Connect with us

EVENIMENT

Șase studenți din Cluj și o afacere născută din dragoste pentru tradiția românească

Publicat


Șase studenți din cadrul Facultății de Științe Politice Admnistrative și ale Comunicării din Cluj-Napoca au pus bazele unei afaceri care a avut ca punct de pornire un proiect de facultate. Mica afacere a tinerilor pune la dispoziția clienților iubitori de tradiții românești atât tricouri cu semne simbolice, cât și povești dintr-o Românie interbelică.

Astfel, un simplu proiect realizat în cadrul facultății a fost transformat de cei șase studenți într-un business cu potențial, la baza căruia stă un personaj creat tocmai de tinerii studenți antreprenori. Personajul creat este „Badea Neaoș”, numele acestuia semnificând cuvântul „autentic” în limbaj arhaic, aceasta fiind și trăsătura de bază din spatele întregului proiect, după cum povestesc studenții.

„Cumva așa s-a legat brandul românesc, cu tricouri românești, cu noi românii. Să arătăm că noi suntem niște tineri care am decis să rămânem în țară, tineri patrioți care vrem să ne câștigăm existența aici. Toți am făcut bani în perioada asta, toți am lucrat în perioada asta de facultate. Am zis ok, noi putem să facem chestia asta, deci puteți și voi. Cum? Hai să vă arătăm cum am făcut-o noi și poate vă inspirăm și pe voi prin simbolurile astea românești”, a povestit Eduard, unul dintre creatori, pentru monitorulcj.ro.

„Cei șase tineri au pornit chiar și într-o caravană prin satele din România”

Așadar, pe lângă vânzarea tricourilor inscripționate atât cu numele personajului Badea Neaoș, cât și cu diferite simboluri din folclorul românesc, studenții care au creat acest business caută mai ales să transmită publicului lor povești reale din viața românilor care au trăit în perioada interbelică. Cei șase tineri au pornit chiar și într-o caravană prin satele din România, pentru a putea surprinde și transmite mai departe tradițiile și poveștile devenite astfel nemuritoare prin glasul lor.

Tinerii au mai explicat pentru sursa citată că unele povești sunt spuse prin intermediul copiilor sau nepoților celor care au trăit în perioada interbelică în România, povești care sunt ușor modificate, pentru a păstra intimitatea surselor.

De asemenea, publicul și iubitorii lui Badea Neaoș pot să trimită propriile povești ale cunoscuților, pentru ca acestea să facă parte și ele din învățăturile transmise de către badea pentru toți iubitorii de folclor și tradiții românești.

Susținători ai ideii de patriotism și iubire pentru folclorul românesc, cei șase tineri au reușit să construiască întregul business în jurul ideii de produs 100% românesc, astfel, broderiile, tricourile și inclusiv etichetele fiind produse în totalitate în România, după cum au declarat studenții pentru sursa citată.

Narcisa Corina Bud

Foto: Monitorul




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate