ACTUALITATE
Societățile care încalcă repetat măsurile anti-Covid, SANCȚIONATE cu închiderea temporară a activității
Luni, preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede aplicarea sancţiunii complementare de închidere temporară a sediului principal al operatorilor economici care, în mod repetat, nu respectă măsurile de prevenire şi combatere a răspândirii virusului SARS-CoV-2.
Actul normativ, iniţiat de Guvern, modifică şi completează Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
„În cazul repetării la acelaşi sediu principal sau secundar, într-un interval de 15 zile de la constatarea precedentă a contravenţiei de către conducătorul unui operator economic, pe lângă sancţiunea contravenţională principală, agentul constatator dispune şi sancţiunea contravenţională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 15 zile, a sediului principal sau secundar în care operatorul economic desfăşoară activitatea fără respectarea condiţiilor stabilite”, prevede legea.
Aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare se materializează prin afişarea de către agentul constatator, în locuri vizibile din interiorul sediului închis temporar, a următorului mesaj: „Acest spaţiu este închis temporar, până la data … inclusiv, din cauza nerespectării măsurilor dispuse pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID-19”.
În cazul în care operatorul economic nu respectă nici sancţiunea contravenţională complementară, orice persoană care are calitatea de agent constatator al contravenţiei aplică, pentru durata rămasă, sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu.
Se vor aplica semne distinctive cu valoare de sigiliu
În cazul în care constată săvârşirea contravenţiei de nerespectare a sancţiunii de suspendare temporară a activităţii acestor instituţii sau operatori economici, pe lângă sancţiunea contravenţională principală, agentul constatator dispune şi sancţiunea contravenţională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 30 de zile, a sediului principal sau secundar în care operatorul economic desfăşoară activitatea suspendată temporar.
Aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare se materializează prin aplicarea de sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu.
Sancţiunile sunt aplicate de agenţii şi ofiţerii de poliţie, subofiţerii şi ofiţerii de jandarmi, poliţiştii locali.
Prin derogare de la dispoziţiile art. 32 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, aprobată prin Legea 180/2002, plângerea împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii nu suspendă executarea sancţiunilor contravenţionale complementare aplicate, mai prevede actul normativ.
Legea intră în vigoare la 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial.
Sursa: Agerpres
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Marcel Ciolacu (PSD): Am fost cel mai afectat. O voi SPRIJINI pe doamna Elena Lasconi în turul 2
Marcel Ciolacu, candidat al PSD la prezidențiale, a declarat, în urma desecretizării documentelor CSAT, că a fost cel mai afectat de modul în care Călin Georgescu și-a mărit artificial expunerea și a decis s-o sprijine pe Elena Lasconi în turul 2 al alegerilor prezidențiale.
„Am luat act de declasificarea documentelor CSAT care arată că în campania electorală a domnului Călin Georgescu au fost folosite finanțări externe nedeclarate de către acesta și că există tipare de lucru ce arată implicarea unor actori statali!
Nu am putut să vorbesc public despre aceste documente pentru că am respectat legea. Însă, un fapt este cert: în competiția electorală, am fost cel mai afectat de modul în care domnul Călin Georgescu și-a mărit artificial expunerea, eludând cadrul legal. Sper ca, pe baza dovezilor publicate azi, autoritățile statului să-și facă treaba, iar toți cei vinovați să plătească!
Marcel Ciolacu (PSD): Am fost cel mai afectat. O voi SPRIJINI pe doamna Elena Lasconi în turul 2
În fața acestei realități, o voi sprijini pe doamna Elena Lasconi în cel de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale. Am demarat deja construcția unei majorități parlamentare și guvernamentale pro-europene, care să o susțină pe doamna Elena Lasconi la votul de pe 8 decembrie.
Trebuie să depășim valul de ură care ne macină de 20 de ani și să ne concentrăm, împreună, pe un mare obiectiv national – continuarea traseului de dezvoltare europeană a României!
Asta așteaptă de la noi atât românii care trăiesc în țară, cât și cei care trăiesc în Occident și care ne-au transmis, prin votul lor recent, că trebuie să continuăm să clădim un stat puternic și demn, capabil să se bată pentru drepturile românilor, oriunde locuiesc aceștia în lume”, a scris Marcel Ciolacu pe Facebook.
EVENIMENT
Au fost DESECRETIZATE documente SIE/SRI/MAI despre modul de desfășurare a CAMPANIEI lui Călin Georgescu
Miercuri, 4 decembrie 2024, au fost desecretizate documente SIE/SRI/MAI despre modul de desfășurare a campaniei lui Călin Georgescu.
„Președintele României, Klaus Iohannis, a fost de acord cu declasificarea, potrivit legii, la solicitarea instituțiilor emitente, a informațiilor prezentate de Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe și Ministerul Afacerilor Interne în cadrul ședinței Consiliului Suprem de Apărare a Țării, din data de 28 noiembrie 2024.
Au fost DESECRETIZATE documente SIE/SRI/MAI despre modul de desfășurare a CAMPANIEI lui Călin Georgescu
Totodată, precizăm că Hotărârea adoptată de membrii CSAT în ședința din data de 28 noiembrie 2024 a fost transmisă, la finalul ședinței, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Informații Externe, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Autorității Electorale Permanente, Biroului Electoral Central, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Ministerului Justiției și Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații pentru a întreprinde de urgență demersurile necesare, conform competențelor legale, în vederea clarificării aspectelor prezentate în ședința CSAT”, se arată în comunicatul administrației prezidențiale.
Vă prezentăm în anexă documentele declasificate:
Document CSAT Ministerul Afacerilor Interne
Document CSAT Serviciul de Informații Externe
Document CSAT Serviciul Român de Informații I
Document CSAT Serviciul Român de Informații II
Document CSAT Serviciul de Telecomunicații Speciale
Concluzii:
Rețeaua de conturi asociată direct campaniei a fost de 25.000 de conturi la nivelul platformei TikTok, care au devenit foarte active cu două săptămâni înaintea datei scrutinului electoral.
Aproape 800 dintre conturi au fost create încă din 2016, dar au avut o activitate foarte redusă până pe 11.11.2024 după care efectiv au explodat. Conturile au fost coordonate de un „actor” statal. S-au făcut plăți ilegale în criptomonede, sume mari nedeclarate au fost achitate către influenceri. Acest gen de operațiune face parte din tacticile Rusiei de descurajare a țărilor NATO.
Ce spune SRI
„În 19.11.2024 „atacatori cibernetici au compromis serverul de hărți Registrului electoral din infrastructura Autorității Electorale Permanente”.
În 24.11.2024 credențiale de acces la platformele Biroului Electoral Central, Autorității Electorale Permanente și Registrului Electoral „au fost publicate în cadrul unor platforme de criminalitate cibernetică de sorginte rusă”.
În ziua alegerilor și în noaptea post alegeri, peste 85.000 de atacuri cibernetice din peste 33 de țări „au vizat obținerea accesului la date din sistemele informatice, alterării integrității și schimbării conținutului prezentat publicului larg”.
„Atacatorul dispune de resurse considerabile, corelate cu un mod de operare specific unui atacator statal”.
EVENIMENT
Aproape 50.000 de bilete „de sănătate”, obținute gratuit de clujeni, prin mișcare în stațiile de transport în comun
„Biletul de Sănătate” a încheiat cu succes încă o ediție, inspirând mii de clujeni să facă mișcare. În perioada 25 septembrie – 2 decembrie 2024, clujenii a obținut 46.911 bilete gratuite pentru mijloacele de transport în comun, realizând peste 655.000 de genuflexiuni și pedalând mai mult de 5.600 de kilometri.
Biletul de Sănătate, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a încheiat încă o ediție de succes. Până în ultima zi a ediției din acest an, clujenii au reușit să obțină 46.911 de bilete gratuite. Călătorii au făcut în stațiile de autobuz peste 655.000 de genuflexiuni și au pedalat peste 5.600 de kilometri.
Biletul de Sănătate 2024 a funcționat timp de trei luni, între 25 septembrie și 2 decembrie, oferind două opțiuni de mișcare: 20 de genuflexiuni pentru un bilet gratuit, în stația Memorandumului Sud, sau pedalarea pe o bicicletă fixă, pe o distanță de 400 de metri, în stația smart de pe strada Regele Ferdinand.
Peste 200.000 de bilete eliberate din 2020 și până în prezent
În total, de la începutul proiectului și până acum, stația de pe Memorandumului a generat 218.661 bilete obținute prin aproape 4,1 milioane de genuflexiuni, în timp ce stația de pe Regele Ferdinand, deschisă în 2022, a adăugat 21.784 de bilete și 14.313 kilometri pedalați.
Proiectul a fost inițiat de Sports Festival în anul 2020 și este realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și al Consiliului Local. Prima stație de autobuz smart a fost amplasată pe Memorandumului Sud, din Cluj-Napoca și redeschisă de atunci în fiecare toamnă.
Cu ajutorul ei, călătorii au putut obține un bilet de autobuz în mod gratuit și sănătos, făcând corect 20 de genuflexiuni în maxim două minute. Tichetul a fost denumit, în mod simbolic, Biletul de Sănătate.
Stația de pe strada Regele Ferdinand, un succes
Cea mai nouă stație de autobuz smart a fost inaugurată în septembrie 2022 și a adus o nouă provocare pentru călătorii pregătiți să obțină un bilet de autobuz în schimbul mișcării: pedalare pe două trasee din oraș. În această stație, călătorii folosesc o bicicletă statică și parcurg virtual, la alegere, unul din cele două trasee din oraș.
Traseele de 400 m trebuie parcurse în maxim patru minute. În timpul pedalării, călătorii au afișate pe ecran distanța parcursă, dar și viteza de deplasare. Timpul obținut pentru parcurgerea celor două trasee generează un clasament care se actualizează permanent și care este afișat la finalul traseului, înainte de emiterea biletului.
Proiectul Biletul de Sănătate este inițiat de Sports Festival, cu sprijinul financiar al Primăriei şi Consiliului Local Cluj-Napoca. Dezvoltat de Life is Hard și în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.
În medie, anual, circa 160.000 de clienți ai E.ON Energie România aleg să își facă un cont pe E.ON Myline pentru ușurința și rapiditatea pe care le oferă platforma în ceea ce privește gestionarea contractelor de energie electrică/gaze naturale, locurilor de consum, consumului realizat, facturării și plății, respectiv accesul la informații actualizate și oferte personalizate de soluții de eficiență energetică. La acest moment, peste 2,18 milioane de clienți rezidențiali, reprezentând 66% din totalul acestei categorii, sunt înregistrați pe platforma online.
Accesarea de pe telefonul mobil, preferată de clienții E.ON
E.ON Myline se poate accesa atât de pe website, cât și de pe telefonul mobil, majoritatea clienților preferând aplicația mobilă. Cele mai accesate funcțiuni de către clienții rezidențiali sunt: transmiterea indexului de energie – 48% vizualizarea/descărcarea facturilor – 40% și plata facturilor – 13%.
În ceea ce privește transmiterea indexului privind consumul de gaze naturale/energie electrică care asigură o factură ce reflectă consumul realizat, 84% dintre clienții E.ON utilizatori ai platformei preferă să facă această operațiune utilizând aplicația de pe telefonul mobil și doar 16% de pe website. Vizualizarea/descărcarea facturilor de pe aplicația mobilă este preferată de 77% dintre utilizatori, iar pentru plata facturilor proporția este împărțită între website și aplicația mobilă.
Peste 1,77 milioane de facturi electronice
Clienții companiei au înțeles cât este de importantă renunțarea la factura pe suport de hârtie, un gest aparent mic, dar care, alături de alte măsuri, contribuie la protejarea mediului. Astfel, peste 1,77 milioane de clienți rezidențiali au optat pentru factura electronică, întrucât platforma E.ON Myline are câteva funcționalități inedite care se adaugă celor legate de administrarea contractelor sau a locurilor de consum.
Utilizatorii pot adăuga o adresă de e-mail secundară pe contul creat și astfel, spre exemplu, chiriașii pot afla odată cu proprietarii care este perioada de trimis indexul, date despre factură și consum. O altă funcție a platformei permite simularea unei facturi, imediat după ce clientul a transmis consumul și astfel pot fi evaluate cheltuielile pentru respectiva perioadă și impactul asupra bugetului familiei.
De asemenea, platforma E.ON Myline are setări care permit plata facturii în două sau trei rate. Și, nu în ultimul rând, clientul poate solicita restituirea sau transferarea banilor plătiți în avans pe alt loc de consum sau într-un cont bancar.
Pentru anul viitor se are în vedere modificarea designului aplicației, implementarea facturii digitale, iar în perspectivă un flux de plată mult mai ușor pentru clienți, prin posibilitatea de salvare a cardurilor în E.ON Myline.
Pașii pentru crearea unui cont E.ON Myline
Pentru a crea un cont Myline, clienții E.ON au nevoie de codul de client, codul de încasare și de o adresă de e-mail. La încheierea unui contract de furnizare online, clienților li se creează automat un cont E.ON Myline, pe care îl pot activa cu ajutorul linkului trimis pe adresa de e-mail. Accesul în cont este gratuit și disponibil 24/7.
Despre E.ON Energie România
E.ON Energie România, membră a Grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice având un portofoliu variat format din circa 3,4 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi.
Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 19 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 2,3 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 3,4 miliarde de euro.