EVENIMENT
Poliția Cluj va avea laborator propriu de analize pentru consum de droguri și alcool. Ce ȘOFERI vor fi testați cu drugtest

Este revoltă printre șoferi, odată cu intrarea în vigoare a noilor modificări legislative în domeniul rutier.
E vorba de testarea șoferilor pentru consumul de droguri și alcool și de posibilitatea ridicării permisului în cazul în care aceștia refuză “să sufle în fiolă”.
Poliția Cluj, precizări privind TESTAREA antidrog
OUG nr. 84/2024 a revoltat o mare parte dintre șoferi, care consideră că vor fi lăsați fără permis deși sunt nevinonvați.
Sâmbătă, Poliția Cluj a venit cu precizări privind modul în care se vor face testările.
Teama șoferilor nu este întru totul nejustificată, având în vedere și faptul că multe teste sunt fals-pozitive.
“Având în vedere informațiile vehiculate în spațiul public în sensul că ‘O.U.G nr. 84/2024 lasă fără permis șoferi nevinovați; O.U.G nr. 84/2024 îi nenorocește și pe bicicliști și pe cei care folosesc trotinete electrice’, pentru a evita interpretări eronate, aducem următoarele clarificări:
Anterior definitivării textului și adoptării actului normativ pentru modificarea şi completarea unor acte normative în scopul creşterii siguranţei rutiere, acesta a fost postat în transparență decizională și, ulterior, supus dezbaterii publice, tocmai pentru a se cunoaște clar intenția de reglementare în domeniul circulației pe drumurile publice”, arată IPJ Cluj.
Retragerea permisului exista și în legislația anterioară
În urma parcurgerii acestor etape, au fost luate în considerare propuneri sau observații cu privire la prevederile proiectului de act normativ.
Retragerea permisului de conducere exista deja în legislația rutieră anterioară emiterii OG 84, având un caracter administrativ, neavând un rol punitiv, ci preventiv, fiind dispusă în scris, atunci când, spre exemplu, titularul unui permis de conducere este declarat inapt medical pentru a conduce un autovehicul pe drumurile publice ori acesta nu respectă obligația legală de a se prezenta la examinarea medicală, necesară certificării aptitudinilor de a conduce un autovehicul pe drumurile publice.
Categoriile de șoferi vizați de noua lege
Prin OG 84, s-a extins cadrul de aplicare a acestei măsuri administrative (retragere permis) și în situațiile în care conducătorul unui autovehicul, titular de permis de conducere, refuză să respecte obligația legală de a se supune testării, în vederea stabilirii consumului de substanţe psihoactive ori a concentraţiei de alcool în aerul expirat, la solicitarea poliţistului rutier, deși este identificat în trafic având:
- sancțiuni contravenționale aplicate, în mod repetat, în ultimii 3 ani, pentru săvârșirea contravenţiei de conducere sub influența băuturilor alcoolice;
- a fost condamnat definitiv pentru infracţiuni privind conducerea unui autovehicul sub influența alcoolului sau a unor substanțe psihoactive, a consumat alcool sau alte substanțe psihoactive ulterior producerii unui accident de circulație, a refuzat sau s-a sustras de la prelevarea de probe biologice, a săvârșit infracțiuni privind traficul şi consumul ilicit de droguri;
- în vehicul, sunt recipiente ce pot conţine băuturi alcoolice şi care prezintă urme de consum sau substanţe susceptibile de a avea efecte psihoactive;
- un comportament nefiresc, care poate fi generat de consumul de băuturi alcoolice sau substanțe psihoactive.
Prin urmare, nu toți șoferii sunt testați, așa cum s-a vehiculat în spațiul public, ci doar cei care se regăsesc într-una dintre situațiile de mai sus.
Permisul înapoi, dacă rezultatul e negativ
Retragerea permisului de conducere în cazul acestui refuz încetează, iar șoferul primește permisul înapoi, dacă rezultatul analizei probelor biologice atestă lipsa în organism a alcoolului sau a substanțelor psihoactive.
Mai mult, această măsură a retragerii permisului de conducere nu presupune întocmirea unui dosar penal.
Măsura administrativă de retragere a permisului de conducere poate fi contestată, conform Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, instanța competentă având posibilitatea suspendării executării actului administrativ/anulării actului administrativ.
Ce se întâmplă exact dacă un șofer refuză testarea
Prin instituțiile juridice prevăzute, legislația rutieră are drept scop protejarea unor valori fundamentale, precum viața, integritatea corporală şi sănătatea tuturor persoanelor participante la trafic sau aflate în zona drumului public, care trebuie să primeze în fața unei singure persoane care pune în pericol pe ceilalți.
Astfel, în urma noilor modificări legislative în domeniul rutier, conducătorii auto care refuză testarea cu aparatele din dotare, fie drugtest, fie etilotest, sunt conduși la unități medicale specializate, pentru recoltarea de probe biologice, în vederea stabilirii prezenței, existenței sau inexistenței substanțelor interzise sau alcoolului în sânge, iar, față de aceștia este luată măsura administrativă de retragere a permisului de conducere, până la sosirea rezultatului probelor.
Anterior acestor modificări, în situația sus-menționată, pe vechea legislație, în unele cazuri, se întocmea un dosar penal in rem, iar conducătorul auto trebuia să aștepte soluționarea dosarului penal.
Poliția Cluj, despre aparatele drugtest
Cu privire la aparatele drugtest folosite la nivelul Poliției Române, acestea sunt Drager 5000, importate din Germania, cele mai noi de pe piață, de ultimă generație și folosite în toate țările europene, precum și în Statele Unite ale Americii.
“Este necesar ca cetățenii să se informeze cu privire la medicamentele pe care le consumă și să citească atent prospectul ori să se consulte cu un medic, deoarece unele medicamente sunt contraindicate pentru condusul autovehicolelor.
Așadar, persoanele în cauză se pot pune în pericol, atât pe ei, cât și pe ceilalți participanți la trafic, având în vedere faptul că efectul unor medicamente poate reduce capacitatea și timpii de reacție, iar aparatele Drugtest detectează inclusiv substanțe din compoziția acestor medicamente”, se arată în comunicatul de presă.
Probele biologice
Testarea reprezintă doar un indiciu în ceea ce privește posibilitatea ca acel șofer să fi consumat substanțe interzise. Tocmai de aceea sunt recoltate probe biologice, la o unitate medicală, iar rezultatul acestora reprezintă probă în ceea ce privește existența sau inexistența substanțelor interzise.
Măsurile sunt diferite de la o țară la alta, însă toate statele au o preocupare și sunt foarte atente la aceste abateri care sunt considerate grave, în orice stat, și anume conducerea sub influența alcoolului sau a substanțelor interzise.
În acest moment, analizarea probelor biologice nu este atributul Poliției Române, ci al serviciilor de medicină legală.
Poliția Cluj va avea laborator propriu de analize
Durata analizării probelor biologice a fost luată însă în considerare, la momentul modificărilor legislative, iar, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne, în urma unei analize efectuate la nivelul Direcției Rutiere, a fost introdusă posibilitatea legală ca Poliția Română să organizeze și să dețină laboratoare proprii, pentru a analiza aceste probe și pentru a emite cât mai repede un rezultat.
Primul astfel de laborator va fi operaționalizat la nivelul Institutului Național de Criminalistică din cadrul Poliției Române, iar cel de-al doilea, la nivelul județului Cluj.
De asemenea, în continuare, vor fi operaționalizate astfel de laboratoare în toată țara, la acest moment, documentația pentru laboratorul din cadrul Institutului Național de Criminalistică – I.G.P.R. fiind deja pregătită.
Așteptare lungă pentru rezultate
Totodată, la data de 4 iulie 2024, de la nivelul Poliției Române a fost transmisă o informare oficială către Institutul Național de Medicină Legală, pentru a evalua modalitatea de analiză a probelor și emiterea cu întârziere a rezultatelor, deoarece o persoană care depinde de permisul de conducere este nevoită să aștepte o perioadă îndelungată, acest aspect nefiind în competența Poliției Române.
Așadar, Poliția Română a luat în calcul așteptarea îndelungată referitoare la probele biologice, care nu este cauzată de Poliția Română, iar, pentru a veni în întâmpinarea cetățenilor, au fost luate în calcul aceste aspecte și tocmai de aceea vor fi înființate laboratoare, pentru a scurta perioada de așteptare.
Deși până în prezent, în legislația anterioară, nu era atributul Poliției Române, acum, în noua legislație, există această posibilitate și cu siguranță timpul de primire a rezultatelor va fi mult mai rapid.
Interesul societății primează în fața interesului oricărui individ
Atât timp cât există indicii cu privire la posibilul consum de substanțe interzise sau alcool la o persoană care este depistată la volan, acel indiciu trebuie verificat, întrucât acel conducător poate fi un potențial pericol pentru ceilalți participanți la trafic, conform Poliției.
“Referitor la cazul de anul trecut, intens mediatizat, din Constanța, Poliția Română a învățat ceva după acest eveniment și de aceea a venit cu acest pachet de măsuri legislative, dar și administrative.
La acest moment, există un trend descendent al numărului de accidente și de persoane decedate în România, iar aceste prevederi vor contribui cu siguranță, în continuare, la scăderea numărului de accidente rutiere și a consecințelor grave pe care acestea le produc”, se mai arată în comunicat.
Petiția șoferilor
În spațiul public, a fost intens mediatizată o petiție, în care se solicită anularea acestei ordonanțe de urgență, întrucât sunt persoane care refuză această testare cu aparatul drugtest sau etilotest.
“Reiterăm că este o obligație legală ca cetățenii să se supună acestor testări și există, într-adevăr, opțiunea de a nu efectua testarea, dar în acel moment intervin măsurile administrative, și anume retragerea permisului de conducere, până la primirea rezultatului probelor biologice.
Menționăm faptul că aparatele drugtest nu dau ,,erori”, așa cum sunt numite în spațiul public.
Sunt anumite infirmări, care provin de la substanța detectată, în urma consumului unor medicamente, care sunt contraindicate condusului”, au mai arătat polițiștii.
Astfel, 15-20% din totalul testărilor efectuate de Poliția Română au ieșit negative la Medicină Legală, tocmai prin prisma faptului că acele persoane au consumat unele medicamente, iar aparatele DrugTest, de ultimă generație, au capacitatea de a detecta insclusiv substanțe.
Vizați și bicicliștii și cei care folosesc trotineta
În ceea ce privește sancționarea contravențională a conducătorului de bicicletă, respectiv trotinetă electrică, atunci când refuză să se supună testării privind consumul de alcool ori substanţe psihoactive, menționăm că, până la modificarea în discuție, conducătorul unui astfel de vehicul era încurajat să refuze testarea privind consumul de alcool ori substanțe psihoactive, întrucât legislația în vigoare stabilea o sancțiune contravențională doar în cazul celor care se supuneau testării, fiind confirmat consumul de alcool sau substanțe psihoactive.
Obiectivul reglementării este îmbunătățirea comportamentului în trafic a conducătorilor acestor vehicule.
Răspunderea contravențională are și un rol preventiv – educativ, dincolo de cel punitiv.
55 de conducători de bicicletă și trotinetă au murit în accidente doar în 2024
De altfel, statistica accidentelor rutiere grave relevă multe pierderi de vieți în rândul acestor participanți la trafic.
Astfel, numai în primele 6 luni ale anului 2024, au fost înregistrate 300 de accidente rutiere, în urma cărora au decedat 55 de conducători de bicicletă și trotinetă, iar alții 248 au fost răniți grav.
De asemenea, s-a constatat că un procent considerabil dintre conducătorii de biciclete și trotinete electrice implicați în accidente rutiere se aflau la momentul producerii sub influența băuturilor alcoolice.
Conducătorii acestor vehicule au posibilitatea de a alege să respecte prevederile legale – acceptare voluntară, cunoscând în prealabil că pot fi sancționați contravențional dacă adoptă o conduită contrară legii.
În situația în care aleg, totuși, să nu respecte obligațiile legale, prin aplicarea unei sancțiuni ar putea înțelege că societatea nu încurajează o astfel de conduită – respectarea legii fiind aplicată.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ADMINISTRAȚIE
VIDEO. CJ Cluj preia drumul comunal Câțcău-Vad și îl modernizează. Rută nouă între Baia Mare și Cluj-Napoca

Veste bună pentru șoferi. Drumul comunal DC 177 Câțcău – Vad, va fi preluat de Consiliul Județean Cluj.
Acesta va fi transformat în drum județean, anunță Radu Rațiu, vicepreședintele CJ Cluj.
CJ Cluj preia drumul comunal Câțcău-Vad și îl modernizează
Drumul care are doi kilometri va fi reabilitat și modernizat, oferind o nouă soluție celor care se deplasează de la Baia Mare spre Cluj-Napoca și, mai mult, alternativă la blocajele care se creează la podul din Dej de pe drumul național.
“Va fi o alternativă rutiera la podul de la Dej, astfel încât ce care vin din partea de nord a țării să poată folosi și podul de la Vad peste Someș”, a spus Radu Rațiu, care a fost pe teren cu primarii din Dej și Câțcău.
Costan Morar, primarul Dejului: Așteptăm de mult ca acest drum să fie reabilitat
Primarul Dejului, Morar Costan spune că este bucuros că drumul va fi modernizat pentru că este important și pentru locuitorii din zonă.
“Mă bucur că s-a decis să se rabiliteze tronsonul de drum care face legătura între Câțcău și Vad, pentru că prin reabilitare se va fluidiza circulația noastră spre municipiul Dej și special pe podul peste Someș.
ECONOMIE
Compania clujeană BitStone lansează un concurs de inteligență artificială pentru studenți: soluții pentru un oraș mai inteligent

Compania de software din Cluj BitStone lansează o inițiativă unică de conectare a inovației tehnologice cu nevoile reale ale orașului: AI Contest, un concurs de inteligență artificială dedicat studenților pasionați de tech și dezvoltare urbană.
Între 15 aprilie și 17 mai 2025, studenții din Cluj vor lucra în echipe pentru a dezvolta un MVP (Minimum Viable Product) funcțional, bazat pe tehnologii de computer vision și machine learning, care să detecteze automat probleme urbane precum:
- Gropi în asfalt – pentru prevenirea accidentelor
- Graffiti neautorizat – pentru un spațiu public mai curat
- Coșuri de gunoi pline – pentru o gestionare eficientă a deșeurilor
- Mașini parcate ilegal – pentru fluidizarea traficului și creșterea siguranței
Un hackathon… altfel
Spre deosebire de un hackathon tradițional, AI Contest se desfășoară pe durata unei luni, cu sesiuni săptămânale de feedback și mentorat, culminând cu o prezentare finală în fața juriului, în care vor fi desemnate cele mai promițătoare soluții.
Înscrierile se pot face online, prin completarea unui formular, până marți, 15 aprilie. Participarea poate fi individuală sau în echipe de două persoane.
O întâlnire inițială cu participanții va avea loc marți la ora 17 la sediul BitStone. Perioada de implementare a soluțiilor va avea loc între 15 aprilie și 17 mai și va include îndrumare din partea echipei BitStone și posibilitatea de a lucra de la sediul companiei.
Sâmbătă, 17 mai, de la ora 11, va avea loc prezentarea finală a proiectelor și desemnarea câștigătorilor, la sediul BitStone.
Premiile oferite de companie sunt:
- Locul I – 2xMacBook AIR M4
- Locul II – 2xApple Watch 10
De asemenea, participanții la concurs au posibilitatea unui internship pe AI în cadrul companiei.
Implicarea comunității locale
Orașele moderne se confruntă zilnic cu diverse probleme urbane, de la gropi în asfalt și graffiti neautorizat până la coșuri de gunoi supraaglomerate sau mobilier urban deteriorat. Detectarea rapidă și automată a acestor probleme este esențială pentru o gestionare eficientă a orașului. Metodele tradiționale de inspecție necesită timp, resurse și intervenție umană constantă.
Inteligența Artificială (IA) oferă oportunitatea de a analiza imagini capturate de camere stradale, drone sau telefoane mobile pentru a identifica problemele urbane și a le raporta automat autorităților sau cetățenilor.
„La BitStone, credem că soluțiile bune pentru oraș se nasc din colaborarea dintre tehnologie și comunitate. Clujul are resurse extraordinare – tineri talentați, organizații implicate și o energie creativă aparte. Cu AI Contest, vrem să aducem toate aceste forțe împreună pentru a genera soluții concrete la problemele orașului”, a declarat Grigore Vlad, CEO si cofondator BitStone SRL.
Concursul urmărește nu doar dezvoltarea unor soluții tehnologice reale, ci și conectarea comunității tech cu actorii locali – ONG-uri, instituții publice, lideri civici. BitStone lansează un apel către organizațiile din Cluj să se alăture proiectului prin:
- Promovarea inițiativei în rețelele proprii (social media, site, newsletter)
- Oferirea unui reprezentant în juriu
- Sprijin în identificarea nevoilor urbane ce pot fi abordate prin AI
„Nu dezvoltăm doar software – dezvoltăm și oameni. Acest concurs este parte din angajamentul nostru de a investi în viitorul Clujului, oferind tinerilor contexte reale în care să crească, să învețe și să creeze. Credem în educația aplicată și în puterea generației tinere de a modela un oraș mai inteligent și mai sustenabil”, a declarat Albert Zemba, CEO si cofondator BitStone SRL.
Despre BitStone
BitStone este o companie de tehnologie cu sediul în Cluj-Napoca, care oferă soluții software custom pentru clienți din întreaga lume. Activă de 18 ani pe piață, compania reunește o echipă de peste 100 de profesioniști – ingineri software, designeri de produs, analiști și specialiști în AI – și contribuie activ la digitalizarea companiilor și la dezvoltarea de produse tech de impact. Dincolo de proiectele comerciale, BitStone investește constant în educație, comunitate și inovație locală.
Mai multe informații despre concurs și înscriere sunt disponibile pe: https://bitstone.com/ai-contest
EDUCATIE
VIDEO. Sediu „de cinci stele” pentru Facultatea de Drept. Daniel David: UBB are foarte puțin spațiu pentru câți studenți are

Studenții Facultății de Drept a Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca vor învăța în spații noi, de anul acesta. Fostul hotel de cinci stele Opera Plaza a fost transformat într-un sediu modern pentru facultate.
Noul sediu al Facultății de Drept a UBB Cluj, situat pe str. Traian Moșoiu nr. 10-12, a fost inaugurat luni, 14 aprilie 2025. La inaugurare au participat, alături de reprezentanții UBB, ministrul Educației și Cercetării, prof. Univ. dr. Daniel David, reprezentanți ai Consiliului Superior al Magistraturii, ai altor facultăți de drept din țară și Republica Moldova, reprezentanții autorităților locale și regionale.
Performanța universitară se construiește cu oameni și infrastructură
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a explicat că, în perioada în care era rector al Universității Babeș-Bolyai, a pus accent pe exigența academică, care trebuie susținută prin două elemente esențiale: resursa umană și infrastructura.
„Acest proiect a început când eram rector în funcție. Țin minte că discuțiile se refereau la programul pe care l-am avut la Universitatea Babeș-Bolyai și pe care încă îl avem: am cerut foarte mult pe latura academică colegilor mei – performanță, excelență. În același timp, știi că nu poți face performanță și excelență fără două lucruri. Pe de o parte, resursă umană, și avem multe proiecte pentru resursa umană, planul individual de carieră, mecanisme prin care oamenii pot să câștige mai mult, dincolo de salariu, în funcție de performanță”, a declarat ministrul clujean al Educației.
„UBB are foarte puțin spațiu pentru cât de mulți studenți are”
În ceea ce privește infrastructura, atrage atenția asupra lipsei de spațiu adecvat raportat la numărul mare de studenți (peste 40.000), subliniind că standardele actuale sunt diferite față de trecut.
„Dincolo de resursa umană, vorbim despre infrastructură: oricât de mult spațiu spun unii că are UBB-ul, adevărul este că are foarte puțin spațiu pentru cât de mulți studenți are: suntem o comunitate de peste 50.000 de oameni, din care peste 40.000 sunt studenți. Standardele pentru componenta academică s-au schimbat, nu mai e ca în vremea când eram noi studenți, când mai stăteam pe jos, printre mese. Acum, studenții vor spațiu, vor confort, altfel protestează. Atunci, dacă vrei performanță, trebuie să te asiguri că întărești resursa umană și că dezvolți infrastructura”, a mai arătat Daniel David.
Facultatea de Drept avea nevoie de acest sediu de mult timp
Rectorul interimar Universității Babeș-Bolyai Adrian Petrușel, a arătat că acest nou sediu era o necesitate mult așteptată pentru una dintre cele mai performante facultăți ale UBB.
„Este pentru mine o mare bucurie să deschidem astăzi noul sediu al Facultății de Drept, proiect început în 2021, prin achiziționarea unei clădiri pe care astăzi o vedeți transformată într-un sediu modern pentru una dintre cele mai importante și performante dintre facultățile universității noastre. La acest demers au contribuit mulți factori, universitatea în primul rând, prin decontul financiar pe care l-a făcut, proiectul finanțat prin fonduri structurale prin care am realizat această investiție, direcțiile noastre, colegii de la Facultatea de Drept, Ministerul Educației și Cercetării. Este un proiect care rezolvă, pe de o parte, necesitatea unui sediu așa cum Facultatea de Drept îl merita de mult și, colateral, spații eliberate și pentru alte facultăți ale universității noastre. Mă refer la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, care este de asemenea o facultate în dezvoltare și a cărei probleme de spațiu sunt vechi și binecunoscute”, a explicat rectorul UBB Cluj.
Sediu „de cinci stele” pentru studenții la Drept
Noul sediu al Facultății de Drept reprezintă una din investițiile majore ale UBB, clădirea fiind modernizată din fonduri proprii și din fondurile europene alocate, în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027, proiectului cu titlul Restructurare, reabilitare, modificări interioare și schimbare de destinație Corp C2 din hotel în spatii de învățământ.
În urma acestor investiții, studenții Facultății de Drept vor beneficia de spații didactice și de cercetare moderne – 3 amfiteatre (dintre care unul cu o capacitate de 400 de locuri, celelalte cu aproximativ 200 de locuri), 4 săli de curs cu peste 50 de locuri, 18 săli de seminar cu câte 27 locuri -, o sală de conferințe, o sală de lectură cu 100 de locuri, precum și de spații moderne pt biblioteca facultății și birouri.
Un spațiu modern și incluziv pentru studenții de azi și de mâine
Noul spațiu asigură condițiile necesare de calitate, dar și incluzive desfășurării procesului de predare, inclusiv formării la distanță și online, precum și activităților conexe acestuia. Investițiile în dezvoltarea infrastructurii educaționale în învățământul universitar contribuie la asigurarea accesului la medii de învățare care sprijină dezvoltarea personală, coeziunea socială și dezvoltarea sustenabilă.
Pe termen lung, se urmărește crearea unui spațiu al învățământului superior incluziv, inovator, interconectat și atractiv, iar pe termen scurt atenția este orientată către intensificarea implicării universităților în societate, creșterea finanțării educației, intensificarea digitalizării educației și creșterea rolului acesteia în atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite (SDGs), până în 2030.
Investiție majoră pentru educația juridică din Cluj
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 32.855.946,41 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din partea UE și din bugetul național se ridică la 31.721.219,6 lei.
EVENIMENT
FOTO. Ideile inovatoare ale tinerilor în domeniul neutralității climatice, premiate de Primăria Cluj cu peste 50.000 de euro

Soluții inovatoare dezvoltate de tineri pentru a sprijini tranziția către neutralitatea climatică au fost premiate, luni, de Primăria Cluj-Napoca.
Premierea a avut loc la Casino – Centrul de Cultură Urbană din Parcul Central „Simion Bărnuțiu” din Cluj-Napoca și a marcat încheierea proiectului „Climate-Neutral and Smart Cities: Planning, Piloting, Inspiring”.
Ideile inovatoare ale tinerilor, premiate cu peste 50.000 de euro
Proiectul este unul internațional, desfășurat alături de parteneri din Norvegia și Islanda, fiind finanțat 100% din fonduri norvegiene.
“Primăria susține constant inițiativele tinerilor care își doresc să transforme orașul nostru într-unul mai bun de trăit pentru ei și pentru toată lumea. Mă bucură faptul că, alături de partenerii noștri instituționali din ecosistemul local reușim constat să finanțăm procese și programe în care tinerii clujeni – una dintre cele mai importante resurse ale orașului nostru – pot învăța, pot experimenta și pot crea impact în comunitate. Îi felicit pe toți pentru implicare și le mulțumesc partenerilor din proiect pentru profesionalismul și eforturile susținute în cadrul acestuia”, a spus Emil Boc, primarul Clujului.
În cadrul evenimentului, partenerii implicați în proiect au prezentat rezultatele obținute și au discutat despre soluțiile inovatoare dezvoltate pentru a sprijini tranziția către neutralitatea climatică. Proiectul a facilitat și schimbul de bune practici între actori locali din România, Islanda și Norvegia, cu accent pe educație, inovație și implicare civică, în special în rândul tinerilor.
Premii pentru echipe formate din studenți UBB și ai Universității din Oslo
Un moment important al evenimentului l-a reprezentat premierea echipelor câștigătoare din cadrul activității „Tehnologie pentru Climă”, coordonată de Primăria Cluj-Napoca și Universitatea Babeș-Bolyai. Cele opt echipe formate din studenți UBB și ai Universității din Oslo au propus soluții pentru provocările: „AI-Driven Carbon Footprint Tracker in Cluj” și „Walk Safe in Cluj”. Echipele au fost premiate, Primăria Cluj-Napoca oferind premii în valoare totală de 18.000 euro.
În cadrul evenimentului au fost prezentate și rezultatele programului Com’ON Cluj-Napoca Green Mission 2030, lansat la începutul acestui an. Inițiativa a sprijinit proiecte propuse de tineri pentru susținerea neutralității climatice și implicarea civică, printr-un fond total de premiere de 33.000 euro oferit de Primărie.
sergiu
iulie 7, 2024 la 10:46 am
SIII????În loc sa mărească salariile polițiștilor et ete..le ia laborator cu 300.000 euro…..BATAIE DE JOC LA ADRESA SOFERILOR…..incalacarea Constiytutiei zilnic…..RESTRANGERE DE DREPTURI SI LIBERTATI..SECURITATEA SI COMUNISTII ERAU ZERO PE LANGA CE FAC ACESTI HABARNISTI din Guvern……..SI NIMENI NIMIC…..!!! INCREDIBIL !! ce iei permit acești ANALFABETI…sa va vedem când va face TVA-ul 21% solicitat de U.E??