Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Proiectele PNRR, în linie dreaptă. Boc: România nu are fonduri blocate, dar pericolul este pe masă

Publicat


Proiectele finanțate din PNRR și reformele aferente au decurs conform graficului, arată primarul Emil Boc, și România nu a avut până în prezent sume blocate. Pericolul rămâne însă „pe masă”, avertizează edilul.

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a declarat joi, la Napoca Live, că până acum, România nu a avut sume din PNRR blocate pentru nerespectarea reformelor promise, însă acest pericol „rămâne pe masă”. Amintim că alocarea fondurilor europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență depinde de realizare unor reforme de către Guvernul României.

„Sunt două pericole. Primul pericol îl reprezintă fondurile din PNRR până în 2026, iulie. Acestea sunt legate strict de modul în care țara face reformele la care s-a angajat.

Face reforme, primesc bani, nu primesc bani dacă nu face reformele. Aici este o dimensiune națională, și noi am comentat la Bruxelles că sancționează autoritățile locale și regionale dacă guvernul nu își face treaba. Dar acesta este specificul fondurilor din PNRR, Bruxellesul a făcut contract cu guvernul național, guvernul național s-a obligat la aceste reforme. Dacă nu le face, nu primește banii, sau primește doar în măsura în care face reforme. Ai îndeplinit jalonul, primești banii, nu ai îndeplinit, nu primești banii. Deocamdată, România nu are fonduri blocate, și sper să nu aibă niciodată. Pericolul este pe masă”, a explicat edilul clujean.

Primăria Cluj-Napoca are în desfășurare mai multe proiecte finanțate din PNRR, inclusiv cel al magistralei de metrou, realizarea de piste de biciclete pe Calea Turzii și Drumul Sf. Ion, achiziționarea de autobuze cu hidrogen sau realizarea pasajului rutier Bulevardul Muncii – strada Oașului.

„Marele pericol este ca politica de coeziune să slăbească foarte mult”

Primarul a mai explicat că un pericol mai mare se întrevede pentru exercițiul financiar care începe în 2027 și care ar putea diminua semnificativ fondurile alocate pentru politica de coeziune a Uniunii Europene.

„Al doilea pericol este post-2027, pentru că până în 2027 sunt aprobate fondurile, acum important este să le atragem și să le implementăm. Ce se întâmplă după 2027 se stabilește acum. Aici este marele pericol, ca politica de coeziune să slăbească foarte mult, să se ia banii din coeziune și să se dea pe alte proiecte. Sunt câteva mari priorități europene care vin pe nepusă masă”, a avertizat Emil Boc.

Nevoia unei apărări comune, tot mai accentuată

Din nevoia de a finanța alte priorități, cum ar fi apărarea, extinderea UE și tranziția verde, digitală, blocul comunitar ar putea decide scăderea alocărilor pentru politica de coeziune.

„În primul rând, nevoia unei apărări comune. Avem nevoie de bani pentru a face o apărare comună și pentru a nu ne baza doar pe ce se întâmplă la Washington din patru în patru ani, ci să fim în stare să ne apărăm și singuri cei 450 de milioane de cetățeni ai Uniunii Europene. Aceasta este o necesitate pe care nu o mai contestă nimeni, este pe masă.

Alte fonduri sunt necesare pentru tranziția verde, digitală. Dacă este adoptată, acum trebuie să vină o perioadă de implementare. Aceasta cu ce bani se va face și de unde?

În al treilea rând, se vorbește de procesul de lărgire a Uniunii Europene, care iar presupune resurse financiare suplimentare, până în 2030”, a mai explicat edilul.

„Ar însemna începutul sfârșitului Uniunii Europene”

„Doar dacă ne gândim la aceste trei priorități care până acum nu erau atât de acute ne întrebăm de unde le vom finanța, pentru că bugetul Uniunii Europene este format din contribuția de 1%din PIB care merge la bugetul Uniunii Europene. Mai departe o treime merge la politica de coeziune, o treime merge la agricultură și o treime merge la funcționarea Uniunii Europene și la alte instituții. Odată cu apariția acestor noi priorități, toată lumea se uită la banii de coeziune ca o sursă importantă de a lua banii necesari.

Aceasta ar fi cea mai mare greșeală pe care o poate face Europa, pentru că asta ar însemna începutul sfârșitului Uniunii Europene. Asta ar însemna că Europa se va rupe clar în două. Eu discut despre acest pericol la cel mai înalt nivel, să înțeleagă leadership-ul european în ce direcție vrea să ducă Europa”, a avertizat Emil Boc.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Vine VARA. Crește numărul zborurilor pe ruta Cluj-Istanbul. Câte curse vor fi săptămânal de pe Aeroportul Avram Iancu

Publicat

De

Zboruri Cluj-Isanbul

Începând cu luna mai, numărul zborurilor Cluj-Istanbul și retur crește.

Asta și datorită faptului că sunt două companii aeriene turcești care vor opera zboruri spre această destinație de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca.

Crește numărul zborurilor pe ruta Cluj-Istanbul

Compania aeriană Turkish Airlines a anunțat creșterea frecvenței zborurilor directe spre Istanbul, începând cu 5 mai 2025. Astfel, numărul zborurilor va crește de la 7 la 9 pe săptămână, prin introducerea a două curse suplimentare, operate luni și sâmbătă.

Suplimentarea frecvenței zborurilor răspunde cererii tot mai mari din partea pasagerilor care aleg Istanbulul atât ca destinație finală, cât și ca hub de conexiune către destinații intercontinentale din Europa, Asia, Africa și America de Nord, arată reprezentanții Aeroportului Cluj Napoca.

O nouă rută din 20 mai

De asemenea, începând cu 20 mai 2025, Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj va operara zborurilor directe spre Istanbul cu operatorul low-cost Pegasus Airlines. Vor fi 3 zboruri pe săptămână, pe Aeroportul Internațional Sabiha Gökçen, al doilea ca mărime din Istanbul. Cursele vor fi marți, joi și sâmbătă.

Totodată, compania operează deja și până în octombrie, şi zboruri charter spre Antalya de pe aeroportul clujean.

 

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj: Se MODIFICĂ tarifele la transportul metropolitan pentru comunele Baciu și Săvădisla

Publicat

POS autobuze Cluj-Napoca

Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunţă că, în urma Hotărârilor Consiliilor Locale ale Comunelor Baciu și Săvădisla, se modifică tarifele pentru transportul public de călători ȋntre Cluj-Napoca și comunele de mai sus, ȋncepând cu data de 23.04.2025.

„Abonamentele și biletele se pot achiziţiona de la Centrele de vanzare și Chioșcurile CTP, de la Automatele din staţii, de la POS-urile din mijloacele de transport, prin SMS, prin aplicaţia 24Pay, și de la conducătorii auto (doar bilete).

CTP Cluj: Se MODIFICĂ tarifele la transportul metropolitan pentru comunele Baciu și Săvădisla

ctp

Transportul public în Cluj-Napoca și Zona Metropolitană Cluj

Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A. (CTP) operează în interiorul Municipiului Cluj-Napoca transportul public pe o lungime totală a liniilor de 355,3 km, la care se adaugă traseele din zona metropolitană pe teritoriul a 10 comune membre ale Asociaţiei Metropolitane de Transport Cluj.

În dezvoltarea sistemului de transport în comun, am ţinut întotdeauna cont de nevoile cetăţenilor si ne-am bucurat de sprijinul autorităţilor locale pentru a veni ȋn ȋntâmpinarea lor. Împreună, vom continua să asigurăm condiţii moderne de transport, să testăm si sa infiinţăm noi rute, vom continua procesul de modernizare a parcului auto, precum şi asigurarea celor mai bune condiţii de deplasare pentru toţi cei care locuiesc, lucrează ori vizitează Cluj-Napoca și Zona Metropolitană Cluj”, a transmis CTP Cluj.

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO. Primarul Bogdan Pivariu: Floreștiul este cea mai tânără, educată și vibrantă comunitate urbană din România

Publicat

pivariu

Primarul Bogdan Pivariu consideră că Floreștiul este cea mai tânără și educată comunitate din România, conform studiului făcut de Banca Mondială, dar și cea mai vibrantă comunitate urbană din țară.

Pivariu a declarat în emisiunea ”Transilvania la raport” de pe Clujlive TV, realizată în parteneriat cu Cluj24, că a început și o campanie prin care locuitorii pot să doneze străzile private către primărie dintr-o necesitate, deoarece aceste străzi nu pot fi întreținute sau nu sunt întreținute corespunzător de către cei care locuiesc acolo.

”Am sesizat această problemă și am venit în întâmpinarea lor, prin această platformă, prin această campanie de preluarea străzilor private, pentru că doar când ele sunt în patrimoniul Floreștiului, putem investi banii publici în ele și, de asemenea, să le putem întreține corespunzător, deszăpezit, curățat și așa mai departe.

Când spun modernizat, mă refer inclusiv la rețele edilitare, apă – canal, colectarea sau dirijarea apelor, după caz, iluminat public, asfalt, trotuare și tot ceea ce este nevoie pentru ca să ridicăm calitatea vieții”, a spus Pivariu.

Acesta a dat asigurări că există suficiente fonduri în bugetul local, fiecare stradă cedată Primăriei urmând să fie analizată în parte pentru a inclusă în acest proiect.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Când va fi semnat contractul pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane a Clujului. Emil Boc: „Am intrat în linie dreaptă”

Publicat

De

Boc

Contractul de execuție pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane va fi semnat în luna mai, potrivit declarațiilor primarului Emil Boc.

După publicarea în Monitorul Oficial a indicatorilor tehnico-economici pentru tronsonul II al centurii metropolitane, primarul Emil Boc a anunțat că în luna mai va fi semnat contractul de execuție pentru această lucrare majoră de infrastructură.

„În urma publicării în Monitorul Oficial a aprobării indicatorilor tehnico-economici la tronsonul II al centurii metropolitane – care începe de la intrarea în Cluj, ocolește Făgetul, taie Calea Turzii, merge înspre Borhanci, intersecția cu Sopor și de la Selgros traversează direct până pe Bulevardul Muncii, sunt în total 42 de kilometri, 35 de kilometri de pistă de biciclete, încă vreo 35 de kilometri de bretele de legături, 20 de noduri rutiere, cinci tuneluri, o lucrare de peste 1,2 miliarde de euro – am intrat și cu acest proiect în linie dreaptă. În luna mai, vom semna contractul de execuție a centurii”, a declarat primarul Emil Boc.

Primarul Emil Boc a anunțat, joi, 17 aprilie, că se poate trece la semnarea contractului de execuție a centurii metropolitane a municipiului Cluj-Napoca după ce Hotărârea de Guvern cu actualizarea indicatorilor tehnico-economici a fost publicată în Monitorul Oficial.

Asocierea formată din firmele Dimex-2000 Company (lider), Hydrostroy Ad (Bulgaria), Integral Inzenjering AD Laktasi (Muntenegru) și alți 19 subcontractanți sunt cei care vor realiza lotul 2 al centurii metropolitane a Clujului.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate