EVENIMENT
Serviciul de stare civilă din Cluj se DIGITALIZEAZĂ. Depunerea cererilor de înregistrare pentru certificate se va face și ONLINE
Cererile de eliberare a actelor de stare civilă, respectiv certificate de naștere, căsătorie, divorț sau deces se vor putea face și online la Cluj. Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj a fost deja dotată cu echipamentele necesare, astfel că, în scurt timp, clujenii nu vor mai trebui să stea la cozi la ghișee.
Digitalizarea se face prin proiectul european „Sistem informatic integrat de emitere a actelor de stare civilă”, care este implementat de Consiliul Județean Cluj.
Serviciul de stare civilă din Cluj se digitalizează. Depunerea cererilor de înregistrare pentru certificate se va face și online
Prin intermediul acestui proiect se urmărește informatizarea, la nivelul întregului județ, a componentei de stare civilă, respectiv digitalizarea integrală a sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă.
„Acest nou proiect de digitalizare va permite clujenilor să completeze și să transmită online formularele pentru eliberearea certificatelor de naștere, căsătorie, divorț sau deces. Fără deplasări la sediul oficiului de stare civilă, fără cozi și copii după documente!
De asemenea, aplicația informatică integrată va crește gradul de interoperabilitate a bazelor de date, fapt care se va traduce printr-un timp mai scurt de soluționare a crererilor”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Primii pași în vederea implementării acestui proiect au fost deja realizați, prin dotarea DJEP Cluj cu echipamentele informatice și perifericele specifice necesare.
Ulterior, proiectul va fi extins, la nivelul întregului județ, prin dotarea tuturor celor 81 de oficii de stare civilă cu astfel de echipamente hardware și software.
După instalarea și testarea platformei informatice, DJEP Cluj va începe procesul de instruire a tuturor ofițerilor de stare civilă din județ, în vederea utilizării corecte a sistemului. Apoi, în contextul emiterii online a actelor de stare civilă, angajații instituției județene vor proceda la exercitarea controlului metodologic și la verificarea legalității documentelor digitale solicitate.
Proiect de 185 de milioane de lei
Potrivit CJ Cluj, proiectul privind informatizarea actelor de stare civilă este gestionat de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor București și inclus în Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România.
Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 185 de milioane de lei, banii fiind asigurați din Fondul European de Dezvoltare Regională.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






