Connect with us

EDUCATIE

Peste 1.200 de elevi clujeni vor învăța la “locul de muncă”. Proiect de peste 12 milioane de lei derulat de IȘJ Cluj

Publicat


Colegiul Ana Aslan Cluj

Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Cluj, alături de cinci unități de învățământ din județ, demarează o inițiativă amplă pentru sprijinirea a 1.265 de elevi care urmează cursuri în domeniile profesional și tehnic.

Elevii vor fi sprijiniți să se integreze pe piața muncii, printr-un proiect derulat cu fonduri europene.

Peste 1.200 de elevi clujeni vor învăța la “locul de muncă”. Proiect de peste 12 milioane de lei derulat de IȘJ Cluj

Potrivit IȘJ Cluj, proiecul are în vedere creșterea accesului la educație de calitate, pregătirea profesională și integrarea elevilor pe piața muncii. Prin intermediul acestuia vor fi create 5 Centre de Inovație și Excelență în Practica Profesională și dezvoltate nu mai puțin de 60 de parteneriate cu angajatori din Cluj.

5 școli din Cluj, în propiectul cu fonduri europene

Școlile incluse în acest proiect sunt din Cluj-Napoca, Dej și Câmpia Turzii, iar elevii care înva’ă aici vor avea diferite specializări.

Denumirea proiectelor și școlile incluse în program:

  • „NEXT-GEN – Viitorii profesioniști în era serviciilor sustenabile”, va fi proiectul derulat în parteneriat cu Colegiul Economic „Iulian Pop” Cluj-Napoca
  • „ECO-BIZ – Program sustenabil de practică în domeniile turism și alimentație”, va fi în parteneriat cu Colegiul de Servicii În Turism „Napoca” Cluj-Napoca
  • „LABORATORUL VERDE – Stagii de practică inovatoare pentru protecția mediului”, va fi în parteneriat cu Colegiul Tehnic „Ana Aslan” Cluj-Napoca
  • „STAGIAR – Stagii de practică transdisciplinare dedicate elevilor”, va fi în parteneriat cu Liceul Tehnologic „Somes” Dej
  • „ORIZONT – Experiențe de practică multidisciplinare dedicate elevilor”, va fi în parteneriat cu Colegiul Tehnic „Victor Ungureanu” Câmpia Turzii.

Valoarea totală a proiectelor este de peste 12,3 milioane de lei, din care aproape 10,5 milioane de lei reprezintă cofinanțarea Uniunii Europene. Peste 1,8 milioane de lei reprezintă cofinanțare națională de la bugetul de stat și cofinanțare proprie a partenerilor sau de la bugetul local.

Elevii, încurajați să participe la stagii de practică

Potrivit reprezentanților IȘJ Cluj, obiectivul îl reprezintă furnizarea unei oferte educaționale adaptate prin parteneriat social, centrate pe formarea și dezvoltarea de competențe profesionale și transversale cerute pe piața muncii.

“Acest lucru va duce la îmbunătățirea calității vieții tinerilor, a incluziunii, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație. Scopul principal al parteneriatului este adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor din învățământul preuniversitar tehnic prin organizarea de stagii de practică pentru elevi, precum și creșterea ponderii elevilor cuprinși în învățământul profesional și tehnic prin furnizarea de facilități si măsuri de sprijin efectiv”, arată reprezentanții IȘJ Cluj.

Astfel, vor fi implementate activități specifice integrate menite să îmbunătățească rata de participare a elevilor la programele de învățare la locul de muncă, aspect care să faciliteze inserția pe piața muncii a elevilor din învățământul profesional și tehnic, să îmbunătățească gradul de independență financiară a tinerilor și să furnizeze sprijin elevilor în a se perfecționa în concordanță cu aptitudinile și deprinderile proprii.

Program gândit pe trei mari componente

Acțiunile propuse a fi implementate se împart în trei mari componente, respectiv:

  • Dezvoltarea a 60 parteneriate cu angajatori în vederea sprijinirii și a dezvoltării competențelor profesionale ale elevilor în domeniile de studii ale acestora.
  • Activități de îmbunătățire a infrastructurii mediilor de practică prin crearea a 5 structuri pilot denumite „Centre de Inovație și Excelență în Practica Profesională”, spații ce vor fi dotate cu materialele necesare inițierii elevilor în domeniile lor de competență.
  • Derularea stagiilor de practică la angajatori. Cei 1.265 de elevi înscriși în proiecte vor beneficia de consolidarea și extinderea noțiunilor teoretice acumulate în urma parcurgerii programei școlare, prin contactul cu mediul de lucru profesionist și participarea la activități specifice ale organizațiilor partenere de practică.

Beneficii pentru învățământ și piața muncii

Implementarea proiectelor va aduc ebeneficii tangibile și intangibile substanțiale, atât pentru învățământul preuniversitar cât și pentru piața muncii. Asta pentru că vor contribui la crearea unui mediu educațional mai dinamic, relevant și incluziv.

Beneficii majore ce vor fi accesate de către elevii participanți:

  • Creșterea calității educaționale.
  • Parteneriate cu sectorul privat.
  • Creșterea ratei de angajare.
  • Dezvoltarea abilităților socio-emoționale.
  • Resurse și instrumente inovatoare.
  • Acces la informații actualizate.
  • Sprijin în tranziția către Economia Verde.
  • Beneficii financiare directe.

“Prin acest demers, Inspectoratul Școlar Județean Cluj confirmă angajamentul față de promovarea unei educații incluzive, orientate spre performanță și dezvoltarea competențelor necesare unui viitor profesional de succes”, arată reprezentanții IȘJ Cluj.

Foto: Colegiul Tehnic „Ana Aslan” Cluj-Napoca



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Hip-hop-erul Deliric cântă la Cluj la pauza meciului de baschet U-BT – Turk Telekom. Model american din NBA

Publicat

deliric

Hip-hop-erul Deliric va cânta, marți, în sala polivalentă BT Arena din Cluj-Napoca la pauza meciului de baschet dintre echipele U- BT și Turk Telekom, evenimentul muzical fiind unul inspirat de modelul american din NBA.

”Marti merg la Cluj. O sa cant in pauza meciului U-BT vs Turk Telekom din EuroCup. Sunt foarte incantat ca pare ca suntem pe calea cea buna.

Intotdeauna i-am invidiat pe americani pentru ca profita de orice ocazie sa faca show, entertainment. Iar salile si stadioanele lor sunt pline si la baschet si la fotbal si la baseball etc. Clujul pare pe calea cea buna. La Sibiu baschetul stiu ca reuseste sa atraga lume… Ne mișcăm!
PS: poate o sala moderna nu ne-ar strica nici noua la București…”, a spus acesta.

Meciul de baschet din EuroCup va începe marți de la ora 19.

Citește mai departe

EVENIMENT

Plângere pe MyCluj: un șofer parchează zilnic într-o curte și stă pe telefon timp de 30 de minute, îngreunând circulația

Publicat

Sesizare ieșită din comun pe platforma MyCluj a Primăriei: un clujean reclamă „rutina digitală” a unui șofer care parchează zilnic în curtea unei instituții publice, unde petrece jumătate de oră în mașină, stând pe telefon.

Potrivit reclamației, incidentul se petrece în fiecare dimineață, în jurul orei 7:00, în parcarea instituției de pe strada Venus.

Rutină deranjantă a șoferului

Clujeanul care a depus sesizarea afirmă că șoferul ignoră semnul care interzice staționarea și blochează parcarea, afectând circulația. El le cere autorităților locale să ia măsuri.

„Bună ziua, în parcarea de pe str. Venus din curtea Direcției de Asistență Socială și Medicală, dimineața la ora 7 vine o mașină Ford cu numărul CJ41***, parchează și stă cam o jumătate de oră în mașină pe telefon. În fiecare dimineață! Ocupă un loc de parcare și îngreunează traficul de acolo!! Este semn cu staționarea interzisă! Vă rog să luați măsuri și să o amendați!”, arată sesizarea.

Sesizarea figurează în prezent ca „în lucru” pe platforma MyCluj, iar autoritățile locale sunt așteptate să ia măsuri în acest caz.

Citește mai departe

ECONOMIE

Farmec își mută producția într-un complex industrial din Dezmir. Investiție de peste 40 de milioane de euro

Publicat

Fabrica de cosmetice Farmec își mută producția într-un complex de hale industriale din Dezmir, printr-o investiție estimată la peste 40 de milioane de euro.

Producătorul clujean de cosmetice Farmec a demarat un amplu proiect de relocare a activității de producție pe un teren din Dezmir, comuna Apahida, situat pe strada Cantonului nr. 3-5.

Investiție de 40 de milioane de euro

Investiția, estimată la peste 40 de milioane de euro, include construirea unui complex industrial modern, care va cuprinde hale de producție și depozitare, o clădire administrativă, anexe tehnice, parcaje și spații verzi.

Proiectul presupune o reorganizare completă a zonei existente, inclusiv demolarea majorității clădirilor actuale, cu excepția a două corpuri reabilitate. Noua unitate de producție se va întinde pe o suprafață totală de 53.336 mp, cu o suprafață construită de 20.618 mp și o suprafață desfășurată de 30.878 mp, și va permite creșterea capacității de producție și crearea de noi locuri de muncă.

Propunerea, pe masa urbaniștilor

Potrivit propunerii înaintate Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism (CTATU) a județului Cluj, prin proiect se dorește construirea unui complex industrial format din clădiri de producție și depozitare, clădire administrativă și anexe tehnice, parcaje și platforme auto. Propunerea, aflată pe ordinea de zi a ședinței CTATU a CJ Cluj joi, 16 ianuarie, a fost amânată pentru o dată ulterioară.

Terenul este ocupat, în prezent de 25 de corpuri de clădire, care urmează să fie demolate, cu excepția a două corpuri de clădire reabilitate și utilizate și în prezent. În locul acestora, beneficiarul propune construirea a 20 de corpuri noi de clădire, cu funcțiuni diverse: clădiri administrative, hale de depozitare, hale de producție, rezervoare, stații epurare, etc. Clădirile propuse spre construire vor avea un regim maxim de înălțime de S(D)+P+4E și maxim 25 de metri.

Teren învecinat cu Centura Vâlcele-Apahida

Cu toate că terenul se învecinează la sud cu Centura Vâlcele-Apahida, accesul în zonă este propus a se păstra de pe Str. Cantonului. Se propune realizarea a două accese directe de pe Str. Cantonului, dintre care unul este existent, urmând a fi doar modernizat. Ambele accese vor fi auto, velo si pietonal. De asemenea, rețelele și drumurile de incintă vor fi extinse și modernizate, infrastructura existentă având o vechime de peste 40 de ani.

Pentru încălzirea spațiilor interioare se va opta pentru energie electrică, gaz, deșeuri ecologice sau un mix între acestea. Terenul beneficiază deja de rețea de apă și canalizare.

Spații verzi și parcaje, în incinta platformei

În proiect se prevăd parcaje proprii, astfel încât să se asigure stationarea autovehiculelor doar în incinta parcelei, cât și trotuare si accese pietonale amenajate, împreună cu un traseu de biciclete.

Totodată, se vor amenaja spații verzi – plantații, gazon – conform proiectului de specialitate pe minim 10% din suprafața totală a terenului. Accesele carosabile, parcajele, platformele si aleile vor fi realizate cu elemente prefabricate ecologice, dale de piatra, dale înierbate si pietris.

Profit de peste 25 milioane de lei, în 2023

După finalizarea relocării, actuala fabrică de pe strada Henri Barbusse din Cluj-Napoca va fi transformată într-un spațiu administrativ.

Investiţia este estimată la peste 40 milioane de euro, dintre care peste 24 de milioane de euro pentru construirea de la zero a noului centru de producţie și alte 16 milioane de euro pentru înnoirea echipamentelor.

Construcţia noii unităţi urmează să fie finalizată în decurs de trei ani și va genera creşterea capacităţii de producţie cu până la 100% şi crearea a în jur de 100 de noi locuri de muncă.

În 2023, Farmec a raportat o cifră de afaceri record de 358,2 milioane lei și un profit de peste 25,9 milioane de lei, potrivit datelor de pe Termene.ro.

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO. Nouă profesori pentru educație timpurie din Cluj-Napoca premiați la Conferința Națională eTwinning 2024

Publicat

profesori

Conferința Națională eTwinning desfășurată în weekend-ul 18-19 ianuarie la București a decernat Premiile Naționale eTwinning 2024, iar pe lista premianților s-au aflat și 9 profesori pentru educație timpurie din 5 grădinițe din Cluj-Napoca: Grădinița cu Program Prelungit “Micul Prinț”, Grădinița cu Program Prelungit “Mămăruța”, Grădinița cu Program Prelungit “Parfum de Tei” , Grădinița cu Program Prelungit “Bambi” și Grădinița cu Program Prelungit “Căsuța Poveștilor”.

Cadrele didactice nominalizate au fost însoțite la festivitatea de premiere de către inspectoarele pentru educație timpurie Lolica Tătaru și Ana -Maria Nechita și de către directorii unităților de învățământ.

Două proiecte internaționale

profesori

Cadrele didactice clujene au fost implicate în 2 proiecte eTwinning, de colaborare internațională.
Proiectul “If you come to Earth” la care au participat profesoarele pentru educație timpurie Nădejde Ramona, Truța Luciana, Veres Iuliana, Bodor Andra Laura, Daniel Gabriela Elena,Tite Alina și Gergely Erika-Magdolna, împreună cu preșcolarii din grădinițele “Micul Prinț”, “Mămăruța” și “Parfum de Tei” Cluj-Napoca au obținut premiul I la secțiunea “Proiecte derulate de ambasadori eTwinning”, 2 dintre membrii proiectului, Nădejde Ramona și Gergely Erika-Magdolna, având calitatea de Ambasadori eTwinning.
Proiectul „If you come to Earth” s-a desfășurat pe parcursul anului școlar 2023-2024, având parteneri din România , Grecia și Cipru de nivel preșcolar. Proiectul a avut ca și punct de plecare cartea ”If you come to Earth” scrisă de Sophie Blackall, de două ori câștigătoare a Medaliei Caldecotta.

Extraterestrul Toto

În această carte, un copil îi scrie o scrisoare unui extraterestru despre planeta noastră și acesta este pretextul prin care am solicitat copiilor să devină ghizii extraterestrului, numit de noi Toto, pe planeta noastră.

Împreună cu copiii, fiecare partener a venit cu propuneri cu privire la temele care vor fi abordate pe parcursul proiectului. În urma acestui brainstorming au fost selectate temele care s-au repetat în toate țările partenere și echipe internaționale de cadre didactice au pregătit prezentări și activități educative pentru preșcolari. Așadar împreună cu copiii l-am învățat pe extraterestrul Toto, despre Oameni, Jocuri și Jucării, Artă, Animale și despre Mare/Apă.

Premii 1

Proiectul “Christmas” care au avut ca și membrii pe Soporan Raluca și Igna Crina și preșcolarii din grădinițele “Bambi” și “Căsuța Poveștilor” au obținut premiul I la secțiunea nivel Preșcolar.
Proiectul “Christmas” a fost o oportunitate unică de a învăța despre tradițiile altor culturi, de a experimenta bucuria colaborării internaționale și de a sărbători Crăciunul într-un mod creativ și interactiv.
Aceste proiecte au contribuit la dezvoltarea competențelor-cheie, la consolidarea relațiilor între grădinițe din diferite țări și la promovarea diversității culturale.
Activitățile au fost integrate în curriculumul educațional, sprijinind dezvoltarea abilităților artistice, cognitive, digitale și sociale ale copiilor.

147 de proiecte depuse

Premiile au fost acordate pentru proiectele eTwinning derulate în anul școlar 2023-2024. În competiție au fost înscrise 147 de proiecte, premiate fiind un număr de 22 de proiecte de cooperare europeană. Lista tuturor câștigătorilor este disponibilă pe site-ul acțiunii eTwinning: https://etwinning.ro/finalisti-premiile-nationale-etwinning-2024/
Acțiunea eTwinning este parte a programului Erasmus + al Comisiei Europene, fiind implementată la nivel național de către Agenția Națională pentru Programe Europene în Domeniul Educației și Formării Profesionale, instituție nominalizată drept centru național de coordonare prin Ordinul Ministerului Educației nr.240/09.09.2021.

Acțiunea se adresează tuturor unităților școlare din învăţământul preuniversitar, tuturor profesorilor, indiferent de disciplina predată, directorilor de unităţi şcolare şi inspectorilor şcolari.
Proiectele eTwinning sunt proiecte desfășurate pe platforma https://school-education.ec.europa.eu, adică într-un spațiu virtual de învățare bazat pe colaborare și schimb de experiență între cadre didactice și preșcolari/elevi din spațiul european.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate