EDUCATIE
Noutăți la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, anunțate de Ministerul Educației. Calendarul testărilor
Evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vine cu noutăți în anul școlar 2024-2025.
Ministerul Educației a publicat și calendarul acestor evaluări, care a apărut în Monitorul Oficial, iar un lucru important este că durata testului a fost extinsă pentru elevii mai mici.
Noutăți la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, anunțate de Ministerul Educației. Calendarul testărilor
Potrivit ministrului Educației, Ligia Deca, evaluarea la finalul clasei a II-a va avea loc în perioada 13-16 mai, pentru clasa a IV-a în perioada 20-22 mai, iar pentru clasa a VI-a în perioada 27-29 mai 2025.
”Pentru o mai bună înțelegere a nivelului de competență al copiilor, de anul acesta, rezultatele la aceste evaluări vor fi consemnate sub formă de punctaje”, a anunțat Ligia Deca.
Se extinde durata testului pentru elevii din clasa a II-a
Elementele de noutate privind administrarea, la nivel de sistem, a celor trei evaluări naționale în anul 2025, aliniate la prevederile legii privesc, în special, elevii din clasele a II-a și a IV-a
Astfel, o noutate este extinderea duratei testului la evaluarea națională la clsa a II-a de la 30 de minute la 45 de minute.
Decizia a fost bazată pe armonizarea duratei testelor scrise, astfel încât toți elevii, inclusiv cei din mediul rural, să-și poată demonstra abilitățile de scris-citit-socotit fără presiunea timpului, într-o oră de curs, așa cum sunt obișnuiți.
Cum vor fi structurate testele pentru clasa a VI-a
La evaluarea națională la clasa a VI-a, denumirea probelor de evaluare a fost actualizată în concordanță cu prevederile Legii astfel: „La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatorii, la limbă și comunicare, matematică și științe, în baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației”.
Astfel, testele elaborate pentru evaluarea națională la clsa a VI-a vor fi structurate după cum urmează:
- primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare” – Limba română;
- al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” – Limba maternă;
- al treilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.
Elevilor aparţinând minorităţilor naţionale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se va asigura testul care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” atât în limba în care au studiat, cât şi în limba română.
Elevii vor fi evaluați prin punctaje
Ministrul Educației a mai precizat că rezultatele elevilor la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a din anul școlar 2024-2025 sunt exprimate în punctaje.
De asemenea, încărcarea rezultatelor obţinute de elevi la testele administrate la evaluări se va realiza individual, pentru fiecare elev în parte, în funcţie de clasă şi de testul susţinut.
Rezultatele individuale obținute la teste nu se afișează, nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.
Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se vor putea echivala în calificative sau note și pot fi trecute în catalog.
Calendarul detaliat evaluărilor la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






