EVENIMENT
O scrisoare PIERDUTĂ (de 61,7 milioane euro) sau „curat-murdar”, nene Nelule! Cum l-a „ajutat” Poșta Română pe Neluțu Varga
„Există o relație comercială în derulare între mine și domnul Lelbach. Toate litigiile de până acum au fost câștigate de noi, suntem într-o relație amicală”. Ioan Varga
Cluj24 vă informa despre procesele pe care le are pe rol finanțatorul CFR Cluj, Ioan Varga, legate de returnarea unor împrumuturi în valoare totală de 61,7 milioane de euro către omul de afaceri german Abris Lelbach.
Împrumuturile, patru la număr, aveau scadență în 2018. Până în prezent, Ioan Varga nu a returnat niciun euro creditorului. În procedura specială de emitere a ordonanței de plată este obligatorie comunicarea somației debitorului. Somația trebuie comunicată printr-un executor judecătoresc sau prin scrisoare recomandată cu conținut declarat și confirmare de primire.
Ca atare, creditorii au ales varianta expedierii somației prin Poșta Română, cu confirmare de primire. Astfel, către debitor a fost expediată o somație de plată la data de 24.12.2021, având scadența de rambursare în termen de 15 zile de la primirea ei, pentru achitarea datoriei.
O scrisoare PIERDUTĂ (de 61,7 milioane euro) sau „curat-murdar”, nene Nelule! Cum l-a „ajutat” Poșta Română pe Neluțu Varga
Ei, aici începe bulibășeala… Asta pentru că Ioan Varga neagă c-ar fi primit această somație și ca atare n-avea de unde știi că are de achitat suma de 61,7 milioane de euro în acest termen.
Factura de mai sus dovedește că somația a fost expediată debitorului la data de 24.12.2021, ora 12:56.
Debitorul Ioan Varga a invocat prescripția dreptului material, având în vedere că au trecut trei ani de la data la care trebuia achitat împrumutul.
„Somația a fost primită de debitor la data de 31.12.2021, ora 10.14”
„Ceea ce este însă esențial este faptul că nu a fost depusă dovada recepției acelei note de inventar de către subsemnatul. Confirmarea de primire de care se servește creditorul este expediată la altă adresă și, cu siguranță, nu poartă semnătura subsemnatului”, a declarat Varga.
Conform sistemului de urmărire a expedierilor pus la dispoziție de Poșta Română, cod de urmărire Track & Trace (AWB), rezultă că somația a fost primită de debitor la data de 31.12.2021, ora 10.14.
„La fiecare prelucrare a trimiterii poștale, codul de tracking tipărit pe etichetă este scanat și transmite în software-ul dedicat informații despre locul în care se află corespondența la momentul respectiv, precum și data și ora la care s-a făcut prelucrarea”, spune Poșta Română.
Ca atare, avocații lui Lelbach au solicitat Poștei Române dovada înmânării corespondenței debitorului Ioan Varga.
Aceasta, însă, nu a mai fost de găsit. De altfel, Poșta Română și-a asumat întreaga răspundere pentru pierderea actului, în mărinimia ei oferindu-se să achite daune materiale, cam 20 de lei.
„La aproximativ două luni de la momentul transmiterii adresei indicate mai sus către CNPR, creditoarei i-a fost comunicată adresa nr. 310/3366/13.09.2022, prin care CNPR – Oficiul Judeţean de Poştă Cluj a transmis acestuia că „la OP Cluj-Napoca 6, nu se pot identifica documente care să confirme livrarea trimiterii către destinatar sau unei alte persoane împuternicită să primească trimiterile poştale în locul acestuia”, precum şi că „la Oficiul Poştal-Napoca 6 s-a marcat în mod eronat în data de 31.12.2021, în aplicaţia informatică track&trace, starea „Distribuit”.
„Este fără putință de tăgadă faptul că Somația a fost transmisă către numitul Varga Ioan-Gheorghe”
Cu alte cuvinte, prin răspunsul comunicat, CNPR şi-a recunoscut în mod expres propria culpă în ceea ce priveşte nefinalizarea procedurii de livrare a somaţiei, menţionând că expeditorul este îndreptăţit la despăgubiri, în conformitate cu prevederile legale. Cu toate acestea, solicită a se observa că prin răspunsul comunicat nu au fost oferite informaţii suplimentare privind momentul/condiţiile în care a fost pierdută somaţia, precum nici despre modalitatea în care a fost posibilă actualizarea „din eroare” a statusului livrării Somaţiei în aplicaţia Track & Trace. Mai mult decât atât, CNPR nu a explicat nici motivele pentru care această „pierdere” a somaţiei expediate de creditor nu a fost comunicată/ semnalată acestuia timp de mai mult de 9 luni de la momentul expedierii”, scrie în rechizitoriu.
Pasul următor a fost ca creditorul să sesizeze DNA, pe 04.10.2022, având în vedere valoarea mare a prejudiciului. Sesizarea viza infracțiunile de abuz în serviciu, sustragerea sau distrugerea de înscrisuri și fals informatic. La 28.10.2022, DNA și-a declinat competența, pe motiv că prejudiciul creat de factorul poștal este doar contravaloarea expediției somației și nu suma de 61,7 milioane euro, care este doar o consecință a sustragerii și distrugerii de înscrisuri. Ulterior a intrat pe rol Serviciul de Investigare a Criminalității Economice, pentru neregularitățile depistate la Poșta Română, inclusiv pentru bănuiala sustragerii ulterioare și distrugerii dovezii de înmânare a somației către Ioan Varga.
În motivarea declinării competenței, DNA preciza: „Este fără putință de tăgadă faptul că Somația a fost transmisă către numitul Varga Ioan-Gheorghe (…) iar confirmarea de primire scanată la momentul întoarcerii factorului poștal în oficiu. Acest lucru nu poate însemna decât că, după înregistrarea confirmării de primire în sistemele informatice, numitul Varga Ioan-Gheorghe a sesizat conținutul corespondenței și l-a instruit pe factorul poștal să șteargă orice urmă a livrării Somației.
„La acest dosar penal se lucrează de doi ani”
De aceea, persoanele vătămate apreciază că, la instigarea numitului Varga Ioan-Gheorghe, factorul poștal a procedat și la sustragerea și distrugerea înscrisului denumit „confirmare de primire”, în condițiile în care corespondența i-a fost predată spre distribuire la data de 30.12.2021 ora 07.34, iar a doua zi la ora 10.14, aceasta apărea predată la destinatar fără însă a mai fi transmisă expeditoarelor confirmarea de transmitere a corespondenței.
Totodată, raportat la creanțele considerabile ce urmau a fi recuperate prin procedura legală demarată, este vădit faptul că distrugerea confirmării de primire a Somației și ștergerea oricăror urme de livrare a corespondenței, profită numitul Varga Ioan-Gheorghe.”
Procesul, strămutat între timp la Tribunalul Bistrița-Năsăud, a avut ultima ședință pe 11 septembrie 2024, dată la care s-a suspendat judecarea cererii având ca obiect pretenții până la pronunțarea unei hotărâri definitive în dosarul penal. Cu alte cuvinte, stop joc, până când Parchetul găsește poștașul ori funcționarul care a sustras și distrus dovada înmânării somației. La acest dosar penal se lucrează de doi ani…
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Directoratul de Securitate Cibernetică: O nouă campanie de fraudă prin apeluri vizează utilizatorii români
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unei noi campanii de spoofing prin apeluri vizează utilizatorii români. Prin intermediul apelurilor, românii sunt convinși să dea atacatorilor informații cu caracter sensibil, în special date bancare.
„Există o nouă serie de tentative de fraudă care se folosește de spoofing-ul telefonic pentru a convinge utilizatorii români să partajeze atacatorilor date cu caracter sensibil, în special date bancare. Pentru a atrage potențiale victime în capcană, atacatorii folosesc o tehnică numită SPOOFING, în care atacatorul folosește tehnologia Voice over IP (VoiceIP) pentru a apela victima, preluarea informațiilor de contact făcându-se fără acordul instituție sau a persoanei fizice. Este nevoie doar de cunoașterea numărului de telefon sau a detaliilor de contact ale acestora. Astfel, nu se pot bloca astfel de inițiative la nivelul furnizorului de servicii telecom”, arată DNSC.
DNSC: O nouă campanie de SPOOFING prin apeluri vizează utilizatorii români
Conform sursei citate, atacatorii apelează victima, pretinzând că sunt din partea SIF Muntenia sau BVB și folosind pretextul unor presupuse acțiuni vechi pe care victima le-ar deține de mai mult timp, dar de care a uitat. Atacatorii susțin că aceste acțiuni s-au apreciat foarte mult ca valoare, însă pentru a le vinde și a încasa sumele respective, victimei i se cer datele bancare.
„Bineînțeles, în realitate nu există aceste acțiuni, fiind doar un scenariu prin care atacatorii vizează datele bancare ale victimei”, transmit specialiștii.
Recomandări:
-Nu furnizați niciodată telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri suspecte, chiar dacă par a proveni de la instituții de încredere.
-Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituție, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
-Raportați astfel de apeluri către organizația impersonalizată pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase.
-În cazul în care ați furnizat date de card, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție și notificați DNSC.
EDUCATIE
Anunț pentru elevii clujeni din clasele a VIII-a și a XII-a. Când au loc probele scrise la SIMULAREA examenelor naționale
Inspectoratul Școlar Județean Cluj a stabilit când vor avea loc probele scrise la simularea pentru examenele scrise de Bacalureat și Evaluare Națională în acest an școlar.
Simulările pentru elevii de clasa a VIII-a și a XII-a se organizează în vederea unei mai bune pregătiri pentru examenele naționale.
Anunț pentru elevii clujeni din clasele a VIII-a și a XII-a. Când au loc probele scrise la SIMULAREA examenelor naționale
IȘJ Cluj a decis organizarea probelor scrise pentru simularea examenelor în prima lună a anului 2025. Elevii de clasa a XII-a vor fi primii care vor participa la aceste simulări.
Simularea județeană pentru Bacalaureat va avea loc după cum urmează:
- Limba și litertura română (proba E.a) – 13 ianuarie 2025
- Matematică/ Istorie (proba E.c) – 14 ianuarie 2025
- Proba la alegere (proba E.d) – 15 ianuarie 2025
- Limba și literatura maternă (proba E.b) – 16 ianuarie 2025
Simularea județeană pentru Evaluarea Națională va avea loc după cum urmează:
- Limba și literatura română – 20 ianuarie 2025
- Matematică – 21 ianuarie 2025
- Limba să literatura maternă – 22 ianuarie 2025
Conform reprezentanților IȘJ Cluj, la nivelul fiecărei școli, dacă se impune, se va elabora și aplica un orar special pentru aceste zile.
De asemenea, se va asigura un număr optim de săli în care se susâin probele scrise, iar repartizarea elevilor se va face în ordine alfabetică pe școală/tip de subiect.
Notele nu se trec în catalog decât la cererea scrisă a elevilor
Fiecare lucrarea scrisă va fi evaluată în mod fizic (deci nu se va scana) la nivelul unității de învățământ, de câte doi profesori.
Notele obținute de candidați vor fi trecute în catalog, doar la cererea scrisă a elevului.
Subiectele, unice la nivel județean, corespunzătoare ficecărei probe, vor fi elaborate la nivelul Inspectoratului Școlar Cluj și vor fi transmise pe adresele de e-mail ale școlilor în dimineața fiecărei probe, la ora 8.00.
Foto: pixabay.com
În vederea efectuării unor lucrări programate de întreținere la rețeaua publică de alimentare cu apă, Compania de Apa Somes S.A. va întrerupe furnizarea apei potabile, după cum urmează:
Data efectuării lucrării: 27 Noiembrie 2024
CLUJ-NAPOCA
Strada/lista strazilor afectate: Str. Ionel Teodoreanu; str. Simeria; str. Adjudului; str. Codlea; str. Beclean; str. Medias; str. Sebesului; str. Reghin;
Se întrerupe furnizarea APEI în Cluj-Napoca. Vezi când și care sunt străzile AFECTATE
Interval orar afectare furnizare serviciu: intre orele 09:00 – 19:00
Data efectuării lucrării: 28 Noiembrie 2024
CLUJ-NAPOCA
Strada/lista strazilor afectate: Str. Dumitru Georgescu-Kiriac;
Interval orar afectare furnizare serviciu: intre orele 09:00 – 15:00
Rugăm Clienții Companiei să ia măsuri de stocare a acelor cantități de apă care să le acopere necesitățile pe perioada anunțată.
EVENIMENT
Poliția Cluj: Accidentul cu 3 mașini din Apahida, produs de un șofer de 77 de ani, cetățean străin
Polițiștii clujeni au precizat, în legătură cu accidentul rutier de pe varianta ocolitoare Vâlcele-Apahida, în care au fost implicate trei autovehicule, că, din primele verificări efectuate la fața locului, s-a stabilit că a fost produs de un șofer de 77 de ani, cetățean străin.
”Un bărbat de 77 de ani, cetățean străin, care conducea un autoturism în direcția localității Vâlcele, ar fi intrat în coliziune cu un alt autoturism aflat în fața sa.
Autoturismul respectiv era condus de un bărbat, de 66 de ani, care ar fi intenționat să pătrundă pe o stradă lăturalnică.
În urma impactului, vehiculul acestuia a fost proiectat pe contrasens, unde a intrat în coliziune cu un alt autoturism.
Bărbatul de 66 de ani a necesitat îngrijiri medicale.
Testările cu aparatul etilotest efectuate asupra celorlalți doi conducători auto implicați au indicat rezultate negative, în timp ce conducătorul auto de 66 de ani nu a putut fi testat din motive medicale”, au precizat polițiștii.
Cercetările continuă pentru stabilirea tuturor circumstanțelor producerii evenimentului.