Connect with us

ACTUALITATE

STUDIU Care este starea de sănătate mintală a profesorilor din România

Publicat


profesor

Primul studiu privind starea de bine a profesorilor din România arată că starea de sănătate mintală a acestora este moderată. S-a descoperit că peste 80% dintre cei chestionați raportează că munca lor nu are niciun efect pozitiv asupra sănătății lor mintale sau a stării de bine.

”Rezultatele studiului arată că majoritatea profesorilor au raportat că au un nivel de sănătate mintală moderată și că sunt conștienți de necesitatea înțelegerii importanței stării de bine a cadrelor didactice

Obiectivul studiului a fost acela de a genera estimări ale numărului de profesori care sunt în stadiul de prosperitate, stagnare sau care au o sănătate mintală moderată.

Aceste estimări au arătat că doar 32,5% sunt în stadiul de prosperitate, 5,6% stagnează, iar marea majoritate au raportat un nivel moderat de sănătate mentală (61,9%). S-a mai descoperit că, deși majoritatea participanților erau satisfăcuți cu munca lor, 36% se simțeau singuri. Dintre respondenți, 68,7% au simțit emoții pozitive precum bucurie sau fericire.

Totuși, doar două treimi dintre aceștia trăiseră astfel de emoții în ultimele 2 săptămâni”, arată inițiatorii studiului.

Potrivit acestora, primele rezultate ale studiului erau promițătoare și arătau că majoritatea celor chestionați se simțeau încântați de munca lor, aceste rezultate fiind valabile indiferent de contextul socio-demografic.

În medie, 83% au raportat că sunt satisfăcuți de viața lor, în general.

Starea de bine și prosperitatea sunt conceptele care stau la baza sănătății mintale

Sănătatea mintală nu implică doar absența bolilor mintale, ci și prezența unei stări de bine în care individul își conștientizează propriile abilități, poate face față stresului zilnic, poate lucra productiv și constructiv și este capabil să aducă o contribuție comunității sale. Conceptul de Flourishing, tradus în limba română ca și Prosperitate, a stat la baza acestui studiu, care sugerează un sentiment de bine, regenerare, dezvoltare și reziliență emoțională.

Prosperitatea depășește măsurile tipice de sănătate fizică și mintală. Aceasta include, de asemenea, satisfacția în viață, sensul și scopul, caracterul și virtutea, starea de bine spirituală și relațiile sociale, aspecte extrem de importante atât în plan personal, cât și profesional.

“Starea de bine este o deprindere de viață. Menținerea stării de bine, sau well-being, cum mai este cunoscută, necesită intenționalitate, reflecție și angajament în alegerea gândurilor și comportamentelor care ne ajută să fim în cea mai bună formă.

În România, există foarte puține studii dedicate stării de bine a profesorilor și efectului acesteia asupra proceselor de predare și a învățării elevilor.

De aceea, am hotărât, împreună cu dr. Gilda Scarfe, colaboratoarea noastră, să realizăm noi un astfel de studiu”, a declarat Simona Baciu, fondator al programului Profesori Fericiți pentru România.

Instrumentul de măsurare folosit a fost dezvoltat de către The Human Flourishing Program din cadrul Harvard University

Pe parcursul studiului, s-a investigat și evaluat nivelul actual al stării de bine a profesorilor, la nivel național, cu ajutorul instrumentului „Teacher Flourishing Evaluation”, care aparține The Human Flourishing Program din cadrul Harvard University. Acest instrument de măsurare a prosperității umane vizează cinci domenii: 1. fericire și satisfacție de viață; 2. sănătate fizică și mintală; 3. scop și sens; 4. caracter și virtute; 5. relații sociale apropiate.

La studiu au participat un număr de 5.227 de cadre didactice din învățământul preuniversitar din România (4.817 de femei și 366 de bărbați), cu vârste cuprinse în 20 și peste 55 de ani.

Dimensiunile eșantionului pentru mediul rural au fost de 1.691 (31%) și urban 3.608 (69%). Distribuția pe etape educaționale a fost următoarea: 832 (15,9%) cadre didactice din învățământul preșcolar; 1,692 (32,4%) cadre didactice din învățământul primar; 2.703 (51,7%) cadre didactice din învățământul gimnazial și liceal. În ceea ce privește experiența, 326 (6,2%) dintre participanți au avut mai puțin de 2 ani vechime în învățământ, 361 (6,9%) între 2 și 5 ani vechime, 506 (9,7%) între 5 și 10 ani vechime, 4.034 (77,2%) aveau o vechime de peste 10 ani în învățământ.

“Am decis să colectăm și date calitative prin consultații cu un grup de profesori selectați, deoarece am simțit că datele obținute sunt deconectate de realitatea dură cu care se confruntă profesorii. Am organizat interviuri cu mai mulți profesori dintre respondenții inițiali la studiu și am descoperit că peste 80% raportează că munca lor nu are niciun efect pozitiv asupra sănătății lor mintale sau a stării de bine.”, a transmis dr. Gilda Scarfe, coordonatoarea studiului.

Aceasta situație se datorează, parțial, lipsei de autonomie și suport oferite de către conducerea școlii, dar și lipsei de înțelegere a importanței stării de bine a profesorilor.

Studiul subliniază nevoia accentuată de a plasa sănătatea mintală și starea de bine a întregii comunități școlare în centrul atenției fiecărei instituții de învățământ pentru a încuraja profesorii să discute deschis despre grijile și preocupările lor.

Persoanele intervievate au pus accentul pe nevoia de a fi ascultat, apreciat și înțeles și că recunoașterea efortului depus poate conduce la un sentiment de apreciere. De asemenea, profesorii au mai spus că, în perioadele extrem de dificile, simpla apreciere și recunoaștere a unui astfel de moment de către cei din jur pot conduce la un sentiment de validare. Interviurile au scos la suprafață importanța relațiilor de calitate între colegi, dar în special importanța construirii unui sentiment de „împreună”.

Profesorii se bazează pe mai multe resurse atunci când se simt stresați sau îngrijorați la locul de muncă. Familia și prietenii au fost numite ca principalele surse de suport de către majoritatea celor intervievați. Peste 85% au declarat că apelează la un coleg cu un rol similar, însă puțini au declarat că pot apela la superiorul direct.

O posibilă cauză de îngrijorare ar fi faptul că 68% nu apelează la nimeni atunci când se simt stresați sau îngrijorați la muncă.

Profesorii au spus că discuțiile deschise despre sănătatea mintală sunt esențiale pentru a încuraja persoanele care trec printr-o perioadă dificilă să ceară ajutor. Un procent extrem de redus a declarat că apelează la un profesionist sau la un doctor dacă se simt îngrijorați sau stresați la muncă.

Majoritatea profesorilor au fost de acord că propria stare de bine are un impact direct asupra performanței lor profesionale, în special asupra capacității de a preda și au raportat un număr de situații profesionale care declanșează o stare de stres ridicată.

Acestea includ perioadele aglomerate de pe parcursul anului școlar (perioada simulărilor și cea a evaluărilor naționale), presiunea activităților extra-curriculare, imprevizibilitatea, presiunea de a ține pasul cu schimbările dar și schimbările constante ale conducerii școlii.

Mulți dintre profesorii care nu aveau o stare de bine au discutat despre dorința de a fi în control și despre eforturile de a face totul perfect, tot timpul; conștientizarea faptului că acestea nu sunt tot timpul posibile pare să fie un pas important pentru susținerea stării lor de bine. Majoritatea au declarat că s-ar bucura să aibă parte de mai multă susținere în deprinderea de abilități pentru gestionarea emoțiilor și reacțiilor.

“Ca rezultat al acestui studiu, sugerăm un model pentru implementarea programelor educaționale care vizează starea de bine a profesorilor, ce ar putea include standarde de acreditare, domenii de suport și modele de cursuri. Plantarea unei sămânțe de reziliență emoțională în cadrul dezvoltării profesionale a cadrelor didactice poate permite profesorilor să își construiască practici bazate pe știința prosperității umane.

Dacă profesorii au strategii de susținere a stării de bine vor putea să gestioneze mai ușor factorii de stres care apar la locul de muncă și nu doar pentru a supraviețui, dar pentru a prospera. Primul pas ar fi implementarea de programe care promovează înțelegerea emoțiilor, gestionarea acestora și știința stării de bine”, transmite dr. Gilda Scarfe.

Dacă profesorii vor avea strategii prin care să își susțină starea de bine, vor fi capabili să gestioneze factorii de stres de la locul de muncă și nu doar să supraviețuiască, ci să se dezvolte și să prospere.

Studiul s-a desfășurat în perioada martie – mai 2021, la inițiativa programului Profesori Fericiți pentru România – un demers susținut de Transylvania College Foundation din Cluj-Napoca, împreună cu dr. Gilda Scarfe, psiholog, fondator Positive Ed, în parteneriat cu Merito, SuperTeach, Romanian Business Leaders și Clusterul de Educație C-EDU.

Foto: pixabay.com



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

Actrița Catrinel Dumitrescu primește PREMIUL de Excelență la TIFF.23

Publicat

catrinel dumitrescu

Actrița Catrinel Dumitrescu, cunoscută pentru rolurile sale în film și teatru, va primi premiul de excelență la Gala de Închidere a celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (14-24 iunie 2024, Cluj-Napoca).

„Catrinel Dumitrescu va participa și la o proiecție specială a filmului Căsătorie cu repetiție (r. Virgil Calotescu, 1985) care va avea loc sâmbătă, 22 iunie, de la ora 17:00 la Cinema ARTA.

catrinel dumitrescu

Actrița Catrinel Dumitrescu primește PREMIUL de Excelență la TIFF.23

„Erau vremuri în care se tăcea dureros în speranţa că din tăcerea asta va ţâşni cândva un strigăt. Buletinul a stârnit un hohot de râs. Domnul Cotescu spunea la un moment dat: «E cel mai bun scenariu de comedie pe care l-am citit». Era o doctorie într-o linguriţă de miere”, spunea Catrinel Dumitrescu despre rolul din cinema care a consacrat-o. E vorba despre cel din Buletin de București (r. Virgil Calotescu, 1983), unde interpretează o proaspătă absolventă de facultate care încearcă să facă rost de un buletin de București pentru a rămâne în Capitală.

Acest rol nu a venit însă de nicăieri. Catrinel Dumitrescu a fost remarcată încă din liceu, de pe vremea când frecventa un cerc de teatru, de regizorul Alexandru Tocilescu, care a distribuit-o în spectacolul Svanevit de August Strindberg, la Teatrul „Maria Filotti” din Brăila. Apoi, a intrat din prima la secția de actorie a Institutului de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”, la clasa lui Octavian Cotescu. A jucat pe scenele din Buzău, Sibiu, Turda, iar între 1979 și 1989 la Teatrul Național „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca. Din 1990 este angajată la Teatrul Nottara, iar în 2002 a primit Ordinul Național pentru Merit, în grad de Cavaler, pentru devotamentul și harul artistic puse în slujba teatrului românesc.

Împreună cu soțul ei, regretatul actor Emil Hossu, a jucat timp de zece ani un spectacol cu imens succes la public: Doi pe o bancă de Aleksandr Ghelman.

catrinel dumitrescu

„Actrița a fost nominalizată la premiul Gopo pentru cea mai bună actriță într-un rol secundar”

În film, Catrinel Dumitrescu a fost Laura, fiica cea mare a învățătorului, în Blestemul pământului – blestemul iubirii (1980), ecranizarea lui Mircea Mureșan după romanul „Ion” de Liviu Rebreanu. Nicolae Corjos (autorul celebrei serii Liceenii) o va distribui în două filme: Ora zero (1979) și Pădurea nebună (1982). Succesul va veni însă o dată cu Buletin de București, un hit care a adus în săli peste 3.800.000 de spectatori în cinematografele din România. Va juca și în continuarea Căsătorie cu repetiție, o comedie unde a împărțit ecranul cu Mircea Diaconu, Draga Olteanu-Matei, Octavian Cotescu și Mitică Popescu. Despărțiți după o căsătorie de conveniență, taximetristul Radu (Mircea Diaconu) și inginera agronom Silvia (Catrinel Dumitrescu) se reîntâlnesc la Bolintin, unde au fost repartizați amândoi. Radu absolvise între timp, la seral, Facultatea de Medicină Veterinară. Sosirea intempestivă a rudelor fetei determină o împăcare de formă a celor doi, care se transformă într-o împăcare definitivă.

Din filmografia ei fac parte și titluri precum Râul care urcă muntele (r. Cristiana Nicolae, 1977), Omul care ne trebuie (r. Manole Marcus, 1979) și Pădurea de fagi (r. Cristina Nichituș, 1986)

Cel mai important rol al lui Catrinel Dumitrescu în cinema de după 1990 este cel din Aurora (r. Cristi Puiu, 2012), pentru care actrița a fost nominalizată la premiul Gopo pentru cea mai bună actriță într-un rol secundar”, se arată în comunicatul organizatorilor.

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO. Podcast Cluj24 Test de sinceritate. Ioan Oleleu (PSD Cluj): Am lansat proiectul ”Dezvoltăm Comunități Locale”

Publicat

Oleleu

Candidatul PSD la Consiliul Județean Cluj, Ioan Oleleu, a declarat la podcastul Test de sinceritate de la Cluj24 realizat de jurnalistul Vasile Măgrădean că social-democrații au lansat încă în prima zi de campanie electorală un proiect la care s-a lucrat cu specialiști din domeniul agricol și care se numește ”Dezvoltăm Comunități Locale”. 

Ioan Oleleu, care este și vicepreședinte al ANSVSA, a afirmat că acesta se adresează sectorului agroalimentar din satul românesc, care nu este dezvoltat așa cum s-ar dori.

Acesta a precizat că va pregăti și un proiect concret pentru Consiliul Județean Cluj care prevede reorganizarea Centrului Agro-Transilvania din Dezmir, pe care îl consideră ”un eșec”.

CMF: 21240002

Citește mai departe

Clujul de altădată

Clujul care a fost. Ziarul Universul, 6 ianuarie 1940: Construirea unei băi populare la Cluj

Publicat

băi comunale

Clujul de astăzi nu are încă un Aquapark modern, aşa cum ar trebui să aibă un oraş de talia municipiului nostru reşedinţă de judeţ, mare centru universitar, tehnologic şi financiar. Tentative de realizare au fost multe, de-a lungul vremii, fără sorţi de izbândă, din păcate, până acum. Astăzi, în sfârşit avem un proiect gata, care încă se află pe circuitul de primire a avizelor instituţiilor abilitate şi nu ştim deocamdată peste cât timp vom putea face o baie şi, de ce nu, un facebook live – pentru că suntem în era tehnologiei, din noul Aquapark al Clujului.

Răsfoind în presa interbelică şi fiind cu Aquapark-ul viitorului în minte, am dat peste un articol despre Cluj, cu o tematică oarecum asemănătoare, publicat de ziarul Universul într-o sâmbătă, 6 ianuarie 1940, cu titlul „Construirea unei băi populare la Cluj”.

Medici eminenți

Articolul începe abrupt, suntem anunţaţi că: „Eforia sanitară a municipiului Cluj a ţinut Marţi după masă o importantă şedinţă sub preşedinţia d-lui primar dr. Sebastian Bornemisa”. (n.red. – eforie = nume dat unor instituţiii administrative de utilitate publică sau social-culturală din trecut; consiliul de conducere al acestor instituţii)

„La această şedinţă, în cadrul căreia s’au discutat diferite probleme de igienă au participat d-nii dr. Petre Vlad, dr. Ştefan Hossu, dr. Dominic Stanca şi d-na Ghidionescu.

S’a hotărit construirea unei băi populare pe terenul spitalului Epidemic din strada Cernăuţi”, se mai arată în articol, preluat cu sprijinul bibliotecii digitale Arcanum, pasaj în care vedem numele unor medici cunoscuţi ai acelor vremuri.

Ce avea baia populară

Pentru cei curioşi, vă arătăm şi cum a fost compartimentată baia populară a Clujului interbelic: „Această baie populară, care va avea, în afară de instalaţii de aburi şi duşuri, 16 cabine cu vană, va fi construită după planuriile aprobate de ministerul sănătăţii în cursul anului curent şi va fi inaugurată în vara anului 1940.”

Putem observa termenul scurt de realizare a obiectivului şi nu facem nicio comparaţie cu anii buni de când aşteptăm Aquapark-ul Clujului, care, să fim corecţi, este o lucrare mult mai complexă decât o baie populară.

Mircea Tătar

 

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. UPDATE. Accident GRAV la Sânicoară. Mai multe persoane rănite. Una a fost resuscitată de medici

Publicat

De

Accident grav la Sânnicoară

Un accident de circulație, în care au fost implicate un autocamion și două autoturisme, a avut loc în urmă cu puțin timp la Sânicoară, în comuna Apahida.

Doi bărbați sunt încarcerați și grav răniți.

Accident GRAV la Sânicoară. Două persoane rănite

Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca și Punctul de Lucru Jucu sunt cei care intervin în aceste momente accidentul petrecut pe strada Principală din localitatea Sânicoară.

La fața locului s-au deplasat două autospeciale cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un autocamion și două autoturisme avariate.

Doi bărbați încarcerați

Într-unul dintre autoturisme se aflau două persoane încarcerate.

Se acționează pentru asigurarea accesului salvatorilor la victimele din autoturism, cât și pentru extragerea în siguranță a acestora.

 

Conform primelor informații, este vorba despre un doi bărbați, în vârstă de aproximativ 40 de ani, care prezintă mai multe traumatisme.

Traficul, în jurul orei 18.30 este blocat total.

UPDATE 1

Pompierii au descarcerat cele două victime din autoturismul avariat. Întrucât condiția medicală a unuia dintre bărbați este gravă, echipajele au operat o extragere de urgență.

Imediat, bărbatul a fost intubat, dar a intrat în stop cardio-respirator, astfel că în aceste momente se aplică manevre de resuscitare.

Cealaltă victimă extrasă este conștientă, cooperantă.

Alte două persoane primesc îngrijiri medicale.

UPDATE 2

Doi bărbați, de aproximativ 40 de ani, vor fi transportați la spital. În cazul bărbatului aflat în stop cardio-respirator s-au continuat la fața locului manevrele de resuscitare.

Din fericire, bărbatul a răspuns manevrelor de resuscitare și va fi transportat la spital.

UPDATE 3

Potrivit IPJ Cluj, din cercetările preliminare s-a constatat că, la momentul pătrunderii unui autoturism condus de un bărbat de 37 de ani pe DN1C, dinspre strada Tirajului, a avut loc o coliziune cu autoutilitara condusă din direcția Apahida spre Cluj-Napoca, de un bărbat de 61 de ani.

Ulterior, autoturismul a fost proiectat într-un alt autoturism, aflat în coloană, în direcția localității Apahida.

Testările conducătorilor auto cu aparatul etilotest au indicat rezultate negative.

Conducătorul autoturismului, bărbatul de 37 de ani și cei doi pasageri din mașina acestuia au fost transportați la unitatea medicală.

Traficul a fost reluat.

Foto: ISU Cluj

Video: Facebook/ INFO TRAFIC jud. Cluj

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax