inclus in contractul de vanzare). Daca furnizarea continua de continut digital sau de servicii digitale se face pentru o perioada mai mare de cinic ani, atunci garantia va fi valabila pentru acea perioada.
    In cazul produselor de ocazie, consumatorul si vanzatorul pot conveni asupra unei perioade de garantie mai de cel putin un an.
  • Garantia comerciala este cea care, in anumite situatii, este oferita suplimentar. De exemplu garantie de 5 ani pentru anumite electrocasnice sau de 10 ani pentru anumite componente ale obiectelor electrocasnice.
  • Este ceva in plus fata de garantia legala si nu aduce atingere acesteia. O poate oferi atat producatorul, cat si vanzatorul.
  • Garantia comerciala poate imbraca orice forma: o durata de timp mai mare, rambursarea direct a sumei platite in cazul aparitiei unui defect etc. Dar nu poate inlocui si nu anuleaza garantia legala.

Ce se intampla daca bunul se defecteaza sau nu respecta specificatiile?

Aveti dreptul la repararea, inlocuirea, restituirea contravalorii sau reducerea corespunzatoare a pretului in cazul in care produsul este defect sau nu respecta specificatiile.
Ca regula, initial, puteti alege intre reparare si inlocuire, dar vanzatorul se poate opune masurii alese daca are costuri mai mari pentru punerea in practica a acesteia in comparatie cu cealalta. De aceea, in practica, repararea este de regula prima masura care se ia pentru a asigura functionalitatea produsului.

Repararea produsului sau inlocuirea acestuia se face in termen de 15 zile calendaristice din momentul in care ati informat vanzatorul asupra problemei.

Vanzatorul trebuie sa preia bunul inlocuit pe cheltuiala proprie.

Încetarea contractului

Incetarea contractului sau reducerea corespunzatoare a pretului poate interveni in trei cazuri:

  • vanzatorul nu a finalizat reparatia sau inlocuirea sau vanzatorul a refuzat sa aduca în conformitate bunurile; se constată o neconformitate, in pofida eforturilor vanzatorului de a o remedia;
  • neconformitatea este de o asemenea gravitate incat justifica o reducere de pret sau dreptul la incetarea imediata a contractului de vanzare;
  • vanzatorul a declarat ca nu va aduce bunurile in conformitate intr-un termen rezonabil sau fara inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanţele cazului.

Incetarea contractului are ca efect punerea partilor in situatia anterioara contractului. Prin urmare, veti primi suma platita pentru bun, iar comerciantul bunul inapoi.

Returnarea bunului in aceasta situatie se face pe cheltuiala vanzatorului.

Contactati vanzatorul daca aveti o problema!

Ce este foarte important, chiar daca in practica vi se spune sa luati legatura direct cu service-ul in cazul unui defect, responsabilitatea va apartine intotdeauna vanzatorului, potrivit legii.

Nu aveti niciun fel de contract incheiat cu service-ul, iar acesta nu poate fi tras la raspundere pentru nerespectarea regulilor privind garantia.

Prin urmare, chiar daca mergeti la service cu produsul, informati intotdeauna vanzatorul despre problemele aparute.

Bunul reparat/inlocuit este acoperit de o noua garantie?

Bunul inlocuit este acoperit de o noua garantie (legal sal comerciala) care incepe din momentul inlocuirii.

In cazul bnurilor reparate, garantiile legale si comerciale se prelungesc cu o perioada egala cu timpul scurs din momentul in care ati notificat vanzatorului defectul pana in momentul in care bunul v-a fost livrat in stare de utilizare normala.

Ce au reclamat cumpărătorii în anii trecuți

In anii anteriori, in perioada reducerilor de Black Friday, reclamatiile primite de la consumatori au vizat urmatoarele aspecte:

  • Afisarea unui anunt promotional pe site-ul magazinului online ”-50%” la toate produsele , dar in realitate, aceasta reducere nu se aplica tuturor produselor aflate la comercializare;
  • In catalogul promotional de pe site-ul magazinului online era prezentat un produs electrocasnic cu un procent de reducere de “-200%”, in fapt, reducerea aplicata era de -16%;
  • Perioada de valabilitate a reducerilor de pret si disponibilitatea produselor la oferta nu erau mentionate;
  • Lipsa informarii asupra reducerii la pretul de referinta (cel mai mic pret practicat in ultimele 30 de zile), consumatorul nefiind informat in mod real asupra avantajului reducerii pretului la achizitia produsului;
  • Desi produsul selectat aparea ca fiind disponibil in stoc, in momentul in care produsul a fost introdus in cos, acesta aparea ca epuizat;
  • Desi produsul aparea in stoc, iar consumatorul a urmarit site-ul frecvent, la startul vanzarilor de Black Friday produsul aparea direct ca stoc terminat – reclama mincinoasa;
  • Produse la oferta care nu aveau precizat pretul vechi taiat si pretul nou, ci doar un singur pret;
  • Consumatorul dupa o ora si jumatate de la precomanda pe site, a adaugat si alte produse in cos, iar dupa finalizarea precomenzii produsele selectate nu mai erau in stoc;
  • Afisarea incorecta a preturilor: pe site se mentiona ”oferta speciala” dar pretul vechi nu aparea si nici reducerea procentuala, inducand in eroare consumatorul;
  • Produsul a fost plasat in cosul de cumparaturi, iar la finalizarea comenzii produsul respectiv a aparut cu un pret mai mare cu 900 lei – reclama abuz de promovare;
  • Pentru a face cumparaturile de Black Friday de pe site clientul trebuia sa aplice pentru un card de cumparaturi la o anumita banca, fara a i se da posibilitatea alegerii vreunui produs, clientului fiind imposibila plasarea comenzii;
  • La deschiderea promotiei de pe site, un singur produs parea ca avand o promotie reala de 50%, iar acela deja nu mai era in stoc – reclama inselatoare;
  • Comerciantul a refuzat cumpararea produselor cu cardul in rate, motivand ca platforma are probleme tehnice. La solicitarile clientului la ore diferite a primit acelasi raspuns negativ, consumatorul fiind in imposibilitatea de a achizitiona produsele.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

GALERIE FOTO. 10 ani de la inaugurarea BTarena. Cât a costat construcția Sălii Polivalente de la Cluj-Napoca

Publicat

De

BTarena Cluj-Napoca

10 ani au trecut de la inaugurarea Sălii Polivalente de sport de la Cluj-Napoca, cea mai mare din țară inclusiv acum.

Aceasta poartă acum numele BTarena, iar de-a lungul timpului a devenit “casă” pentru echipa de baschet U-BT Cluj-Napoca, a găzduit competiții sportive naționale și internaționale, dar și concerte și alte evenimente.

10 ani de la inaugurarea BTarena. Cât a costat construcția Sălii Polivalente de la Cluj-Napoca

BTarena a fost inaugurată în 27 octombrie 2014. Acum exact 10 ani își deschidea porțile în prezența oficialităților și invitaților pentru primul eveniment.

Panglica a fost tăiată la inaugurare de cinci foști sportivi, Simona Richter, Ciprian Porumb, Mircea Barna, Eva Zorgo și Remus Câmpeanu.

Emil Boc, care era primar și atunci, a aruncat prima minge la poarta de handbal.

 

Construcția sălii polivalente BTarena a costat 70 de milioane de lei, iar investița a fost realizată exclusiv de la bugetul local, din banii clujenilor.

Cea mai mare sală polivalentă din țară

BTarena are o capcitate de 7.200 de locuri, cu posibilitatea extinderii la 10.000 de locuri.

Lucrările au început în anul 2010, dar au fost oprite în anul 1012, printr-o decizie a instanței, când erau realizate în proporție de aproximativ 65%. Construcția a fost reluată în același an după ce a fost rel;uată licitația care a fost, de altfel, câștigată de aceeași asociere de firme ca prima dată, Con-A, alături de Nisal și Intersport.

Primul eveniment oficial a fost concertul inaugural, susținut de artistul britanic James Blunt.

Conducerea BTarena a marcat acest moment printr-o serie de fotografii cu șantierul și alte ipostaze până la momentul inaugurării.

Foto interior: BTarena Cluj-Napoca

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Cum arată drumul expres care face legătura între A3 și DN1 la Tureni. Șeful CNAIR: Stadiul fizic este de 65%

Publicat

De

Drum Expres Cluj A3-DN1

Lucrările pentru construcția drumului expres care va asigura legătura între autostrada Transilvania și DN1, în zona localității clujene Tureni, avansează.

Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că pe acest drum se va circula în primul trimestru al anului viitor.

Cum arată drumul expres care face legătura între A3 și DN1 la Tureni. Șeful CNAIR: Stadiul fizic este de 65%

Cristian Pistol a verificat recent lucrările de pe șantier și a precizat că asocierea de constructori români și spanioli a ajuns la un stadiu fizic de 65%.

“Pe cei 5 km ai noului drum expres, trebuie să se circule în primul trimestru al anului viitor 2025”, a spus șeful CNAIR.

După finalizare, acest drum expres, construit prin Programul Transport, va descongestiona în mare parte circulația din zona municipiului Cluj-Napoca.

Sursa: CNAIR

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax