Connect with us

EVENIMENT

STUDIU. Românii preferă mașinile RULATE importate din Germania, Franța și Belgia

Publicat


Napoca

O mașină își petrece rar întreaga viață într-o singură țară. De cele mai multe ori, după câțiva ani de utilizare, vehiculele sunt vândute și exportate în alte țări. În România, majoritatea mașinilor second-hand importate provin din Germania și Franța, tendință care a rămas constantă în ultimii ani. Cu toate acestea, un studiu al companiei de date auto carVertical arată că vehiculele aduse din afara granițelor vin adesea la pachet cu probleme serioase, precum odometre date înapoi, sau cu defecte ascunse.

Cumpărătorii din România preferă mașinile din Europa de Vest

Cele mai multe vehicule importate în România provin din Europa de Vest. Dintre toate vehiculele importate verificate de carVertical în 2024, 32,3% au provenit din Germania, 17% din Franța, 11,7% din Belgia, 11,2% din Italia și 7% din Olanda.

„Cumpărătorii români au o preferință puternică pentru mărcile germane precum BMW, Audi și Volkswagen, așa că nu este surprinzător faptul că majoritatea vehiculelor sunt importate din Germania. Multe mașini din Germania revin la dealeri după 3-5 ani de când au fost cumpărate de noi, creând un stoc mare de mașini relativ noi și bine întreținute, care sunt apoi vândute în țările din Europa de Est”, explică Matas Buzelis, expert în piața auto din cadrul carVertical.

STUDIU. Românii preferă mașinile RULATE importate din Germania, Franța și Belgia

Adriana Marina, Director Comercial Mașini Rulate la Țiriac Auto, una dintre cele mai mari rețele de dealeri auto din România, confirmă că există o preferință clară în rândul cumpărătorilor români pentru mașinile second-hand de import: „Motivele principale sunt legate de gradul mai mic de uzură având în vedere că vehiculele din țări precum Germania, Suedia sau Olanda tind să fie mai bine întreținute datorită infrastructurii rutiere mai bune și a efectuării reviziilor la timp. Mașinile din Olanda și Germania, în special, se remarcă adesea în ceea ce privește starea tehnică, istoricul complet de service și un kilometraj anual redus.”

Mașinile importate nu sunt mereu varianta cea mai bună – unele au odometrul manipulat

Mulți cumpărători de mașini second-hand din România preferă vehiculele de import, dar Buzelis avertizează că este riscant să vă grăbiți să achiziționați un vehicul fără a-i face o verificare adecvată. Un număr mare de vehicule importate au kilometrajul dat înapoi sau defecte ascunse. Mai mult, multe mașini avariate în urma unui accident sunt reparate folosind piese ieftine, neoriginale, ceea ce poate duce la probleme de fiabilitate mai târziu.

Potrivit studiului carVertical, mașinile importate din Polonia au avut cel mai des odometrul manipulat, 14,3% dintre vehiculele verificate prezentând discrepanțe. Urmează îndeaproape SUA (13,9%), Spania (10,5%), Italia (10,3%) și Danemarca (8,5%).

„Rămânem vigilenți în ceea ce privește potențialele riscuri cum ar fi daunele ascunse sau fraudele care implică modificarea odometrului”, adaugă Adriana Marina de la Țiriac Auto. „Am observat că astfel de probleme tind să fie mai frecvente când vine vorba despre importurile din anumite țări. De exemplu, Italia și Polonia tind să aibă o incidență mai mare de mașini cu kilometraje date înapoi. Pe de altă parte, Franța este cunoscută pentru vehiculele cu interioare excesiv de uzate, chiar și atunci când au un kilometraj relativ scăzut.”

Este dificil de descoperit locul în care a fost dat înapoi un odometru. Adesea, o mașină sosește din străinătate cu un anumit kilometraj, dar vânzătorii locali manipulează citirea contorului de parcurs pentru a-i umfla prețul de vânzare. Prin urmare, frauda se poate produce local și nu în țara din care este importată mașina.

„Cumpărătorii sunt sfătuiți să verifice istoricul mașinilor”

„Deoarece țările nu fac întotdeauna schimb de date despre istoricul vehiculelor, vânzătorii necinstiți au de câștigat. Este esențial ca furnizorii de date și companiile din domeniul auto și cel al asigurărilor să partajeze datele despre autovehicule pentru a crește transparența pe piață. În unele cazuri, cumpărătorii nici măcar nu își dau seama că mașina lor a fost importată. Acest lucru permite ascunderea unor probleme grave, cum ar fi accidente anterioare, kilometrajul real sau chiar înregistrările de furt”, avertizează Buzelis.

Cumpărătorii sunt sfătuiți să verifice istoricul mașinilor și să confirme originea acestora, iar la final să le ducă la un service profesionist pentru a le evalua starea reală.

Merită luată în considerare și cumpărarea unui vehicul de la dealeri profesioniști. Uneori este mai bine să faceți asta decât să cumpărați de la persoane fizice deoarece aceste companii verifică vehiculele în prealabil și oferă adesea acces la istoricul de service, tranzacții securizate, asistență post-vânzare și posibilitatea de returnare. Țiriac Auto, de exemplu, oferă multe dintre aceste avantaje și atenuează riscul prin prioritizarea achizițiilor din surse de încredere cum ar fi licitațiile oficiale ale mărcilor auto, reprezentanțele autorizate și companiile de renume de management de flote.

Metodologie

Studiul carVertical a analizat rapoartele privind istoricul vehiculelor achiziționate de clienții companiei în perioada 1 ianuarie 2024 – 31 decembrie 2024. Mașinile importate au fost împărțite în funcție de țara de origine, numărate și transformate în procente raportate la total. Ulterior, s-a întocmit un clasament. Țările în care mașinile exportate sunt cele mai predispuse la a avea odometrele modificate au fost identificate prin selectarea celor mai mari zece piețe de import din fiecare țară; ulterior, clasamentul s-a întocmit în funcție de procentul de vehicule care aveau kilometrajul dat înapoi.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Remus Lăpușan (deputat PSD de Cluj): Noi RESURSE, spre o Europă mai competitivă, UNITĂ prin diversitate

Publicat

lapusan

Remus Lăpușan, deputat PSD de Cluj, a susținut, marți, o declarație politică în plenul Camerei Deputaților. Subiectul declarației au fost noile resurse într-o Europă mai competitivă, unită prin diversitate.

„Așa cum bine știm, ne aflăm într-o perioadă de răscruce în istorie, în politică și în economie, în care marile provocări ne obligă la măsuri inteligente și ferme pentru a ne apăra interesele. Două dintre cele mai importante provocări actuale sunt cursa pentru resurse de materii prime strategice și menținerea competitivității economice.

Remus Lăpușan (deputat PSD de Cluj): Noi RESURSE, spre o Europă mai competitivă, UNITĂ prin diversitate

Așa cum am declarat și în Parlamentul European în timpul unei vizite de lucru din luna februarie, consider că trebuie să consolidăm Piața Unică europeană în primul rând prin creșterea competitivității față de terți și prin stimularea producției interne, reducând dependența de materii prime din afara Uniunii, ceea ce va oferi ocazia tuturor țărilor membre (deci și României) să își valorifice resursele materiale și umane.

Spuneam atunci că România deține un capital impresionant: avem bogății minerale, avem un potențial agricol de excepție și o forță de muncă foarte bine pregătită. Prin valorificarea toate acestor avantaje comparative și competitive, țara noastră poate contribui consistent la dezvoltarea comunităților locale, naționale și europene, acționând principiul subsidiarității.

La sfârșitul lunii martie, Comisia Europeană a aprobat o listă de 47 de proiecte strategice pentru producția internă de materii prime critice, vitale pentru economie, cu o valoare totală a investițiilor de circa 22.5 miliarde de euro. Proiectele au fost selectate în urma răspunsului statelor membre la o cerere de propuneri din partea Comisiei și sunt amplasate în 13 state europene: Franța, Italia, Spania, Belgia, Germania, Finlanda, Portugalia, Polonia, Cehia, Estonia, Grecia, Suedia și România. Țara noastră figurează pe această listă cu trei investiții: proiectul minier Rovina pentru cupru, proiectul de la Baia de Fier pentru grafit și cel de la Budureasa pentru magneziu.

lapusan

„Am pledat ca procedurile birocratice să fie simplificate”

Contextul în care s-au decis aceste investiții este dat de obiectivul ca, până în 2030, să crească gradul de acces la materii prime strategice din surse proprii (utilizând resursele din statele membre).

Iată deci că s-a dovedit că viziunea noastră este cea corectă.

În declarația mea din februarie, am pledat de asemenea ca procedurile birocratice să fie simplificate astfel încât barierele administrative care împiedică dezvoltarea economică a Uniunii să fie înlăturate. Iată că acum, tot Comisia Europeană a decis ca proiectele strategice din listă să beneficieze de un circuit de avizare fluent, astfel încât obținerea avizelor să nu dureze mai mult de 27 de luni pentru proiectele de producție și nu mai mult de 15 luni pentru restul proiectelor, în loc de 5-10 ani cum se întâmpla până acum.

Doamnelor și domnilor deputați,

Salut această decizie extrem de oportună a Comisiei Europene, dar vreau să mai adaug că sunt absolut convins că putem face și mai mult, așa cum am mai spus și cu alte ocazii.

„Trebuie să creăm mai multe oportunități”

Spre exemplu, să nu uităm că România are un capital uman valoros. Universitățile noastre tehnice și de medicină pregătesc absolvenți foarte apreciați pe piețele de profil. De asemenea, ecosistemele locale de inovație și hub-urile IT&C din orașe precum Cluj-Napoca au devenit puncte de referință în Europa.

Trebuie să creăm mai multe oportunități pentru ca acești tineri să își valorifice cunoștințele și competențele în țară, prin parteneriate strategice cu investitori europeni!

UE trebuie să prioritizeze creșterea bugetului pentru inovare și digitalizare, asigurând statelor membre o finanțare echitabilă pentru proiecte tehnologice și de inteligență artificială.

România poate deveni un centru european pentru dezvoltarea soluțiilor bazate pe AI și automatizare, dar acest lucru necesită politici de susținere și parteneriate strategice la nivel european. Prin colaborare, putem dezvolta programe de formare profesională adaptate noilor cerințe tehnologice și economice.

Pentru ca Europa să fie un actor puternic în economia globală, trebuie să lucrăm împreună! Fiecare stat membru are puncte forte prin care poate contribui la dezvoltarea și consolidarea Pieței Unice, iar România este pregătită să își asume un rol activ în această direcție!

Dragi colegi,

Vă invit să colaborăm pentru a găsi soluții concrete care să stimuleze inovația, să reducă birocrația spre o bună guvernanță și să ofere locuri de muncă mai bine plătite tuturor cetățenilor. Împreună, putem transforma provocările de azi în oportunitățile de mâine”, a spus Remus Lăpușan în plenul Camerei Deputaților.

 

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Emil Boc anunță că va implementa în 2026 o primă soluție REVOLUȚIONARĂ pentru TRAFICUL din Cluj-Napoca

Publicat

De

Emil Boc, soluție trafic Cluj-Napoca

Primarul Clujului, Emil Boc, spune că administrația pregătește o “mutație” importantă în traficul din oraș.

Practic, anul viitor, Primăria vrea să implementeze o linie dedicată pentru transportul în comun din Florești și până la Ira.

Soluție revoluționară pentru traficul din Cluj-Napoca

Emil Boc a precizat că, după ce vor fi finalizate lucrările la primul tronson al centurii metropolitane, care prevede lărgirea drumului Florești – Cluj-Napoca la 6 benzi, Primăria va implementa o “soluție revoluționară” pentru traficul din oraș. “Va fi o linie dedicată ‘ață’ din Florești și până la Ira. Va fi o mutație importantă în trafic”, a declarat Emil Boc la Ziua Live.

Primarul spune că acest proiect, care este o primă soluție pentru traficul din Cluj, următoarele fiind metroul și centura metropolitană, este deja în lucru și se fac simulări împreună cu universitățile clujene.

“În iunie, vom intra în Comisia de circulație cu o analiză preliminară, pentru a avea timp să reflectăm, astfel încât la începutul anului viitor să implementăm acest proiect care, cred eu, va avea un impact major pentru decongestionarea traficului”, a mai spus Emil Boc.

Citește mai departe

EVENIMENT

Poziția UTCN după incidentul de pe strada Observatorului: Problema, identificată la un coș de fum. Muncitorul este conștient

Publicat

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca a transmis o poziție oficială în urma incidentului petrecut marți într-o clădire a instituției de pe strada Observatorului, unde un bărbat s-a intoxicat cu monoxid de carbon, iar pompierii au evacuat zeci de persoane.

Potrivit UTCN, incidentul a fost cauzat de o problemă apărută la un coș de fum al clădirii. Doi muncitori ai unei firme au intrat marți dimineață în clădire pentru verificările zilnice desfășurate de către personalul tehnic.

Muncitorul este conștient și cooperant

În timpul verificărilor, unuia dintre muncitori i s-a făcut rău, motiv pentru care colegii au apelat serviciul de urgență 112. Bărbatul a fost preluat de un echipaj SMURD, fiind conștient și cooperant, iar starea sa generală este bună, conform UTCN.

Revizia coșului de fum, în termen

UTCN precizează că revizia coșului de fum este realizată anual, de către o firmă autorizată, iar în prezent instituția se află în termenul legal cu verificarea precedentă. Cu toate acestea, în urma incidentului de marți, universitatea va solicita efectuarea reviziei în regim de urgență, ca măsură de precauție.

„Se ventilează în acest moment spațiul, iar revizia va fi făcută în regim de urgență, chiar dacă suntem în termen cu ultima verificare”, se arată în comunicatul UTCN.

Peste 150 de persoane s-au autoevacuat

Conform Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj, în urma măsurătorilor efectuate, s-a constatat o concentrație de monoxid de carbon peste limitele normale. Ca urmare, 20 de persoane au fost evacuate de către pompieri, iar aproximativ 150 de persoane s-au autoevacuat preventiv. Nicio altă persoană nu a necesitat îngrijiri medicale.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Emil Boc: Lucrările la pasajul din Florești și la supralărgirea drumului spre Cluj-Napoca trebuie să fie gata la finalul anului

Publicat

De

Emil Boc, lucrări centura metropolitană

Emil Boc a declarat marți că mai este nevoie de un aviz pentru a începe lucrările la pasajul din Florești, parte din construcția primului tronson al centurii metropolitane.

Pasajul trebuie finalizat, conform contractului, până la finalul acestui an.

Vor fi modificări în trafic pentru construcția centurii

Vor fi modificări în trafic în localitatea clujeană Florești. Un pasaj va fi construit în zona Unității Militare și a viitorului Spital Regional de Urgență, după care se va trece la lărgirea drumului Cluj-Napoca – Florești de la 4 la 6 benzi.

„Acest pasaj face parte din tronsonul 1 al centurii și asigură accesul la spital… Ieri (luni, n.r.) au sosit macaralele mari și sunt amplasate pe bretelele care asigură traficul deviat. Azi sau mâine trebuie să primim și avizul de la Inspectoratul General al Poliției Române. Când vine acest aviz, se trece la lucru și traficul se deviază pe două benzi ajutătoare”, a declarat Emil Boc la Ziua Live.

Astfel, a explicat primarul, se va trece la construcția pasajului, iar apoi lucrările vor continua cu lărgirea drumului dintre Cluj-Napoca și Florești. Emil Boc a mai precizat că „lucrările globale” trebuie să se încheie, conform contractului, până la 31 decembrie 2025. Asta înseamnă atât pasajul, cât și supralărgirea drumului la 6 benzi.

Primarul a mai anunțat că, după lărgirea drumului, va fi creată o bandă dedicată pentru transportul în comun și pentru ambulanțe.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate