Connect with us

ACTUALITATE

Proiectarea și execuția Magistralei I de Metrou din Cluj scoasă la licitație. Costă peste 6,66 miliarde de lei

Publicat


supervizare metrou

Primăria Cluj-Napoca a scos, miercuri, la licitație, proiectarea și execuția lucrărilor la magistrala I de metrou, care se va întinde de la Florești la Cluj-Napoca.

Este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 statii subterane si 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail”, cu o capacitate de transport de 15.200 – 21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).

Valoarea estimată a achiziției: 6.660.000.000 lei fără TVA, din care 308.000.000 lei fără TVA vor costa studiile și proiectarea.

În valoarea estimată nu au fost cuprinse „cheltuielile diverse și neprevăzute”.

Durata totală a contractului este de 96 de luni.

Într-o primă fază vor fi realizate 9 stații, pe teritoriul Municipiului Cluj-Napoca.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 09.05.2022.

Mai sunt planuri de făcut

Înainte să înceapă lucrările la metrou va fi nevoie de un Plan de investigații arheologice ce va fi aprobat de Ministerul Culturii / Direcția
Județeană de Cultură inclusiv elaborarea și depunerea documentației pentru emitere Autorizație de investigații arheologice pentru începere efectivă a investigațiilor arheologice.

Va fi nevoie și de realizarea Planului de deviere a traficului de suprafață, inclusiv transport public ce va fi aprobat de autoritățile în drept, dar și de un plan pentru devierea utilităților.

Traseul liniei de metrou ușor va începe din zona nouă rezidențială din Florești.

Primele trei stații vor deservi zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 vor deservi zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo.

Stațiile 6, 7 și 8 vor deservi cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei va continua înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură va deservi cartierele Gheorgheniși Sopor, unde va fi amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie va fi în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate