Connect with us

EVENIMENT

Recomandări propuse de INSP începând cu data de 15 mai. Reguli pentru școli, magazine, cabinete stomatologice, spații de birouri, biserici

Publicat


cozi supermarket

Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a lansat, în dezbatere publică, recomandările de sănătate publică în condițiile de relaxare a restricțiilor impuse de starea de urgență după data de 15 mai.

Măsurile propuse pentru limitarea răspândirii infecției cu virusul SARS COV 2, nu sunt  adoptate acestea fiind propuse de INSP în vederea dezbaterii publice.

Măsurile de prevenire sunt adresate mai multor domenii de activitate din economie și au în vedere reluarea activităților suspendate după data de 15 mai, cu riscuri cât mai scăzute de transmitere a infecției.

Vă prezentăm mai jos conținutul documentului:

Recomandări de sănătate publică pentru măsuri specifice ce vor fi dispuse de instituțiile competente privind reluarea activității în domenii specifice după încetarea stării de urgență

Reguli de organizare și desfășurare a activităților de îngrijire personală în spațiile special destinate

1. Prin activitatea de îngrijire personală se înțelege activitatea desfășurată în spații special destinate pentru frizerie, coafură, manichiură, pedichiură și cosmetică.

2. Accesul la aceste servicii se realizează cu programare prealabilă, astfel încât să nu existe persoane în așteptare în interiorul incintei, asigurându-se o suprafață minimă de 4 mp pentru fiecare client și o distanță minimă de 2 m, între oricare 2 persoane apropiate;

3. La efectuarea programării, clientul va fi informat asupra faptului ca accesul în interiorul incintei se va realiza doar după verificarea temperaturii, care nu trebuie să depășească 370, sub rezerva absenței simptomelor virozelor respiratorii și cu dezinfecția mâinilor. Operatorul economic are obligația de a pune la dispoziție materialele și substanțele necesare.

4. Personalul angajat are obligația de a purta în permanență mânuși și mască, iar după fiecare client se va proceda la dezinfectarea instrumentarului și suprafețelor de lucru.

5. Măștile de protecție utilizate de personal vor fi schimbate la un interval de cel mult 4 ore, iar mânușile vor fi dezinfectate după fiecare client. 6. Incinta va fi aerisită la un interval de cel mult 2 ore.

Reguli pentru desfășurarea activității in cabinetele stomatologice

Pacienții cu simptomatologie de viroza respiratorie, pacienții aflați în izolare/carantină sau pozitivi/confirmați cu Coronavirus SARS-CoV-2 (COVID-19) pot fi tratați doar în cabinetele stomatologice desemnate.

Masuri generale pentru desfășurarea activității in cabinetele stomatologice:

– Evitarea pe cât posibil a contactului cu personalul (nu strângeți mâna, mențineți o distanță de mai mult de 1,5 m în timpul unei discuții, etc);

– În afara manoperelor de tratament, evitarea pe cât posibil a contactului cu pacientul;

– Permiterea accesului în camera de tratament doar a pacientului, cu excepția situațiilor speciale (copii, persoane dependente etc), caz în care se va limita accesul la o persoană însoțitoare;

– Nu se permite staționarea în sala de așteptare și se recomandă dezinstalarea oricărui aparat de cafea și/sau dozator de apă, eliminarea revistelor, pliantelor, jucăriilor, etc;

– La intrarea în cabinetele stomatologice vor fi amplasate dispensare cu soluții dezinfectante (antiseptice pe bază de alcool); – Dezinfecția regulată a mânerelor ușilor, salii de așteptare, recepției;

– Dezinfecția toaletei după utilizarea acesteia de către un pacient;

– Este recomandată plata cu cardul si dezinfecția POS. Accesul la tratament:

– Se face doar cu programare telefonică/online prealabilă. La momentul programării pacientul va fi întrebat dacă:

Are simptome de răceală, strănut, tuse, dureri în gât, dificultăți de respirație și / sau febră (≥37⁰C)?

Are membrii ai familiei cu aceste simptome?

Are vârsta de 65 de ani sau mai mult?

Suferă de o patologie cronică sau o afecțiune care ii reduce imunitatea?

Este sănătos și se simte în prezent sănătos?

– Programarea pacienților cu risc crescut (peste 65 de ani sau care suferă de o patologie cronică) se va face pentru începutul programului de lucru. – Programarea pacienților care necesită proceduri generatoare de aerosoli va fi făcută pentru sfârșitul programului de lucru.

– La prezentarea în cabinet se va efectua termometrizarea pacientului și se va solicita dezinfecția mâinilor.

– Înainte de începerea tratamentului, medicul stomatolog va obține acordul informat al pacientului.

Tipuri de proceduri:

– Proceduri fără generare de aerosoli: consultație, extracție simplă, sutură, incizie și drenaj abces, obturație provizorie, radiografie, tratamente ortodontice de menținere;

– Proceduri generatoare de aerosoli: utilizarea pieselor de mână rotative (în special turbina), a sprayului apa-aer, a aparaturii ultrasonice, a dispozitivelor cu jet de particule.

Înaintea unei proceduri generatoare de aerosoli, pacientul va clăti în prealabil gura timp de 1 minut cu soluție 1% peroxid de hidrogen (prin diluarea unei soluții de H2O2 3% cu apă).

Echipament de protecție:

– Personalul va utiliza echipament de protecție – mască chirurgicală, vizieră și mănuși.

– Pentru procedurile generatoare de aerosoli se va folosi masca tip FFP2/3 sau echivalent.

După fiecare pacient se va efectua:

– Aerisirea camerei de tratament;

– Dezinfectarea riguroasă a suprafețelor (unit dentar, blat de lucru etc.), cu dezinfectant de suprafață conform standardelor;

– Dacă există o contaminare vizibilă pe suprafețe, se va îndepărta mai întâi cu o cârpă umedă (apă), de unică folosință cu apă și săpun;

– Dezinfecția cu alcool 80 % a tuturor dispozitivelor medicale care nu sunt rezistente la sterilizare cu aer cald.

Dacă există o contaminare vizibilă pe dispozitive, aceasta trebuie mai întâi îndepărtată cu o cârpă umedă (cu apă) sau cu o cârpă de unică folosință, apă și săpun.

Pentru un dispozitiv medical (sau părți ale acestuia) care nu este rezistent la alcool se folosesc șervețele de curățare și dezinfectare pentru suprafețe sensibile;

– Este de preferat utilizarea unor materiale de curățare de unică folosință, cât mai mult posibil;

– Dezinfectarea aspiratorului și a scuipătoarei;

– Dezinfectarea completă a unitului stomatologic cu dezinfectant cu efect virucid, prin pulverizare;

– Sterilizarea completă a pieselor înainte de reutilizare (autoclav) sau utilizare de piese de unică folosință;

– Schimbarea măștii, mănușilor, curățarea și dezinfectarea vizierei;

– Spălarea mâinilor cu apă și săpun sau dezinfecția cu soluție hidroalcoolică înainte de a pune altă pereche de mănuși.

Recomandări privind activitatea în birourile deschise

Măsuri care privesc angajații

Angajații vor respecta măsurile de precauție universal valabile:

1. – portul obligatoriu măștii (medicale/non-medicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atât gura, cât și nasul.

2. – izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);

3. – izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare.

4. – spălatul pe mâini ori de cîte ori este nevoie, evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate.

Măsuri care privesc angajatorul

Angajatorii vor asigura:

1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerările la intrare/ieșire din incintă și pentru a limita numărul de angajați prezenți în același timp în aceeași incintă;

2. Triajul observațional al angajaților și nu vor permite prezența la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);

3. Termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu – angajații cu temperatura peste 37 C vor fi trimiși acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie;

4. Vor asigura o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate;

5. Pentru birourile orientate față-față vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool;

6. Dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea serviciului și apoi o dată la 4 ore;

7. Acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței fizice de minimum 2 m;

8. Aerisirea periodică a încăperilor;

9. În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.

Vezi toate recomandările propuse de INSP AICI: INSP: Recomandări de sănătate publică din data de 15 mai. Măsurile din școli, biserici, cabinete stomatologice, unități sanitare


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EDUCATIE

FOTO Pereții unei școli din Cluj-Napoca, pictați de un artist stradal italian. Vezi cum arată

Publicat

De

monte 1

Un artist stradal italian a pictat pereții școlii Montessori din Cluj-Napoca, proiect realizat cu sprijinul consulului Italiei în oraș, Massimo Novali.

”La Montessori Transilvania l-am avut în ultima săptămână în acțiune pe Pao Bordino, artist stradal din Milano care a realizat The Blooming Bird.

monte

Îi mulțumim lui Massimo Costantini pentru inițiativa si coordonarea proiectului, consulului Massimo Novali pentru suport și grupului DeLonghi pentru sponsorizarea proiectului”, au spus reprezentanții școlii.

monte 2

Citește mai departe

ECONOMIE

Construirea liniei de metrou de la Florești încurcă planurile Kaufland cu ferma dezafectată, pe care au dat o avere

Publicat

De

Lanțul de magazine Kaufland a cheltuit o avere pentru achiziționarea fostei ferme de pui Amareto, aproape 7 milioane de euro. Proiectul metroului le pune însă piedici serioase în calea realizării unui hypermarket, chiar și după ce au obținut din partea autorităților locale un aviz de oportunitate.

Pe terenul lor nu va fi realizată vreo stație de metrou, însă aici va fi poziționată viitoarea organizare de șantier pentru stația Teilor.

Traian Mureșan, reprezentantul companiei, a luat cuvântul în cadrul dezbaterii organizate vineri de către Primăria Cluj-Napoca și a cerut explicații pentru trecerea amplasamentului într-o zonă de interzicere a construirii de magazine mari.

”Ne expropriați pentru un provizorat, pentru organizarea de șantier”, a adăugat Mureșan.

Kaufland a obținut deja și un aviz de la Agenția pentru Protecția Mediului Cluj, pentru evacuarea de pe locație a 180 de tone de azbest, însă acum analizează dacă mai are rost să se apuce de lucru.

Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, a explicat că orice modificare a soluției propuse de specialiști afectează negativ atât bugetul, cât și durata în timp a lucrării, întrucât pentru toate operațiunile s-au obținut deja avize din partea autorităților.

Organizarea de șantier din zona fermei de pui va fi activă cel mai probabil până în anul 2028.

Potrivit lui Ionel Oprea, pe aici se va alimenta traseul și cu șine de metrou și alte materiale de construcții.

Citește mai departe

EVENIMENT

Doar 3 locuri mai sunt libere pe ATI în spitalele COVID din județul Cluj

Publicat

De

Doar 3 locuri mai sunt libere pe ATI în spitalele COVID din județul Cluj, anunță prefectul Tasnadi Szilard.

Potrivit acestuia, încă nu este în plan transformarea Spitalului de Recuperare din Cluj-Napoca în centru de tratare a bolnavilor COVID.

Potrivit ultimei raportări, 79 persoane sunt acum internate în ATI.

La nivelul județului sunt 1.242 de persoane decedate de COVID, dintre care 768 sunt clujeni.

În ultimele 24 de ore au fost confirmate peste 500 de noi cazuri la Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Incendiul de pe Aeroportul Cluj. Mărturii din AVIONUL cu roțile în flăcări. ”Nu a aterizat foarte bine”

Publicat

De

img 20211015 wa0037

Pasagerii care veneau din Hurghada și au ajuns vineri seara pe Aeroportul Cluj au trecut prin clipe de panică la aterizare din cauza incendiului la avionul din Egipt.

Unii se mai resimt și după o zi.

”Nu a aterizat foarte bine, a picat dintr-o dată, a dat cu roata, atunci au explodat pneurile. Atunci am simțit”, a spus o pasageră.

O altă pasageră susține că s-a speriat foarte tare și că nu a reușit să doarmă în noaptea de după incident.

”Am auzit o bufnitură puternică când a aterizat. Tare m-am speriat, nu am știut ce se întâmplă. Apoi când am văzut pompierii credeam că luăm foc”, a spus și aceasta.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate