Connect with us

ACTUALITATE

,,Maratonul lecturii” la Școala Gimnazială Căianu. Peste jumătate dintre elevi au dificultăți de înțelegere a textului

Publicat

Publicitate

În urma unor teste de evaluare a competențelor de înțelegere a unui text literar la Școala Gimnazială din comuna clujeană Căianu, este organizat ”Maratonul lecturii” în cadrul proiectului ,,Start la lectură”.

Elevii vor citi o carte la alegere, iar pe baza acesteia vor prezenta o lucrare originală. Tot în cadrul acestui proiect școala a primit finanțare pentru a înființa un club de lectură cu peste 100 de cărți.

Maraton de lectură pentru două săptămâni

Programul ”Maratonul lecturii” se desfășoară în perioada 10-21 mai iar fiecare elev își alege o carte pe care o va citi și cu informațiile asimilate va putea realiza o lucrare originală.

,,Activitățile presupun jocuri de rol, desene pe baza personajelor din carte, ale locurilor descrise în carte, schițe, jurnal de lectura, recenzie de carte, fișă de lectură, toate sub îndrumarea unui profesor sigur pentru că  profesorii vor veni cu idei de activități la clasă și absolut tot ce li se pare copiilor interesant, folosind informațiile din cartea citită”, povestește Corina Boțoroga pentru Cluj 24.

Rezultatul acestor două săptămâni va fi prezentat pe 21 mai. În ultima zi a activității elevii vor conecta zale de hârtie colorată într-un un lanț fizic al lecturii, în curtea școlii.

Evenimentul va fi deschis oricui pentru participare, pe pagina de Facebook Jurnal de școală, începând cu data de 4 mai. Provocarea este de a crea o extensie virtuală atât a lanțului fizic al lecturii, cât și a activităților.

Abilități de lectură

Ideea a pornit de la un test de evaluare în urma căruia rezultatele arată că mai bine de jumătate dintre copii nu înțeleg ceea ce citesc

,,Ideea a pornit de la necesitatea de a dezvolta abilitățile de lectură pentru ciclul primar și am extins activitatea pentru toată școala.

Lectura este importantă pentru toate vârstele, dar este bine să subliniem această importanță de la vârste fragede. În urma unui test de evaluare pe care l-am avut eu la clasa mea rezultatele obținute la evaluare au arătat un nivel destul de ridicat pentru localizarea informațiilor dintr-un text literar, și anume 74% și un nivel destul de scăzut în ceea ce privește înțelegerea și reflecția asupra celor citite, mai exact 57%.

M-a pus pe gânduri această situație și de aceea m-am decis să fac ceva în acest sens, să aduc în atenția lor faptul că este important să înțelegem ce citim și că dacă vrei să înțelegi ceea ce citești trebuie să o faci pur și simplu și să meditezi la ceea ce citești.

De aici s-a dezvoltat această idee și am reușit să câștigăm și finanțarea. Vom avea din nou un test și sper că rezultatele pe literație se ridică față de procentajele inițiale din toamnă”, spune Corina Boțoroga.

Proiectul „Start la lectură” este realizat cu sprijinul finanțării obținute în cadrul programului Start ONG, lansat de Kaufland România, implementat de Asociația Act for Tomorrow și coordonat de Corina Boțoroga, profesor susținut de Teach for Romania.

Dana Coțovanu

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate