Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj: Se pot DEPUNE cererile pentru tichete SOCIALE pe suport electronic în cadrul Programului social ”Alimente”

Publicat


tichete sociale

Începând de vineri, 3 martie 2023, în cadrul Programului social ”Alimente”, se pot ridica și depune la Centrul de Informare pentru Cetățeni (strada Moților nr. 7), la primăriile de cartier și la sediul Direcției de Asistență Socială și Medicală (strada Venus fn) formularele de cerere/declarație pe propria răspundere pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic.

Valoarea nominală a tichetelor sociale este de 400 lei/an și se acordă următoarelor categorii de persoane:

a) persoane cu handicap grav sau accentuat, neinstituționalizate;

b) pensionari, invalizi, veterani, văduve de război, persoane deportate, prizonieri, persecutați politic, eroi martiri ai revoluției, orfani, ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 1082 lei și de până la 786 lei/membru de familie;

c) șomeri înregistrați (cu indemnizație și fără indemnizație de șomaj) ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 1082 lei și de până la 786 lei/membru de familie;

d) beneficiari de ajutor social sau de alocație pentru susținerea familiei;

e) victimele traficului de persoane;

f) victimele violenței domestice.

Acte necesare:

La cererea/declarația pe propria răspundere se atașează, după caz:

a) Pentru persoane cu handicap grav sau accentuat, neinstituționalizate: buletin/carte de identitate și certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat (în situația persoanelor încadrate în grad de handicap grav sau accentuat, beneficiarilor de ajutor social și/sau de alocație pentru susținerea familiei aflate în evidențele Direcției de Asistență Socială și Medicală, se depune doar cererea/declarația pe propria răspundere completată și semnată);

b) Pentru pensionari, invalizi, veterani, văduve de război, persoane deportate, prizonieri, persecutați politic, eroi martiri ai revoluției, orfani și șomeri indemnizați și neindemnizați:

1. acte privind componența familiei (buletine/cărți de identitate, certificate de naștere, căsătorie, sentințe de divorț, hotărâre de plasament/adopție/încredințare etc);

2. acte doveditoare privind veniturile membrilor familiei (adeverințe de salariu cu venitul net, cupoane de pensie/șomaj, indemnizații, alocații, alte categorii de venituri realizate în luna anterioară celei în care se depune cererea);

3. actul de identitate pentru reprezentantul legal, dacă este cazul;

4. carnetul de evidență, vizat la zi – pentru șomeri sau adeverință eliberată de AJOFM Cluj pentru cei care nu sunt indemnizați şi sunt aflați în căutarea unui loc de muncă.

c) Pentru victimele violenței domestice și ale traficului de persoane: buletin/carte de identitate și dovada că e victima violenței domestice sau a traficului de persoane (de la furnizorul de servicii sociale).

Termenul limită de depunere a formularelor de cerere/declarație pe propria răspundere pentru acordarea tichetelor sociale este ultima zi lucrătoare din luna noiembrie, respectiv 29 noiembrie 2023.

După verificarea cererilor și declarațiilor pe propria răspundere în sistemul informatic PatrimVen de la Agenția Națională de Administrare Fiscală şi în bazele de date ale Primăriei municipiului Cluj-Napoca, se stabilește lista persoanelor beneficiare.

Beneficiul de asistență socială sub formă de tichete sociale pe suport electronic în cadrul Programului social „Alimente” se acordă sub rezerva achitării de către solicitant a obligațiilor de plată față de bugetul local.

Distribuirea cardurilor pentru beneficiari noi, care nu au primit tichete sociale în anul 2022, se va face în baza unor programări care vor fi comunicate direct acestora.

Formularul de cerere/declarație pe propria răspundere poate fi descărcat de AICI, se poate ridica de la Centrul de Informare pentru Cetățeni, primăriile de cartier și sediul Direcției de Asistență Socială și Medicală.

Cererea și declarația pe propria răspundere poate fi depusă și online AICI.

Dacă în cazul persoanelor singure/familiilor beneficiare în anul 2022 de tichete sociale pe suport electronic în cadrul Programului social ”Alimente” nu apar modificări de domiciliu sau în structura familiei, se atașează la formularul de cerere/declarație pe propria răspundere doar acte doveditoare cu privire la veniturile nete realizate în luna anterioară depunerii cererii.

primaria



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CLUJ24 TV

VIDEO. Podcast Cluj24. Marinela Marc (ISJ Cluj: Lucrările la Evaluarea Națională și Bacalaureat, corectate digital

Publicat

marc

Inspectorul școlar general al ISJ Cluj, Marinela Marc, a fost invitata jurnalistului Vasile Măgrădean la podcastul Cluj-Napoca în care aceasta a vorbit despre Evaluarea Națională și Bacalaureat, pentru elevi, dar și despre examenele de Titularizare și Definitivat pentru profesori.

Marc a precizat că noutatea din acest an privind examenele elevilor este că lucrările acestora de la Evaluarea Națională și Bacalaureat vor fi corectate digital.

Citește mai departe

EVENIMENT

UNTOLD răsplătește elevii de 10 ai României prin campania „BAC de 10”

Publicat

untold

Creatorii UNTOLD sunt alături de elevii de 10 ai României într-o nouă inițiativă “BAC DE 10”, cea mai longevivă campanie de încurajare a performanței prin educație. Performanța elevilor de 10 va fi recompensată cu experiențe memorabile și anul acesta, cei care obțin 10 la examenul de Bacalaureat sunt recompensați cu abonament General Access pentru cele patru zile de UNTOLD.

Inițiatorii campaniei cred în puterea educației, iar în ultimii 9 ani, organizatorii UNTOLD au oferit acces gratuit și experiențe unice unui număr de peste 1.500 de absolvenți de 10.

UNTOLD răsplătește elevii de 10 ai României prin campania „BAC de 10”

EDY CHEREJI, Co-Fondator UNTOLD Universe:

“Suntem mândri să lansăm a 10-a ediție a campaniei Bac de 10, este cadoul nostru pentru toți elevii de liceu care au demonstrat excelență și determinare pe parcursul celor patru ani de studiu. Prin această inițiativă, dorim să recompensăm motivația și performanța elevilor care au obținut nota 10 la examenul de bacalaureat. În fiecare an oferim acestor tineri excepționali oportunitatea de a experimenta universul magic al festivalului UNTOLD. Sperăm ca și în acest an să avem alături de noi cât mai mulți elevi de 10, pentru a sărbători împreună reușitele lor remarcabile și pentru a-i inspira să viseze.”

KATHARINA SCHEIDEREITER, Manager CSR Kaufland România:

“Noi, la Kaufland, susținem educația și suntem alături de toți elevii care dau examenul de Bacalaureat vara aceasta. Efortul pentru un rezultat de 10 nu e mic și merită răsplătit, de aceea continuăm campania Bac de 10 împreună cu UNTOLD. Dar aș vrea să las un gând: important în viață nu sunt notele, ci să fim buni unii cu alți și să ne implicăm. Implicarea e cea care face diferența.“

„Preț special, cu discount de 40 de euro până pe data de 30 iulie”

Campania “Bac de 10” a ajuns la cea de-a 10-a ediție și este organizată cu sprijinul Kaufland România. Toți elevii care obțin nota 10 la examenul de Bacalaureat primesc un abonament gratuit de patru zile la festivalul UNTOLD. Aceștia își vor putea ridica brățara de acces în festival în baza unei dovezi (foaie matricolă, diplomă de Bacalaureat etc), din zona de „Acreditări”, la Sala Sporturilor Horia Demian din Cluj-Napoca începând cu prima zi a festivalului UNTOLD.

Toți cei care s-au înscris la examenul de bacalaureat, în sesiunea din vară, vor putea achiziționa abonamentele la festivalul UNTOLD un preț special, cu discount de 40 de euro până pe data de 30 iulie. Absolvenții care doresc să fie răsplătiți pentru performanța lor, în cadrul campaniei, o pot face AICI.

UNTOLD, unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică din lume, are loc între 8 și 11 august în Cluj-Napoca. La ediția de anul acesta au fost confirmați cei mai mari artiști și DJ ai lumii: Sam Smith, Swedish House Mafia, Lenny Kravitz, Louis Tomlinson, Burna Boy, Tom Grennan, Solomun, Carl Cox, Fisher, Martin Garrix, Zerb și mulți alții

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Ce au scos angajații Companiei de Apă dintr-un canal din Florești? „Nu au ce căuta în rețeaua de canalizare!”

Publicat

Rețeaua de canalizare de pe o stradă din comuna Florești, „sugrumată” de materiale textile! Ghemotoace care obturează rețeaua de canalizare, scoase la iveală de angajații de la Compania de Apă Someș.

Angajații Companiei de Apă Cluj au intervenit miercuri pentru curățarea rețelei de canalizare de pe strada Plopilor din comuna Florești. Cu această ocazie, reprezentanții companiei au tras un semnal de alarmă cu privire la materiile și materialele necorespunzătoare găsite în rețeaua de canalizare.

Ghemotoace de materiale textile, scoase din canalizare

Potrivit reprezentanților Companiei, locuitorii au aruncat șervețele de hârtie insolubile și materiale textile în rețeaua de canalizare.

Intervenția de curățare a evidențiat necesitatea educării publicului cu privire la materiile și materialele care nu ar trebui aruncate în rețeaua de canalizare pentru a preveni obturarea lor.

Citește mai departe

ECONOMIE

Colaborare între firma clujeană CDS și sud-coreenii de la CONTEC pentru dezvoltarea tehnologiilor spațiale

Publicat

De

Firma clujeană CDS și CONTEC din Coreea de Sud au semnat recent un memorandum pentru dezvoltarea tehnologiilor terestre și spațiale.

În cadrul Summit-ului Internațional pentru Spațiu (ISS) 2024, desfășurat pe 13 iunie la Seul, Coreea de Sud, directorii companiilor CONTEC (Coreea de Sud) și Control Data Systems – CDS (Cluj-Napoca), Dr. Sunghee Lee și Dr. Ovidiu Rațiu, au semnat un memorandum pentru a colabora în domeniul capabilităților terestre și spațiale.

Colaborare între mediul de inovație clujean și Coreea de Sud

Acest acord prevede o serie de activități comune, inclusiv găzduirea antenelor CONTEC în viitoarele stații terestre CDS din România, executarea și operarea de către CDS a stațiilor terestre de comunicații pentru sateliții pe orbita joasă a Pământului (LEO) folosind tehnologiile și soluțiile CONTEC.

De asemenea, CDS va promova, vinde și oferi suport pentru imaginile de observare a Pământului și produsele software derivate furnizate de CONTEC.

Acordul include și utilizarea comunicațiilor in interiorul navelor spațiale prin tehnologia Ultra Wide Band (UWB) dezvoltată de CDS, utilizarea legăturilor inter-satelitare (ISL) folosind tehnologia Software Defined Radio (SDR) dezvoltată de CDS și sprijinirea comunicațiilor spațiale pentru spațiul indepărtat prin tehnologia CONTEC.

Colaborare internațională în avansarea tehnologiilor spațiale

Fondată în 1994, Control Data Systems SRL (CDS) este o companie privată de tehnologie situată în Cluj-Napoca, România. CDS dezvoltă produse și tehnologii wireless pentru aplicații industriale în domenii precum aerospațial, petrol și gaze și monitorizarea mediului.

De la aderarea României la Agenția Spațială Europeană (ESA) în 2011, CDS a realizat cu succes multiple proiecte de cercetare în domeniul spațial, inclusiv aplicații wireless pentru operațiunile de integrare și testare a sateliților și dezvoltarea unui autobuz de comunicații wireless pentru aplicații satelitare.

CONTEC este o companie spațială de top la nivel global, cu sediul în Coreea de Sud, oferind o soluție completă pe verticală, inclusiv soluții de inginerie pentru stațiile la sol, servicii de stație la sol virtuală (GSaaS), procesare de imagini satelitare, analize și aplicații.

CONTEC are, de asemenea, două subsidiare: CONTEC Space Optics, unde proiectează camere electro-optice de înaltă rezoluție, și CONTEC Earth Service, un furnizor de soluții de monitorizare a mediului.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax