Connect with us

EDUCATIE

REVOLUȚIA în Educație, condusă de o clujeancă. Școala Încrederii vrea să pună STOP violenței și bullyingului în învățământ

Publicat


scoala increderii spune ti povestea si alatura te revolutiei in educatie

Școala Încrederii, fondată de profesoara Ruxandra Mercea, care este cel mai mare program de transformare a educației din țară, începe o „Revoluție în Educație” și încurajează românii să spună „STOP” bullyingului și violenței în unitățile de învățământ.

Școlile din România sunt mai periculoase ca niciodată. Conform Ministerului Educației, în ultimul an școlar au fost semnalate cu aproape o treime mai multe acte de violență față de anul precedent. Mai mult, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, România se află pe locul 3 în Uniunea Europeană în ceea ce privește bullyingul școlar, iar studiile organizației Salvați Copiii spun că 1 elev din 2 este amenințat, umilit sau agresat fizic.

Revoluția în Educație, condusă de o clujeancă. Școala Încrederii vrea să pună STOP violenței și bullyingului în învățământ

Ruxandra Mercea, fondatoarea Școlii Încrederii, lucrează în educație de peste 15 ani. În calitate de CEO al Transylvania College din Cluj-Napoca, o școală recunoscută la nivel internațional, a conceput un nou model de a face educație în care fiecare copil, din fiecare școală, contează.

ruxandra mercea (1)

 

„Sunt în educație de suficient de mult timp încât să văd că școlile noastre publice nu fac față acestui subiect dureros. Când eram elevă, îmi amintesc că băieții mă loveau în stomac atât de tare încât nu mai puteam respira sau vorbi. Fetele se batjocoreau una pe cealaltă, lăsând cicatrici emoționale adânc întipărite. Și nimeni nu era pregătit să intervină, să le ofere sprijin.

La fel se întâmplă și acum, 20 de ani mai târziu. Cred că niciun copil nu ar trebui să sufere așa cum am suferit eu și mulți alții. De aceea, fac apel pentru o revoluție în sistemul nostru de învățământ. Acum, pentru copiii noștri”, spune Ruxandra.

Aproape 10.000 de acte de violență au fost semnalate de inspectoratele școlare județene în ultimul an școlar, conform documentelor Ministerului Educației.

Unul din 2 elevi este amenințat, umilit sau agresat fizic, iar 4 din 5 copii asistă la situații de bullying, conform studiilor organizației Salvați Copiii România. Mai mult, Legile Educației nu conțin suficiente informații care să rezolve problemele alarmante pentru toți părinții din țară.

Acestea sunt câteva dintre motivele pentru care Școala Încrederii face apel la începerea unei „Revoluții în Educație” și invită românii să-și împărtășească experiențele de violență sau bullying AICI.

Cum vă puteți alătura Revoluției în Educație?

Școala Încrederii face apel la toți românii să se alăture acestei „revoluții” și să își împărtășească experiențele de agresiune, hărțuire, intimidare și violență prin care au trecut în școală. Poveștile pot fi nominale sau anonime și pot fi trimise accesând acest link.

„Este responsabilitatea noastră, a tuturor, să facem în așa fel încât fiecare copil, din fiecare școală, să conteze. Împărtășindu-vă povestea, susțineți că toți trebuie să facem mai mult pentru a ne proteja copiii și spuneți <<nu>> bullyingului și violenței în școlile noastre.

Ulterior, noi vom face tot posibilul ca școlile înscrise în program să devină un loc sigur, iar prin cursurile și trainingurile oferite ne asigurăm că mesajul nostru ajunge la toți profesorii, părinții și elevii”, adaugă Ruxandra.

Bullyingul este o formă de abuz

​​Specialiștii care studiază fenomenul și care lucrează cu victimele violenței și bullyingului spun că traumele suferite în copilărie vor avea urmări majore în dezvoltarea ulterioară ca adult, chiar și peste zeci de ani.

„Bullyingul are multe forme și multe fațete. Noi vorbim, de obicei, despre aceste forme agresive, unde există violență, bătăi între copii. Dar bullyingul este o formă de abuz care are drept consecință umilința, o emoție foarte profundă în sistemul nervos.

Bullyingul apare pentru că noi nu știm cum să fim alături unii de ceilalți în comunitățile noastre. El apare inclusiv între cadrele didactice. Dacă am fi invizibili și am merge în școli sau instituții publice, ne-am înspăimânta! Nu știm să ne comportăm unii cu alții, nu știm să transmitem ceea ce nu ne place, ce nu înțelegem sau nu cunoaștem. Discrepanța între ce știm că se întâmplă și ce se raportează este foarte, foarte mare”, spune dr. Raluca Anton, psiholog.

scoala increderii scolile din romania sunt mai periculoase ca niciodata

Petronela Petrea, director al unei școli din județul Iași, s-a alăturat programului Școala Încrederii și spune că este foarte important rolul părinților și profesorilor în ruperea unui lanț bolnăvicios al abuzurilor. Adulții de azi sunt, uneori, copiii de ieri, care au fost victime ale violenței și bullyingului și nu ar trebui să perpetueze același fenomen către generațiile actuale.

„Mă doare foarte mult când văd părinți care își ceartă copiii în public sau profesori care le spun copiilor că trebuie să învețe <<de rușine>>. E clar că acești oameni au, la rândul lor, traume din trecut. Ar trebui să îi facem să conștientizeze acest lucru, să oprească la ei această armă, a rușinii, sub formă de educație.

Pentru că aceasta nu este o formă de educație. Este un alt mod de a traumatiza o generație. Iar noi avem nevoie să creștem copii buni, care să aibă încredere în ei și care să poată să își afirme unicitatea în fața celorlalți”, a spus Petronela Petrea, directorul Școlii Gimnaziale „Profesor Mihai Dumitriu”, Valea Lupului, jud. Iași

Teama de consecințe, indiferența și individualismul, minimizarea gravității situației și a efectelor și identificarea deficitară a formelor agresiunii, rămân principalele motive pentru care elevii și profesorii nu raportează cazurile de violență școlară la care sunt martori.

Violența și bullyingul nu mai pot fi considerate de către școli, directori, profesori, părinți și mai ales elevi, drept ceva ce nu poate fi nici prevenit, nici combătut. Legislație în domeniu există, însă nu este suficientă, pentru că nu este o lege care să se transpună, drept dovadă numărul mic al unităților de învățământ care o aplică și care văd impactul ei pozitiv.

Cum contribuie Școala Încrederii la schimbare?

  • Scade bullyingul, pentru că se schimbă strategia de gestionare a conflictelor din abordarea punitivă în una reparatorie.
  • Dezvoltă competențele de leadership ale directorului și ale echipei de management a școlii.
  • Ajută profesorii să găsească cele mai potrivite metode pentru a preda diferențiat.
  • Ajută echipa școlii să schimbe mediul fizic (elevii sunt implicați în modificarea aspectului clasei/ școlii).
  • Elevii își asumă procesul de învățare prin experiențe cum ar fi ședințe cu părinții conduse de elevi.
  • Ajută școala să își asume un rol activ de educare a părinților în cunoașterea și înțelegerea copilului, prin întâlniri 1:1 cu familiile.
  • Contribuie la crearea de relații sănătoase între membrii comunității școlare.

Campania inițiată de Școala Încrederii este derulată în cadrul proiectului „POVESTEA merge mai departe—Creșterea capacității de fundraising pentru schimbare în educație”.

Proiectul este derulat de Asociația Școala Încrederii, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Scopul proiectului este creșterea capacității de atragere de fonduri și asigurare a sustenabilității Asociației Școala Încrederii din Cluj-Napoca, într-o perioada de 15 luni, având ca impact pe termen lung îmbunătățirea situației beneficiarilor noștri finali.

Ce este Școala Încrederii?

Demarat în septembrie 2020, proiectul Școala Încrederii este cel mai mare program de educație din România, care implementează un nou model de școală românească, în care fiecare copil contează, profesorii au grijă de elevi, directorii sunt lideri și părinții se implică.

Durata programului este de 5 ani pentru fiecare instituție de învățământ înscrisă. După 2 ani de la lansare, Școala Încrederii lucrează deja cu 200 de școli și grădinițe de stat din 36 de județe din România, o comunitate de 100.000 de copii și 10.000 de adulți. Alte 177 de școli sunt pe lista de așteptare.

Programul Active Citizens Fund România este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021. Obiectivul general al Granturilor este de a reduce disparitățile economice și sociale și a consolida relațiile bilaterale dintre cele 15 state beneficiare și statele donatoare (Islanda, Liechtenstein, Norvegia).

Programul este administrat de către consorțiul compus din Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Fundația pentru Parteneriat, Centrul de Resurse pentru Comunitățile de Romi, Fundația PACT și Frivillighet Norge, care acționează în calitate de Operator de Fond desemnat de către FMO – Oficiul Mecanismului Financiar al Granturilor SEE și Norvegiene. Active Citizens Fund România vizează consolidarea societății civile și a cetățeniei active și creșterea capacității grupurilor vulnerabile.

Cu o alocare totală de 46.000.000 euro, programul urmărește dezvoltarea pe termen lung a sustenabilității și capacității sectorului societății civile, intensificând rolul său în promovarea participării democratice, a cetățeniei active și a drepturilor omului și consolidând în același timp relațiile bilaterale cu statele donatoare Islanda, Liechtenstein și Norvegia.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA la Cluj în următoarele două săptămâni. Cum vor fi primele zile de vară

Publicat

De

Vremea la Cluj în următoarele două săptămâni

Vremea la Cluj va fi sub semnul instabilității atmosferice, potrivit meteorologilor.

Astfel, vor fi variații termice, dar și precipitații.

VREMEA la Cluj în următoarele două săptămâni. Cum vor fi primele zile de vară

Meteorologii au făcut o estimare a evoluiei valorilor termice și a precipitațiilor în intervalul 20 mai – 2 iunie.

În prima săptămână pe fondul accentuării instabilității atmosferice vor fi variații termice, în special în regimul diurn, astfel de la o medie ce va crește la 26 de grade în ziua de marți, 21 mai, se va ajunge la 22 de grade în ziua de 23 mai, iar pentru restul intervalului sunt estimate valori în general de 25 – 26 de grade.

Media temperaturilor minime va fi de 8-10 grade, ușor mai ridicată în 23 mai și la început de iunie.

Ploile nu vor ocoli Clujul

Conform ANM, probabilitatea pentru ploi însemnate cantitativ va fi mai ridicată în 23 și 24 mai și la început de iunie.

Intervale cu ploaie vor fi și în restul zilelor, în special în timpul după-amiezilor, dar pe arii restrânse.

Citește mai departe

EVENIMENT

Cluj-Napoca, al doilea oraș de pe harta Urban Playfield. Evenimentul aduce bucuria jocului în inima orașului

Publicat

De

Urban Playfield la Cluj-Napoca

Urban Playfield, festivalul sporturilor luate în joacă pentru cei mici și cei mari, continuă la Cluj-Napoca, orașul în care a fost inițiat.

Pentru prima oară, evenimentul va avea loc în centrul orașului, în cea mai nouă zonă pietonală, punct de atracție pentru comunitate și turiști, aflată pe străzile Mihail Kogălniceanu și Universității.

Clujenii sunt așteptați la mișcare și multe jocuri, sâmbătă și duminică, 25-26 mai. Accesul este, ca de obicei, gratuit.

Cluj-Napoca, al doilea oraș de pe harta Urban Playfield. Evenimentul aduce bucuria jocului în inima orașului

Evenimentul organizat de către echipa Sports Festival, realizat în parteneriat cu Raiffeisen Bank România, are de anul acesta o formă extinsă la nivel național.

După mai multe sesiuni organizate în Cluj-Napoca, el a devenit acum un eveniment itinerant care unește prin joacă 10 orașe din țară.

Startul s-a dat la Alba Iulia, în Cetatea Alba Carolina, în 18-19 mai.

„Cluj-Napoca este locul unde totul a început pentru Urban Playfield. Este minunat să vedem comunitatea adunându-se în locurile dragi din oraș pentru a se bucura de jocurile copilăriei.

Anul acesta, evenimentul devine o platformă națională, și suntem entuziasmați să împărtășim această energie vibrantă în inima Clujului, cu ajutorul comunității care ne-a susținut de la început”, a declarat Mirel Alexa, organizator Urban Playfield.

Hai la joacă! Programul Urban Playfield

Cei care vin la Urban Playfield pot să descopere o varietate largă de sporturi și activități: volei, tenis, baschet, escaladă, biliard cu piciorul, badminton, roundnet, șah, fotbal, tenis de masă, cornhole, într-un cadru plin de voie bună.

Weekendul dedicat orașului Cluj-Napoca va include, pe lângă activități sportive, demonstrații ale cluburilor locale, concursuri cu premii, animații stradale și multe alte surprize.

Duminică, 26 mai, de la 16:00, copiii sunt invitați la teatru de păpuși stradal și să descopere astfel povestea Micului Prinț.

Programul complet al Urban Playfield Cluj-Napoca va fi anunțat joi, 23 mai, pe site-ul oficial urbanplayfield.ro/ și pe paginile de sociale media.

Program general Urban Playfield 2024:

  • 10:00: Deschiderea oficială a evenimentului; Activități organizate pe parcursul zilei: invitații la joacă, demonstrații sportive prezentate de cluburi locale, concursuri cu premii, clase de dansuri moderne, majorete și zumba, activități pentru copii și alte suprize;
  • Publicul va avea la dispoziție zonă de mâncare, apă și răcoritoare, precum și zone de relaxare;
  • 21:00: Închiderea oficială a programului zilei.

Misiunea Urban Playfield

  • Promovarea dreptului la joacă: Urban Playfield promovează ideea că joaca este un drept universal, indiferent de vârstă sau condiție socială și încurajează pe toată lumea să redescopere plăcerea mișcării și a sportului într-un cadru distractiv și relaxant.
  • Promovarea sportului ca joacă: Sportul nu trebuie să fie doar o activitate fizică, ci și o sursă de bucurie, energie și conexiune între oameni.
  • Transformarea spațiilor urbane: Urban Playfield transformă spațiile din orașe, aflate la îndemâna oricui, în adevărate zone de joacă, unde fiecare poate să se distreze prin sport. Demonstrează comunităților locale că sportul și joaca pot fi integrate în viața de zi cu zi, chiar și în mijlocul agitației urbane.

Urban Playfield este un proiect care face un tur national, în 10 orașe din țară, dedicate jocului și sportului de masa. Fiecărui oraș-gazdă îi este dedicat un weekend cu o varietate de activități sportive și divertisment pentru toți participanții, indiferent de vârstă.

Accesul la eveniment este gratuit.

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

U-BT Cluj câștigă un nou meci în finala Ligii cu CSM CSU Oradea și duce scorul general la 3-1

Publicat

De

U-BT Cluj câștigă un nou meci în finala Ligii cu CSM CSU Oradea

Parcurs fabulos pentru echipa clujeană de baschet U-BT, care a câștigat un nou meci în finala Ligii Naționale.

U-BT a disputat, luni, cel de al patrulea meci al finalei pe terenul rivalilor de la CSM CSU Oradea și a reușit o nouă victorie spectaculoasă.

U-BT Cluj câștigă un nou meci în finala Ligii cu CSM CSU Oradea și duce scorul general la 3-1

Jucătorii clujeni s-au regrupat pentru acest meci jucat în deplasare. CSM CSU Oradea – U-BT Cluj s-a încheiat cu scorul 80-108.

La pauză, U-BT Cluj conducea cu 58-28.

Cei mai buni marcatori ai U-BT au fost Bryce Jones (25 de puncte, 4 recuperări, 3 pase decisive, 10/10 la libere) și Patrick Richard (22 de puncte, 6 recuperări, 5 pase decisive, 6/7 de la distanță).

Sezon perfect pentru U-BT

În actualul sezon al Ligii Naționale, U-BT Cluj nu a pierdut niciun meci, până la finală.

CSM CSU Oradea a reușit să câștige meciul 3 al finalei, care s-a disputat sâmbătă, 18 mai. Victoria orădenilor a fost una „la mustață”, practic la doar 2 puncte diferență (94-92).

Primele două meciuri dintre cele două echipe s-au disptat la Cluj-Napoca și au fost câștigate de U-BT.

Finala se mută la Cluj. Meciul 5 va avea loc la BTarena joi, 23 mai, de la ora 19.00.

Foto: Facebook/ U-BT Cluj

 

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO. Podcast Cluj24 Test de sinceritate. Remus Lăpușan: Am un proiect de sprijinire a producătorilor agricoli din Cluj

Publicat

test remus

Remus Lăpușan, candidat pentru Consiliul Județean Cluj din partea PSD, vorbește la podcastul Test de sinceritate de pe Cluj24 realizat de jurnalistul Vasile Măgrădean despre proiectele pe care le propune clujenilor în campania electorală.

Lăpușan spune că a observat un interes din partea alegătorilor, chiar și a celor din mediul rural pentru alegerile locale.

Acesta propune un proiect care vine în sprijinul producătorilor agricoli din județul Cluj, care ar fi sprijiniți să își vândă produsele în Cluj-Napoca, prin organizarea unei mari piețe volante în Parcul Central.

CMF: 21240002

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax