Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Park&ride-ul de la Aeroport, tarif diferențiat pentru cei care lasă mașina pe termen lung. Tarcea: Nu vrem un cimitir de mașini

Publicat


Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a subliniat că park&ride-ul nu va funcționa ca o parcare pentru aeroport, ci ca o facilitate pentru cei care vin din afara orașului și își lasă mașinile pentru scurt timp aici.

Noua parcare va avea 863 de locuri și este destinată exclusiv utilizării de scurtă durată de către cei care vin din alte localități și doresc să își continue deplasările în oraș folosind mijloacele de transport în comun sau taxiurile.

„Facem park&ride la intrarea în municipiul Cluj-Napoca și aș vrea să lămuresc un aspect: foarte multă lume m-a întrebat dacă facem parcare pentru aeroport. Răspunsul este nu. Nu facem parcare pentru aeroport, facem o parcare pentru cei care vin din afara orașului să lase mașina acolo, să ia mijlocul de transport în comun, să își rezolve treaba în interiorul orașului cu mijlocul de transport în comun sau cu taxiul, după care să meargă înapoi să își ia mașina și să plece în localitatea de domiciliu. Park&ride înseamnă că parchezi și pleci, asta este explicația. Vor fi 863 de locuri de parcare”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la Ziua Live.

Creștere exponențială pentru parcarea pe termen lung

Viceprimarul a detaliat modul în care va funcționa acest park&ride, menționând că se va aplica un tarif diferențiat pentru a descuraja parcările pe termen lung.

În primele ore, tariful va fi redus, dar va crește exponențial dacă utilizatorii vor să lase mașina pentru o perioadă mai îndelungată.

„Nu se va putea întâmpla acest lucru pentru că vom avea un tarif diferențiat, cu un tarif mic pentru primele ore – nu aș putea să vă spun încă pentru câte ore, vom stabili în comisii – și un tarif care va crește exponențial dacă vii să lași mașina pe termen lung acolo. Nu dorim să transformăm această parcare într-un cimitir de mașini, unu la mână, nu ne dorim să facem «concurență» aeroportului, pentru că nu acesta este scopul. Scopul este ca cei care au treabă în oraș o zi sau care fac naveta să își lase mașina și să folosească transportul în comun, nu să își lase mașina acolo și să plece în vacanță. De acest lucru trebuie să se ocupe aeroportul și companiile private”, a arătat viceprimarul.

Nici studenții nu vor putea parca pe termen lung

Dan Tarcea a subliniat, de asemenea, că Park&Ride-ul nu este destinat studenților care doresc să își lase mașina pentru perioade mai lungi de timp: „Nu îmi doresc nici să vină un student la Cluj, să își lase mașina în park&ride, să meargă la facultate și apoi la finalul săptămânii să își ia mașina și să plece acasă”.

Principalele obiective propuse la park&ride-ul de la Aeroport sunt:

  • realizarea unei parcări amenajate cu 863 de locuri de parcare, inclusiv 8 peroane pentru autocare;
  • amenajarea acceselor auto şi pietonale, cu infrastructura şi dotările aferente;
  • stații de bike sharing, cu infrastructura şi dotările aferente;
  • stații pentru mijloacele de transport în comun, cu infrastructura şi dotările aferente;
  • amenajarea accesului din drumul național;
  • amenajarea de spații verzi aferente;
  • realizarea unui terminal tip autogară (P+1).




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate