Connect with us

EDUCATIE

SONDAJ. Mai mult de jumătate dintre părinți nu sunt mulțumiți de nivelul de cunoștințe dobândite de copii în timpul pandemiei

Publicat


Mai mult de jumătate dintre părinții care au participat la un sondaj de opinie nu sunt mulțumiți de nivelul de cunoștințe sau competenţe al propriilor copii, în actual context pandemic. Sondajul a fost făcut de Federaţia Naţională a Părinţilor, pe 68.000 de subiecți.

La ȋntrebarea „Ce ați observat la copilul dumneavoastră, legat de procesul de învățare, desfășurat până în acest moment?”, 40,1% dintre respodenţi consideră că, ȋn actualul context pandemic, copilul are un nivel de cunoştinţe optim. Luând ȋn calcul cei 37,3% respondenţi care consideră că propriul copil nu şi-a ȋnsuşit un nivel de cunoştinţe optim precum şi cei 19% care consideră că propriul copil are nevoie de activităţi remediale, rezultă că mai mult de jumătate dintre aceştia nu sunt mulțumiți de nivelul de cunoștințe/competenţe al propriilor copii, în actual context pandemic.

La întrebarea „Cum apreciați eficiența activităților de predare-învățare-evaluare desfășurate în mediul online comparativ cu cele desfășurate în sala de clasă?” 75,7% dintre părinţi consideră că eficiența activităților din mediul online este mai redusă şi mult mai redusă comparativ cu cea desfășurată în sala de clasă.

Efecte pe plan psihologic

Legat de îngrijorările privind activitatea de instruire a copilului în actualul context pandemic, 55,3% dintre părinţii care au răspuns se tem că, datorită actualului context pandemic, copilul nu va avea un nivel de cunoștințe optim care să îi permită trecerea la nivelul următor, 40,5% consideră că vor exista efecte în plan psihologic (anxietate, depresie etc), 33,4% dintre părinţi se tem că vor exista efecte în plan fiziologic (obezitate, afectare oculară etc) iar 15,6% dintre părinţi nu au nicio îngrijorare.

La ȋntrebarea „Credeţi că decizia de continuare a activităților educaționale, în format fizic, acolo unde incidența depășește 3/1000, este benefică din punct de vedere al învățării pentru aceștia?”, un procent major dintre părinţi (67,9%) consideră
că activitățile educaționale trebuie să continue şi ȋn condiţiile depăşirii unei incidenţe de 3/1000, tocmai pentru a veni ȋn sprijinul elevilor, în vederea dobândirii de cunoștinte, deprinderi și atitudini.

Referitor la ȋntrebarea care a suscitat un interes major ȋn ultimele zile ȋn spaţiul public „Credeţi că o eventuală decizie legată de prelungirea cu două săptămâni a structurii anului școlar, ȋncepând cu 2022-2023, este benefică pentru elevi?” observăm un oarecare echilibru, cu o diferenţă de 3,9% ȋntre cei majoritari care spun că nu doresc o modificare a structurii anului şcolar (42,9%) şi cei care doresc o structură modificată a anului școlar (39%).

Părinții nu ar vrea ca școala să revină la trei trimestre

La ȋntrebarea „În ce măsură considerați că modificarea structurii anului școlar, ȋncepând cu 2022-2023, din semestre în trimestre, este o decizie oportună și eficientă?”, 38,4% spun că nu sunt de acord cu trecerea de la un sistem cu semestre la unul cu trimestre, 24,3% dintre părinţi sunt de acord cu trecerea de la un sistem cu semestre la unul cu trimestre iar 37,3% consideră că doar ȋntr-o oarecare măsură este util să trecem la un sistem cu trimestre.

Doar 24.3% dintre părinți sunt de acord cu trecerea la o structură a anului şcolar care să cuprindă trimestre.

Privind o eventuală testare ȋn masă cu teste non-invazive, pe bază de salivă, ȋn unitatea de ȋnvăţământ, ţinând cont şi de practicile similare care au apărut la nivelul unor sisteme de ȋnvăţământ din Uniunea Europeană, mai mult de jumătate dintre respondenți, mai exact 53,2%, spun că ar fi de acord cu testarea copilului doar cu acordul părinților. Procentul celor care răspund ferm că nu sunt de acord cu testarea bazată pe teste non invazive este de 37%. Doar 6,5% dintre respondenţi ar fi de acord cu testarea fară acord parental.

În opinia Federaţiei Naţionale a Părinţilor, dacă se va ţine cont de părerea majorităţii părinţilor, nu va exista posibilitatea de testare ȋn masă fără acordul părinţilor.

96,5% dintre părinţi consideră că testarea trebuie să fie făcută obligatoriu de cadrele medicale (un asistent/medic). Acest procent arată că şi dacă ar primi acceptul de testare din partea părinţilor, ţinând cont de numărul cadrelor medicale angajate ȋn cadrul cabinetelor şcolare, Ministerul Educaţiei ȋmpreună cu Ministerul Sănătăţii, nu vor avea posibilitatea să asigure personal medical ȋn fiecare unitate de ȋnvăţământ pentru testarea în masă.

Copiii nu se îmbolnăvesc la școală

Într-un procent majoritar (65,7%), părinţii au ȋncredere ȋn respectarea normelor ȋn cadrul unităţii de ȋnvăţământ şi de asemenea consideră, ȋntr-un procent mai mare de 50%, că nu există un raport de cauzalitate ȋntre deschiderea unităţilor de ȋnvăţământ şi numărul de infectări.

Sursa: Mediafax

Foto: Arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

E.ON Energie România își menține obligațiile asumate în relația cu clienții săi

Publicat

eon

E.ON Energie România își menține angajamentele asumate și respectă toate condițiile prevăzute în contractele încheiate cu clienții, aceștia nefiind afectați în vreun fel de posibila schimbare a acționarului majoritar.

  • Compania respectă toate condițiile prevăzute în contractele încheiate cu clienții, aceștia nefiind afectați de o posibilă schimbare a acționarului  principal;
  • Clienții vor beneficia în continuare, conform contractelor, de furnizarea energiei electrice și a gazelor naturale, de soluții personalizate de încălzire, climatizare, producere de energie și asistență tehnică;

E.ON Energie România își menține obligațiile asumate în relația cu clienții săi

În cazul finalizării, tranzacția are efecte la nivel de acționariat, fără impact asupra operațiunilor, contractelor sau obligațiilor asumate de E.ON Energie România. Toate contractele existente sunt și vor rămâne valabile, iar clienții pot avea încredere că obligațiile contractuale și calitatea serviciilor oferite vor fi respectate în totalitate.

Pe lângă activitatea de furnizare gaze naturale și energie electrică, E.ON Energie România va continua să dezvolte servicii și produse inovatoare, care să răspundă celor mai înalte standarde de eficiență energetică.

Prin intermediul echipelor de specialiști, compania va continua să ofere și să dezvolte servicii și produse de eficiență energetică, care să îi ajute pe clienți să își optimizeze consumul de energie, fără a-și reduce confortul.

„Avem un portofoliu de peste 3,5 milioane de clienți, iar mai bine de un sfert dintre aceștia au optat pentru soluțiile noastre de eficiență energetică. Peste 2 milioane de clienți își gestionează contractele online, iar 1,7 milioane au ales factura electronică. Le mulțumim clienților pentru alegerile făcute și îi asigurăm că vom continua să le oferim cele mai bune soluții energetice și de furnizare, respectând, la fel ca până acum, angajamentele și clauzele contractuale”, spune Claudia Griech, directorul general al E.ON Energie România.

·        Instalator validat AFM pentru programul Casa Verde 2024

E.ON Energie România a instalat 3.500 de sisteme fotovoltaice la clienții rezidențiali în programul Casa Verde 2023, acoperind cu succes toți clienții cu dosar validat AFM care au selectat E.ON în sesiunea 2023.

La actuala ediție a programului, E.ON Energie România asigură instalarea, în maximum șase luni, a soluției complete cu panouri fotovoltaice și sistem de stocare a energiei pentru primii 3.000 de clienți care selectează E.ON în platforma AFM. Compania are alocate pentru acest program peste 50 de echipe interne și partenere pe teritoriul întregii țări și peste 30 de ingineri E.ON experți în proiectarea și instalarea sistemelor fotovoltaice care monitorizează atent toate echipele de instalare.

Soluția E.ON, dedicată programului Casa Verde, este una la cheie – specialiștii fiind cei care evaluează locul de consum, întocmesc proiectul tehnic, obțin avizele necesare, instalează sistemul centralei fotovoltaice, și, după finalizarea procesului, se ocupă de obținerea dosarului de prosumator.

·        E.ON Life, soluția cu centrale cu condensare

Până în prezent, peste 59.000 de clienți au ales soluția de încălzire E.ON Life, cu centrale cu condensare. Centralele au o eficiență de 108% și pot aduce o economie la consum de până la 30%, în anumite condiții de utilizare. Compania asigură servicii all-inclusive: de la transport, instalare și punere în funcțiune, la verificări și revizii periodice obligatorii și intervenții pentru urgențe 24/7, precum și posibilitatea de a plăti în rate cu avans zero.

·        Serviciile digitale, preferate de doi din trei clienți rezidențiali

În medie, anual, circa 160.000 de clienți ai E.ON Energie România aleg să își facă un cont pe E.ON Myline pentru ușurința și rapiditatea pe care le oferă platforma în ceea ce privește gestionarea contractelor de energie electrică/gaze naturale, locurilor de consum, consumului realizat, facturării și plății, respectiv accesul la informații actualizate și oferte personalizate de soluții de eficiență energetică. La acest moment, peste 2,18 milioane de clienți rezidențiali sunt înregistrați pe platforma online (66%), iar peste 1,77 milioane de clienți rezidențiali au optat pentru factura electronică.

E.ON Energie România va continua să dezvolte și să ofere produse de furnizare și soluții personalizate de încălzire (centrale termice în condensare și pompe de căldură), climatizare (E.ON Cool), producere de energie și asistență tehnică, dar și noi facilități pentru platforma digitală, toate acestea în scopul sprijinirii clienților care să își poată reduce cheltuielile cu energia și, totodată, să își gestioneze cât mai simplu și rapid contractele.

Așadar, clienții E.ON Energie România pot sta liniștiți: schimbarea posibilă a acționarului companiei nu schimbă cu nimic modul în care operăm. Vom continua să furnizăm energie și să oferim soluțiile care au convins deja peste 3,5 milioane de clienți. Contractele rămân valabile, serviciile funcționează ca până acum, iar toate promisiunile făcute vor fi respectate.

Încurajăm clienții să nu se lase influențați de zvonuri și să solicite informații și clarificări direct de la reprezentanții E.ON Energie România. Suntem disponibili să oferim sprijin, lămuriri și asistență prin canalele noastre oficiale de comunicare.

Despre E.ON Energie România

E.ON Energie România este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice, având un portofoliu variat format din circa 3,5 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi. Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 19 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 2,3 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 3,4 miliarde de euro.

Citește mai departe

EVENIMENT

Aviz FAVORABIL pentru toți cei 16 membri propuși să facă parte din GUVERN. Urmează VOTUL de învestitură

Publicat

guvern

Toţi cei 16 membri propuşi să facă parte din noul Guvern au primit luni aviz favorabil după audierile din comisiile de specialitate ale Parlamentului.

Plenul Parlamentului se reuneşte în şedinţă comună pentru aprobarea programului de guvernare şi validarea listei Cabinetului Ciolacu.

guvern

Aviz FAVORABIL pentru toți cei 16 membri propuși să facă parte din GUVERN. Urmează VOTUL de învestitură

Au primit aviz favorabil:

* ministrul Afacerilor Interne – Cătălin Predoiu

* ministrul Finanţelor – Tanczos Barna

* ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei – Cseke Attila

* ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului – Bogdan Ivan

* ministrul Transporturilor şi Infrastructurii – Sorin Grindeanu

* ministrul Justiţiei – Radu Marinescu

* ministrul Apărării Naţionale – Angel Tîlvăr

* ministrul Educaţiei şi Cercetării – Daniel David

* ministrul Culturii – Natalia Intotero

* ministrul Afacerilor Externe – Emil Hurezeanu

* ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene – Marcel Boloş

* ministrul Sănătăţii – Alexandru Rafila

* ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale – Florin Barbu

* ministrul Energiei – Sebastian Burduja

* ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor – Mircea Fechet

* ministrul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale – Simona Bucura Oprescu

După ce noul Guvern va primi votul de învestitură în plenul Parlamentului, miniştrii vor merge la Palatul Cotroceni pentru a depune jurământul.

Majoritatea pro-europeană are cu 11 voturi peste ceea ce îi este necesar.

USR a spus că nu va vota acest guvern, Marcel Ciolacu 2.

Noul cabinet va avea 16 ministere și trei vicepremieri (câte unul de la PSD, PNL și UDMR).

PSD are 8 din cele 16 ministere, PNL are 6 portofolii, iar UDMR – două.

Citește mai departe

EVENIMENT

Florin Danciu (jurnalist Cluj24), despre noul guvern: Ca în căsătoriile cosangvine, mai apar și personaje DEBILE

Publicat

danciu

Invitat în emisiunea lui Ciprian Aron de pe PrimaNews, jurnalistul Cluj24, Florin Danciu, a vorbit despre guvernul Ciolacu 2 și despre lista prezedențiabililor.

„Cu excepția noutăților numite Daniel David la Educație și Emil Hurezeanu la Externe, precum și cele două ministere grele adjudecate de maghiari, Finanțele și Ministerul Dezvoltării, oamenii sunt cam aceiași. Am încredere în echipa UDMR, întotdeauna au reușit să scoată în față oameni serioși. Până acum, partidele erau închise, ermetice. Și la fel ca în căsătoriile cosangvine, și în acest caz mai apăreau și personaje debile, metaforic vorbind. Mai trebuie sânge proaspăt în guvern. Boloș, Grindeanu, Intotero, sunt nume din vechea gardă, cu experiență, obișnuite cu portofoliile guvernamentale, deci nimic nou sub soare. În ceea ce privește centrele de putere din fiecare partid, e bine ca acestea să existe, să fie curente ideologice diferite, dar nu din orgolii personale.

Florin Danciu (jurnalist Cluj24), despre noul guvern: Ca în căsătoriile cosangvine, mai apar și personaje DEBILE

Din punct de vedere al prezidențialelor, e foarte important ca în primul tur să fie cât mai mulți candidați. Nicușor Dan, Crin Antonescu, Daniel Funeriu, pe de o parte, pentru că n-o văd continuând pe Elena Lasconi, Călin Georgescu, George Simion, Diana Șoșoacă pe de altă parte. Mașinațiunile din prezidențiale, cu voturile PSD-ului care au mers la Simion, campania PNL de pe TikTok în favoarea lui Georgescu ca să-i scadă votanții lui Simion, excluderea Dianei Șoșoacă, au avut un iz balcanic, nicidecum rusesc.

Dacă rezistă acest guvern, în această formulă, patru ani? De ce nu? O coaliție de guvernare poate stimula migrarea unor membri din alte partide, să zicem POT sau SOS, de partea puterii, pentru a-și consolida majoritatea” a spus Florin Danciu la emisiunea lui Ciprian Aron.

Citește mai departe

EDUCATIE

Cine preia atribuțiile lui Daniel David la UBB Cluj-Napoca după ce rectorul a fost propus ca ministru al Educației

Publicat

david 2

Rectorul UBB Cluj-Napoca, Daniel David, propus de PNL pentru preluarea Ministerului Educației, are la dispoziție două variante pentru predarea conducerii universității după depunerea jurământului în noua funcție.

Cea mai plauzibilă variantă este ca Daniel David să se suspende din funcția de rector pe o perioadă de 6 luni, care apoi se poate prelungi, iar atribuțiile sale ca ordonator de credite să fie preluate interimar de unul dintre prorectori, cu aprobarea Senatului Universității.

”Daniel David rămâne rector, însă pe perioada suspendării va fi un interimar care să gestioneze buna desfășurare a activității UBB. Deocamdată nu se știe cum se va proceda, dacă rectorul va nominaliza pe cineva, sau prorectorii vor prelua atribuțiile prin rotație”, au explicat surse din universitate pentru Cluj24.

Demisia, puțin probabilă

Cealaltă variantă ar fi demisia din funcția de rector, dar sunt puține șanse să se concretizeze pentru că David nu are garantat mandatul de ministru pe o perioadă de 4 ani și este doar în primul an al celui de-al doilea mandat cu o durată de 5 ani..

Daniel David, alături de ceilalți miniștri, urmează să fie audiat de comisiile de specialitate ale Parlamentului, iar dacă va primi aviz favorabil, va depune jurământul împreună cu întregul Guvern în fața președintelui României la Palatul Cotroceni.

Astfel, numirea unui succesor al lui Daniel David la UBB nu va deveni realitate decât la începutul lunii ianuarie 2025.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax