Connect with us

EVENIMENT

SANCȚIUNI dure pentru șoferii vitezomani. Permis REȚINUT timp de 6 luni și mașina CONFISCATĂ

Publicat


politist rutiera bun

Senatul va modifica Codul rutier în 2023. Acesta va fi actualizat cu sancțiuni foarte dure pentru șoferii vitezomani, scrie Alba24.ro

Astfel, aceștia vor rămâne fără permisul de conducere și certificatul de înmatriculare a mașinii timp de șase luni, dacă depășesc cu mai mult de 100 de km/h viteza legală pe un sector de drum.

În plus, dacă șoferii sancționați sunt prinși că merg cu mașina în perioada în care talonul este reținut, polițiștii pot dispune inclusiv confiscarea mașinii.

Introducerea unui nou prag de viteză în dezbatere la Senat

Proiectul legislativ de la Senat introduce în Noul Cod rutier un nou prag de viteză, respectiv de peste 100 de km/h față de limita legală, pentru depășirea căruia, șoferii vor risca amenzi din clasa a IV-a de sancțiuni (cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei) și suspendarea dreptului de a conduce timp de 180 de zile, potrivit avocatnet.ro

Șoferii ar putea rămâne fără mașini dacă circula fără talon de înmatriculare sau fără inspecția tehnica validă

Vitezomanii ar putea să rămână fără mașini, măsura s-ar aplica celor care depășesc cu 100 de kilometri limita de viteză.

CITEȘTE ȘI: Acces ONLINE pentru șoferi la istoricul sancțiunilor primite de la Poliția Rutieră. Care sunt PROPUNERILE

Dacă în perioada de șase luni de reţinere a talonului, perioadă începută cu ziua imediat următoare celei expirării valabilităţii dovezii înlocuitoare, un polițist identifică în trafic mașina care are certificatul de înmatriculare reţinut, acesta va dispune sancţiunea contravenţională complementară a confiscării autovehiculului.

Ce se întâmplă cu mașinile confiscate

Mașinile confiscate intră în proprietatea statului și pot fi valorificate, conform OG 14/2007 pentru reglementarea modului și condițiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, inclusiv prin vânzare.

Inițiatorii susțin că măsura e necesară deoarece, “bazându-se pe calităţile tehnice ale autovehiculelor, dar şi pe aptitudinile proprii de conducere, care nu întotdeauna sunt cele mai bune, în cele mai multe cazuri viteza îi «incită» pe conducătorii auto neexperimentaţi şi astfel se poate ajunge la viteze de peste 100 km/h faţă de limitele legale, viteze care pot avea consecinţe grave asupra integrităţii şi sănătăţii personale, a celorlalţi participanţi la traficul rutier, dar şi celor care se află în apropierea acestuia”.

Ce conține inițiativa legislativă în forma depusă la Senat

Lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

Parlamentul României adoptă prezenta lege:

Art. I – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 102, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins:
„(5) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 180 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul ori de tractor agricol sau forestier a faptei de depăşire cu mai mult de 100 km/h viteza maximă admisă pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic;”

2. La articolul 103, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) în cazul în care conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai săvârşeşte, într-un interval de şase luni de la data restituirii permisului de
conducere, o nouă faptă prevăzută la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3), art. 102 alin (4) sau art. 102 alin (5), perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce aplicată pentru săvârşirea faptei se majorează de drept cu încă 30 de zile. Perioada de suspendare majorată se comunică în termen de 15 zile de la data aplicării sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce.”

2. La articolul 103, după alineatul (9) se introduc două noi alineate, alin. (10) şi (11), cu următorul cuprins:
„(10) Depăşirea cu mai mult de 100 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic se sancţionează complementar cu reţinerea certificatul de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculul pe o perioadă de 6 luni.

Poliţistul rutier eliberează conducătorului de vehicul o dovadă înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru 15 zile.

Dacă în perioada de 6 luni de reţinere a certificatul de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului, perioadă începută cu ziua imediat următoare celei expirării valabilităţii dovezii înlocuitoare, un agent constatator identifică în trafic autovehiculul care are certificatul de înmatriculare sau de înregistrare reţinut, acesta dispune sancţiunea contravenţională complementară a confiscării autovehiculului care are certificatul de înmatriculare sau de înregistrare reţinut.”

„(11) Mijlocul de transport confiscat potrivit alin. (10) se valorifică în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 274/2007, cu modificările şi completările ulterioare.”

2 . La articolul 112, alineatul (1), după litera y) se introduce o nouă literă, litera z), cu următorul cuprins:
„z) când s-a dispus reţinerea acestuia conform art. 103 alin. 10.”

3 . La articolul 112, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) în situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c), e), g), hl), k), o), p), r), s) la reţinerea certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, poliţistul rutier eliberează conducătorului de vehicul o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie, iar în cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), d), f), h), i), j), I), m), n), t), u), v), x), y) şi z) o dovadă înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru 15 zile.”

Art. II. – în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, Guvernul va modifica în mod corespunzător Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. III. – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezentul proiect de lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acestuia prin lege, dându-se o nouă numerotare.

Valoarea amenzilor pentru contravenții rutiere în prezent

În funcție de clasele de sancțiuni prevăzute în Codul rutier, șoferii plătesc pentru contravențiile rutiere amenzi situate la următoarele valori:

– clasa I: două sau trei puncte-amendă (290 sau 435 de lei);
– clasa a II-a: patru sau cinci puncte-amendă (580 sau 725 de lei);
– clasa a III-a: de la șase la opt puncte-amendă (de la 870 la 1.160 de lei);
– clasa a IV-a: de la nouă la 20 de puncte-amendă (de la 1.305 la 2.900 de lei);
– clasa a V-a: de la 21 la 100 de puncte-amendă (de la 3.045 la 14.500 de lei).

Sursa: Alba24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Andreea

    ianuarie 10, 2023 la 2:34 pm

    Ce bine! Sper sa se tina de cuvant si sa amendeze idiotii care n-au ce cauta cu masina.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Șofer amendat și cu permisul suspendat după un conflict în trafic, în Florești. A înjurat o femeie, amendată și ea

Publicat

De

Amenzi după un conflict în trafic în Florești

Un șofer s-a ales cu amendă, dar și cu permisul suspendat, după un conflict în trafic, care a pornit de la faptul că nu a acordat prioritate.

Acesta a înjurat o femeie, aflată la volanul altei mașini, cu care a intrat, de altfel în conflict. Polițiștii au amendat-o și pe șoferiță

Șofer amendat și cu permisul suspendat după un conflict în trafic, în Florești. A înjurat o femeie, amendată și ea

Polițiștii din cadrul Secției 6 Rurală Florești au intervenit miercuri pentru a aplana o altercație care a izbucnit în trafiuc, între doi șoferi. Totul s-a petrecut în localitatea Florești, în jurul orei orei 16.50. În urma vericărilor efectuate, polițiștii au stabilit că între un bărbat de 40 de ani și o femeie de 37 de ani, participanți la trafic, a izbucnit un conflict generat de încălcarea unor reguli de circulație. Bărbatul a coborât din mașină și s-a dus la autovehiculul condus de femeie pe care, după ce au vorbit în contradictoriu, a înjurat-o.

Polițiștii au decis să îl sancționeze pe bărbat pentru neacordare de prioritate, iar ca măsură complementară i-a fost suspendat dreptul de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile. Totodată, el a fost amendat cu 3.000 de lei pentru adresarea de injurii.

Polițiștii au amendat-o și pe șoferiță

De altfel, și în cazul femeii, polițiștii au aplicat o sancțiune contravențională în valoare de 1.215 lei pentru nepăstrarea unei distanțe laterale suficiente față de vehiculele care circulă din sens opus.

Polițiștii îndemnă participanții la trafic să respecte normele rutiere și să adopte un comportament calm, responsabil și politicos, pentru a contribui la un mediu de circulație sigur și ordonat.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Accident la Urișor, în Cluj. Trei persoane, dintr-o mașină care s-a răsturnat, evaluate de paramedici

Publicat

De

Accident la Urișor

Un accident de circulație a avut loc, în urmă cu puțin timp în localitatea Urișor, din județul Cluj.

Pompierii din cadrul Detașamentului Dej sunt cei care intervin la accident.

Accident la Urișor, în Cluj. Trei persoane, dintr-o mașină care s-a răsturnat, evaluate de paramedici

Din primele date, în accident a fost implicat un autoturism, care este răsturnat. Din fericire, nu au existat victime încarcerate, dar  trei persoane vor fi evaluate de către paramedicii SMURD.

La fața locului au fost trimise și două autospeciale cu modul de descarcerare.

UPDATE

Cele trei persoane au refuzat transportul la spital.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Firma care deține lanțul Mama Manu vrea să ridice un bloc pe strada București. Proiectul, rechemat în comisia de urbanism

Publicat

Proiectul pentru construirea unui bloc de șase etaje pe strada București din Cluj-Napoca, propus de firma care deține lanțul de shaormerii Mama Manu nu a primit aviz favorabil și revine în comisia de urbanism a municipiului.

Planul urbanistic de detaliu ce prevede construirea unui imobil cu regim de înălțime de 2S+P+6E pe o parcelă de 597 mp, situată pe strada București nr. 47 și strada Dimitrie Comșa nr. 26, a fost dezbătut în ședința Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism (CTATU) a municipiului Cluj-Napoca. Proiectul, realizat de biroul de proiectare Arhimar SRL, propune o înălțime maximă a clădirii de 25 de metri, cu spații comerciale la parter și locuințe la etaje.

Proiectul nu a primit aviz pozitiv, fiind solicitată modificarea propunerii și revenirea în comisie într-o ședință ulterioară.

Bloc de șase etaje

Clădirea este propusă spre a avea la parter spații comerciale, iar la etaje locuințe. Vor fi amenajate 4 locuri de parcare la nivelul parterului și 12 locuri de parcare în subsolul -1 și -2. De asemenea, în zona parterului și în curte vor fi amenajate locuri de parcare a bicicletelor, câte 1 loc/apartament. Conform proiectului, strada București urmează să fie lărgită, conform PUG Cluj, pentru un profil al străzii de 26 m, însă accesul principal este propus a se realiza dinspre strada Dimitrie Comșa.

În cadrul ședinței CTATU, mai mulți membrii ai comisiei au solicitat corelarea proiectului cu alte proiecte imobiliare propuse sau aprobate deja în zonă, pentru a asigura coerența spațiului urban, dar și reducerea regimului de înălțime, considerat de experții în urbanism că va conduce la o „supraconstruire” a parcelei.

Proiectul revine în comisie

În urma dezbaterilor, arhitectul șef al municipiului Cluj-Napoca, Daniel Pop, a solicitat revenirea proiectului în comisia tehnică, cu modificările propuse, dar și cu o imagine desfășurată între străzile Dimitrie Comșa și Mărășești și cu corelarea cu celelalte documentații aprobate în zonă. S-a solicitat, de asemenea, rezolvarea problemei parcărilor, dar și a suprafeței verzi amenajate în cadrul proiectului pe minim 15% din suprafață.

Totodată, într-o etapă ulterioară, se va impune realizarea unei expertize cu privire la impactul asupra celorlalte case din zonă, de care urmează să fie alipită construcția, lucru solicitat punctual și de vecinii prezenți în ședință.

Proiectul va putea reveni pe masa urbaniștilor abia peste câteva luni, după remedierea problemelor semnalate.

Cifră de afaceri de 9,5 milioane de lei

Potrivit termene.ro, firma Perfect Fresh Food SRL a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de peste 9,5 milioane de lei și un profit de peste 1 milion de lei. Firma este deținută de cetățeni sirieni, Orfali Eiman și Almasri Ryad.

Citește mai departe

EVENIMENT

Vânzarea E.ON România către compania de stat ungară MVM Group, acuzată de legături cu Rusia, blocată de Ministerul Energiei

Publicat

De

MVM Group

Ministerul Energiei anunță că a sesizat, joi, Comisia pentru Examinarea Investițiilor Străine Directe (CEISD) în legătură cu tranzacția prin care MVM Group intenționează să achiziționeze divizia de furnizare gaze și energie electrică a E.ON Energie România.

„România are obligația de a-și proteja suveranitatea și interesele strategice”, a transmis ministrul Energiei, Sebastian Burduja.

Vânzarea E.ON către compania de stat ungară MVM Group, acuzată de legături cu Rusia, blocată de Ministerul Energiei

MVM Zrt. (Magyar Villamos Művek Zártkörűen Működő Részvénytársaság) este o companie de stat ungară, care, prinMVM Group vrea să cumpere E.ON România, companie cu 3 milioane de clienți. În urma unei analize riguroase, Ministerul Energiei anunță că a identificat multiple teme de analiză aprofundată privind impactul posibilei tranzacții asupra securității naționale a României.

„MVM Group, legături cu Federația Rusă”

Ministerul Energiei a transmis și care sunt principalele motive pentru sesizarea CEISD. Prima privește legături cu Federația Rusă.

“MVM Zrt. are relații comerciale extinse cu Gazprom și Rosatom, companii rusești aflate sub sancțiuni internaționale, prin care Ungaria își menține o dependență ridicată de gazele naturale și tehnologia nucleară din Rusia. Au fost identificate elemente de ‘decisive influence, shadow control, influence by economic dependence și effective control’, atât în cadrul MVM Grup cât și a societății prin intermediul căreia se intenționează cumpărarea pachetului majoritar al E.ON Energie România”, arată ministrul Energiri, Sebastian Burduja.

„Posibilă cesiune ulterioară”

Un alt motiv este riscul cesiunii ulterioare a acțiunilor E.ON Energie România către entități non UE.

“Din analiza documentației depuse de MVM rezultă că structura contractuală și clauzele aferente tranzacției generează o posibilitate de cesiune ulterioară a participațiilor cumpărate de la E.ON Energie România către entități din afara Uniunii Europene sau către alte entități care nu figurează ca părți inițiale ale tranzacției. Această vulnerabilitate contractuală poate facilita transferul indirect al controlului către actori economici sau politici ce nu respectă rigorile și standardele de conformitate impuse de legislația europeană în domeniul energetic și transparență a tranzacțiilor”, arată ministrul Energiei.

Riscuri asupra datelor cu caracter personal al utilizatorilor

De asemenea, arată Ministerul Energiei există riscuri asupra datelor companiei și a datelor cu caracter personal ale peste 3 milioane de utilizatori.

“S-au identificat lipsa unor garanții legale și contractuale în protejarea datelor companiei E.ON Energie România și ale datelor cu caracter personal ale peste 3 milioane de clienți români de a putea fi accesate/vehiculate de alți parteneri comerciali ai grupului MVM, de entități din afara Uniunii Europene, respectiv de entități rusești cu care grupul se află în raporturi comerciale”, conform Ministerului Energiei.

Sunt probleme de “transparență” în ceea ce privește compania de stat din Ungaria.

Ministerul Energiei arată că s-au constatat “declarațiile incomplete și proveniența neclară a fondurilor MVM pentru această achiziție, ridicând suspiciuni privind respectarea legislației europene în materie de prevenire a spălării banilor și a regulilor concurențiale. Trebuie analizat și valoarea propusă a tranzacției.

Există date conform cărora raporturile comerciale ale MVM cu companii controlate de Federația Rusă au la bază prestarea unor bunuri și servicii la tarife care generează o capitalizare indirectă a grupului MVM cu fonduri din afara Uniunii Europene”, potrivit ministerului Român al Energiei.

“Conflict” cu strategiile energetice naționale

Informațiile din documentația MVM de a reduce consumul de gaze naturale contravin Strategiei Energetice a României și Programului de Guvernare 2024-2028, care prioritizează extinderea accesului populației la rețelele de gaz și valorificarea resurselor interne, arată reprezentanții Ministerului Energiei, care spune că sunt precedente internaționale.

Astfel, au fost analizate comparativ tranzacții similare, cum este cazul achiziției producătorului de trenuri Talgo în Spania, care au fost respinse din cauza legăturilor MVM cu entități rusești și a influenței politice exercitate de guvernul ungar.

“Acest exemplu relevă o practică documentată a utilizării unor achiziții strategice pentru a consolida interesele geopolitice ale Rusiei în diverse state membre UE”, conform Ministerului Energiei.

„Tranzacția poate submina independența energetică a României”

Mai mult, arată sursa citată, tranzacția ridică și “probleme de securitate”, prin potențialul său de a submina independența energetică a României și de a favoriza influențele externe ostile Uniunii Europene.

„România are obligația de a-și proteja suveranitatea și interesele strategice. Nu vom permite ca sectoarele critice, precum cel energetic, să devină vulnerabile în fața unor jocuri geopolitice sau economice care nu respectă principiile noastre europene de concurență, transparență și piață unică. Vom acționa ferm și neechivoc pentru a apăra securitatea națională a României și securitatea energetică a Uniunii Europene, care trebuie să scape definitiv de dependența față de gazul rusesc. Șantajul energetic trebuie să rămână o amintire tristă a trecutului, iar viitorul trebuie să fie cel al unei independențe energetice reale, nu cea pe care o invocă cei care, de fapt, ne aruncă înapoi în brațele Moscovei. Aceasta este adevărata suveranitate: să nu depindem de nimeni. Eventual, să depindă alții de noi. Energia României trebuie să rămână doar în slujba românilor!”, a declarat Sebastian Burduja, ministrul Energiei.

Acesta a precizat că Ministerul Energiei rămâne angajat în promovarea unei piețe energetice transparente, sigure și conforme cu interesele naționale și europene, asigurând stabilitatea serviciilor de furnizare și protecția clienților români.

Sesizarea formulată de Ministerul Energiei către Comisia pentru Examinarea Investițiilor Străine Directe (CEISD) reprezintă un demers procedural conform legislației naționale și europene, care nu aduce atingere principiului libertății economice.

“Ministerul Energiei respectă dreptul persoanelor juridice de drept privat de a iniția, negocia și încheia contracte, în condițiile respectării cadrului legislativ aplicabil, inclusiv normele privind asigurarea securității naționale, concurența loială și integritatea lanțului de aprovizionare cu energie”, a mai transmis ministrul.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate