EVENIMENT
Ovidiu Blag (manager general „U” Cluj): Vreau să formez o ECHIPĂ în care membrii ei să respire la unison
Jurnalist, eseist, blogger, comentator sportiv, acum și manager general, Ovidiu Blag este un reper în peisajul presei și sportului clujean. De curând numit ca manager general la Universitatea Cluj, Ovidiu Blag se anunță mai mult decât hotărât să readucă echipa de fotbal acolo unde îi e locul. Cât de dificil va fi acest obiectiv, rămâne să vedem peste un an. Până atunci, Ovidiu Blag și-a suflecat mânecile în dulcele stil proletar și-a trecut la treabă.
Special am lăsat să treacă ceva timp de la „înscăunare” până să avem discuția asta, ca să se scurgă toate „apele” interviurilor la cald și ca s-apuce omul să vadă în ce s-a băgat.
Ovidiu Blag, ești proaspăt „uns” în funcția de manager general al Universității Cluj. Cum îți vine această „haină”, te-ai obișnuit cu ea sau încă îi mai faci ajustări?
-N-am avut timp să mă obișnuiesc, am avut mult de lucru. Dar cel mai important mi se pare să nu fiu eu nici un fel de personaj, pentru că importantă e munca pe care o fac, nu persoana mea.
În calitate de jurnalist care privea fenomenul din afară, cum este acum ca insider. Se văd altfel lucrurile?
-Mă simt responsabil. În prima fază trebuia să ascult pe toată lumea, ceea ce am făcut. Acum am trecut la a doua fază, în care îmi impun temele proprii. Încerc o construcție alături de o echipă în care să cred și cu care să pot merge mai departe fără teama că unul sau altul dintre ei nu dau totul „pe teren”.
Din câte știu eu, erai mai apropiat de tenis decât de fotbal. Ce te-a convins, totuși, să accepți această provocare?
-Simțeam că pot fi un factor de echilibru. Respectiv cel ce poate coagula energiile înspre spiritul lui U. Simțeam că pot găsi lucrurile care îi unesc pe cei care iubesc U.
Simultan cu ratarea obiectivului din acest an, au survenit și schimbări la nivelul conducerii echipei (tu fiind una dintre ele). Au plecat jucători, a plecat antrenorul. Ai reușit, în timpul scurt petrecut pe această funcție, să identifici cauzele acestui insucces? Dacă da, care ar fi acestea?
-Nu sunt preocupat de asta ci mai degrabă de ceea ce am eu de făcut. E contraproductiv să pornești așa la drum. Vreau să formez o echipă în care membrii ei să respire la unison, să țină unul la altul și să lase orgoliile și luptele intestine la o parte. Dacă asta se va întâmpla, restul va veni ușor. Dacă nu voi reuși, se va vedea la fel de ușor.
A fost pandemia unul dintre motive? Mă refer la absența publicului din tribune, care știm că împingea echipa de la spate…
-Da. Asta s-a repercutat acut. U fără suporteri în tribune e mult mai sărac. Și bineînțeles că asta a afectat și partea de business. Dar nu cred că e singura echipă care a avut de suferit, așa că nici acest subiect nu poate fi tratat ca fiind unul particular…
Au plecat mulți jucători de la echipă. Li s-au terminat contractele sau s-au reziliat unilateral?
-Majoritatea au contract pînă la 30 iunie 2021. Nu s-a reziliat nici un contract încă.
Ce i-a lipsit lui Enache în sezonul abia încheiat? Ce aduce în plus Lincar? Mai erau și alte nume pe lista potențialilor antrenori?
-Enache nu s-a plâns de nimic, nici eu nu am nimic de spus, mai ales că ne-am intersectat doar trei etape, pe final de play-off. La noul drum al lui U l-am ales pe Lincar pentru că acesta mi-a spus că provocarea vieții lui este să promoveze în Liga 1 și că la U se simte de două ori mai motivat pentru a o face.
Ce jucători sunt în vederile clubului pentru sezonul viitor? S-au făcut deja achiziții?
-Suntem în plin proces cu asta. Avem un manager sportiv excelent, pe Gabi Giurgiu, el și antrenorul Eric Lincar hotărăsc în povestea asta, mă bucur că avem un asemenea corp tehnic care își asumă alegerile. Nu de alta, dar ei vor răspunde și la bine și la rău de aceste alegeri.
Are Universitatea Cluj banii necesari atacării unicului obiectiv important și anume promovarea? De unde intenționați să atrageți fonduri?
-Universitatea Cluj este un brand. Cu adevărat un brand. Dacă facem lucrurile așa cum trebuie atunci veți vedea că sprijinul actual va fi multiplicat. Acum sunt sponsori generoși, aportul substanțial al Primăriei și al Consiliului Local, sprijinul Universităților care se va materializa în servicii importante, consistente, care vor micșora din cheltuieli. Va fi un efort de voință, eu așa cred. Dacă se va crea emulație, dacă vom fi acoperiți de rezultatele din teren, dar mai ales dacă se va simți că nimeni nu joacă la jumătate de capacitate, ci la maximum, comunitatea se va raporta la U ca la un adevărat reper.
Cooptarea fostelor glorii ale Universității în conducerea echipei face parte din strategia pe care ai apucat s-o implementezi în scurtul timp de când ești pe funcție? Mai ai și alte nume în vedere?
-Cu siguranță că da, asta am vrut, asta am făcut. Nu se poate U fără U-iști. Și mă voi lupta să aibă condiții la înălțimea lucrurilor pe care le-au făcut pentru U.
Că tot vorbeam de o strategie și cum tu ești adeptul perceptului „fapte, nu vorbe”, așa cum ai declarat, ce mai ai în plan pentru redresarea echipe, concret?
-Rezultatele din teren salvează pe toată lumea, în fotbal, în sport în general. Dar dacă acestea sunt acompaniate de încredere, atunci cu siguranță că lumea va înțelege și partea de suferință. Să suferim împreună ca să putem să ne bucurăm împreună. Nu unii să sufere și alții să se bucure. Că așa nu mai suntem familie…
Care este poziția ta în relația cu suporterii? Vei adopta o anumită transparență în ceea ce privește deciziile pe care le vei lua vis-a-vis de echipă?
-E cea mai importantă parte. Că U există se datorează suporterilor. Celor prezenți, celor… plecați și cu siguranță că U va exista pentru că alții se vor naște cu dragoste pentru U. Bine, conducătorii, antrenorii, au de dat socoteală pentru rezultatele muncii lor. Suporterii sunt însă factorii de continuitate. Nu trebuie să fie o concordie mereu între părțile acestea, dar trebuie să fie respect unii pentru ceilalți, asta dacă ambele sunt conștiente că trag la aceeași căruță.
Ai în plan și o modificare a strategiei de marketing? Cum a funcționat acesta în campionatul tocmai încheiat? A generat venituri la visteria clubului?
-Să promovezi marca U Cluj e o provocare. Și va fi mereu. S-au scris istorii întregi despre acest club, au vibrat o mulțime de oameni în jurul Vocalei, misiunea poate fi ușurată, pentru că nu e ca și cum nu știe o țară întreagă de U. Încrederea. Revin la încredere. Dacă lumea va avea încredere atunci oamenii de afaceri vor avea siguranță că banii lor ajung unde trebuie. Aici nu e vorba de a schimba ceva ci mai degrabă din a nu schimba nimic din ceea ce a impus respect pentru U și de a ne aminti că unitatea a adus acest respect, munca împreună, nu interesele unora sau ale altora.
Cine va răspunde de politica de achiziții a clubului? Te vei implica în relația cu scouterii?
-Niciodată. Primesc telefoane dar nu mă bag în asta. De aceea avem director sportiv și antrenor ca să își aleagă jucătorii.
Ai fost și ești în continuare „a man of his word”. Ești o persoană respectată în lumea presei sportive, nu doar pe plan local. Cât de mult te ajută acest background în funcția pe care o ocupi? Care va fi relația ta cu presa clujeană?
-Nu m-am gândit la asta și nici nu mă gândesc. Criticile sunt mai bune decât laudele, asta așa, ca idee. Uite, tu mă suni, eu îți răspund, deci asta e relația.
Ești conștient că funcția asta îți va aduce și zile mai puțin senine, probabil și mulți nervi și bătaie de cap. Cum stai cu sănătatea?
-Da. Mă simt mai obosit. Dar nici să mori sănătos nu e cea mai bună idee.
Marius Aciu
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






