Connect with us

EVENIMENT

Poliția Cluj va avea laborator propriu de analize pentru consum de droguri și alcool. Ce ȘOFERI vor fi testați cu drugtest

Publicat


Clujean reținut

Este revoltă printre șoferi, odată cu intrarea în vigoare a noilor modificări legislative în domeniul rutier.

E vorba de testarea șoferilor pentru consumul de droguri și alcool și de posibilitatea ridicării permisului în cazul în care aceștia refuză “să sufle în fiolă”.

Poliția Cluj, precizări privind TESTAREA antidrog

OUG nr. 84/2024 a revoltat o mare parte dintre șoferi, care consideră că vor fi lăsați fără permis deși sunt nevinonvați.

Sâmbătă, Poliția Cluj a venit cu precizări privind modul în care se vor face testările.

Teama șoferilor nu este întru totul nejustificată, având în vedere și faptul că multe teste sunt fals-pozitive.

“Având în vedere informațiile vehiculate în spațiul public în sensul că ‘O.U.G nr. 84/2024 lasă fără permis șoferi nevinovați; O.U.G nr. 84/2024 îi nenorocește și pe bicicliști și pe cei care folosesc trotinete electrice’, pentru a evita interpretări eronate, aducem următoarele clarificări:

Anterior definitivării textului și adoptării actului normativ pentru modificarea şi completarea unor acte normative în scopul creşterii siguranţei rutiere, acesta a fost postat în transparență decizională și, ulterior, supus dezbaterii publice, tocmai pentru a se cunoaște clar intenția de reglementare în domeniul circulației pe drumurile publice”, arată IPJ Cluj.
Retragerea permisului exista și în legislația anterioară

În urma parcurgerii acestor etape, au fost luate în considerare propuneri sau observații cu privire la prevederile proiectului de act normativ.

Retragerea permisului de conducere exista deja în legislația rutieră anterioară emiterii OG 84, având un caracter administrativ, neavând un rol punitiv, ci preventiv, fiind dispusă în scris, atunci când, spre exemplu, titularul unui permis de conducere este declarat inapt medical pentru a conduce un autovehicul pe drumurile publice ori acesta nu respectă obligația legală de a se prezenta la examinarea medicală, necesară certificării aptitudinilor de a conduce un autovehicul pe drumurile publice.

Categoriile de șoferi vizați de noua lege

Prin OG 84, s-a extins cadrul de aplicare a acestei măsuri administrative (retragere permis) și în situațiile în care conducătorul unui autovehicul, titular de permis de conducere, refuză să respecte obligația legală de a se supune testării, în vederea stabilirii consumului de substanţe psihoactive ori a concentraţiei de alcool în aerul expirat, la solicitarea poliţistului rutier, deși este identificat în trafic având:

  • sancțiuni contravenționale aplicate, în mod repetat, în ultimii 3 ani, pentru săvârșirea contravenţiei de conducere sub influența băuturilor alcoolice;
  • a fost condamnat definitiv pentru infracţiuni privind conducerea unui autovehicul sub influența alcoolului sau a unor substanțe psihoactive, a consumat alcool sau alte substanțe psihoactive ulterior producerii unui accident de circulație, a refuzat sau s-a sustras de la prelevarea de probe biologice, a săvârșit infracțiuni privind traficul şi consumul ilicit de droguri;
  • în vehicul, sunt recipiente ce pot conţine băuturi alcoolice şi care prezintă urme de consum sau substanţe susceptibile de a avea efecte psihoactive;
  • un comportament nefiresc, care poate fi generat de consumul de băuturi alcoolice sau substanțe psihoactive.

Prin urmare, nu toți șoferii sunt testați, așa cum s-a vehiculat în spațiul public, ci doar cei care se regăsesc într-una dintre situațiile de mai sus.

Permisul înapoi, dacă rezultatul e negativ

Retragerea permisului de conducere în cazul acestui refuz încetează, iar șoferul primește permisul înapoi, dacă rezultatul analizei probelor biologice atestă lipsa în organism a alcoolului sau a substanțelor psihoactive.

Mai mult, această măsură a retragerii permisului de conducere nu presupune întocmirea unui dosar penal.

Măsura administrativă de retragere a permisului de conducere poate fi contestată, conform Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, instanța competentă având posibilitatea suspendării executării actului administrativ/anulării actului administrativ.

Ce se întâmplă exact dacă un șofer refuză testarea

Prin instituțiile juridice prevăzute, legislația rutieră are drept scop protejarea unor valori fundamentale, precum viața, integritatea corporală şi sănătatea tuturor persoanelor participante la trafic sau aflate în zona drumului public, care trebuie să primeze în fața unei singure persoane care pune în pericol pe ceilalți.

Astfel, în urma noilor modificări legislative în domeniul rutier, conducătorii auto care refuză testarea cu aparatele din dotare, fie drugtest, fie etilotest, sunt conduși la unități medicale specializate, pentru recoltarea de probe biologice, în vederea stabilirii prezenței, existenței sau inexistenței substanțelor interzise sau alcoolului în sânge, iar, față de aceștia este luată măsura administrativă de retragere a permisului de conducere, până la sosirea rezultatului probelor.

Anterior acestor modificări, în situația sus-menționată, pe vechea legislație, în unele cazuri, se întocmea un dosar penal in rem, iar conducătorul auto trebuia să aștepte soluționarea dosarului penal.

Poliția Cluj, despre aparatele drugtest

Cu privire la aparatele drugtest folosite la nivelul Poliției Române, acestea sunt Drager 5000, importate din Germania, cele mai noi de pe piață, de ultimă generație și folosite în toate țările europene, precum și în Statele Unite ale Americii.

“Este necesar ca cetățenii să se informeze cu privire la medicamentele pe care le consumă și să citească atent prospectul ori să se consulte cu un medic, deoarece unele medicamente sunt contraindicate pentru condusul autovehicolelor.

Așadar, persoanele în cauză se pot pune în pericol, atât pe ei, cât și pe ceilalți participanți la trafic, având în vedere faptul că efectul unor medicamente poate reduce capacitatea și timpii de reacție, iar aparatele Drugtest detectează inclusiv substanțe din compoziția acestor medicamente”, se arată în comunicatul de presă.

Probele biologice

Testarea reprezintă doar un indiciu în ceea ce privește posibilitatea ca acel șofer să fi consumat substanțe interzise. Tocmai de aceea sunt recoltate probe biologice, la o unitate medicală, iar rezultatul acestora reprezintă probă în ceea ce privește existența sau inexistența substanțelor interzise.

Măsurile sunt diferite de la o țară la alta, însă toate statele au o preocupare și sunt foarte atente la aceste abateri care sunt considerate grave, în orice stat, și anume conducerea sub influența alcoolului sau a substanțelor interzise.

În acest moment, analizarea probelor biologice nu este atributul Poliției Române, ci al serviciilor de medicină legală.

Poliția Cluj va avea laborator propriu de analize

Durata analizării probelor biologice a fost luată însă în considerare, la momentul modificărilor legislative, iar, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne, în urma unei analize efectuate la nivelul Direcției Rutiere, a fost introdusă posibilitatea legală ca Poliția Română să organizeze și să dețină laboratoare proprii, pentru a analiza aceste probe și pentru a emite cât mai repede un rezultat.

Primul astfel de laborator va fi operaționalizat la nivelul Institutului Național de Criminalistică din cadrul Poliției Române, iar cel de-al doilea, la nivelul județului Cluj.

De asemenea, în continuare, vor fi operaționalizate astfel de laboratoare în toată țara, la acest moment, documentația pentru laboratorul din cadrul Institutului Național de Criminalistică – I.G.P.R. fiind deja pregătită.

Așteptare lungă pentru rezultate

Totodată, la data de 4 iulie 2024, de la nivelul Poliției Române a fost transmisă o informare oficială către Institutul Național de Medicină Legală, pentru a evalua modalitatea de analiză a probelor și emiterea cu întârziere a rezultatelor, deoarece o persoană care depinde de permisul de conducere este nevoită să aștepte o perioadă îndelungată, acest aspect nefiind în competența Poliției Române.

Așadar, Poliția Română a luat în calcul așteptarea îndelungată referitoare la probele biologice, care nu este cauzată de Poliția Română, iar, pentru a veni în întâmpinarea cetățenilor, au fost luate în calcul aceste aspecte și tocmai de aceea vor fi înființate laboratoare, pentru a scurta perioada de așteptare.

Deși până în prezent, în legislația anterioară, nu era atributul Poliției Române, acum, în noua legislație, există această posibilitate și cu siguranță timpul de primire a rezultatelor va fi mult mai rapid.

Interesul societății primează în fața interesului oricărui individ

Atât timp cât există indicii cu privire la posibilul consum de substanțe interzise sau alcool la o persoană care este depistată la volan, acel indiciu trebuie verificat, întrucât acel conducător poate fi un potențial pericol pentru ceilalți participanți la trafic, conform Poliției.

“Referitor la cazul de anul trecut, intens mediatizat, din Constanța, Poliția Română a învățat ceva după acest eveniment și de aceea a venit cu acest pachet de măsuri legislative, dar și administrative.

La acest moment, există un trend descendent al numărului de accidente și de persoane decedate în România, iar aceste prevederi vor contribui cu siguranță, în continuare, la scăderea numărului de accidente rutiere și a consecințelor grave pe care acestea le produc”, se mai arată în comunicat.
Petiția șoferilor

În spațiul public, a fost intens mediatizată o petiție, în care se solicită anularea acestei ordonanțe de urgență, întrucât sunt persoane care refuză această testare cu aparatul drugtest sau etilotest.

“Reiterăm că este o obligație legală ca cetățenii să se supună acestor testări și există, într-adevăr, opțiunea de a nu efectua testarea, dar în acel moment intervin măsurile administrative, și anume retragerea permisului de conducere, până la primirea rezultatului probelor biologice.

Menționăm faptul că aparatele drugtest nu dau ,,erori”, așa cum sunt numite în spațiul public.

Sunt anumite infirmări, care provin de la substanța detectată, în urma consumului unor medicamente, care sunt contraindicate condusului”, au mai arătat polițiștii.

Astfel, 15-20% din totalul testărilor efectuate de Poliția Română au ieșit negative la Medicină Legală, tocmai prin prisma faptului că acele persoane au consumat unele medicamente, iar aparatele DrugTest, de ultimă generație, au capacitatea de a detecta insclusiv substanțe.

Vizați și bicicliștii și cei care folosesc trotineta

În ceea ce privește sancționarea contravențională a conducătorului de bicicletă, respectiv trotinetă electrică, atunci când refuză să se supună testării privind consumul de alcool ori substanţe psihoactive, menționăm că, până la modificarea în discuție, conducătorul unui astfel de vehicul era încurajat să refuze testarea privind consumul de alcool ori substanțe psihoactive, întrucât legislația în vigoare stabilea o sancțiune contravențională doar în cazul celor care se supuneau testării, fiind confirmat consumul de alcool sau substanțe psihoactive.

Obiectivul reglementării este îmbunătățirea comportamentului în trafic a conducătorilor acestor vehicule.

Răspunderea contravențională are și un rol preventiv – educativ, dincolo de cel punitiv.

55 de conducători de bicicletă și trotinetă au murit în accidente doar în 2024

De altfel, statistica accidentelor rutiere grave relevă multe pierderi de vieți în rândul acestor participanți la trafic.

Astfel, numai în primele 6 luni ale anului 2024, au fost înregistrate 300 de accidente rutiere, în urma cărora au decedat 55 de conducători de bicicletă și trotinetă, iar alții 248 au fost răniți grav.

De asemenea, s-a constatat că un procent considerabil dintre conducătorii de biciclete și trotinete electrice implicați în accidente rutiere se aflau la momentul producerii sub influența băuturilor alcoolice.

Conducătorii acestor vehicule au posibilitatea de a alege să respecte prevederile legale – acceptare voluntară, cunoscând în prealabil că pot fi sancționați contravențional dacă adoptă o conduită contrară legii.

În situația în care aleg, totuși, să nu respecte obligațiile legale, prin aplicarea unei sancțiuni ar putea înțelege că societatea nu încurajează o astfel de conduită – respectarea legii fiind aplicată.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. sergiu

    iulie 7, 2024 la 10:46 am

    SIII????În loc sa mărească salariile polițiștilor et ete..le ia laborator cu 300.000 euro…..BATAIE DE JOC LA ADRESA SOFERILOR…..incalacarea Constiytutiei zilnic…..RESTRANGERE DE DREPTURI SI LIBERTATI..SECURITATEA SI COMUNISTII ERAU ZERO PE LANGA CE FAC ACESTI HABARNISTI din Guvern……..SI NIMENI NIMIC…..!!! INCREDIBIL !! ce iei permit acești ANALFABETI…sa va vedem când va face TVA-ul 21% solicitat de U.E??

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Foști CFR-iști, viitori CFR-iști. Pe cine vrea să REPATRIEZE CFR Cluj

Publicat

CFR Cluj, meci cu Parod București

CFR Cluj încheie sezonul pe locul secund și se gândesc deja la meciurile din Europa. Pe lista de achiziții se află doi foști jucători ai clubului. Este vorba despre fundașul central Andrei Burcă și mijlocașul Karlo Muhar.

CFR Cluj a câștigat săptămâna trecută Cupa României, după finala cu Hermannstadt, scor 3-2, așa că a obținut biletele pentru primul tur preliminar din Europa League.

Foști CFR-iști, viitori CFR-iști. Pe cine vrea să REPATRIEZE CFR Cluj

Nelu Varga, patronul celor de la CFR Cluj, a început negocierile cu internaționalul român Andrei Burcă, în prezent jucător legitimat la Baniyas, potrivit fanatik.ro.

Andrei Burcă a evoluat la CFR Cluj în perioada iulie 2019 – iulie 2023, după care s-a transferat în schimbul a un milion de euro la gruparea Al-Okhdood, din prima ligă saudită.

Vara trecută, a plecat de la Al-Okhdood la FC Baniyas, în Emiratele Arabe Unite. Jucătorul născut la Bacău a reușit în acest sezon un gol în 28 de partide, în toate competițiile și are o cotă de piață de 3.000.000 de euro, potrivit Transfermarkt.

burca

Burcă nu este singurul jucător pe care CFR vrea să îl readucă în Gruia. Al doilea este Karlo Muhar, potrivit sursei citate mai sus. Croatul a plecat în august anul trecut din România și a ajuns la o înțelegere cu Al-Orobah, în Arabia Saudită, în schimbul a 1,5 milioane de euro.

„Mai sunt și alte mutări importante”

În tricoul celor de la Al-Orobah, Muhar a strâns, în toate competițiile, 32 de partide, în care a reușit o pasă decisivă. 1.700.000 de euro este cota de piață a lui Karlo Muhar.

karlo muhar

 

„Vor fi jucători care ni se vor alătura. Nu comentez. Sunt doi jucători importanți și ar fi bine dacă i-am avea în lotul CFR-ului, dar atât timp cât nu se concretizează un transfer nu ne aducem decât deservicii și ne îngreunăm situația în care vrem să aducem un jucător.

Dacă se vor întoarce în România vor juca 100% doar la CFR Cluj, dar nu e ușor ca să plece de acolo. Mai sunt și alte mutări importante”, a spus Cristi Balaj, președintele clubului.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Bărbat de 39 de ani din Turda, cercetat pentru TĂINUIRE. S-a găsit la domiciliul lui o bicicletă FURATĂ în Italia

Publicat

girofar

Un bărbat de 39 de ani din Turda este cercetat de polițiști pentru tăinuire. La domiciliul lui s-a găsit o bicicletă de 3.100 de euro, furată în Italia.

„În data de 20 mai a.c., Poliția municipiului Turda a fost sesizată de un bărbat cu privire la faptul că un client al biroului de avocatură unde acesta își desfășoară activitatea de practică ar fi fost victima unei infracțiuni de furt, comisă pe teritoriul Italiei, iar bunul sustras s-ar afla în municipiul Turda.

Bărbat de 39 de ani din Turda, cercetat pentru TĂINUIRE. S-a găsit la domiciliul lui o bicicletă FURATĂ în Italia

Din cercetările efectuate de polițiștii Biroului de Investigații Criminale din cadrul Poliției municipiului Turda a reieșit că, în noaptea de 21/22 aprilie a.c., persoane necunoscute ar fi pătruns, prin efracție, în garajul unui bărbat, cetățean italian, domiciliat în Italia, de unde ar fi sustras mai multe biciclete.

bicicleta

Ca urmare a activităților desfășurate, polițiștii au stabilit că una dintre bicicletele sustrase s-ar afla în posesia unei persoane din municipiul Turda, bănuită de tăinuirea unor bunuri provenite din infracțiuni.

În data de 20 mai a.c., în jurul orei 20.50, în urma unei acțiuni informativ-operative desfășurate în colaborare cu polițiștii Biroului de Ordine Publică, a fost identificat un bărbat de 39 de ani, din municipiul Turda, asupra căruia a fost găsită bicicleta reclamată ca fiind sustrasă.

Bicicleta estimată la o valoare de 3.100 de euro a fost recuperată.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de tăinuire”, a comunicat IPJ Cluj.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Carbon OFF. Future ON – Cluj-Napoca, capitala NEUTRALITĂȚII climatice pentru 3 zile

Publicat

Cluj-Napoca va avea un buget de un miliar de euro

Cluj-Napoca devine capitala neutralității climatice pentru 3 zile. În perioada 21-23 mai Primăria municipiului organizează, sub sloganul Carbon OFF. Future ON, evenimentul care reunește reprezentanți ai administrațiilor locale din întreaga țară, parteneri din ecosistem, experți, lideri din industrie, reprezentanți ai mediului academic, precum și cetățeni activi și tineri implicați în comunitate și în găsirea de soluții pentru provocările actuale.

„Summitul face parte din eforturile continue ale Clujului, selectat în 2022 de Comisia Europeană în cadrul Misiunii „100 de orașe inteligente și neutre din punct de vedere climatic până în 2030”, de a deveni un model de transformare urbană sustenabilă, alături de metropole precum Amsterdam, Viena, Milano sau Paris. Această misiune este implementată la nivel european prin intermediul inițiativei NetZeroCities, sprijinită de EU Cities Mission Platform, cu scopul de a transforma orașele europene în ecosisteme urbane verzi, reziliente și echitabile.

Carbon OFF. Future ON – Cluj-Napoca, capitala NEUTRALITĂȚII climatice pentru 3 zile

Prin acest eveniment, Cluj-Napoca inițiază invitația către o colaborare reală la nivel local, regional, național și european pentru accelerarea tranziției către orașe neutre din punct de vedere climatic, urmărind conectarea reprezentanților orașelor pentru a-i pune la masa discuțiilor care se vor solda în strategii concrete, de lungă durată pentru viitorul orașelor europene.

Astfel, reprezentanții orașelor au oportunitatea de a-și împărtăși experiențele, dar și următorii pași pentru neutralitatea climatică. Orașele au ocazia de a-și sublinia angajamentul față de o Europă mai verde, mai inovatoare și mai rezilientă și de a contribui la o alianță puternică pentru a consolida viitorul nostru, al tuturor.

Pe durata celor trei zile, summitul va oferi un cadru strategic și practic pentru consolidarea eforturilor colective de decarbonizare urbană. Printre elementele centrale se numără:

„Cluj-Napoca 2030 reprezintă angajamentul strategic al orașului pentru a deveni un model de dezvoltare urbană verde”

•     sesiuni plenare cu participarea reprezentanților Comisiei Europene, ai platformei NetZeroCities și ai orașelor din România și Europa.

•     paneluri tematice pe teme precum transformarea cartierelor existente, mobilitatea verde, regenerarea urbană, finanțarea tranziției și guvernanța colaborativă.

•     prezentarea oficială a rezultatelor proiectului NetZeroCities Cluj și propunerea unui model replicabil pentru cartiere cu emisii net-zero.

Cluj-Napoca 2030 reprezintă angajamentul strategic al orașului pentru a deveni un model de dezvoltare urbană verde, inteligentă și incluzivă în Europa de Est. Această viziune pe termen mediu și lung are la bază colaborarea între administrația publică, mediul academic, ecosistemul de inovare, sectorul economic și cetățeni activi, în direcția unui oraș cu emisii net-zero până în 2030.

„Orașul este locuit, gândit și transformat împreună”

Prin inițiativa „Cluj-Napoca 2030”, orașul își propune nu doar să reducă emisiile de carbon, ci să reconstruiască întregul model urban în jurul echității sociale, eficienței energetice și calității vieții. Aceasta înseamnă regenerarea cartierelor existente, mobilitate durabilă, clădiri eficiente energetic, spații verzi accesibile, locuire sustenabilă și o economie locală circulară și rezilientă.

Cluj-Napoca 2030 nu este doar un plan tehnic, ci o transformare colectivă, în care orașul este locuit, gândit și transformat împreună – pentru generațiile actuale și viitoare.

NetZeroCities este o platformă pan-europeană esențială în sprijinul orașelor angajate în atingerea neutralității climatice până în 2030, în cadrul Misiunii UE „100 de orașe inteligente și neutre din punct de vedere climatic”. Dezvoltată cu sprijinul Comisiei Europene și coordonată de un consorțiu internațional multidisciplinar, inițiativa oferă orașelor instrumentele, cunoștințele și resursele necesare pentru a accelera tranziția verde și pentru a implementa transformări sistemice la nivel urban.

Detalii despre conferință și participanți, precum și programul acesteia pot fi consultate aici”, au transmis organizatorii.

Citește mai departe

EDUCATIE

Studenții propun soluții reale pentru un Cluj mai inteligent. 15 echipe, în finala BitStone AI Contest 2025

Publicat

De

BitStone a încheiat cu succes prima ediție a BitStone AI Contest, o competiție de inteligență artificială desfășurată în perioada aprilie-mai 2025, dedicată studenților pasionați de tehnologie și implicare civică. Scopul competiției a fost acela de a genera soluții concrete pentru problemele urbane, folosind algoritmi de inteligență artificială.

Finala a avut loc duminică, 18 mai, la sediul BitStone din Cluj-Napoca, unde cele mai bune 15 echipe, selectate din peste 120 de participanți, și-au prezentat soluțiile în fața unui juriu format din profesioniști din domeniul IT și reprezentanți ai societății civile.

Aplicații AI pentru provocări urbane

Tema concursului a vizat dezvoltarea de aplicații AI capabile să detecteze automat probleme precum gropile în asfalt, parcările ilegale sau coșurile de gunoi debordante — provocări urbane reale, cu impact asupra calității vieții.

Participanții au venit cu propuneri impresionante: modele YOLO personalizate, procesare video în timp real, utilizarea dronelor cu termoviziune, pipeline-uri RAG pentru prioritizarea sesizărilor cetățenilor și sisteme inteligente de alertare pentru administrația publică.

Câștigătorii ediției

  • Locul I: Răzvan Costea și Cătălin Borzei – premiați cu două MacBook-uri
  • Locul II: Rafael-Dorian Butaș și Ioana Avram – au primit câte un Apple Watch

Juriul concursului i-a reunit pe:

  • Andrei Sălăgean – Full Stack Developer, BitStone
  • Alex Lăpușan – Software Engineer, BitStone și Asistent Universitar la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
  • Flaviu Udrea – Business Development Manager, BitStone și Consilier Local Florești
  • Andi Daiszler – Președintele Asociației Daisler

„Am fost impresionat de cât de bine pot fi adaptate aceste soluții pentru probleme reale. De la camere care detectează parcări ilegale în timp real, la drone care confirmă rapid urgențe precum inundațiile, totul a fost gândit practic și realist”, a declarat Andi Daiszler, membru al juriului.

Oferte de internship plătit pentru BitStone

Pe lângă premiile acordate primelor două echipe clasate, o parte dintre participanți vor primi oferte de internship plătit în cadrul BitStone, continuând astfel dezvoltarea ideilor în medii de lucru reale.

În perioada următoare, BitStone își propune să colaboreze cu autoritățile locale pentru implementarea unui proiect pilot bazat pe cele mai bune trei soluții prezentate în concurs.

„Scopul nostru nu a fost doar să provocăm studenții, ci să începem un dialog despre cum poate AI-ul să îmbunătățească viața în oraș. Unele dintre soluțiile propuse au depășit așteptările noastre și merită testate pe teren, cu sprijinul autorităților”, a declarat Albert Zemba, CEO BitStone.

„Am învățat enorm într-un timp scurt, construind ceva semnificativ pentru o problemă reală. A fost inspirațional să văd cât de diferit au abordat ceilalți aceeași temă”, a declarat Zudor Crisztina (Dubble Z).

„Conceptul a fost original și inspirațional, iar deschiderea și atmosfera au făcut totul și mai valoros”, mai arată Echipa Smart City.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate