Connect with us

ACTUALITATE

PNL, UDMR și USR au votat pentru SF-ul metroului clujean, de peste 2 miliarde euro.

Publicat


Doar 2 voturi împotrivă a primit Studiul de Fezabilitate al Metroului de Cluj, cel mai probabil din partea consilierilor PSD, nemulțumiți de faptul că proiectul a fost promovat în ședință extraordinară, cu doar câteva zile la dispoziție pentru analizarea a sute de pagini de date tehnice.

Emil Boc a menționat că până și PSD-ul a adunat în urmă cu mai mulți ani semnături de susținere a metroului pe care acum îl resping.

USR a ales să susțină demersul, cu toate că reprezentanții formațiunii au ridicat semne de întrebare legate de termenele de încadrare în finanțările europene, anul 2022.

Proiectanții au arătat că metroul este mai bun pentru clujeni întrucât cel mai modern tramvai ar avea o capacitate de doar 5500 de pasageri pe oră și ar necesita căi dedicate de transport, care ar genera blocaje suplimentare. În plus, realizarea cartierului Sopor și reconversia Bulevardului Muncii vor aduce trafic suplimentar.

Necesarul de astăzi ar fi de 6000 de pasageri pe oră.

În privința exproprierilor care se vor realiza, acestea ar viza doar proprietăți fără valoare deosebită, au mai spus aceștia.

Pentru operare, metroul va fi subvenționat 40% de către ministerul transporturilor și va fi mai eficient decât cel din Capitală, care este subvenționat 60%.

Iosif Pop, reprezentând societatea civilă, a fost cel mai tranșant împotriva metroului: mobilitatea în Cluj a scăzut, iar județul demografic va fi în declin.

„Suntem în basme de Petre Ispirescu”, a declarat Iosif Pop.

Acesta a sugerat că mai degrabă trebuie să fie conectat Clujul intermodal până la gară, să se facă centura Metropolitană și străzile adiacente.

„Din 2004 încoace puteau fi făcute toate astea”, a mai spus Iosif Pop.

Proiectanții au mai afirmat că transportul în comun nu va fi oprit de lucrări, urmând a fi închiriate încă 60 de autobuze.

Trebuie să se lucreze fără oprire

Săpăturile se fac sub nivelul pânzei freatice, iar dacă mașinăriile se blochează, tot șantierul se poate inunda.

Tot astfel, dacă nu se înaintează cu lucrarea, se pot scufunda utilajele sub greutatea mare.

Prioritatea zero

Oricum ar fi, Centura Metropolitană rămâne și ea prioritatea zero a primarului Emil Boc, chiar dacă și în acest caz s-a sărit de la 140 la 600 milioane de euro.

Edilul a făcut apel la o clasă politică unită pentru marile proiecte de infrastructură ale Clujului, lucru care a mai fost posibil aici.

Trenul metropolitan nu se mai justifică

În premieră, șeful de proiect Ionel Oprea a anunțat că a crescut semnificativ costul trenului metropolitan, de la 75 la 200 milioane de euro, iar la acest nivel nu mai este rentabilă implementarea.

Ar fi necesar un trafic de 5 ori mai mare sau să fie redus proiectul de 5 ori.

Emil Boc a oferit asigurări că și acest proiect merge înainte cel puțin cu stații la Tetarom, 1 Mai și Ira.

Cum va arăta metroul:

https://www.facebook.com/306300569458775/posts/4615123745243081/

 

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate