Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Sediul Consiliului Județean Cluj va deveni prima clădire publică verde din România. Consumul de energie va fi aproape de zero

Publicat


Clădirea Consiliului Județean Cluj va fi prima instituție publică din România verde. Aceasta va avea un consum energetic minim, apropiindu-se de zero.

Consiliul Județean Cluj va dezbate, în cadrul ședinței ordinare din data de joi, 27 februarie, un proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Extinderea și modernizarea clădirii sediului Consiliului Județean Cluj”.

Proiectul, ales în cadrul unui concurs de soluții

Prin intermediul acestui proiect, care a beneficiat de un concurs de soluții organizat cu de Ordinului Arhitecților din România (OAR) în 2019, forul administrativ își propune să extindă sediul actual, situat pe strada Dorobanților, la numărul 106, prin construirea unui corp nou de clădire, conectarea acestuia la cel existent, efectuarea de intervenții pe sediul actual, realizarea de amenajări interioare și exterioare, respectiv sistematizarea zonelor de acces, parcare, etc.

Prima clădire publică verde certificată din România

Conform conceptului impus de Consiliul Județean și însușit de câștigătorul proiectului tehnic, viitorul sediu modernizat al instituției va respecta standardele BREEAM (Building Research Establishment’s Environmental Assessment Method) privind clădirile verzi.

„În urma lucrărilor de extindere și modernizare, sediul Consiliului Județean Cluj va deveni prima clădire publică verde certificată din România, cu un consum de energie extrem de redus, aproape de zero. Prin implementarea acestui proiect îndeplinim două obiective importante: pe de o parte vom beneficia de un sediu extins, prietenos cu mediul, și pe de altă parte vom aduce sub același acoperiș, într-o singură clădire, toate direcțiile din cadrul Consiliului Județean, care momentan funcționează în alte spații din municipiu. Acest  aspect va contribui la eficientizarea muncii angajaților din toate aceste structuri, facilitând o și mai bună comunicare și colaborare”, a declarat președintele forului administrativ județean, Alin Tișe.

Spații generoase pentru relația cu publicul

În contextul în care anvergura activității administrației publice județene depășește capacitățile actualei construcții și în vederea eficientizării activității structurilor funcționale din cadrul instituției, noul sediu al Consiliului Județean Cluj va fi unul perfect adaptat serviciilor oferite clujenilor, prin crearea de noi spații de relații cu publicul și mass-media generoase și eficiente, dar și alte categorii de spații destinate activității angajaților, realizării de ședințe și întâlniri, spațiu expozițional, etc. Toate modificările propuse prin proiect beneficiază de o mare flexibilitate și permit adaptări ulterioare oricărei modificări de organigramă, astfel încât să faciliteze lucrul împreună și comunicarea.

Investiție de peste 90 milioane de lei

Suprafața desfășurată totală a viitorului sediu al Consiliului Județean Cluj aproape se va dubla, respectiv va crește de la 3.552 de mp la circa 6.700 de mp, cu o amprentă la sol de circa 960 de mp.

Valoarea totală a investiției este de 90.512.725,98 lei, finanțarea urmând a fi asigurată atât din bugetul Consiliului Județean cât și din alte surse. Durata de execuție a lucrărilor va fi de 18 luni, termen care curge de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

Amintim că proiectul desemnat câștigător în cadrul concursului de soluții aparține autorului Florian Stanciu.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Crosul Supereroilor de la Sports Festival Cluj sprijină Via Transilvanica. Jumătate din taxa de înscriere, donată proiectului

Publicat

Crosul Supereroilor, una dintre cele mai așteptate competiții din cadrul Sports Festival, revine pe Cluj Arena în 2025, și oferă participanților o nouă ocazie de a îmbina sportul cu dorința de a face bine comunității.

De această dată, traseul supereroilor se împletește cu drumul care unește. Jumătate din taxa de înscriere va fi donată către proiectul Via Transilvanica al Asociației Tășuleasa Social, un traseu turistic de 1.400 km care traversează România și conectează oameni și comunități prin mișcare.

Crosul Supereroilor susține proiectul Via Transilvanica

Fie că este parcurs pe jos sau cu bicicleta, Via Transilvanica oferă o călătorie prin natură și cultură, promovând același stil de viață activ și spirit de descoperire pe care Sports Festival le încurajează.

Crosul Supereroilor 2025 va avea loc duminică, 15 iunie, cu startul programat la ora 09:00.

„Anul acesta, prin sprijinul fiecărui alergător, susținem Via Transilvanica, un proiect care promovează natura, cultura și legătura autentică dintre oameni. Faptul că jumătate din taxa de înscriere merge direct către acest traseu unic este un mod simplu și concret prin care alergătorii devin parte dintr-un demers cu impact real”, a declarat Mirel Alexa, director executiv Sports Festival.

„Sunt unul dintre susținătorii Sports Festival încă de la prima ediție și mă bucur să văd că anul acesta Crosul Supereroilor susține Asociația Tășuleasa Social. Din poziția de ambasador al proiectului Via Transilvanica cred că ar trebui să existe tot mai multe astfel de inițiative care să colaboreze pentru a promova atât România, cât și un stil de viață activ în rândul oamenilor”, arată Tibi Ușeriu, coordonator și ambasador Via Transilvanica.

Pentru cei care doresc să sprijine și mai mult această inițiativă, există posibilitatea de a face donații suplimentare, fie online, pe https://www.viatransilvanica.com/ro/doneaza/, fie la fața locului.

Categoriile de concurs și premiile oferite

Crosul Supereroilor include două probe, una de 5 km, și alta de 10 km, dedicate alergătorilor amatori și pasionaților de sport. Premiile acordate pentru cele două categorii sunt:

Proba de 5 km (masculin și feminin):

  • Locul 1: 800 lei
  • Locul 2: 600 lei
  • Locul 3: 400 lei

Proba de 10 km (masculin și feminin):

  • Locul 1:200 lei
  • Locul 2: 900 lei
  • Locul 3: 700 lei

Înscrieri, taxe de participare și kit-ul de concurs

Înscrierile pentru Crosul Supereroilor sunt disponibile online, iar taxele de participare sunt diferențiate în funcție de perioada de înregistrare:

Până la 31 martie – Early Bird:

  • 10 km Open: 120 lei
  • 5 km Open: 100 lei

1 aprilie – 30 aprilie:

  • 10 km Open: 140 lei
  • 5 km Open: 120 lei

1 mai – 10 iunie:

  • 10 km Open: 180 lei
  • 5 km Open: 150 lei

Toți participanții vor primi un kit de concurs, care va putea fi ridicat în perioada 12-14 iunie de la punctul de distribuție din cadrul Sports Festival. Kitul va conține: numărul de concurs și cipul de cronometrare, tricoul oficial al evenimentului, săculeț sportiv, buff / bandană, 1 baton energizant și 1 sticlă de apă, acces la punctele de alimentare, medalie de participare la finalul cursei, surprize din partea partenerilor evenimentului.

Despre Crosul Supereroilor

Crosul Supereroilor a devenit una dintre cele mai îndrăgite competiții din cadrul Sports Festival, reunind anual participanți dornici să îmbine sportul cu sprijinirea unor cauze importante pentru comunitate.

În ultimii doi ani, peste 1.500 de supereroi s-au aliniat la start la fiecare ediție, demonstrând că alergarea poate avea un impact real. În 2023, cauza susținută a fost renovarea Clinicii de Obstetrică-Ginecologie “Dominic Stanca” din Cluj-Napoca, un proiect inițiat de Fundația Metropolis, în cadrul campaniei Spitale Publice din Bani Privați. În 2024, crosul a continuat această misiune, sprijinind renovarea secției de Neonatologie a aceleiași maternități, sub motto-ul „Alergăm pentru Cluj!”.

Despre Asociația Tășuleasa Social

Înființată în anul 2000, Asociația Tășuleasa Social desfășoară proiecte de voluntariat, educaționale, de mediu, sportive și socio-culturale, axate pe schimbarea mentalității tinerilor. De-a lungul celor 25 de ani de activitate, aceasta a implicat peste 100.000 de voluntari în proiectele sale.

În prezent, cel mai important este Via Transilvanica: primul traseu de lungă distanță din România. Acesta se întinde pe aproximativ 1.400 km de la Putna la Drobeta-Turnu Severin și traversează șapte zone istorice, zece județe și 12 situri UNESCO prin care se evidențiază diversitatea etnică, culturală și naturală a țării.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Primăria Florești: Joi, 20 martie 2025, se ÎNCHIDE strada Porii din cauza lucrărilor la METROU

Publicat

sens interzis

Primăria Florești anunță cetățenii că joi, 20 martie 2025, str. Porii va fi închisă din cauza unor lucrări la metrou.

„Vă informăm că în data de 20 martie 2025, între orele 09:30-16:00, se vor efectua lucrări pe strada Porii pentru proiectul magistralei de Metrou, iar aceasta va fi închisă circulației.

Primăria Florești: Joi, 20 martie 2025, se ÎNCHIDE strada Porii din cauza lucrărilor la METROU

Accesul în zonă se va realiza prin strada Teilor (în partea de sud) și intersecția Porii cu Urusagului.

porii

Vă rugăm să planificați din timp rutele alternative și ne cerem scuze pentru neplăcerile create de această situație.
Vă mulțumim pentru înțelegere”, a transmis Primăria Florești.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Prefectura Cluj: MODIFICĂRI în funcționarea Serviciului Public Comunitar Regim Permise și Înmatricularea Vehiculelor Cluj

Publicat

permise

Prefectura Cluj anunță că, începând cu 22 martie 2025, Serviciul Public Comunitar Regim Permise și Înmatricularea Vehiculelor Cluj, la sediul principal din Cluj-Napoca, își extinde programul pentru ghișeul de înmatriculări, care va funcționa ocazional în zilele de sâmbătă, între orele 08:00 și 14:00, programările fiind accesibile pe platforma Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări.

„Proba traseu va fi organizată în funcție de disponibilitate, programările făcându-se la ghișeul de reprogramare traseu.

Prefectura Cluj: MODIFICĂRI în funcționarea Serviciului Public Comunitar Regim Permise și Înmatricularea Vehiculelor Cluj

Principalele modificări privind sistemul de programare:

1. Anularea programărilor nu mai este posibilă- măsură implementată – începând cu data de 14.02.2025. Dispoziția vizează descurajarea programărilor fictive și asigurarea unui acces echitabil și eficient al cetățenilor la Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor Cluj.
2. Flexibilitate pentru cetățeni – dacă o persoană nu se poate prezenta la data și ora la care are programare online, programare rămâne valabilă, din acel moment încă 2 zile lucrătoare, timp în care solicitantul poate reveni fără a efectua o nouă programare.
3. Erori minore permise- pentru a evita pierderea programării din cauza unor erori sunt acceptate la ghișeu programările cu cel mult două caractere greșite în seria de șasiu sau în numele titularului.

Situațiile excepționale în care solicitările pot fi procesate fără programare online:

• Preschimbarea urgentă a permisului de conducere pentru permise expirate sau care expiră până la data când este disponibilă prima programare,
• Conducătorii auto profesioniști care au nevoie de permis de conducere pentru exercitarea meseriei sau obținerea unor atestate,
• Persoanele vulnerabile sau cu nevoi speciale.
• Preluare solicitări autorizare provizorie din partea persoanelor juridice care au obiect de activitate principal si secundar comerț cu autovehicule în intervalul orar 13.00 -14.30 precum și 20.00-21.00 (în zilele de luni și marți);
• Preluare solicitări din partea societăților de leasing în intervalul orar 11.00 -14.30 (zilnic);
• Programul ghișeului de eliberare documente și numere de înmatriculare de la sediul serviciului își modifică programul pentru zilele de joi în intervalul 10:30 -18:30, programul în celelalte zile rămânând neschimbat.

Situațiile care NU necesită programări online:

• Eliberarea duplicatelor pentru certificatele de înmatriculare sau plăcuțe de înmatriculare (pierdute, furate, deteriorate);
• Păstrarea sau rezervarea unei combinații de număr preferențial;
• Crearea unui cont de utilizator pe site-ul dedicat;
• Examinarea candidaților care solicită redobândirea permisului de conducere ANULAT, în condițiile legii și reexaminarea la proba teoretică pentru candidații care au mai susținut proba și au fost respinși;
• Depunerea și eliberarea numerelor pentru probă sau autorizațiilor în alb (pentru societăți care comercializează vehicule noi);
• Soluționarea rebuturilor (certificate de înmatriculare și permise de conducere emise eronat);
• Programarea/Reprogramarea la proba practică în vederea obținerii permisului de conducere.

În limita timpului disponibil, pot fi depuse on-line cereri pentru înmatricularea/ transcrierea/ autorizarea provizorie în timpul programului de lucru la ghișeele de înmatriculări ale sediului principal. Înscrierea se face prin email, la adresa programariurgente@prefecturacluj.ro, specificând informațiile necesare (nume complet, CNP/CUI, seria șasiului, telefon) și preferința pentru dimineață sau după-amiază. Confirmarea programării va fi transmisă prin email, cu detalii despre dată și intervalul orar.

Menționăm că adresa de email este disponibilă strict pentru programările pe lista de așteptare cu un caracter urgent, care vor fi preluat în măsura disponibilității.

În contextul lipsei de personal și a volumului de muncă extrem de ridicat, doamna Maria Forna, prefectul județului Cluj, alături de aparatul de specialitate din cadrul instituției prefectului și a Serviciul Public Comunitar Regim Permise și Înmatricularea Vehiculelor Cluj, asigură tot sprijinul și deschiderea pentru a veni în ajutorul cetățenilor și pentru a îmbunătăți, în limitele capacităților, adresabilitatea serviciilor”, a transmis Prefectura Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. ACCIDENT pe Piatra Craiului, în Cluj. Două autotrenuri și o cisternă IMPLICATE

Publicat

accident

Un accident rutier a avut loc, miercuri, pe Piatra Craiului, la coborârea spre Cluj. Au fost implicate două autotrenuri și o cisternă. Un bărbat a fost evaluat de paramedici.

„În accident au fost implicate două autotrenuri și o autocisternă, iar la misiune iau parte o autospecială cu modul de descarcerare și o ambulanță SMURD din cadrul Detașamentului Huedin.

accident

FOTO. ACCIDENT pe Piatra Craiului, în Cluj. Două autotrenuri și o cisternă IMPLICATE

Un singur bărbat este evaluat de către paramedicii SMURD. Acesta prezintă afecțiuni ușoare”, a transmis ISU Cluj.

accident

accident

Update:

„Astăzi, 19 martie a.c., în jurul orei 15:45, a fost înregistrat un eveniment rutier pe DN1 – E60, în localitatea Bucea, implicând trei autotrenuri. În urma accidentului, traficul rutier este blocat în totalitate.

Pentru evitarea zonei, recomandăm următoarea rută alternativă:➡ Bucea – DJ108I – DJ764 – Aleșd, cu revenire pe DN1 – E60.

Polițiștii acționează la fața locului pentru efectuarea cercetărilor necesare și fluidizarea traficului rutier, în colaborare cu polițiștii din cadrul IPJ Bihor”, a comunicat IPJ Cluj.

Update 2:

„Astăzi, 19 martie a.c., în jurul orei 15.45, pe DN1 E60, în localitatea Bucea, comuna Negreni, a avut loc un accident rutier soldat cu pagube materiale.

Din primele verificări, un bărbat de 51 de ani, în timp ce conducea un ansamblu de vehicule fără încărcătură, din direcția Cluj-Napoca – Oradea, într-o curbă deosebit de periculoasă, ar fi pierdut controlul asupra direcției de mers, pătrunzând pe sensul opus, unde a acroșat alte două ansambluri de vehicule, dintre care unul prevăzut cu semiremorcă de tip cisternă, încărcată cu parafină.

În urma coliziunii, nu au rezultat victime și nu s-au înregistrat scurgeri de substanțe periculoase. Testările cu aparatul etilotest au indicat rezultate negative.

Circulația rutieră este blocată în ambele sensuri de mers.

În continuare se efectuează cercetări pentru stabilirea cu exactitate a circumstanțelor în care s-a produs evenimentul”, a revenit cu actualizări Poliția Cluj.

Update 3:

Traficul a fost reluat pe ambele sensuri.

Foto: AleșdOnline

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate