Connect with us

EVENIMENT

Rudel Obreja, fostul preşedinte al Federaţiei Române de Box, a încetat din viaţă la vârsta de 57 de ani

Publicat


rudel

Rudel Obreja, fostul preşedinte al Federaţiei Române de Box, a încetat din viaţă la vârsta de 57 de ani, a anunţat, duminică, pe Facebook, preşedintele Ligii Profesioniste de Box din România, Viorel Plosca.

”Cu adâncă durere în suflet, anunţăm trecerea în nefiinţă a fostului mare om de box Rudel Obreja. Drum lin printre stele drag prieten! Bunul Dumnezeu să te odihnească în pace!”, e arată în Mesaj.

Obreja a fost un boxer valoros, cucerind o medalie de argint la categoria semi-mijlocie la Europenele din 1989 şi una de bronz la Mondialele din acelaşi an.

Multiplu campion naţional, Obreja a participat şi la JO de la Los Angeles, din 1984.

În 2004, Obreja a fost ales preşedinte al Federaţiei Române de Box, îndeplinind în acelaşi timp diferite funcţii în federaţiile europeană şi internaţională a boxului amator.

În 2018 a fost condamnat la cinci ani de închisoare pentru spălare de bani, evaziune fiscală şi complicitate la luare de mită în Gala Bute. El a fost eliberat în decembrie 2018 din Penitenciarul Jilava după ce magistraţii de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie i-au admis contestaţia de suspendare a executării pedepsei, formulate în baza faptului că alcătuirea completurilor de 5 judecători nu s-a făcut prin tragere la sorţi.

În aprilie 2022, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins ca nefondate contestaţiile în anulare ale lui Rudel Obreja, astfel că acesta a revenit după gratii. În iulie 2022, Tribunalul Ilfov dispunea eliberarea lui Rudel Obreja pentru ca acesta să se poată trata de cancer într-un spital civil din ţară.

Sursa: Agerpres

Sursa foto: Facebook – Rudel Obreja



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

AUR are membru în Comisia SRI, după șapte luni în care PNL și PSD au făcut abuz de putere

Publicat

Parlamentul a aprobat astăzi numirea domnului deputat Georgel Badiu în funcția de membru al comisiei care controlează activitatea SRI.

„După șapte luni de cenzură, majoritatea formată din PNL și PSD a decis, în sfârșit, să accepte numirea mea în comisia care controlează activitatea SRI. Voi semnala buna funcționare a comisiei și orice încercare de abuz sau încălcare a legii”, a transmis deputatul AUR, Georgel Badiu, după numirea în comisie.

De altfel, AUR a semnalat inactivitatea comisiei care, de la începutul acestui an, a avut doar 12 ședințe, toate secrete. Mai mult, faptul că AUR, principalul partid de opoziție, nu a putut participa la aceste ședințe nu reprezintă decât o slăbire a democrației și o lipsă de transparență și de respect față de românii care își pun încrederea în noi.

După demisia domnului Dorel Acatrinei, în decembrie 2023, din Comisie, AUR a depus mai multe solicitări pentru numirea unui nou membru, însă toate au fost respinse de majoritatea PNL-PSD din Birourile Permanente Reunite.

Citește mai departe

ECONOMIE

e-FACTURA, opțională de la 1 iulie 2024 și OBLIGATORIE din 2025 în tranzacțiile B2C către clienți persoane neimpozabile

Publicat

e-factura

e-Factura este opțională de la 1 iulie 2024 și obligatorie din 2025 în tranzacțiile B2C către clienți persoane neimpozabile.

Ultimul an a fost caracterizat de o dinamică accentuată a legislației privind e-Factura în relația B2B (facturare către alți operatori economici – business-to-business) și noi prevederi legale recente (OUG nr. 69/2024 – 21 iunie 2024) abordează situația facturilor emise către consumatorii finali care nu sunt persoane impozabile (inclusiv persoane fizice), în așa-numita relație B2C (business-to-consumer), scrie Alba24.ro.

e-FACTURA, opțională de la 1 iulie 2024 și OBLIGATORIE din 2025 în tranzacțiile B2C către clienți persoane neimpozabile

Concret, persoanele impozabile care emit facturi către astfel de consumatori le pot raporta opțional în sistemul e-Factura în perioada 1 iulie 2024 – 31 decembrie 2024, însă de la 1 ianuarie 2025, raportarea B2C în e-Factura va fi obligatorie.

e-Factura. Relația B2C revine pe masa legiuitorului

Despre beneficiile implementării sistemului e-Factura s-a scris mult în ultima perioadă. Nu pot fi negate contribuțiile sale la raportarea în timp real a operațiunilor către autoritățile fiscale, precum și facilitarea monitorizării tranzacțiilor comerciale de către partenerii de afaceri ori reducerea riscului emiterii de facturi false ori duplicate.

S-a scris și despre problemele pe care le întâmpină emitenții facturilor în utilizarea facilităților tehnice ale sistemului e-Factura, care a fost adaptat treptat, pe măsură ce utilizarea sa a impus modificări (exemple, cod unic pe fiecare factură pentru eliminarea facturilor duplicate, autofacturarea, posibilitatea sortării facturilor în primite, emise, cu erori și cu mesaje etc.).

Dacă în relația B2B sistemul e-Factura pare să fi intrat într-o linie mai puțin sinuoasă, relația B2C revine pe masa legiuitorului, care consideră că și consumatorilor care nu sunt persoane impozabile (inclusiv clienți persoane fizice) trebuie să li se emită facturi prin intermediul sistemului e-Factura. Livrările de bunuri sau prestările de servicii efectuate către o persoană fizică care se identifică în relaţia cu furnizorul sau prestatorul prin codul numeric personal se consideră efectuate în relaţia B2C.

e-Factura B2C, opțională în perioada 1 iulie 2024 – 31 decembrie 2024

Pot transmite facturile emise în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, în perioada 1 iulie 2024-31 decembrie 2024, operatorii economici – persoane impozabilestabilite în România (conform art. 266 alin. 2 din Codul fiscal), indiferent dacă sunt sau nu înregistraţi în scopuri de TVA (conform art. 316 din Codul fiscal), pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care aulocul livrării/prestării în România (conform art. 275, 278 şi 279 din Codul fiscal), efectuate în relaţia B2C.

e-Factura pentru clienți persoane fizice titulari de vouchere de vacanță, obligatorie din 1 aprilie 2022
În cazul voucherelor de vacanţă emise pe orice tip de suport, unităţile afiliate sunt obligate, începând cu data de 1 aprilie 2022, să transmită în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura facturile emise titularilor voucherelor (OUG nr. 131/2021).

Operatorii economici cu activitate de turism din România, autorizaţi de Autoritatea Naţională pentru Turism (conform OG nr. 58/1998), care deţin structuri de primire turistice clasificate şi/sau agenţii de turism licenţiate şi care acceptă vouchere de vacanţă ca modalitate de plată, se denumesc, în mod convenţional, unităţi afiliate (OUG 8/2009).

e-Factura B2C obligatorie de la 1 ianuarie 2025

Au obligaţia să transmită facturile emise în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, începând cu data de 1 ianuarie 2025, operatorii economici – persoane impozabile stabilite în România (conform art. 266 alin. 2 din Codul fiscal), indiferent dacă sunt sau nu înregistraţi în scopuri de TVA (conform art. 316 din Codul fiscal), pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării / prestării în România (conform art. 275, 278 şi 279 din Codul fiscal), efectuate în relaţia B2C.

Fac excepţie facturile simplificate (emise conform art. 319 alin. 12 din Codul fiscal) -atunci când valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro (la ultimul curs de schimb comunicat de Banca Naţională a României, valabil la data la care intervine exigibilitatea taxei).

Situația asociațiilor și fundațiilor – e-Factura obligatorie doar din 2025 (1 iulie 2025)

Au obligaţia utilizării sistemului e-Factura de la data de 1 iulie 2025, asociaţiile şi fundaţiile (constituite conform OUG nr. 26/2000 și Legii nr. 246/2005), alte asociaţii fără scop lucrativ/patrimonial, partidele politice, cultele, care nu suntînregistrate în scopuri de TVA (conform art. 316 din Codul fiscal). Acestea nu au obligaţia utilizării sistemului naţional RO e-Factura pentru facturile emise în perioada 1 iulie 2024-30 iunie 2025, însă pot opta pentru utilizarea sistemului naţional RO e-Factura.

Situația agricultorilor persoane fizice – e-Factura obligatorie doar din 2025 (1 iulie 2025)

Au obligaţia utilizării sistemului e-Factura de la data de 1 iulie 2025, agricultorii persoane fizice care aplică Regimul special pentru agricultori (prevăzut la art. 315,1 dinCodul fiscal). Nu au obligaţia utilizării sistemului naţional RO e-Factura pentru facturile emise în perioada 1 iulie 2024 – 30 iunie 2025, dar pot opta pentru utilizarea sistemului naţional RO e-Factura.

În concluzie, ne aflăm într-o perioadă de tranziție spre implementarea obligatorie de la 1 ianuarie 2025 a obligației de utilizare a sistemului RO e-Factura în tranzacțiile B2C, pentru operatorii economici – persoane impozabile stabilite în România, indiferent dacă sunt sau nu înregistraţi în scopuri de TVA, pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării / prestării în România.

Familiarizarea cu “E-urile” în fiscalitate pare a fi singura atitudine care asigură conformarea fiscală a contribuabililor, în condițiile în care din ce în ce mai multe tipuri de tranzacții se vor raporta în mod electronic fiscului.

Citește mai departe

CULTURA

Opera Aperta în Iulius Parc Cluj – „The Phenomenon”, un concert de jazz în aer liber

Publicat

 Parcul Iulius Mall Cluj găzduiește o varietate de evenimente, de la momente artistice, până la activități sportive dedicate întregii comunități. Miercuri, 26 iunie, în Iulius Parc are loc un concert de jazz din cadrul Festivalului Internațional Opera Aperta, prin care Opera Națională Română din Cluj-Napoca oferă evenimente artistice pe scene neconvenționale.

Miercuri, de la ora 20.30, clujenii sunt invitați în Iulius Parc, unde va avea loc concertul de jazz „The Phenomenon by the Preda’s”. „The Phenomenon” este o călătorie sonoră incredibilă, cu Marius Preda în rolul principal. Spectacolul îi aduce pe Marius Preda, la țambal, Eduard Preda, la pian, Taco Peter Gorter, la bass, iar pe Constantin Dragu, la tobe. Evenimentul este prezentat de Iulius Mall pentru a oferi clujenilor experiențe memorabile, iar intrarea este gratuită.

„The Phenomenon”, un concert de jazz în aer liber

The Phenomenon” nu este doar un proiect, este o călătorie sonoră incredibilă, o simfonie a genurilor care dezvăluie o călătorie muzicală de 30 de ani, pe care o vei putea descoperi în Iulius Parc.

În rolul principal este Marius Preda, un artist considerat printre cei mai originali și prolifici muzicieni contemporani. Cu o paletă muzicală diversă, Marius Preda face ca fiecare instrument să devină un actor distinct, într-o dramă sonoră excepțională. Acesta a colaborat cu mari nume, precum Arturo Sandoval, Gheorghe Zamfir și Vladimir Cosma și a urcat pe scene prestigioase, cum sunt Palais des Congrès din Paris sau Blue Note din New York. Proiectul „Preda – Fenomen: dezvăluirea armoniei” a primit laude din partea unor vedete precum Mike Stern, Arturo Sandoval și Hans Zimmer.

Festivalul Internațional Opera Aperta este realizat cu sprijinul Ministerului Culturii, Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, Consiliului Local Cluj-Napoca și al Asociației „Opera 2 You”.

Citește mai departe

EVENIMENT

De ce a „luat-o la vale” strada Uliului? Concluziile expertizei comandate de Primărie

Publicat

De

Emil Boc, soluții strada Uliului Cluj-Napoca

Primăria Cluj-Napoca a primit rezultatele expertizei privind alunecarea de teren de pe Uliului și a dat drumul lucrărilor la fața locului. Potrivit municipalității, raportul nu stabilește o cauză exactă a surpăturii.

Alunecarea de teren de pe strada Uliului, petrecută în urmă cu aproape două luni, nu ar fi fost provocare de vreo acțiune anume. Aceasta este concluzia expertizei tehnice desfășurate de SC Geoexpert Transilvania SRL și predată Primăriei Cluj-Napoca.

Cauzele alunecării de teren

Potrivit documentului, alunecarea de teren nu a avut o cauză exactă, ci ar fi fost rezultatul degradării și erodării terenului de-a lungul timpului.

„În ceea ce privește cauza apariției fenomenului de instabilitate, nu poate fi precizată o cauză care să fi acționat și care să fi provocat singură alunecarea terenului.

Cauzele primare favorizante și declanșatoare a fenomenului de instabilitate au fost: acțiunea apei asupra pământului, tipul pământului (PUCM și pământuri prăfoase), stratificația terenului (alternanța și înclinarea stratelor, activități antropice), lipsa continuității vegetației pe suprafața versantului, variațiile termice (insolația, fenomenul de îngheț-dezgheț), posibile exfiltrații (nu s-a putut demonstra), localizarea în cadrul unui corp deluvial preexistent.

Care sunt concluziile expertizei?

Cluj24 a solicitat recent administrației locale o copie a expertizei efectuate în zona alunecării de teren de pe strada Uliului, însă biroul mass-media a refuzat să o pună la dispoziție, arătând că „documentaţia întocmită este proprietatea intelectuală a întocmitorului şi numai acesta are dreptul de a decide dacă, în ce mod şi când va fi adusă opera la cunoştinţa publică”.

Astfel, vă prezentăm principalele concluzii ale expertizei, comunicate de Primăria Cluj-Napoca.

„În urma alunecărilor de teren în zona imobilului din Municipiul Cluj-Napoca, strada Uliului, nr. 90 s-a constituit o comisie și s-au impus o serie de măsuri imediate pentru stoparea fenomenului și asigurarea securității zonei. Dată fiind situația de urgență constatată pe teren, a fost convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Cluj în data de 28.04.2024 și s-au hotărât măsurile ce trebuie luate, așa cum s-a menționat în Hotărârea nr. 3/28.04.2024. În perioada 29-30.04.2024 s-au deplasat la fața locului inspectori din cadrul I.R.C Nord-Vest I.J.C Cluj și s-a dispus semnalizarea zonei afectate din strada Uliului pentru circulația rutieră și cea pietonală și efectuarea de monitorizări a deținătorilor de utilități din zona afectată și intervenția de urgență în cazul unor avarii”, se arată în comunicatul de presă.

Piloții forați, soluția aleasă pentru stabilizarea drumului

În urma expertizei tehnice, SC Geoexpert Transilvania SRL a propus două soluții, prima fiind cea recomandată de experți și aflată în curs de implementare.

„SC Geoexpert Transilvania SRL a realizat raportul de expertiză tehnică nr. E091/2024, raport prin care au fost prevăzute două soluții pentru a asigura stabilitatea amplasamentului, prima dintre aceastea fiind cea recomandată de experți.

Prima soluție presupune executarea unei sprijiniri cu piloți forați de diametru mare, solidarizați la partea superioară cu o grinda de coronament, amplasați în aval de platforma drumului. A fost propusă și extinderea structurii de sprijin pe latura estica pînă la interceptarea zidului de sprijin existent. Pe zona nealunecată se pot utiliza parametri de forfecare consolidați drenanți cu reducearea coeziunii la 50% fata de valorile date la studiul geotehnic pentru straturile 1, 2, 2a.

A doua soluție presupune efectuarea unei sprijiniri cu piloți forați ancorați amplasați în aval de platforma drumului”, se mai arată în document.

Lucrări demarate „de urgență”

Odată înaintată propunerea, Primăria Cluj-Napoca a și demarat lucrările în teren.

„Ca urmare a finalizării expertizei tehnice s-au achiziționat servicii de proiectare faza DALI, DTAC, PT, DDE, documentații pentru obținerea avizelor și verificare documentații tehnice. După finalizarea proiectului tehnic si având în vedere starea de urgență este necesară începerea lucrărilor de execuție, lucrări care au fost demarate de curând (iunie 2024)”, a mai comunicat biroul de massmedia al Primăriei Cluj-Napoca.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax