Connect with us

Uncategorized

Planul de relansare economică prevede 3.000 km de autostrăzi şi drumuri expres, 3.000 km de cale ferată și noi porturi și aeroporturi, până în 2030

Publicat


Planul de relansare economică, anunțat astăzi de guvernul Orban, prevede investiții masive în infrastructura de transport. 60 de miliarde de euro, adică 25% din produsul intern brut dintr-un an, vor fi investiți de către guvern în infrastrucută, arată proiectul. Cu acești bani vor fi construiți aproximativ circa 3.000 km de autostrăzi şi drumuri expres, 3.000 km de cale ferată, noi linii de metrou, noi porturi maritime şi fluviale şi noi aeroporturi.

Infrastructura rutieră:

Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare: 407,3 km de autostrăzi şi drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro

  • Sibiu – Piteşti (Loturi 1, 4, 5)
  • Craiova – Piteşti
  • Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borş)
  • Sebeş – Turda
  • A0: Inelul de Sud Bucureşti
  • Varianta de ocolire Bacău Podul peste Dunăre de la Brăila.

Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României. Cost estimat: 31 miliarde euro

  • Sibiu – Piteşti (Loturi 2, 3)
  • Autostrada Transilvania: Nădăşelu – Suplacu de Barcău
  • Autostrada Unirii: Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni
  • A3: Ploieşti – Comarnic – Braşov
  • A7: Ploieşti– Suceava – Siret
  • A0: Inelul de Nord Bucureşti
  • Bucureşti – Alexandria – Craiova – Lugoj
  • Buzău/Focşani – Brăila – Galaţi
  • Măcin –Tulcea – Constanţa
  • Transregio Gilău – Cluj N. –Apahida

Feroviar

Investiţii în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro

  • Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulaţia trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h

Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate:

  • Ploieşti-Suceava-Dărmăneşti
  • Bucureşti-Craiova-Timişoara-Arad
  • Suceava-Cluj Napoca
  • Buzău-Feteşti
  • Port Constanţa-Palas
  • Predeal-Braşov
  • Centura feroviară a Municipiului Bucureşti
  • Cluj Napoca-Episcopia Bihor
  • Tren metropolitan Nădăşelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonţida

Metrou: Dezvoltarea noilor magistrale şi extinderea magistralelor existente

  • Finalizare lucrări M5
  • lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai –Aeroport Otopeni M4 – tronsonul Gara de Nord –Gara Progresu extensie M2 Pipera – Petricani şi Berceni – Linia de Centură Sud
  • Metrou Cluj-Napoca, Magistrala: Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate