ACTUALITATE
PROPUNEREA unui clujean, expert în mobilitate. TRAMVAI în loc de METROU-tramvai de la Cluj la Florești
Construirea metroului de la Cluj este un subiect fierbinte de dezbateri în spațiul public. Asta și pentru că rețeaua care va porni de la Floreși și se va întinde prin 19 stații până pe Bulevardul Muncii și zona Sopor din Cluj-Napoca, va avea și zone unde se va deplasa la suprafață.
„În așteptarea metroului-tramvai din Florești, aș vrea să supun atenției cum ar fi fost un ‘tramvai-tramvai’ acolo, pe bune – astfel, dacă legătura Cluj (Bucium) – Florești se făcea ca o extensie a tramvaiului convenționCal, pe traseul sugerat de PMUD, la sud de Polus:
- toată infrastructura de extins costa cât o stație de metrou (50 MEUR)
- tot șantierul ar dura maxim 2 ani
- cele 17 autobuze diesel care deservesc astăzi prin trafic comuna Florești pe traseele M21, M22 și M26 ar fi devenit un serviciu electric de mare capacitate și separat de trafic.
- parc circulant există deja – tocmai luăm 22 de tramvaie noi de la Astra, mai avem alte 20 și folosim, în total, 12”, este propunerea lui Tudor Măcicășan, inginer și expert mobilitate durabilă.
Citește și: EXCLUSIV/ Asociația Pro Infrastructură dă de pământ cu metroul din Cluj: Emil Boc trăiește într-un univers paralel
Floreștiul, mai spune acesta, ar fi acoperit de 8 stații, nu 3.
- Zona densă din Florești (nu mall/spital) era acoperita de 6 stații, nu 1.
- Totul se putea finanța prin fonduri sigure, convențional, fără grabă, prin POR.
- Floreștenii aveau legătură directă cu Stadionul, Parcul, Gara (trenul metropolitan), Iris, Muncii, Emerson.
- Depoul era deja suficient, infrastructura de garare clujeană fiind aptă de a găzdui/opera 60 de tramvaie.
Tramvaiul, mai rentabil
- Frecvența serviciului se îmbunătățea inevitabil, fiind un plus și pt actualii utilizatori ai tramvaiului.
- Încărcarea rețelei sporea, făcând tramvaiul mai fezabil/rentabil/util pentru oraș.
- Viteza medie a tramvaiului va crește inevitabil odată cu separarea acestuia în locații cheie (Horea/Mănăștur) și realizarea culoarelor unice
Ipoteticul tramvai va parcurge cei 20 km din capătul Floreștiului până la Emerson în fix o oră, la o foarte realista viteză medie comercială de 20 km/h, actualmente 16 la comun cu traficul, a mai arătat Tudor Măcicășan pe Facebook.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






