Connect with us

ACTUALITATE

Propuneri privind instituirea unor măsuri pentru prevenirea și limitarea răspândirii infecției cu Covid-19

Publicat


Joi, guvernul a înaintat o serie de propuneri privind instituirea unor măsuri pentru prevenirea și limitarea răspândirii infecției cu Covid-19. Propunerile din Hotărârea CNSU urmează să fie aprobate prin Hotărâre de Guvern, iar măsurile respective vor fi instituite începând cu ziua de luni, 9 noiembrie.

Art. 1 Începând cu data prezentei hotărâri la nivelul României se propune instituirea obligației purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, la nivel național, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise și închise, indiferent de valoarea ratei de incidență cumulată a cazurilor din ultimele 14 zile.

Art. 2 În vederea evitării aglomerării transportului public, se propune ca toate instituțiile publice, precum și toți operatorii economici publici sau privați să aibă obligația organizării activității și desfășurării programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, iar acolo unde specificul activității nu permite acest lucru, să se organizeze programul de lucru astfel încât personalul să fie împărțit în cel puțin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin 2 ore. Respectarea aplicării acestei măsuri se urmărește de prefecți și de către Inspecția Muncii.

Art. 3 În vederea prevenirii răspândirii infecțiilor cu SARS-COV-2, se propune ca, în toate localitățile, activitățile didactice care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ să se desfășoare în sistem on-line.

Art. 4 – (1) În toate localitățile din România, se propune interzicerea circulației persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23.00 – 05.00.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă în intervalul orar 23.00 – 05.00 pentru următoarele motive:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
c) deplasări în afara localităților a persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care pot fi dovedite prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie.

Art. 5 (1) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere;
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt
obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;
(3) Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

Art. 6 Se propune interzicerea desfășurării de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private.

Art. 7 (1) Se propune suspendarea activității piețelor agroalimentare în spații închise, târgurilor, bâlciurilor, piețelor mixte și volante și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Se permite activitatea piețelor agroalimentare ce pot fi organizate în zone publice deschise, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

Art. 8 Se propune ca, pentru spațiile exterioare în care se desfășoară activități de preparare, servire și consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice și nealcoolice, care au fost amenajate și pot fi asimilate spațiilor publice închise, astfel cum sunt ele definite în Legea pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun nr. 349/2009, cu modificările și completările ulterioare, le sunt aplicabile în mod similar regulile și măsurile de protecție sanitară, prevăzute în anexa nr. 3, art. 6 pct. 1 și 2 din Hotărârea Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul
României începând cu data de 15 octombrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID- 19.

Art. 9 Se propune instituirea obligației pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private să-și organizeze și desfășoare activitatea în intervalul orar 05.00 – 21.00.
(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în intervalul orar 21.00 – 05.00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
(3) Prin excepție de la prevederile alin. (1), unitățile farmaceutice, benzinăriile și operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

Art. 10 Se propune ca implementarea măsurilor prevăzute în prezenta hotărâre să se realizeze pe o perioadă de 30 de zile, urmând ca la finalul acesteia, în funcție de evoluția situației epidemiologice, să se hotărască, după caz, menținerea, eliminarea sau modificarea acestora.

Art. 11 Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte administrative ale conducătorilor acestora.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Universitatea Olimpia Cluj are un nou ANTRENOR. Este multiplu CAMPION Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea

Publicat

u olimpia cluj

Universitatea Olimpia Cluj are un nou antrenor. Călin Sălăgean este multiplu Campion Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea.

„Universitatea Olimpia Cluj anunță numirea domnului Sălăgean Călin în funcția de antrenor principal al primei echipe de fotbal feminin.

calin salagean

Universitatea Olimpia Cluj are un nou ANTRENOR. Este multiplu CAMPION Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea

Domnul Sălăgean, antrenor cu licență UEFA A, are o bogată experiență în cadrul clubului FC Universitatea, fiind jucător al clubului, coordonator al centrului de copii și juniori, dar și antrenor la grupele U19 și U17.

Multiplu Campion Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea, dl Sălăgean a activat în ultima perioadă și ca antenor în cadrul loturilor de juniori U19 și U15 ale Naționalelor României.

Despre această numire, dl. Alin Cioban, Președintele Executiv al clubului a declarat:
„Mă bucur că domnul Sălăgean a acceptat provocarea de a lucra cu sportivele noastre și sunt convins că este exact ceea ce acest club avea nevoie. Mă refer la seriozitate, profesionalism și efort colectiv spre un singur obiectiv, acela de a reda clubului titlul de Campioană a Romaniei.

Vreau să îi mulțumesc și domnului Liviu Ivasuc care ne-a ajutat într-un moment mai dificil și care a ales să rămână alături de familie la Satu Mare.

Începând de azi, ne apucăm din nou de treabă cu un lot tânăr, un antrenor perfecționist și sper să demonstrăm în teren că am ales cea mai bună opțiune.

Bine ai venit domnule Sălăgean și mult succes îți dorim alături de Universitatea Olimpia Cluj”, scrie pe pagina de Facebook U Olimpia Cluj.

Citește mai departe

POLITICA

Marius Lulea (AUR) către guvernul PSD-PNL: Nu mai UMILIȚI fermierii

Publicat

marius lulea

Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, a criticat soluția propusă de ministrul agriculturii, Florin Barbu, prin care ministerul să intervină cu un mecanism prin care să le fie amânate ratele la bănci o anumită perioadă fermierilor.

Marius Lulea consideră că, prin această măsură, datoria fermierilor va crește, subliniind că Guvernul dovedește că ține tot cu băncile, nu cu fermierii.

Marius Lulea (AUR) către guvernul PSD-PNL: Nu mai UMILIȚI fermierii

„Incredibil, sunt revoltat. Soluția guvernului la secetă este ca băncile să amâne plata ratelor fermierilor, adică să le crească datoria, astfel încât să nu mai iasă niciodată din ea. Dar ce, la anul vor obține de două ori mai mulți bani? Eu nu cred.

Soluția este una singură: ajutor de stat care să acopere pierderile și care să acopere toate costurile, inclusiv cele de creditare și forța de muncă.

Nu mai umiliți fermierii! Voi ați distrus sistemele de irigații și acum veniți cu propuneri în bătaie de joc? Deci tot cu băncile ține guvernul, nu cu fermierii”, a declarat Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR.

Citește mai departe

POLITICA

George Simion (AUR): Cerem românilor pentru realizarea PLANULUI SIMION un vot la alegerile parlamentare și prezidențiale

Publicat

Președintele AUR, George Simion, candidat la alegerile prezidențiale din acest an, a inaugurat luni, 22 iulie, sediul central de campanie. Acesta a ales drept locație Magazinul București. Cu ocazia inaugurării sediului de campanie, sute de persoane interesate de propunerile lansate de liderul AUR, privind locuințele la prețuri accesibile și refinanțarea creditelor imobiliare existente, cu implicarea statului, au fost prezente pentru a semna contractele de înscriere în program.

„Generația mea nu își mai permite o locuință, trebuie să se adreseze la bănci, să își facă rate cei care sunt eligibili, 33% din populația României este sub pragul sărăciei, nu sunt eligibili la bănci.

Lucrul acesta (n.r. Planul SIMION) este fezabil atâta timp cât statul se implică, asigurând terenurile și asigurând utilitățile și infrastructura. Firmele de utilități să tragă cele necesare, de la apă și curent, și infrastructura care ține de primării – drumuri de acces și așa mai departe – ajungem la un preț pe metru pătrat desfășurat de 500 de euro metru pătrat până la 600 de euro metru pătrat. Îi invit și pe
cei care cred că acest program nu este fezabil să vorbească cu constructorii”, a spus George Simion.

Locuințe de 35.000 de euro

Liderul AUR a adăugat că, prin măsurile privind locuințele de la 35.000 de euro, „rezolvăm mai multe probleme, cum ar fi imobilele care sunt cu risc seismic, familiile cu mai mulți copii care nu au unde să se mute și nu își permit să facă copii, multe cupluri de vârsta mea și românii din diaspora care s-ar întoarce acasă dacă ar avea o proprietate aici”.

George Simion a mai declarat că, pentru implementarea măsurilor din Planul SIMION, „avem nevoie de Parlament și Guvern, avem alegerile împreună – 24 noiembrie, 1 decembrie, 8 decembrie – și cerem românilor pentru realizarea acestui plan un vot la alegerile parlamentare și prezidențiale. Avem 200 de măsuri, una dintre măsuri este cea care vizează spațiul locativ”.

Bani sunt

Întrebat de unde va avea bani statul român pentru a susține măsurile din Planul SIMION, liderul AUR a răspuns: „de unde a avut bani și pentru scutul Patriot și pentru un milion de doze de vaccin și de unde are bani să cumpere mini-reactoare nucleare.

Toți banii aceștia sunt pur și simplu trimiși în străinătate și nu se mai întorc înapoi. Noi vrem să investim în piața forței de muncă locală, vrem să investim în materiale de construcții din care marea majoritate sunt cumpărate de aici, din
România. De fapt, cel mai mare avantaj al acestui program de construcții de locuințe este faptul că banii rămân în țară și repornim economia românească”.

Persoanele interesate să se înscrie în PLANUL SIMION vor putea semna contractul de înscriere zilnic la sediul de campanie de la Magazinul București (Bld. Ion C. Brătianu, Nr. 36) între orele 09:00 – 21:00. Ordinea de înscriere în Planul SIMION va fi și ordinea de prioritizare. În zilele următoare, George Simion va fi prezent la semnarea de contracte în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța.

Citește mai departe

EVENIMENT

Ciolacu: România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar. Există cadrul legal pentru o REORGANIZARE a sistemului public

Publicat

ciolacu

România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar, spune premierul Marcel Ciolacu și, în acest moment, există cadrul legal pentru o reorganizare totală a sistemului public.

El a fost întrebat despre faptul că nu au fost reduse toate cele 200.000 de posturi din aparatul bugetar, aşa cum a fost anunţat iniţial.

Ciolacu: România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar. Există cadrul legal pentru o REORGANIZARE a sistemului public

„Eu am creat un cadru legal, în acest moment am terminat cu ministerele, mergem la companii. Lucrurile sunt piramidale. Eu nu vin, eu nu pot să vin, chiar dacă sunt prim-ministru, să tai capetele oamenilor. Avem, în acest moment, cadrul legal pentru o reorganizare totală a sistemului public, lucru pe care îl avem prins în PNRR.

România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar, România are nevoie, pentru fiecare lucrător din sistemul bugetar, de ţinte, fiindcă asta ne cere OECD. (…)

Asta nu înseamnă că vine un guvern sau un prim-ministru care taie capete sau spune din pix: domnule, trebuie să reducem 20%, trebuie să reducem 10%. În acel moment, când am dat legea, 200.000 de posturi erau vacante”, a declarat Ciolacu, citat de Agerpres.

„Am făcut excepţii la învăţământ”

Premierul a explicat că nu toate cele 200.000 de posturi au fost desfiinţate, pentru că a fost nevoie de angajări în sistemul de învăţământ şi cel de sănătate.

„Eu, în momentul în care am dat legea, au dispărut 200.000. Am făcut excepţii la învăţământ, care reprezintă o treime din sistemul public, din sistemul bugetar, şi la sănătate. Şi mă bucur că am făcut acest lucru. În rest, veţi vedea că toate se vor reduce”, a mai afirmat Ciolacu.

Prim-ministrul a făcut precizările după participarea la Forumul de afaceri organizat, marţi, la Palatul Parlamentului, cu prilejul reuniunii Parteneriatului pentru Cooperare Transatlantică în Energie şi Climat.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax