Connect with us

ACTUALITATE

Luni, 5 februarie, începe SIMULAREA pentru Evaluarea Națională 2024. Prima PROBĂ, Limba și literatura română

Publicat


Program bacalaureat 2025

În zilele de 5, 6 și 7 februarie, potrivit calendarului oficial, elevii de clasa a VIII-a vor susține simularea pentru Evaluarea Națională 2024. La simulare, colțul lucrării nu se închide și nu se lipește, după cum prevede procedura, scrie pe pagina Edupedu.ro.

Amintim că, la simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024, lucrările vor fi scanate în clasă și corectate pe platforma digitalizată, după cum a anunțat Ligia Deca: „În plus, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu către profesori evaluatori din alt județ decât județul din care provin candidații, printr-un click.”

Luni, 5 februarie, începe SIMULAREA pentru Evaluarea Națională 2024. Prima PROBĂ, Limba și literatura română

Probele din cadrul simulării naționale încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, se deschid plicurile sigilate care conțin subiectul multiplicat. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30, potrivit procedurii.

Calendarul simulării Evaluării Naționale 2024 pentru absolvenții clasei a VIII-a

5 februarie 2024: Limba şi literatura română – probă scrisă
6 februarie 2024: Matematică – probă scrisă
7 februarie 2024: Limba şi literatura maternă – probă scrisă
23 februarie 2024: Comunicarea rezultatelor

Timpul de lucru este de 2 ore.

Art. 8 – „(3) Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise pentru fiecare dintre probele simulării Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a este de două ore, începând din momentul în care s-a încheiat completarea casetei de identificare din broșura cu subiecte.

Elevii primesc subiectele în formă de broșura. Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.

Art. 10 – „(4) La simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, elevii primesc subiectele în formă de broșura, putând să solicite și pagini suplimentare, dacă este cazul.

Capsarea broșurilor se realizează înainte de distribuirea acestora în săli, în trei locuri (lateral – stânga sus, lateral – stânga jos si lateral- mijloc).

„Lucrările elevilor (…) sunt scanate de către profesorii asistenți”

Eventualele foi suplimentare utilizate de către elevi se vor adăuga prin capsare în alte două locuri, situate între cele trei locuri inițiale, astfel încât broșurile cu pagini suplimentare vor avea cinci capse.

Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.

(6) Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spații de rezolvare, elevul rezolvă acești itemi pe ciornă și scrie răspunsul corect în broșură. Aceasta conține, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spațiul alocat nu a fost suficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea.”

Lucrările elevilor care susțin simulările examenelor naționale (Evaluarea Națională și BAC 2024) sunt scanate de către profesorii asistenți, potrivit ghidului Ministerului Educației, document consultat de Edupedu.ro.

Conform ghidului, lucrarea se scanează cu prima pagină nesecretizată, cu colțul din dreapta desfăcut. Dacă lucrarea are mai multe pagini cu colț (în cazul examenului de bacalaureat), acestea se vor scana secretizate. Platforma elimină prima pagină a lucrării, cea care se scanează nesecretizată.

„Un profesor va avea de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024”

În document se arată că fișierul rezultat în urma scanării va avea 2 pagini negre în plus față de lucrare: prima și ultima. Profesorii asistenți verifică dacă pe parcursul documentului paginile sunt întregi și lizibile.

Dacă sunt pagini care nu se văd bine, profesorii corectori le vor șterge și vor scana din nou lucrarea.

Un profesor va avea de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024, potrivit procedurii Ministerului Educației. În procedură se arată că profesorii pot evalua lucrările elevilor din laboratorul de informatică, din cancelarie, cabinetul disciplinei, precum și de acasă.

Fiecare lucrare este evaluată de doi profesori corectori, iar aceștia sunt selectați, cu prioritate, dintre profesorii care au urmat Programul de formare continuă în vederea constituirii Corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale, după cum se arată în procedură.

Școlile trebuie să ia toate măsurile ca orele elevilor care nu sunt implicați în simulările examenelor naționale (Evaluarea Națională și BAC 2024) să se desfășoare în mod corespunzător, potrivit procedurii Ministerului Educației, document obținut de Edupedu.ro. Programul orelor va fi stabilit de către consiliul de administrație al unității de învățământ.

Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, într-o intervenție la Radio București FM, referitor la orele elevilor care nu dau simulările naționale, că „unitatea de învățământ, practic, se va organiza astfel încât procesul educativ să se desfășoare în condiții normale”. Concret acesta a spus că școlile „fie că vor modifica programul, fie că vor decala programul”.

Comunicarea rezultatelor se face anonimizat și notele nu se trec în catalog, conform ordinului publicat în Monitorul Oficial

Art. 6. — „(1) Comunicarea rezultatelor obținute la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023—2024, se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută de aceștia.

(2) Rezultatele obținute de elevi la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023—2024, sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care s-au desfășurat aceste simulări, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

(3) Notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.”

Sursa: Edupedu.ro

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Claudiu Salanță (arhitect-șef Cluj): Prețurile imobiliarelor din Cluj-Napoca, una dintre cauzele problemelor de trafic

Publicat

De

Claudiu Salanță, arhitectul-șef al județului Cluj, atrage atenția asupra legăturii directe dintre prețurile ridicate ale locuințelor din Cluj-Napoca și aglomerația tot mai mare din trafic.

Aproape 38.000 de locuitori au părăsit orașul în ultimul deceniu

Într-o analiză bazată pe datele recensământului din 2021, arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, arată că, deși populația municipiului a scăzut semnificativ, traficul a devenit mai aglomerat ca oricând.

„Sunt prețurile imobiliarelor din Cluj-Napoca una dintre cauzele problemelor de trafic? Conform datelor de recensământ 2021, în ultimii 10 ani (2011-2021) populația județul Cluj a scăzut cu – 1,73 %, de la 691.106 locuitori la 679.141 locuitori (- 11.965 locuitori).

La nivelul municipiului Cluj-Napoca înregistrăm o scădere mult mai mare decât cea a întregului județ și găsim o scădere de – 11,7%, de la 324.576 la 286.598, adică -37.978 clujeni care s-au mutat din Cluj-Napoca. Și dacă totuși un procent așa de mare de locuitori, aproape cât toată populația municipiului Turda și mai mult decât populația municipiului Dej, a ales să se mute din Cluj-Napoca de ce avem problemele de trafic de azi”, remarcă acesta.

Comunele din jurul Clujului, alternative mai accesibile

Acești oameni nu au dispărut însă din județ, ci mulți dintre ei s-au mutat în comunele limitrofe orașului: Florești, Apahida, Baciu, Feleacu, Chinteni, Ciurila.

„Răspunsul vine din analiza datelor comunelor de lângă Cluj-Napoca, unde se înregistrează o creștere semnificativă a populației.

Avem așa:

  1. Florești + 29.922 locuitori
  2. Apahida + 6.554 locuitori
  3. Baciu + 3.605 locuitori
  4. Feleacu + 1.770 locuitori
  5. Chinteni + 1.468 locuitori
  6. Ciurila + 409 locuitori

Total: 43.728 locuitori, adică aproape cât populația municipiului Turda”, a mai explicat arhitectul-șef al județului.

„Formalismele duc la date eronate”

Totodată, arhitectul-șef punctează și problema formalismului administrativ și cere actualizarea criteriilor de proximitate pentru școli, astfel încât să reflecte realitatea urbană.

„Între cei stabiliți în comunele limitrofe municipiului Cluj-Napoca și cei care au plecat din Cluj-Napoca există o diferență de doar 5.750 locuitori (43.728 – 37.978). Dacă ne raportăm la situația reală, în care condiția de a avea domiciliul în Cluj-Napoca pentru a înscrie copilul la școală în Cluj-Napoca este luată în calcul, diferența de 5.750 este nesemnificativă. Criteriile de proximitate pentru școli ar trebui actualizate deoarece este evident faptul că aceasta nu reflectă realitatea cotidiană și că avem formalisme care duc la date eronate”, a mai declarat Salanță.

Orașul prea scump pentru locuitori aglomerează traficul

El subliniază că multe dintre apartamentele din Cluj-Napoca sunt cumpărate în scop investițional, nu pentru locuire reală. Soluția propusă: urbanizarea urgentă a terenurilor disponibile din intravilanul municipiului.

„Dar, revenind la cei 37.978 cetățeni care au ales să plece din Cluj-Napoca, cât credeți că a influențat prețul imobiliarelor din Cluj-Napoca decizia acestora?

Când orașul e prea scump pentru locuitori și devine o specula de investiții, apartamentele fiind tranzacționate într-un procent mare în scop investițional și nu în scopul necesităților de locuire, atunci locuitorii caută soluții mai ieftine și asta conduce la probleme de trafic. Cred că municipiul are nevoie de a urbaniza terenurile din intravilan, și asta urgent. Cu cât prețurile sunt păstrate sus, cu atât vor fi mai mari problemele de trafic. Ce spuneți?”, a conchis arhitectul-șef al Clujului.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. O basculantă s-a răsturnat în șanț, la Fundătura, în Cluj. Șoferul, rănit ușor

Publicat

Un accident cu o basculantă a avut loc la Fundătura, comuna Iclod, luni dimineață. Șoferul a fost rănit ușor, fiind consultat de medicii de pe Ambulanță.

Un accident rutier a avut loc luni dimineață în localitatea Fundătura, comuna Iclod, unde o basculantă s-a răsturnat în șanțul de pe marginea drumului. Șoferul utilitarei a suferit răni ușoare și a primit îngrijiri medicale din partea echipajului Serviciului de Ambulanță Județean (SAJ) sosit la fața locului.

Au intervenit pompierii din Dej

Pentru gestionarea situației și prevenirea altor pericole, au intervenit și pompierii, care au asigurat măsurile de protecție specifice. Din fericire, incidentul nu s-a soldat cu alte victime.

„Pompierii din cadrul Detașamentului Dej au intervenit în această dimineață la un accident rutier petrecut pe raza localității Fundătura. Echipajul din cadrul Punctului de Lucru Gherla a găsit la fața locului o basculantă avariată, însă din fericire nu au existat victime încarcerate. Un bărbat de aproximativ 55 de ani, conștient și cooperant, a fost preluat de echipajul SAJ, în vederea acordării îngrijirilor medicale. Pompierii au asigurat la fața locului măsuri specifice de prevenire și stingere a incendiilor”, a transmis ISU Cluj.

Cauza exactă a accidentului urmează să fie stabilită de autorități.

Citește mai departe

EDUCATIE

Șapte noi discipline opționale au fost incluse în oferta națională, în învățământul primar și gimnazial

Publicat

meditatii

Șapte noi discipline opționale au fost incluse în oferta națională de studiu, potrivit unui ordin al ministrului Educației și Cercetării, publicat în Monitorul Oficial, scrie Agerpres.

Ordinul privind aprobarea unor programe școlare pentru discipline opționale din oferta națională, parte a curriculumului la decizia elevului din oferta școlii, prevede includerea următoarelor discipline:

  • „Educație nutrițională”, pentru clasa pregătitoare, clasele I și a II-a, învățământul primar
  • „Educație prin minibaschet” și „Minihandbal – mișcare, joc și fairplay”, clasele a III-a și a IV-a, învățământul primar
  • „Armonie și expresie corporală”, clasele a V-a – a VIII-a, învățământul gimnazial
  • „Viitorii olimpioni”, clasa a IV-a, învățământul primar
  • „Muzică și dans”, clasele a V-a și a VI-a, învățământul gimnazial
  • „Aventura cunoașterii Universului”, clasa a V-a și a VII-a, învățământ gimnazial.

Programele pentru aceste discipline au fost aprobate și publicate în Monitorul Oficial.

Citește mai departe

EVENIMENT

Dan Petrescu, înaintea meciului cu Rapid: Vrem victoria, când joci acasă e clar că vrei să câștigi. Va fi un meci foarte greu

Publicat

Petrescu

Antrenorul echipei CFR 1907 Cluj, Dan Petrescu, vrea o victorie, luni, în meciul cu Rapid care se va disputa acasă, pe stadionul din Gruia.

Întrebat, duminică, dacă își dorește victoria, Petrescu a spus ”normal” adăugând că este clar că atunci când echipa joacă acasă să vrea să câștige, chiar dacă presiunea va fi mai mare la gazde.

”Va fi un meci foarte greu, pare că Rapid a găsit formula de start, sistemul, antrenorul are experiență, oriunde merge scoate rezultate. Sunt și jucători acolo foarte buni, șase dintre ei au fost la CFR, i-am antrenat și eu. De obicei, ex-jucătorii mei mereu au făcut un meci excelent împotriva mea”, a spus Petrescu.

Acesta a dat asigurări că CFR nu are nicio problemă de lot, toți jucătorii fiind apți.

”Vreau să văd o echipă cu <<foame>>, foarte agresivă, care vrea să joace fotbal, să dea goluri și să nu primească”, a mai spus antrenorul CFR.

Meciul CFR Cluj – Rapid București va începe la ora 20,30.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate